Keresés

Részletes keresés

Nydqist Creative Commons License 2005.06.02 0 0 2782
Kecskemét nekünk is be van tervezve, aztán majd meglátjuk, mi lesz belőle. -:)
Előzmény: m61019andras (2779)
Nydqist Creative Commons License 2005.06.02 0 0 2781

Helló!

 

Tegnap egy kis túra tervet küldtem Nektek, amelyet Nohabpetivel beszéltünk tegnap délután. Sopron-Bécsújhely-Wr.Neustadt-Puchberg am Schneeberg lenne a túra, és a közeljövőben egy vasárnapra gondoltunk a 26-a kivételével.

 

Ha van kedvetek jönni, illetve innét bárkinek, jelezze. Úgy 4-5-6-7 fős csapatra gondoltunk.

 

Üdv.: Nydqist

Előzmény: m61019andras (2780)
m61019andras Creative Commons License 2005.06.02 0 0 2780
Szeptember 10 körül nem Pozsonyba szoktunk menni?
Előzmény: marslakó (2778)
m61019andras Creative Commons License 2005.06.02 0 0 2779
Jó lenne, ha jönnél Kecskemétre. Egy kicsit off, de ezeknél a moslék Grippeneknél sokkal jobban inkább a MIG-ek miatt megyek. :-)
Előzmény: marslakó (2777)
marslakó Creative Commons License 2005.06.02 0 0 2778
Zólyomba szerintem a Nagybobó megy szeptember 10-én.
Előzmény: M41 2202 (2269)
marslakó Creative Commons License 2005.06.02 0 0 2777

Sziasztok!

 

Most próbálok egy hónapos (és 500 hsz-os) lemaradást bepótolni topic ovasásilag.

 

Szóval Kecskemétre én is szeretnék menni, bár a mh-em miatt nem vagyok benne, hogy sikerülni fog.

 

Ha nem NOHAB lesz, akkor is érdekes jármű lesz! Nem tudom, el lett-e döntve már. Ott mutatják amúgy be a Gripent - tudtommal.

Előzmény: m61019andras (2277)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2776

"Néz csak körbe, hány gőzöse van a MÁV-nak kiállítva az állomásokon,"

 

Lassan egy sem.

 

Pl. A Celliek is csak azért vannak még a helyükön mert őket anno megvette az önkormányzat! Azok amik MÁV tulajdonúak szépen lassan nincsenek kiállítva, vagy legjobb esetben a füstiben vannak.

Előzmény: nohab (2775)
nohab Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2775

Khmmmmm A MÁV egy nem általa birtokolt járművet miért akarna kiállítani? Meg aztán ezzel milyen költsége lenne a MÁV-nak.

 

Ha közgazdaságilag nézzük, akkor nem olyan rossz a MÁV-nak. Néz csak körbe, hány gőzöse van a MÁV-nak kiállítva az állomásokon, na most ha ezeket előbb eladták volna, a pénzt bekasszírozták volna és utána állították volna ki ugyanoda, ahol most van, akkor sokkal jobban vártak volna :-)))

 

Tapolcán jól mutatna egy kiállított NOHAB, más kérdés, hogy a vasút által életben hagyott NOHAB-ok (ha a Kettest most nem vesszük ide, mert az az életben hagyástól messze van) működőképességi aránya jelenleg 100%, vagyis nincs mit kiállítani.

Előzmény: Törölt nick (2770)
V43-1145 Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2774

Sziasztok!

 

Ma délelött egy buszból Nyíregyházán láttam a 2761 017-9-es Nohabot mérőkocsival. Fényképező nem volt nálam így képet sajnos nem tudok szolgálni!!! -:((

 

Üdv,V43-1145

led78hu Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2773

Igaz, bocs.

És ívekben hogy viselkedik?

Előzmény: r1232 (2772)
r1232 Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2772

A V40 is hat tengelyes, csak a hajtott kerekek száma négy. Ezeken kívül még van két futókerékpárja is.

Előzmény: led78hu (2767)
led78hu Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2771
Igazán nincs mit :)))
Előzmény: Nydqist (2768)
Törölt nick Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2770

"Kérdés, hogy akarja-e ezt valaki? A MÁV nem, "

 

Khmmmmm A MÁV egy nem általa birtokolt járművet miért akarna kiállítani? Meg aztán ezzel milyen költsége lenne a MÁV-nak.

