December 15.-20.-a között új préda jelenik meg a kép készitők asztalán.
Értesülésem szerint 15.-én kerül átadásra a Bódenitó meletti Kreisboon-nál a Balaton új hajója.A felső fedélzet lebontásra került és ebben az állapotban kerül vontatásra.Előbb a csatornán (kb2 nap)majd a Dunán (3 nap) Dunaujvárosig ,ahonan közúton Siófokig az autó pályán.
Kíváncsi leszek kinek sikerül elősször lencsevégre kapni valahol a vizen vagy közúton?
Örülünk ,hogy ezen a fórumon együtt örülhetünk egy újabb ÚJ magyar hajónak.Igaz a kapacitást ismerve kevés lehetőséget látok ,hogy szezonra elkészüljön ,de reménykedni azt lehet.
Úgy hallottam a műszeki berendezéseket már leszállították Siófokra ,megérkezés után itt fogják készre szerelni.
Lassan összeáll a kis gyűjtemény: ma hozzájutottam egy újabb hiányzó darabhoz, nevezetesen az 1988-as MAHART menetrendhez.
Különlegessége, hogy az akkor még egyszerűen csak SÓLYOM-nak hívott szárnyashajó olyan egyedülállóan jó minőségű fotókon szerepel több oldalon is, melyek később egyetlen kiadványban sem tértek vissza, és semmilyen más tájékoztatási közegben, így a hajoregiszter.hu oldalán sem fordulnak elő. Ez azért furcsa, mert a SÓLYOM-ról létezik az a bizonyos 2 db felkapott fotó, melyet szinte minden kiadványban, poszteren, kártyanaptáron megtalálunk a 90-es évek elején, viszont minőségileg meg sem közelítik a most megszerzett menetrendben közölteket.
A kiadvány ezen felül tartalmaz egy szintén jó minőségű színes képet az originelli átalakítatlan TÁNCSICSról is, de sajnos mivel ez a hátoldalon van, tele van írva szöveggel.
Az összkép erőteljesen pozitív, békés, baráti hangulatot teremtő elrendezés és első osztályú fotók tarkítják a 88-as kiadványt, mely ezt követően csak az 1993-as példányban tér vissza. Kíváncsi lennék a többire, sajnos kevés maradt fent ezekből, nagy szerencse kell, hogy rájuk akadjon az ember, no meg elegendő píz... :(
Később sem, az utolsó pillanatáig vaskapu volt. Egyszerű hagyománytisztelet, az AFP egy nemzetközi szervezet volt. A hajón nem román, vagy szerb lobogó volt, hanem mindig az AFP lobogója.
Érdekes és vicces, hogy a VASKAPU-n mindvégig megmaradt a név egy betű rövidítéssel: VASKAP. Pedig ez szerbül azt hiszem, nem jelent semmit. Ők Djerdapnak hívják az egész vidéket.
1. Amsterdam egyik nagy cégnek sem, Nápoly talán csak a Lloyd Triestino, vagy az Itlia Lloyd számára közvetlen célkikötő. Minden konténeres hajó át tud jönni a Suezi - csatornán. A menetidő erősen forgalom és időjárásfüggő, meg az, hogy mennyi kikötője vana hajónak. Természetesen egy konténeres hajó nem csak egy kikötőben rakodik.
Egy Shanghai / Ningbo - Marsaxlokk (Málta) út kb 28 - 32 nap. Rotterdam / Felixstowe / Antwerpen még további 6 -8 nap.
A hajók menetrendjéből ki tudod számolni, ezeket az időket amennyire lehet, betartják. Bővebben:
Az MSC Fabiola pl Hamburg - Shanghai - hamburg között 80 nap alatt fordul meg, de közben 12 kikötőben rakodik, Európában négyben.
2. Az, hogy melyik hajóra kerül fel az adott konténer, az erősen függ attól, hogy időben ér- e a terminálra. Esetenként 3 napot is vár berakásra, ha a papírmunkák nincsenek rendben. Érkezés után álltalában 10 - 16 óra alatt ki van rakva a konténer a hajóból, hogy a terminálról mennyi idő alatt ér ki, az sok mindentől függ, de szerintem 12 órán belül vonaton / teherautón lehet az áru. Ilyen statisztikát nem láttam, de meg kell nézni mondjuk az MSC vagy a MAERSSSSSSK honlapján egy door to door szolgáltatás részleteit. Pontos időt nem fogsz kapni, határidőre ilyesmit nem vállalnak (ha igen, az apróbetűs részben lesz kibúvó).
A repülős topikokból jöttem át ide két kérdés erejéig:
1) mennyi idő alatt ér egy modern konténer szállító hajó Shanghaiból Amszterdamba, vagy Nápolyba, ha át tud jönni a Suez-csatornán, és ha nem?
2) az előbbi utazást kiszélesítve, mennyi idő alatt ér el a konténer a shanghai kikötőbe való beszállítástól az európai kikötőből történő kiszállításig?
Ha esetleg máshol kéne föltennem ezeket a kérdéseket, vagy van minderre valami nemzetközi statisztika, szóljatok!