Ha nem lesz csatlakozó akkor meg próbálom,mert a szűrő elmenő oldalán az egyik rögzítője tört le, így csak a fele fog most ideglenesen gyors kötözővel rögzítve.
Még nem sikerült beletörnöm szűrőcserekor a műanyagcsatit, de mintha az a csatlakozó is olyan lenne ami a benzinszivattyúra megy. lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de simán rádugni a csövet és bilinccsel rögzíteni nem lehet? mármint a csatlakozót leszerelve.
Hány km van abban az autóban? 90 ezer km a csereperiódusa a gyújtókábelnek, az enyém most éri el kb ezer km múlva de még gyakorlatilag újszerűnek néz ki. Ha a tiéd rojtosra foszlott akkor az a kocsi közelíthet az egymillió km-hez :)
Tegnap este gyertyát cseréltem mert már ki tudja hány km. volt bennük és meglehetősen dadogósan indult már az utóbbi időben. viszont ha már beindult stabil maradt. Amikor a pipákat lehúztam a régi gyertyákról a hármas középen kettévált. gondolom elérett az anyag a hőtől. :( Nah mehetek a bótba megvenni a 3. garnitúrát kábelből.
Ha a gyújtókábel érintkezés nem fémtiszta az annyit jelent, hogy időnként ott megy végbe a szikraképződés, nem a hengerben. Ez is lehet oka egy rángatásnak, sok más mellett persze.
a net nagyvilágban hasonló jelenségre alapjárati motort prognosztizálnak. Lehet az is, mert már azt is játszotta azóta, hogy kinyomott kuplung mellett az alapjAárat elkezdett ugrálni500és 1500 között, majd le nullára utána meg beállt 800-ra és úgy is maradt
már úgy értem, hogy leáll a motor, akkor a rásegítés is leáll. Hor áth tengerperti hhajtűkanyrnál sikerült ezt alkotni szerencsére lassan mentünk de amikor újra indult így is átrántottam a szemközti saávba jó hogy nem jött senki
öten voltunk l púppal a tetőn megpakolva így tudta a százharminc negyvenet gps szerint de hazafelé már csak 110-120 lett sok- sok pihenővel
köszönöm a tanácsokat, igyekszem mindet ellenőrizni. A töltésellenőrzésből mit tudok leszűrni?
autóvillanyos még nem látta, majd jövő hétren elsztónál az egyikgyjtókábel érintkezője ehgy kicsit szürkés a többi fémtiszta de ellenállásban jelentős különbség nincs egr-t már pucolták agy párszor
a feszt nézegetni fogom addig is, ahogy tanácsoltad
Elég sok minden miatt világíthat egy a lényeg,hogy hivatalos helyre vidd kiolvastatni mert amit a sima autószerelők használnak univerzális kiolvasó az nem biztos,hogy a valós hibát írja ki.
A zöld sapka tényleg leszedhető az izzókról. A pici izzóból van az összes kapcsolóban és a fútés-szellőzés paneljában, 1,2 Wattos. A közepes izzót sem a Bárdi, sem az Unix nem tart, nem ismerik.
Pénteken voltam az ecseri bontóban. Tényleg készségesek voltak, van mindenük és az árak is egészen rendben vannak. Megvettem szettben az összes műszarfali izzót 500 Ft-ért és vettem egy műanyag elemet a hátra, ami a kalaptartó forgócsapját fögzíti. Utóbbi 1500 Ft volt.
Rákérdeztem, a vezérlés szett 19000 Ft náluk vízpumpával együtt gyári minőségben és 25000 a csere munkadíja. Utóbbi elég sok, mert az Octavian 15-ért csinálták ugyanezt, csak ott az alkatrész volt sokkal drágább.
A kulissza túzott holtjátékát is megnézték, 4000 Ft a két szilent, aminek a cseréje megoldja a dolgot és ha ott csinálják a vezérlést, a cseréért nem kell külön fizetnem.
Szóval az eddigiek alapján korrekt hely, csak ajánlani tudom az Ecser és a XVII. kerület határán lévő Chevy/Daewoo/Hyundai bontót és szervizt.
Elvileg egy féle kéne legyen benne a 3w-os, és talán 2 helyen van más fajta. A kis digitális órának azt tudom, hogy valami extra miniatűr izzója van 1db, az is valami 1,5w vagy mennyi.
Azt a zöld "kupakot" az izzóra nem hiszem hogy lehet külön kapni, de lejön az izzóról amúgy.
Fűtés szabályzónál nem jártam, nem tudom, hogy milyen izzó van benne.