Van példa magán tulajdonú gép kiállítására: OKU 30 Mosonmagyaróvár. A tulajdonosok megállapadtak hol lehet kiállítani és ott ki is állították! Ennyi.

Az alapítványé a kettes, tehát ha ki akarja állítani akkor csak hely és egy darab vágány kell neki! Hol a probléma?

 

Persze ha egyszer újra mehetne? ............

Előzmény: nohab (2759)
led78hu Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2769

És mégegy az Alapítvány háza tájáról:

 

Előzmény: led78hu (2767)
Nydqist Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2768
Köszi-köszi-köszi! -:)))
Előzmény: led78hu (2767)
led78hu Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2767

Igen, ezt tudom. Éppen ezért írtam, hogy nem vagyok benne biztos, hogy a most ott lévő V60-asról beszélünk.

És ha jól emlékszem (de lehet, hogy nem), a V40 is Kandó-mozdony (olyannyira, hogy teljesítménye pontosan egyezik a V60-aséval), ami négytengelyes lévén talán már elviselhette volna a villamospálya íveit. Nem tudom, mert nem vagyok szakértő, így tehát kénytelen vagyok elbeszélésekre hagyatkozni. Amelyek persze vagy igazak vagy nem, mindenesetre egy általam lassan tizenöt éve ismert, és hitelesnek megismert ember szájából hangzottak el. Tény, hogy fényképet vagy bármi írásos dokumentumot, ami alátámasztaná, nem láttam róla, de ettől még akár igaz is lehet. A másik eset természetesen, hogy nem.

Mindenesetre, én nem ragaszkodom ilyen legendák életben tartásához, kéretik az apró betűs részt is elolvasni...

Ehh, magyarázom a bizonyítványt.... Legjobb lesz, ha maradok a fotózásnál. Úgy legalább lesznek bizonyítékok. :-)))

 

És, hogy ONtopic is legyek, íme, egy bizonyíték (pl. Nydquist topictárs nagy örömére):

 

Előzmény: Szütyi (2754)
M62 127 Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2766

Sziasztok!

 

A mai gödöllői különmenet képei, + az isaszegi áthaladás: (Ha valakit érdekel több kép is, vagy nagyobb méretbe kérné, akkor írjon nekem egy mailt: csikos.csaba@vnet.hu )

 

 

 

 

 

 

suta1 Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2765

A másik az, hogy szerintem félreérted, mert sem M61-013, sem más nem akar belétek rúgni.

Ezt így tudomásul veszem,de "legközelebb kéretik konkrétan nevén nevezni a gyereket".Tudniillik nemcsak MÁV-osok laknak itt. A Tapolcán... szövegből nem derült ki,hogy ki is a hibás.

 

De azt mindenki hajlamos elfelejteni, hogy amikor szegény kiborult, akkor a 013-as kasznija még egyben volt, egészen pontosan még vagy 9 hónapig! Tehát tárgyi akadálya nem lett volna akár egy teljes kaszni összehozásának sem (kiállításra).

Na és az "állítólagos külföldi vevő"?

Itt abban az időben a kaszni eladásáról beszéltek.Még a "sérült oldal "cseréjéről sem lehetett szó. A mozdony szószerinti félbevágása sem jött össze.Csak a szándékunk és tenni akarásunk volt,de...

 

Más kérdés, hogy valaki úgy rendelkezett, hogy a 013 sorsa csak és kizárólag szétvágással rendezhető - de ez már csakis a MÁV-on múlott, ha érdekel, akkor beteszem ide az erről szóló levelet. RIP.


Előzmény: nohab (2762)
suta1 Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2764

Én a város vezetését védem,Ők többet tettek mint amennyire gondolni

lehetett abban az időben. A védetté nyílvánitástól a keresztelőig nagyon sokat tettek-anyagilag is.Gondolom ezt nem vitatod.

Ha először így fogalmaztál volna, akkor most sem írtam volna ide.(Tapolcán nemcsak MÁV-osok laknak). 

A 004-es viselte a város nevét,így azt kellett volna akár így is itt tartani, gondolom annak idején ÉF is ezt mondta.

A 013-ast a volt beosztottak miért nem támogatták annyira mint mi a Négyest. A kiállított gépet nem csak fotózni, de gondozni is kellett volna,arra nemigen volt jelentkező. Az előbbire annál több. Gondolom ez is közrejátszott a 004-es megmentésére tett kudarcának.

