Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.01.27 0 0 17315

Ha van számlája akkor nem tudják elhajtani.

Előzmény: Steven 68 (17295)
vilcsa Creative Commons License 2018.01.26 0 0 17314

:D nem vagyok olyan hiszékeny... szerintem ezek a rozsdára kenhető "festékek" olyanok, mint a folpack. Letakarod vele a sz@rt, a szaga nem jön ki, de attól még ott van...

Előzmény: Steven 68 (17313)
Steven 68 Creative Commons License 2018.01.26 0 0 17313

Te se hidd el ezeket a csodaszereket !  A csavarlazító is csak akkor hat amikor már megmozdul a csavar,ami beleakar törni az bele is fog.

Előzmény: vilcsa (17312)
vilcsa Creative Commons License 2018.01.26 0 0 17312

Akkor feltételezem, te sem hiszel azokban a modern szerekben, amit a rozsdára kennek és elszigeteli azt a külvilágtól...

Előzmény: Törölt nick (17311)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.26 0 0 17311

A lényeg lemaradt, szóval csak akkor lehetsz valamennyire biztos a dolgodban (és ez más anyagokra is igaz), ha minden felületet sikerült fémtisztára pucolni. Én semmiképp nem hagynék fent még passzivált korróziót sem.

Előzmény: Törölt nick (17310)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.26 0 0 17310

Én egyszer használtam RO55-öt, hasonló technikát alkalmazva, mint amit Petiw leírt.

 

Nekem az a tapasztalatom, hogy a RO55 csak a rozsda felszínét képes passziválni. Hiába válik feketévé, megkapargatva kicsit mélyebben látszik, hogy nem hatol be a rozsdába és a kezelt felület csak látszólag lesz stabil.

A kezelt felületet folyamatosan áztatva, mechanikai rozsdaeltávolítással megtámogatva valamennyire alkalmas a feladatra, de nagyon messze áll az autóipari anyagoktól.

 

Szerintem legfeljebb arra jó, hogy kicsit könnyebb és talán kevésbé piszkos munka legyen eltávolítani a korróziót.

Előzmény: vilcsa (17309)
vilcsa Creative Commons License 2018.01.26 0 0 17309

Köszi petiw! Akkor addig áztatod, amíg az összes "feketébe átment" rozsda is acélszürke nem lesz? Vagy azok már maradnak, ha megkapirgálva nincs alattuk barnaság?

Előzmény: petiw (17307)
petiw Creative Commons License 2018.01.26 0 0 17308

Sárvédő lakatolása 40? Hát ha ennyit elkértek azért hogy legyező koronggal leszedjék a felhólyagosodott részt akkor szégyelljék magukat. :D
Csak ez a hiba volt a sárvédőn vagy volt valami más is?

Előzmény: Alien Angel (17302)
petiw Creative Commons License 2018.01.26 0 0 17307

Ja igen, azt kifelejtettem hogy ha már minden látható rozsdapötty eltűnt, akkor először száraz ronggyal feltörölni a nedves ro55-öt a felületről, aztán nitros ronggyal gyorsan többször át kell törölgetni, és szinte egyből festeni.

Előzmény: petiw (17306)
petiw Creative Commons License 2018.01.26 0 0 17306

RO55-el van tapasztalat (evipass is hasonló), de nagyon időigényes a dolog. Több ilyen hólyagos gócot sikerült már vele eltüntetni, ahol a festék alatt viszonylag mély kráteres rozsda volt. Az a titka hogy szinte mindig áznia kell, majdnem hogy nem szabad megszáradnia, illetve folyamatos fizikai rozsdaeltávolítást (drótkefe, drótkorong fúróban, hegyes kaparó tű) is igényel. A folyamat során jól látszik hogy hol maradt még apró kráterekben megbúvó rozsda, azokat sajnos szinte egyenként ki kell kaparászni. A homokszórás kicsit gyorsabb művelet, csak nem mindig lehetséges megoldani, illetve utána szinte minden üreg tele lesz homokkal.

Előzmény: vilcsa (17303)
Steven 68 Creative Commons License 2018.01.26 0 0 17305

Szerdától-szerdáig volt ott akkor számoljunk egy kicsit,mondjuk  szerdán nekifogtak + 2 nap, azután 2 nap pihenő. A következő hét 2 napja és szerdán kész. Ez jó esetben 5 nap, 5 nap alatt meglehet csinálni, ha az összes alkalmazott csak a tiedet javítja, amit megint erősen kétlek. Azért mondd el a panaszodat nekik ,és kíváncsian várjuk a fejleményeket !

Előzmény: Alien Angel (17302)
Törölt nick Creative Commons License 2018.01.26 0 0 17304

el kell felejteni ezeket,max kerítésre jók.