Tegnap este nem bírtam magammal. Rákerestem a neten és találtam valami orosz youtube videót, amiben szépen bemutatjk egy Aveo MKI szétszedését. Tökéletesen passzol minden a Kalossal, így kiszedtem a műszeregységet. Három féle úveglábas izzó van benne, három méretben. A legnagyobb 3W-os, de zöld gumisapka van rajta (nem tudom kapok-e ilyet autósboltban), ez adja a háttérvilágítást 5 db van belőle (2 a kilóméterórában van, 1 a fordulatszámmérős egységben) a közepes szintén 3 W-os, ezek a középső egység visszajelzői (kontrollámpái), ebből is 5 db van. A legkisebbre nincs ráírva hány W-os, de ez világítja meg a kilóméterórában az LCD kijelzőt és ez a tartalék üzemanyag kontrollámpája is, de gyanítom ilyen van a műszerfali kapcsolók háttérvilágításában is. Felfedeztem ugyanis, hogy a fütés irányváltó és a fütőmotor szabályozógonbjában sem tökéletes a háttérvilágítás.
A váltókulisszát is megnéztem. Maga a kulissza nem lötyög, hanem alatta a motortér felé rudazatnak fan egy kisebboldalirányú és egy jelentősebb előre-hátra irányú lötyögése. Elöl a váltónál nem láttam lógást. Valahol ott lehet a probléma, ahol a rudazat és a bowden találkozik...
Ha rendszeres karbantartást végeztek rajta, akkor igen, esedékes lesz lassan a csere.
A fordulatszám mérő, meg a km óra mögött, üveglábas izzó van.....jó pár db ráadásul, nem 2....csak 3w-os, nem az 5w-os. (5w leolvasztja az egész óracsoportot).
Az órára sajnos nincs így tippem, nem találkoztam még hasonlóval soha.
"Rudazatban" szilentek vannak, lehet valamelyik elfáradt azért van nagy holtjátéka.
Szerelőre nem tudok mit mondani továbbra sem. Ha nem ajánl senki, vagy nem talál jót, Isaszeg mellett lakok. Nem vagyok profi, vagy mester, nem rég végeztem az iskolával, de meg tudok csinálni dolgokat...
Vagy ha nem szimpatikus, Üllői út mellett van egy "maszek" kis műhely...egyszer találkoztam az úri emberrel, szimpatikus volt, a munka korrektül és gyorsan el volt végezve, és az árral sem volt baj.
A vezérműszíj, feszítő görgő, vízpumpa olyan, mint a kuplungnál kuplungtárcsa, kinyomószerkezet és kinyomócsapágy. Ha már cserélni kell akkor együtt cseréli az ember.
Éppen 120 ezer van a vasban, ezek szerint aktuális... már csak egy jó szakit kellene találnom, aki megcsinálja... Állapotfelmérésen azt mondták, a jobb oldalon lóg a gömbfej, ezt hozzácsapnám.
Megnézem az ecser határában lévő boltot/bontót.
Gondolom érdemes vízpumpát is cserélni, nem lesz benne újabb 60 e km...
Km óra alatt az analóg egységet értem, abban sötét a használt tartomány (ha fordítva lenne, nem érdekelne). Gondolom két izzó van benne, azokból kellene cserélnem a bal oldalit, vagy "ha már..." alapon mindkettőt. Ha nem kell hozzá spéci szerszám, csak türelem meg kézügyesség, nem lesz gond, de jó lenne tudni merre induljak.
A rádió/kvarcóra ügyében villanyszerelőhöz kéne mennem? Nem gyári rádió van a gépben, valószínűleg elkötöttek valamit. Nem lenne nagy varázslat rendesen megcsináni, csak tudni kéne honnan érdemes levenni az álladó és a kapcsolt +-ot.
Tegnap beszereztem egy új váltószoknyát, majd valamikor bepattintom.
Még egy kérdés jutott eszembe.
Elég durván lötyög a váltókar. Gondolom valami stift van kikopva... Merre keressem a bibit a kulissza alatt (benne), vagy elöl a váltónál?
- Olaj cserét 10.000 km-ként illendő elvégezni ( nem tragédia, ha többet megy 1-2 e-el).
Vezérlést ha jól emlékszem 60.000 km vagy 4 év, köztes időben érdemes 1* szemrevételezni, látható e sérülés, öregedés, egyértelműen, ha igen ,előbb kell cserélni ( köztes idő: fél idő, 2 év). Ennek ára változik, hogy mit cserélünk ki....van aki nem cserél vízpumpát, az már kapásból sokat dob az áron, pár évente érdemes fagyálót cserélni, nem drasztikus összeg, de ezt sem csinálják meg sokan. ~40.000 Ft lehet
- Km óra világítás: mindenki mást hív km órának. A kis digitális óráról van szó, vagy a tényleges km óráról ,az analóg mutatós sebességmérőről?
- Gyújtás levétellel a rádió nem akkora probléma, ha gyorsan veszed le, nem szokta elvenni a rádiótól. Viszont a kis óránál valami nem jó, mert az alapból 0/24 működik, nem veheti el tőle soha az áramot ( kivétel ha nincs benne a kulcs).
