Tudom, hogy van már Lancia topik, csak ott nincsenek Kappa tulajok, akikkel meg lehetne vitatni a típust. Tervezem egy Kappa vételét, de szeretnék tulajdonosokkal értekezni róla, tesztek/népítélet alapján nagyon jó lehet, és nincs annyi hibája, mint amennyit egy olaszról gondolna az ember(egyébként imádom az olasz autókat), ugyanakkor több tulajdonos megkérdezése nem ezt támasztja alá.
Szóval Kappa tulajdonosok, légyszi segítsetek! Vegyek? Ne vegyek? Jöhet minden info! Képek eladó Kappák is jöhetnek, bármi, ami a típussal kapcsolatos!
Kösz előre is.
nekem köszörülés után robbant szét a motorom kb 10 e km után. labor azt mondta meggyengült a köszörülés miatt. főtengely eltört és szétvitt mindent :-(
Vagy értelmezési hiba van, vagy zöldséget beszél a "labor".
Ezt -szvsz- elfelejtheted.
A főtengely nagyon jelentős tartalékkal bír, pl. egy 185 lovas motor főtengelye 300 LE-re felpiszkálva is sokáig OK. maradhat.
Az a jelentéktelen keresztmetszetcsökkenés, ami az I. vagy akár a II. lépcsőjű átmérőre köszörüléssel jár, szinte alig számít. A túlterhelt főtengely inkább csavarodik (üt) mintsem törik.
Annál inkább gondot okoz a fekvő- ill. hajtórúdcsapok két szélén jelentkező lekerekítési sugár.
Ez feszültséggyűjtő hely.
Ha a köszörülés során a kő kicsit "továbbfut", annak az eredménye az említett rádiusz megszűnése, vagy méretének csökkenése. Ez hajlamossá teszi a főtengelyt a törésre.
(Gyakran ezért az említet lekerekítési sugár előtt beszúrást alkalmaznak, ami megnehezíti a főtengely elcseszését köszörüléskor)
Ha köszörülés közben MEGGYENGÜL a főtengely, az meglehet, csak éppen nem a keresztmetszet csökkenés az oka, hanem "fáradásos törés" következik be, aminek az oka -döntően- az elcseszett munkában keresendő. Fotókkal nem fárasztom a topicot.
Elgondolkodtam rajta én is, mert a gázra a múlthéten értem ajánlatot, és megállapítottam, hogy egyenlőre nincs "kedvem" hozzá. A legújabb cuccot ajánlották bele, akár pótkeréktartállyal is. Vizsgával 265 000,- :-(
egy kicsivel több mint 1 éve hogy új gyertyákat vettem a kocsiba közvetlen mikor megvettem. akkor még nem ismertem/tudtam a fórumról és rólatok így hát a könyvben leírt bosch gyertyát vettem meg bele. többen is mondtátok hogy nem jó, nem szabad bele tenni ilyet. na most nem is olyan rég kb 3 hónapja hogy az egyik gyertyám rossz volt. mostanában nehezebben indul a kocsi, ezalatt azt értem hogy tovább kell indítózni. elképzelhető hogy a gyertyák végett lenne, ennyit bírtak volna? rendes autósboltba vettem lehet azok is hamisítottak voltak? ti milyen gyertyát használtok? ja és most hogy nézegetem a gyertyákat láttam olyat hogy sport gyertya. ez a megnevezés csak egy "vevőcsalogató" vagy télleg van mögötte valami?
Ha nekem motor gondom lenne biztos nem dekáznék a szétbontásával.
Keresnék egy donort jó hosszú próbakőr-nap- motort megvenni és kész.
Turbósnál inkább kintről hoznék. Itthon alkatrészek után szaladgálni, gépműhely, igérgetés, rengeteg energia, sószórónyi pénz...és valószinű nem is lesz jó egy ilyen kihegyezett motor. Ez nem egy 146 lovas 2.0-ás
Negatív, mert mindkettő ki lett lőve, hiszen az első javitás igaz "csak a főtengely lett köszörűlve és vissza, majd egy hajtókar csre és egy új olajpumpa bele. És mégis...
ha csapágyas lesz 2x egy motor nagya valószínűsége hogy kenési problémája van,mondjuk kopott az olajszivattyú,vagy nem jut el a megfelelő helyre az olaj.
A használt motor is lehet lutri és a mérés ellenére is felmerűlhetnek a későbbiekben problémák. Erről már értekeztem másokkal is, van aki azt mondja ezek a motorok olyanok mint egy műszer. Nagy pontosságot kivánnak és valószínű, hogy a magyar kézműves ipar még nem tudja ezt produkálni. /tisztelet a kivételnek!!/ Mindenestere én már megjártam ezt az utat és kár, hogy nem előbb döntöttem a bontott motor mellett. Többszőr is megpróbáltam az eredeti motort helyre hozni, de mikor kétszer is csapágyas lett, már nem volt más altarnatívám a megoldásra. Így viszont van a másikhoz tarcsi alaktrészem.
Anak is megvolt az oka pedig csak gyári teljesítményt kellett elviselnie,nekem is köszörült a főtengelyem és kb 300 ló vagy tán fölötte picivel ,ki is volt használva mégse volt ilyen gondom,amíg csapágykészlet méretben kapható hozzá addig lehet köszörülni.
nekem köszörülés után robbant szét a motorom kb 10 e km után. labor azt mondta meggyengült a köszörülés miatt. főtengely eltört és szétvitt mindent :-(
ja és az előzménye,hogy mikor leszedtem a kartellt ;) tele volt fémdarabbal,az olaj meg nagyon finom fémporral,ha egyszer megkopik valami elindul utánna a többi is.