Brunox az a jó,bár nem olcsó.

Én 1 litert 6700 ért tudok.

vilcsa Creative Commons License 2018.01.26 0 0 17303

Ezt a "savazást" kifejtené valaki részletesebben? Hogyan kell JÓL csinálni?

Nekem az Evipass, RO55 egyéb acélfalületeken mindig vagy ragadt, vagy elszinezte a rákerülő festéket.

Mivel, hogyan csináljátok?

Előzmény: petiw (17286)
Alien Angel Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17302

Köszi mindenkinek, az élvédőt majd meglesem. Holnap elmegyek megmutatni, aztán meglátjuk, "legelő csorda leszek-e"...

 

Szerdától szerdáig volt náluk, de egy tétlen hétvége is benne volt. A jh. sárvédő mellett fényezték a hátsó lökhárítót és a csomagtartó fedelét is (minimális felületi sérülése volt), valamint lekapirgászták az elejéről a rákeményedett kőfelverődés elleni fóliát. Már nem is emlékszem pontosan, összesen mennyit fizettem, olyan 150 körül, ebből a sárvédő "lakatolása" 40, a fényezése 35 volt emlékeim szerint.

Előzmény: bádogember86 (17297)
Hávéelpé Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17301

Én ma fújtam egy thalia első hátsó lököst meg két sárvédőt,+3 fokban szabad ég alatt, száradásgyorsítóval, gyorsedzővel IMPA lakkal észterrel hígítva.Egyébként olyan magas fénye van, ha nem lenne benne porszem hozzá se nyúlnék.De ugyanezzel az eljárással a Roberló és feycolor lakk már selymesedik. Mostanában próbáltam ki egy új német terméket Q REFINISH brutál jó anyag ez is. A SLEM is fényes de ez annak jó aki nem siet, mert lassan szárad.A 4cr nekem nem vált be saját robogómon próbáltam,háromszor políroztam mire megmaradt a fénye. 

Előzmény: Mafia05 (17298)
Atti6909 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17300

Én személy szerint a Body termékeket hanyagolom. Még valami: A hideg és a pára képes mattítani. Most tél elején jártam meg hasonlóan, a frissen lakkozott (reggel) de már megszáradt autót az udvaron hagytam. Reggeli köd tejszerűre változtatta a lakkozást,kipolírozni sem tudtam. 

Előzmény: Mafia05 (17298)
mykeman72 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17299

Nekem a Bodyval mindig voltak fenntartásaim. Kezdetekben használtam ,igaz az már min. 15 éve. Azóta biztos,hogy volt változás ezért a mostani anyagokat nem ismerem. Sajnos próbálkozni kell különböző gyártók termékeivel és biztosan lesz olyan amelyik megfelel a kívánalmaknak. 

Előzmény: Mafia05 (17298)
Mafia05 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17298

Body 699 gyors edzős lakk volt. 2k-s hígítót használtam igaz nem a sajátját hanem univerzálisat. Már megfigyeltem más lakkoknál is hogy gyors edzővel jobban selymesedik. Mivan ha veszek valamilyen uhs lakkot?

Előzmény: mykeman72 (17296)
bádogember86 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17297

Szia! 

 

Ennél a típusnál mind a négy sárvédő élén kell hogy legyen (gyárilag) egy átlátszó "élfólia" ami meggátolja a lökhárítót abban hogy a festéket lekoptassa a felületről. A lökhárító folyamatosan rezeg és persze mocorog mint minden műanyag a hideg-meleg váltakozásában és ha az a fólia nincs ott akkor a két anyag dörzsöli egymást. Egy friss fényezést pikk pakk le is kap. Ezt általában b@sznak visszatenni javítás után ami garantálja hogy hamarosan megint rozsdás lesz, még ha cserélt részről is beszélünk. 

Amúgy ha bekukucskálsz a kárpit mögé akkor ennél a típusnál látni fogod hogy cserélték vagy csak "javították" a problémás részt. 

 

És persze ha van számlád akkor reklamálhatsz a szavatosság nevében. 

Előzmény: Alien Angel (17292)
mykeman72 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17296

Vannak az MS lakkok amik kevésbé érzékenyek a környezeti hatásokra ,viszont ezekkel nehéz a gyárias narancsosságot utánozni. Novol,4CR,Mobihel......

Száradásgyorsítót nem használsz véletlenül? Mert a "FLASH" használata eredményezhet fényvesztést,ami polírozással visszahozható!Ha esetleg a gyors edző is csinálhat ilyen problémát.

Előzmény: Mafia05 (17291)
Steven 68 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17295

És mire megy a reklamációval, elhajtják mint a csordát legelni.

