Itt az első magyar Suzuki Splash! 2008-02-08 09:37:35
Hivatalosan mától kezdi meg a Suzuki Splash sorozatgyártását a Magyar Suzuki Zrt; az új autónk háromféle motorral készül, amelyek közül a két benzines a Suzuki saját fejlesztésű, új generációs motorja.
Noha 2007 utolsó negyedévében Esztergomban leállt a már koros Ignis gyártása, amelyből tavaly már csak 7308 kelt el hazánkban, a Swift padlólemezére épülő Splash nem az Ignis, hanem a Wagon R+ utóda. Az újdonság ugyanis 9 centiméterrel magasabb a Switnél, mintegy ellensúlyozva az az öt centit, amellyel rövidebb. Mindesetre a nagyobb belmagasság tette lehetővé, hogy nem csak optikailag tágas a Splash. Ezt az autóépítési stílust azért találták ki Japánban, hogy a szűk lakásokban magukat bezárva érző fiatalok afféle mobil nappali szobaként használhassák a kis alapterületű (parkolóhely-ínség!!), ám magasságukkal mégis teret adó kocsikat.
A vállalat az idén 60 ezer darab gyártását tervezi, a modell a genfi Motor Show után, március elején jelenik a magyarországi márkakereskedőknél.
A Splash háromféle motorral készül, és a két benzines a Suzuki saját fejlesztésű, új generációs motorja. A dízelt Fiat licenc alapján a Suzuki Indiai üzemében gyártják. A 996 köbcentis háromhengeres, de 12 szelepes motor teljesítménye 65LE, fogyasztása 5l/100km, az 1242 köbcentis négyhengeres testvéréé 86 lóerő, fogyasztása 5,5l/100km. Az 1,3 literes közös nyomócsöves DDiS dízel pedig 75 lóerő, fogyasztása 4,5l/100km. Mindhárom motorváltozat 5 sebességes manuális váltóval felszerelt, kibocsátási szintje pedig 120 g/km.
Az árról előzetesen csak annyit tudni, hogy valamivel a Swift alá pozícionálták.
Előljáróban ismét csak annyit, hogy azért, mert itt van a gyár, ez nem azt jelenti, hogy mi vagyunk a fő piac, akire a legjobban figyelnek.
Amúgy ma kellett megtörténnie az ünnepélyes átadásnak, amikor az "első" autót levezeti a miniszterelnök. Azt, hogy eljött-e, nem tudom, majd bent kiderül. Gondolom, ehhez a dátumhoz van igazítva a magyarországi értékesítés, amit március elejére ígérnek.
A külföldi honlapok azt írják, hogy már lehet ott rendelni?
Azért elég szomorú, hogy máshol bemutatják, nálunk meg...nemrég még Suz kereskedés nem is hallott róla. Nekünk nincs ilyen oldal, vagy csak mi nem tudunk róla? Csak közelebb vagyunk hozzá mint a németek. Ennyire a miénk? Ha meg drága lesz, jó nekünk SX is. Vagy "visszamegy" az ára?
Itt már vannak árak. Kicsit drágának tűnik, akár az Opel, bár látni, hogy 1.2 csak nagy felszereltséggel van.
Az 1.0 is drága valamennyire. Egy 1.0 special egy Swift 1.0 specialnál 2000 euróval olcsóbb. Tehát olyan 530 ezerrel. A Swiftnél 100 köbcenti olyan 120 ezerbe kerül, tehát, ha levonom a különbségből a 360 ezret a motor miatt, akkor marad 170-180 ezer forint, ennyivel olcsóbb egy Splash kb. a Swiftnél Ausztriában, a glx szinten.
De az 1.2 Splash, ami csak GS-szerű felszereltséggel van, szintén 2000 euróval olcsóbb az ilyen 1.3 Swiftnél.
Itt levonom a köbcentire a 120-at, marad 410 ezer. De! nincsen benne navi, ami a Swiftben van. Az régen nálunk 200-250 volt. Ha jóindulatú vagyok, akkor marad 210 ezer. Nincsen kulcsnélküli, nagy jóindulat, mínusz 50, már a GLX különbségnél járunk.
Viszont nincsen AAC, amire nem tudom, mit számoljak, legyen 40E, marad 120.
Ezután még a Splashból eleve elspórolt dolgok többek között:
Vízhőfokmérő, ami feltűnik. Belső kilincs körüli keret, ami talán.
Ami nem, de kihagyták: A küszöb alján húzódó védő, műanyag profil. Hátsó dob műanyag burkolata nem teljes, hanem csak kb. félig takar.
Eddig következetesen tartotta ezt a Suzu, remélhetőleg ennél is meglesz az eltérés a motorok ára között.
Mint lentebb írtam, nemsoká hivatalosan is beindul a gyártás. Gondolom, hogy az értékesítés is.
Anyósülés úgy dönthető, mint a többinél.
Azt mondták a németek, hogy a tervezett Agila árért, ami egy normális felszereltség, annyiért egy Corsa is elvihető, és nem fapad (arra nem tértek ki, hogy a Corsa milyen motorral).