Előzmény: M61-013 (2763)
M61-013 Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2763

Üdv.

Én aztán senkibe nem akartam belerúgni, pláne Belétek nem. Elég sokat beszélgettem É. Feri bácsival ezekről a dolgokról, így egy kicsit képbe kerültem. Mármint az M61,004 és Tapolca város ( nem beók, nem Fűtőház, nem Tp-i NoHAB barátok-használók) "kapcsolatáról. Is. Viszont akiknek módjában állt volna, hatalmuk, esetleg kapcsolataik voltak-vannak, azok csak szavaltak:-(( Én rájuk gondoltam. 

Előzmény: suta1 (2760)
nohab Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2762

A másik az, hogy szerintem félreérted, mert sem M61-013, sem más nem akar belétek rúgni. Aki megérdemli, az a MÁV, de legalábbis azok, akik elintézték a sorozatot.

 

Én személy szerint  nagyon örültem volna, ha marad Tp-n tárgyi emléke a NOHAB-oknak a felvigyázói mögötti domborművön kívül is. Persze az igazi a Csíkos lett volna.

 

De azt mindenki hajlamos elfelejteni, hogy amikor szegény kiborult, akkor a 013-as kasznija még egyben volt, egészen pontosan még vagy 9 hónapig! Tehát tárgyi akadálya nem lett volna akár egy teljes kaszni összehozásának sem (kiállításra). Más kérdés, hogy valaki úgy rendelkezett, hogy a 013 sorsa csak és kizárólag szétvágással rendezhető - de ez már csakis a MÁV-on múlott, ha érdekel, akkor beteszem ide az erről szóló levelet. RIP.

Előzmény: suta1 (2760)
nohab Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2761

Az önkormányzat NOHAB pártiságát alighanem Ti is megpróbáltátok kihasználni,

csak nem jött össze.(szponzori támogatás).

 

Erről jut eszembe (talán nem véletlenül), hogy ha a szóbeli "istenbizony" támogatási és egyéb ígérvényeket 100%-osan be tudtuk volna váltani, akkor talán a Kettessel tartanánk ma ott, ahol Tizeskével tartunk.

 

Előzmény: suta1 (2760)
suta1 Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2760

 

Tapolca csak szavakkal akarta annyira, hogy legyen egy szobor NoHAB a városban. Néhány gyenge próbálkozáson kívül senki komolyan nem próbálkozott.

Ezen kijelentéseddel vitába szállok.

A 004-es balesete után a tapolcai önkormányzattal megbeszéltük a mozdony

egyik felének a kihelyezését a felújításra kerülő állomás előtti téren.

A mikéntjét vázlatosan lerajzoltuk,a részükről támogatásra is talált (tervezési,

szállítási, épitési...), csak a mozdonyt kellett volna a kijelölt helyen elvágni és

kiállítható állapotba hozni. Ezt sajnos nem tudtuk elérni (négyen a beosztottak közül) a város vezetésével, így a sorsa beteljesült.

 A megbeszéléseken nem emlékezem ,hogy ott lettél volna, így ne állíts valótlant.

Az önkormányzat NOHAB pártiságát alighanem Ti is megpróbáltátok kihasználni,

csak nem jött össze.(szponzori támogatás). Gondolom ezért rugsz belénk.

Ez nem fer, ha gondolod személyesen is megbeszélhetjük,akkor a vázlatot is viszem.

Az irásomat nem sértő jelleggel irtam. -)))

 

Előzmény: M61-013 (2757)
nohab Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2759

Arról van szó, hogy az Alapítvány tulajdonában lévő 002-est milyen esélyekkel lehetne kihelyezni Tapolcára, mint szobor-mozdonyt?

 

Kérdés, hogy akarja-e ezt valaki? A MÁV nem, mert egy kiállított mozdony óhatatlanul pénzbe kerül. Tapolca nem, mert amikor lehetősége lett volna erre, akkor visszautasították azt. Az Alapítvány szintén nem, mert amíg a leghalványabb esély is van rá, hogy a Kettes önerőből egyszer újra menjen, addig ez a cél.

Előzmény: Swamplord (2745)
nohab Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2758

Ez azt jelenti, hogy a kb. 20000 szervezet kozul ugy saccra bent van az elso 100 kornyeken.