- Ecser szélén van egy Daewoo/Hyundai/Kia bontó, van új alkatrész is náluk. Párszor vásároltunk tőlük, korrektek voltak, árak is hellyel közzel tűrhetőek.
Szerelőre nem tudok mit mondani, nem nagyon ismerem arra fele a konkurenciát.
Egy hónapja vettem egy 2004-es, 1,2-es, ötajtós Kalost és lenne pár nagyon láma kérdésem, amiben a segítségeteket kérem.
1. Milyen időközönként kell olajat cserélni a gépben és milyen kilóméterfutásnál kell pl. vezértlést csrélni? Utóbbi kb. mekkora költség?
2. Van pár apró, de bosszantó hibája a gépezetnek, amit orvosolnék, de a hogyanben kérek tanácsot:
2.1. Nem világít a kilóméteróra háttérvilágítása, cserélném az izzót, de milyen kell bele és hogyan lehet és mennyire szükséges szétszedni a műszerfalat hozzá. Mire kell figyelni a műveletnél és kell-e spéci szerszám hozzá?
2.2. A gyújtás levétele után elszáll a rádió és a műszerfal tetején lévő kvarcóra, majd gyújtás visszaadása után nulláról indul újra. Gondolom kellene egy állandó táp hozzájuk, honnan lehet levenni tápot?
2.3. Pár apróság hiányzik/törött, pótolni kéne, tudtok rá ötletet? Jó bontót Bp-en, vagy jó beszerzési forrást?
2.3.1. A jobb oldalon le van törve a talaptartót tartó műanyag elemnek az a füle, ami a kalaptartót rögzíti, kellene nekem egy ilyen műanyag panell.
2.3.2. Nagyon csúnyán el van kopva a váltószoknya, kellene egy másik váltószoknya.
3. Keresnék egy jó szerelőt, lehetőleg Bp. 17. kerületében, vagy környékn, aki a szükséges javításokat elvégezné a kocsin.
Egyébként a tapasztalataim kifejezetten kellemesek az autóval kapcsolatban. Városi használatra tökéletesen bevált. Egész jól fogyaszt, megy, amennire mennie kell, a kicsi külső méretek ellenére tágas és kényelmes gépezet. Szóval egyelőre piros pont a Kalosnak.
Riasztós dologhoz, nem lehet, hogy újra kéne taníttatni a "kulcsot"?
ABS-hez: Ha nem világít az abs "ikon", akkor működik hiba mentesen az autó, ha világít menet közben, akkor baja van, és akkor nem működik.
Nem lehet kikapcsolni, mivel biztonsági funkciót lát el.
Biztosíték kiszedésével megszűnő jelenséget meg nem értem......folyadékot vezérel a megcsúszandó kerékhez, ezáltal másodperc tört része alatt fékezi csúszás határig a kereket. Így vakon elképzelésem sincs mi adhat hangot.
Sziasztok, van egy 2003 as Kalosom amin az ABS elromlott. A visszajelző lámpa nem világít, azonban fékezésnél (főleg gyenge fékezésnél) nem gyors, kattogó hangot hallani, néha erősebben néha gyengébben. Mindeközben (fékezés közben)folyamatos pengő hangot is lehet hallani, mint amikor egy acéllemezt pengetünk. Amikor kivettem az ABS biztosítékát a hibajelenség teljesen megszűnt. Sajnos a biztosíték eltávolítása a világítás, el. ablak stb. áramellátását is megszakította. Létezik valami egyszerű módszer az ABS kikapcsolására, amit én is el tudok végezni amíg szerelőhöz jutok? Köszönöm a segítséget!
Sziasztok! Hogy tudom megnézni, hogy a riasztómnak a távirányítója normálisan küldi a jelet ?Arra gondolok mint a tv távirányítónál, hogy pl a Kossoth rádiót zavarják. Valami oknál fogva nem akarja vezérelni a központizárat és a riasztót.Nem az elemmel van gond mert újat raktam bele, és a távirányítón világít zölden a led mikor lenyomom a gombot. Nem tudja valaki, hogy mi lehet a baja ?
Nekem nincs nagy tapasztalatom autók terén, csak tippelgetek, vagy olyan tapasztalatot mondok ami megesett már. Mint pl a gyújtás. Egy hengernél a gyertyacsatlakozás kormos volt. 4-es és 5-ös fokozatban ha finoman gázt adtam rángatott az autó. Az egy henger, és már nem úgy ment mint kellett volna. Lelazult a gyertya végén az a menetes bizbasz és elégtelen volt az érintkezés. Gyertyacsere és kábelvég tisztítás után megszűnt ez a probléma. De a gyújtókábel is 90 ezer km-re van "hitelesítve" annyi a csereperiódusa. Nekem ahhoz még van 1700 km. Így esélyes lesz a cseréje hamarosan, akár megy még a gép vele akár nem.