KKN itt-ott összefutunk. És az vajon lehet, mint edíg, a lécsőnként 200 000? - tehát 1.2, moci 2,2, egy szinttel feljebb 2,4, klíma 2,6 milla? (1 év múlva meg 500k kedvezmény?). Lehet hallani valamit mikor is jön, és tényleg ilyen kedvező a fogyija? Anyósülés nem dönthető le?-mert a múltkor nem tudd meg mit vittem Ignáccal haza. Az a fordulatszámmérő... a volt szoci autóinkban volt így megoldva...
Németeknél drága...akkor a Corsa? Törésteszt mikor lehet vajon?
Nem csak a csúcsban lesz osztott támla, hanem csak az alapban lesz osztatlan támla. Akár a Swiftben. Amivel méretben nem sok különbség van a csomitartóban. De abból is elment már a kis csomi ellenére bő 400.000darab. Suzuban ez jó, az Ignisből kicsivel több, mint 200.000 készült.
Állítólag a németeknél igen drága lesz az Agila.
De azt is rebesgetik, hogy a Splash 1.0 alap nálunk 2 milla körül lehet. A már korábban leírt ártalálgatásaimban én is a környékre saccolom. Nagy bátorság lenne a Swift árában adni, választásra kényszerítve a vevőket, hogy melyiket.
Vajon ez az ár itthon mennyi lesz és milyen felszereltséggel? Nagyon kicsinek látszik, csomitartóilag elsősorban, így nem lesz "családi", nem lesz Ignis-Wagon utód igazán. (Állítólag csak a csúcs osztott hátsó üléstámlával/üléssel, stb). Nagyon kíváncsi leszek az árra, mert lesz ugye lesz Opel is, a Suzuki akar olcsóbb lenni, Opelnek meg a Corsa alatt kell lennie...meg akciósan ha jól tudom 2,5 milla a Swift és 3 milla az SX4 GLC AC. Vagy ezeknek visszaviszik az árát? Jónak tűnnek a motorikus/fogyasztási adatai. Vajon nagy különbség lesz-e 1,0 és 1,2 között, magyarán lesz-e "szegény eberek" (kis)autója?
Valószínűleg nemsokára indul az értékesítés, mert állítólag jövő hónap 8. körül jön Fecó levezetni az "elsőt" a szalagról (vagy megint küld valakit maga helyett, bár most nincs cirkusz a gyárral, így lehet, hogy most kiérdemeljük őt).
Ha hozzák egyáltalán. Bár az SX4-ből is bejött a sedán. Csak sokan drágának tartják, ami természetes, hogy a simánál drágább, de csak csomagtartónyival.
És ha lehet Swift sedant venni, az mitől vesz el vevőt?(mert ezek a mini csomik). ESP-kitolásnak érzem felárat, nagy felárat és azt is jobb felszereltséghez: ABS + softwer+ egy-két érzékelő...EU kötelező lesz nemsoká.
Hát, a tv-ben is volt, ami tévedésből 1.5-ös lett, nagy bukta.
De nem akarták, hogy olyan gyors legyen, még a régi motorosnál is azt mondták, hogy kissé leáttételezték az autót, hogy ne menjen olyan nagy véget. A stabilitás miatt. Mert lehet vele ésszel menni, de tudok egy-két esetről, amikor hirtelen manőver miatt fejre állították a wagont.
Köszi, ezt értem. de...a baromarcú vevő wagon r-ben 1.5 vvt motorról álmodik..ugyanis a kasztni 100 le felett tökéletes lenne(nekem) most van egy 102 lovas szwiftem, de semmire nem jó, csak megy mint az állat...( a wagon után)..-a wagon aut. váltós volt, tetőcsomitartóval, vonóhoroggal,stb, de a motor...az gyengus, és zajos... :-((( viszont magas, jól pakolható, ...cement, sóder, trágya,csövek,tégla, bútor...
Nem, csak máshol, pl. a német piacon, ahol van fizetőjképes kereslet, vannak a Suzukból más felszereltségi kombinációk.
De a hazai modellekre jellemzők, hogy a legmagasabb szintbe beleraknak minden elérhető dolgot, és csak a leghúzósabbakat hagyják ki (3-500E-es navik, vagy ESP, amiért nagyon kevesen fizetnének plusz pénzt.)
Csak ezek a motorok kerülnek bele. Itt lentebb volt a táblázat a műszaki adatokról.
Egyelőre nem valószínű, hogy nagyobb motor kerülne bele, tartani kell a szintet a Splash, meg a Swift között, hogy ne egymástól vegyenek el vevőket.
...ezek szerint, ha ausztriában, vagy hsonló nyugatibb helyen keresgélek, kicsivel jobb felszereltségűt kapok? és igaz, hogy csak 1.2-es a motor, nincs nagyobb benzines?
Karácsonyra egy kis nézegetni való, meg hogy ne üljön a topic.
Annyit hozzá, hogy a Suzukik magyar felszereltsége nem szokott egyezni az exportokéval, de támpontnak jó. A műszaki adatok meg ettől azért nem függnek.