Na meg ajánlatos előre is tenni pocsvédő műanyagot, mert mindig össze fogja a kerék a kocsi oldalát sározni, meg a felverődő kövek is az ajtókon fognak munkálkodni;)
Az enyémen csak 175ös van, de bosszantó volt, hogy a mindig tiszta sár volt ilyenkor a kocsi oldala, Főleg a küszöb , amikor ülsz bele-, vagy szállsz ki.
Ha előtte jól be volt állítva, akkor talán elmegy még 15 ezret...
De, ha pl. valamelyik hézag kisebb mint kellene, akkor a szelep nem zár rendesen. Ebben az esetben lassan de biztosan szétég a szelep, megnő a fogyasztás, csökken a teljesítmény.
Ha nagy a hézag, akkor zajosabb a motor, a szelephimba idővel egy kis mélyedést "püföl" a szelepszár tetejébe. Ennek az még a hátránya, hogy későbbiekben a hullámos felület miatt nem fogsz tudni pontos szelephézagot állítani.
Ezeket az eseményeket befolyásolják az olajcserék, üzemeltetési körülmények, és a vezetési stílus is (pl. nemrég tett fel valaki videót, amin leszabályozásig pörgette a motort).
Fura szagra lettem ma figyelmes az utastérben. Különös volt, mert később rájöttem, hogy nemcsak bent, de kint is érzem. Felnyitottam a motorháztetőt és rövidesen rájöttem, hogy az akksi "füstöl", ontja magából a biztonsági szelepen a gázt (az akksi zselés). Rögtön arra gondoltam, hogy túltöltés állhat fenn. Az akksi 13.5-öt mutat alapból (nem járó motornál)! Indítás után ez szépen kúszik felfele, 3ezres fordulaton eléri a 19-20V-ot!
Feltételezem, hogy a fesz. szabályozónak annyi... Mit javasoltok,
1. gyárit vegyek vagy jó lesz az utángyártott is (márka?)?
2. Szerintetek megnézessem-e a generátort erre szakosodott szervizben (lásd diódasor), vagy bízzak abban, hogy csak a fesz. szabályozó rossz és cseréljem ki?
3. Elképzelhető, hogy az akksi túléli ezt a megpróbáltatást? (pár hónapja vettem...)
Nekem "hagyományos" kék fagyálló van benne, amelyre rá volt írva, hogy tartalmaz korróziógátló adalékot. Viszont nézegettem már én is a rózsaszínűeket... némelyikre rá van írva, hogy kifejezetten alu hűtőrendszerekhez készültek.
Nem tudom, hogy ezekhez tesznek-e ill. mennyi korróziógátlót tesznek, mert ugye az alu az nem rozsdál. Viszont ha a felibe ezt betöltöd, az ott találkozik a hüvellyekkel ami bizony vasból van... Na persze ez csak egy eszmefuttatás, nem tudom így van e.
Ez igaz, bár ez inkább arra vonatkozik, hogy van egy bizonyos üzemi hőmérséklet. Vagyis, hogy 85-90 foknál ne legyen hidegebb a motor, 95-100 foknál pedig ne legyen melegebb. Tartósan 100 fok felett lehet, hogy csökken a fogyasztás, de a biztos, hogy a teljesítmény is;)
Igazad lehet kicsit fáradtabb motor esetében lehet jót tesz az alacsonyabb hőmérséklet, de ha még egészséges, akkor nem lehet baja a gyári megoldástól sem :) Na meg ugye elviekben a magasabb hőmérséklethez magasabb hatásfok is jár, ami fogyasztáscsökkenést eredményez.
Én úgy gondolom, hogy jobb a motornak, a tömítéseknek, a kenési rendszernek, ha 95 fok alatt van a hőfok mintha 105 fokon.
Egy sokat futott motornál már számíthat, pl. ahol már hűtő is elkoszolódhatott.
Én úgy jártam, hogy a gyári venitkapcsolóval nagy melegbe már nyomott ki némi hűtővizet a kiegyenlítőtartálynál (100 fokott mutatot a hőfokmérő). Amióta kicsereréltem favoritéra és csináltam egy hűtőtisztítást azóta nincs ilyen gondom.
Persze abban igazad van, hogy a gyárival sincs (nem lehet) gond, elvégre a gyárban úgy tervezték meg, hogy jó legyen:)
Hali! az enyém is egy nyarat bírt ki! ősszel már kezdte az összevissza nyitást aztán nyitva maradt! Most vettem bele olaszt majd nyárvégén kiderül ez sokkal stabilabban tartja a hőmérsékletet a lengyel nálam harmadikra állt ben és akkor is látszott picsi ingadozás.
Na igen, de javarészt a lengyel termosztát a lényeg. És én erre értettem. Mert, ha jó a gyári ventilátor kapcsolója, akkor tökéletes a lengyel termosztát. Nekem elmegy 100 fokig is. És? Lesz valami baja? Nem. Túlnyomásos a rendszer így nem forr fel a víz még ennyinél. Sőt még 110-nél sem forrna.
Ha csak pesten használod(város-belváros) és ott is nagyon rövid távra, hogy ne tudjon felmelegedni, talán, de sztem 7 körűl is el lehetne járni vele...
Én országút-Bp.város vegyesben 5,5-6 liter között megyek el a kombival attól függően, hogy tél vagy nyár van-e?