 

Ez nem a mi érdemünk, hanem a tiétek! Nagyon sokan nagyon sokat segítettek ebben a sikerben!

Előzmény: Adamis Gusztáv (2752)
M61-013 Creative Commons License 2005.06.01 0 0 2757

Üdv.

Engedjetek meg néhány gondolatot a NoHAB-okkal kapcsolatban:-)) Ahogy már írtam, SZVSZ Tapolca csak szavakkal akarta annyira, hogy legyen egy szobor NoHAB a városban. Néhány gyenge próbálkozáson kívül senki komolyan nem próbálkozott.

Egyébként is abszurd szerintem egy NoHAB szobor. Miért is? Tucatjával állnak a kifogástalan üzemkészségű vonali diesel gépek a magyarországi fűtőházakban munka nélkül? A NoHAB (főleg Ők) arra való, hogy dolgozzon:-)) De sajnos jobb bolt volt egy ideig a vágásokkal bizonyos zsebeket is tömni:-((( Az igazán nagy baj, hogy ezt meg lehetett tenni.

M61,004. Látattatok róla fotókat, sajnos nagyon sérült. Persze, hogy az ép motorját(!) és rengeteg használható részeit miért kellett szétvágni, azt csak a "bennfentesek" tudják:-(( A Közlekedési Múzeum előtti torzó legalább kézzelfogható emlék belőle. Igaz, hogy a kéttengelyesre vágott forgóváz egy borzalom, de jobb mint a semmi. Ha rajtam múlott volna, én nem engedtem volna szétvágni. Tapolcán a fedett szín alatt szépen elállt volna akár 10 évig is. Közben pedig az alkatrészeit vissza lehetett volna nyerni. De mit szövegel itt egy outsider? (bOcs):-((

M61,002. Ő volt az utolsó Magyar NoHAB, ráadásul bármit megtettünk volna azért, hogy ne vágják szét. Azt tudni kell, hogy ócskavasasokkal és a Sújhelyi bontóval kellett "versenyezni árban érte:-(( Hogy előtte szétbarmolta-kimazsolázta a m.f.ia kft? Sajnos. Ők "bármit" megtehetnek:-(( Az újjáépítése nagyon időbe-munkába-pénzbe-energiába kerül, de meg AKARJUK csinálni. Nagyon fontos, hogy sokkal nehezebb dolgunk lenne a Ti anyagi és erkölcsi támogatásotok nélkül:-)) Hálásak vagyunk érte. Isten tartsa meg a jó szokásotokat:-))

A teljességhez azt is tudni kell, hogy az Alapítvány Alapítói már a Kisgömböc-t (M61,013) szerették volna megvásárolni Sátoraljaújhelyről. sajnos ez akkor nem sikerült. Dafke szérvágták:-((

Szerencse, hogy a NoHAB-hoz még 2005-ben is lehet minden alkatrészből újat és használtat is vásárolni. Főleg a főgépcsoporthoz. Nyilván mindez pénz kérdése.:-((, vagy :-))

 

 

 

Előzmény: Swamplord (2745)
Szütyi Creative Commons License 2005.05.31 0 0 2756

Milyen poén is lett volna a Zöld Szöcske:-)))))

 

Előzmény: Törölt nick (2740)
Szütyi Creative Commons License 2005.05.31 0 0 2755
Volt szerencsém az egyik emeletet homokkal elárasztva látni, uh. ahhoz képest egy V60 már mondhatni pitiáner feladat lett volna:-)))) Persze ettől függetlenül a V60as teljesen prózai módon került oda.
Előzmény: Vendégsín (2726)
Szütyi Creative Commons License 2005.05.31 0 0 2754
Csak a tisztánlátás végett: az említett mozdony a volt KKMF óbudai telephelye és nem a kollégium előtt van, a kollégium a Bécsi úton kifelé van kb 3-400m-el feljebb a Schlosser nevű műintézmény mellett:-)
Előzmény: led78hu (2717)
M62-227 Creative Commons License 2005.05.31 0 0 2753

 

"Azon csodálkozom, hogy 004-est még nem tették tönkre."

 

Csak ne kiabáld el!! Remélem lekopogtad!! Lássam meg, hogy valaki összeb....a a NOHABUNKAT!!!

Előzmény: m61019andras (2750)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!