valószínűleg túl hegyes szögben készült a légifelvétel, és a perspektíva-korrekció vitte bele ezeket a hibákat. a hídfőnél még cifrább lett az eredmény
Tuti. Egy nyíl: kis szegély (pl. az aszfaltból megformázott kis magasságú vízvezető), dupla nyíl: a hídszerk magasított betonja. Lefele nyíl: szegély vége, vagyis a lapát egy kicsit kimehet a füves padkarészre is.
Ma átadták Monoron a tescsót, így éles üzembe beindul az új gyalogos lámpa a 4-esen. Ennek következményeit mindenki hallhatta már a délután 5 km-ert is meghaladó összefüggő kocsisorról tudósító rádiós közlekedési hírekben.
Hát nem tudom mi értelme lenne, amikor én csak 130-al megyek, így így is nem győzöm előzgetni az autósokat, és sokkal többet előzök meg én 130-al, mint engemet előznek meg ennél gyorsabban. Na meg így is néha padlót kell fogni egy előző kamion miatt, na ezek után ha már kétszer akkora lenne a sebesség különbség, akkor lenne ám izgalom még több.
Annak meg, hogy egy-egy rövidebb szakaszon kirakat jelleggel gyorsabban lehessen menni, annak meg végképp semmi értelme nincs.
Nem csodálkoznék, ha lassan érkezne egy komolyabb úniós ejnye-bejnye, mert úgy látszik mostanában csak korrupt, botrányos, késő, komolytalan dolgokra költjük az európaiak pénzét.
Nem nőtt még fel ehhez a magyar, ill. az útjainkon közlekedő szerb, román, bolgár, ukrán, stb. autóstársadalom. Úgy tartanám elképzelhetőnek, ha 10 km/h-ás lépésekben tennék ezt meg, több év - akár 10 - alatt, a baleseti statisztika függvényében. Azon a sebességszinten már nemigen vannak súlyos balesetek ...
szvsz 2010 márciusig csak a duma lesz, érdemben semmi sem fog történni, aztán jöhet az új versenyző, és majd meglátjuk...
Nem csodálkoznék, ha lassan érkezne egy komolyabb úniós ejnye-bejnye, mert úgy látszik mostanában csak korrupt, botrányos, késő, komolytalan dolgokra költjük az európaiak pénzét.
Nem tudom, feltűnt-e valakinek a cikk alapján, hogy a Vaja-Vásárosnamény szakasz bőven több mint a duplája lesz, miközben a Fidesz által is elfogadott törvényjavaslat szerint nem is 2x2 sávos autópálya, hanem "csak" 2x2 sávos (ap.-vá bővíthető) autóút fog épülni.
Veress azt mondja, hogy a mostani javaslat szerinti teljes kiépítés költségének 70%-a volt az eredeti változat, azaz Nyíregyháza - Vaja autópálya 26 km + Vaja - Vásárosnamény 2x1 sávos autóút 20 km. Ehelyett teljes kiépítésként kapunk egy 2x2 sávos autóutat a 2x1 sávos szakasz helyett, ami az egészre projektre vetítve 42,86%-kal több. A többlet műszaki tartalom azonban csak az utolsó 20 km-t érinti, amit 2x1 sávos autóútként a teljes eredeti költség 40%-ánál nem lehet több, mivel rövidebb is és kevésbé kiépített volt ez a szakasz. Ebből a 40%-ból lesz 83%, összesen pedig 143% (az eredeti költségkeretet vesszük 100%-nak véve). Nyilvánvaló, hogy így válság közepén választások előtt a hülyének is megéri, nemhogy egy pénzügyminiszternek.
ahol a pályaszerkezet koporéteg vastagsága nagyobb, mint 7,0 m!
7,0m-es kopóréteg vastagság?!?!?
húvazz, az a büdös életbe nem kopik el... :-)))
amúgy nem úgy van, hogy MINDENÜTT (tehát a legutolsó 20adrangú dűlőúton is)kellene optika, csak a legtöbb helyen nincs meg az útosztály szerinti szélesség?
(hameg esetleg megvan, akkor spórolás van...)
Az optika festésének indoka itt az út jelentőségében rejlik, hiszen forgalma napi 10.000 E/nap felett van.
10e?
szerencsésebb vidékekek (pölö paks és környéke) ennél kisebb forgalom esetén is már pályát építenek...
Úttest szélét jelző vonalat minden főúton alkalmazni kell és jelentőseb utakon, ahol a pályaszerkezet koporéteg vastagsága nagyobb, mint 7,0 m! Az említett 8135. sz. ök. út Tatabánya és Környe közötti szakaszán az idei ropos beruházás során felújított burkolaton NINCS optika! (évekkel ezelőtt sem volt!!) a burkolat alig éri el a 7,0 m -t! Ezen az úton csak az 1998-ban megépült szakaszon van optika, hiszen az 7,5 m széles burkolattal bír. Az optika festésének indoka itt az út jelentőségében rejlik, hiszen forgalma napi 10.000 E/nap felett van. Ellenben pl a 8119. sz. ök út Környe és Csákvár közötti szakaszán a 6,0 szélességet is csak csákányozással lehetett előállítani, így ezen a szakaszon optika felfestésére nincs mód.
A KKK a tipikus példája annak, amikor a kerület kicsalogatja az embereket azzal, hogy "nem lesz út", aztán az emberek joggal vannak felháborodva. Más kérdés, hogy egy cut&cover kéregvezetéssel szinte nullára lehetne redukálni a problémákat, csak ezt már nem értik meg.