Előzmény: petiw (17294)
petiw Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17294

Ilyen esetben jogos lehet a reklamáció, különösen akkor ha kiemelted hogy nem fél évre (eladásra) tervezel az autóval... Mert sajnos ilyen is van.

Mennyit kértek a munkáért? Külön-külön a lakatolásra és fényezésre? Ha szabad tudni...

Előzmény: Alien Angel (17292)
Steven 68 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17293

Barátom mondani mindent lehet,azt szokták mondani nagyon szegény ember az ,aki még ígérni sem tud!  Hamar megcsinálták ?

Előzmény: Alien Angel (17292)
Alien Angel Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17292

Rendes, nem is kicsi karosszériajavító műhely volt, nem csak fényező. A fényező mellett a lakatos is megnézte előtte, és még mondta is a műhely vezetője, hogy olyan ügyes a lakatosuk, hogy akár egy lemezből képes kikalapálni egy megfelelő darabot oda, sajnos javítóív nem nagyon van hozzá.

 

Az ő szakmai felelősségük lenne azt eldönteni, hogy csiszolni elég, vagy ki kell vágni. Én azt kértem, hogy javítsák meg, és nem alkudoztam. Igen, az illesztéseknél hátulról is átrohadhat, de ez valószínűleg kívülről (illetve a nem megfelelő felületkezelés miatt az anyag belsejéből) rohadt, méghozzá nagyon hamar. Sajnos - az állításuk szerint - nem lehet helyileg ködölni, azért is fényezték az összefüggő nagy elemet, ami amúgy szép, csak az alapok hiányoztak...

Előzmény: petiw (17288)
Mafia05 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17291

Na kipróbáltam tegnap úgy hogy alig locsoltam fel, nagyon keveset hígítottam a lakkot, nyomást annyira állítottam amennyi meg van adva a piktogrammon ,de ugyanúgy látom rajta hogy homályosodott, direkt nem fújtam csak egy fényes sort, de így is rossz volt fújni olyan mintha sűrű lett volna. Tudsz ajánlani valami lakkot te is amelyik nem olyan kényes a körülményekre?

Előzmény: mykeman72 (17285)
Kolja987 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17290

Sziasztok!

 

Segítségre lenne szükségem. Körülbelül fél éve volt javítva az autó + fényezés is volt. Pár hete vettem észre hogy a fényezésen egy helyen megjelent egy buborék, ami még nincs felszakadva. Mitől lehet ez? Mi a teendő vele? 

Steven 68 Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17289

Igen,elég gány munkát végeztek !

Előzmény: Alien Angel (17282)
petiw Creative Commons License 2018.01.25 0 0 17288

Igazából az a kérdés hogy hogy egyeztél meg anno velük.

Sajnos az ilyen felhólyagosodásokat nem mindig szokták lecsiszolni, feltárni, aládolgozni és rendesen befejezni, mert ügye a tulaj csak annyit lát hogy hólyagos. Pláne ha eleve csak fényezőhöz vitted az autót...

Illetve azt sem árt tudni hogy az ilyen helyeken ügye két lemez közül indul meg jellemzően a korrózió, és lehet hogy festés előtt még épp alig látszott valami, de belül már dolgozott rendesen. Erről ügyebár a festő nem különösebben tehet hogy pont utána kezd el komolyabban látszódni.

 

Talán inkább azt javasolnám cseréltess rajt javítóíveket meg amit szükséges és csak a javított részt festesd le. El tudnak rohadni, mint ahogy a képen is látszik...

Alien Angel Creative Commons License 2018.01.24 0 0 17287

Köszi a választ. Hátsó sárvédő, csak ilyen minőségű képem van róla a javítás előttről, inkább csak a helyet mutatja.

 

 

Tudom, hogy egy kritikus hely, nem is vártam tíz évet tőle, de azért dühít, mert a fél oldalát egyben lefényeztettem náluk utána (ekkora egy elem), és akkor valószínűleg csak átcsiszolták. Mert azt gyanítom én is, hogy nem hátulról rohadt át, hanem a külső oldala felől. Szeretnék reklamálni, szerinted jogos?

Előzmény: petiw (17286)
petiw Creative Commons License 2018.01.24 0 0 17286

Első/hátsó sárvédő? Képet tudsz felrakni?

 

Valószínűleg csak vissza lett csiszolva a felhólyagosodás, nem vágták vagy savazták ki a mély rozsdás részt. Hátsó sárvédőnél jellemzően a két lemez közül támad a rozsda amúgy, elsőnél (mivel szimpla) még van esély arra hogy savazással vagy helyi homokszórással el legyen tüntetve a mély rozsdás szakasz.

Előzmény: Alien Angel (17282)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!