Keresés

Részletes keresés

Szbubu Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15508

Sziasztok!

 

Ha már fabrikettről van szó...  Van esetleg az olvtársak között olyan valaki, aki Pécsett vásárolt fabrikettet mostanában egy olyan cégtől aminek a fő profilja egyébként gipszkarton rendszerek forgalmazása? Nem akarom a cég nevét leírni, sose lehet tudni...

Szóval tapasztalatokra lennék kíváncsi.

 

Üdv. 

Athes Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15507
Küldtem.
Előzmény: tűz_tér (15502)
Palga79 Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15506
Csak az a baj, h. már nem tudom hova raknám. Egy állítható idomból, egy 10cm-es egyenes darabból és egy könyökből áll a füstcső...
Előzmény: HegyenVolgyon (15493)
moonshadow Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15505

Ebben semmi adat nincs a fűtőértékre vonatkozóan.

 

Az szerintem természetes, hogy jelentős különbséget tapasztaltál a hasogatott fádhoz képest, mivel a hasogatott fa fajtától függően 14,5-15,5 MJ/kg között van általában, légszáraz állapotban.

Ha fabrikett 17MJ körül tud és szárazabb, akkor természetesen jól látható a különbség a brikett előnyére.   

 

Mindamellett a nyáron vett és megfelelően betárolt légszáraz akácfa amit hasogatva vásárolhatok, nyáron kijön szerintem 2000 ft/q áron

Ez forintosítva:

20 ft/kg / 14,76 MJ/kg = 1,35 ft/MJ

 

 

Brikettet mostanság nem nagyon árusítanak 4100 alatt, ami forintosítva

41ft/kg / 17 MJ/kg = 2,41 ft/ MJ

 

 

De látni most 5500-ért is fabrikettet olyan honlapokon ahol 18-19 MJ/kg, a németbrikettel egyenértékű fűtőértéket tulajdonítanak saját terméküknek.

Ez forintosítva lenne:

55ft/kg / 19 MJ = 2,90 ft/MJ

de reálisan

55ft/kg / 17 MJ = 3,23 ft/MJ

 

 

Az én nedves akácfám meg amit most hozattam, számításaim szerint:

24 ft/kg / 13,5 MJ = 1,77 ft/MJ

Előzmény: kfhboglár (15504)
kfhboglár Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15504
Nem tudom átmentél-e a gyártó honlapjára, ott van valami ami szlováku-csehül van, egy kukkot nem értek belőle, de az is valami.

http://www.faba.sk/dokumenty/analyza.pdf

De én nem is akartam az adatokon vitatkozni, nem értek hozzá, csak a TAPASZTALATomat írtam le. A tavaly már hasogatott fámtól nagyobb meleget ad. Nem kell úgy megpakolni a tűzteret, teljesen levett primer levegő mellett működik. S van akinek számít, hogy kevés helyen, rendezetten elférjen a tüzelője. És esetleg nincs helye több évre előre beraktározni fából. Ha lenne rá pénzem, csak ezzel fűtenék. De nincsen, így nem veszek. 2 éve kezdtük a kandallózást, akkor még nem volt száraz fánk, még onnan maradt meg, azt használjuk.
Előzmény: moonshadow (15489)
legirepa Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15503
Nem olyan egyszerű a dolog. A solar DB tartálya az emelet feletti padlástérben van, 6m-rel magasabban mint a kandalló. Így közösíteni váltószelepekkel nem lehetne a két rendszert szerintem. Egyébként télen jellemzően délután-esténként gyújtunk be, így nem menne egyszerre a kettő, ez biztos. Még agyalok a dolgon, ez csak nyári téma lehetne, mert mindenképp bontással jár a dolog.
Előzmény: ronkovik (15500)
tűz_tér Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15502
Küldj a vezérlőről valami anyagot, hétfőn délután megyek egyeztetni egy vízteres kandalló + napkolis munkát.
Előzmény: Athes (15501)
Athes Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15501
A túlhűtés ellen be lehet tenni egy csőtermosztátot a füstcsőre, és ha x fok alatt van, akkor megszakítja a keringető szivattyú tápját. Egyébként nem is kell feltétlenül napkoli vezérlő, meg lehet oldani egyszerűbben is.

De ha kell vezérlő, akkor nekem van egy olyan, ami tud a napkolin kívül vegyestüzelésű kazánt is kezelni (ami itt a füstgáz hőhasznosító), és éppen eladó :)
Előzmény: ronkovik (15500)
ronkovik Creative Commons License 2010.01.09 0 0 15500
Szerintem egy motoros váltószeleppel, egykét visszacsapószeleppel + egy hőérzékelővel egyszerűen megoldható, annyit kell még megoldani,hogy melyiknek legyen prioritása, mert ha mondjuk megy a kandalló felé a cirkuláció és közben a napkoli is eléri az üzemi hőfokot, tehát tudna termelni, akkor ki legyen a főnök, a kandallónál lévő hőcserélő vagy a napkoli.

A füstgáz túlhűtésére a gyári napkolirendszered nem tud reagálni, egyszerűen nem veszi figyelembe, ezt a problémát is meg kellene oldani, a többit szépen lekezeli (forrás)
Előzmény: legirepa (15484)
jtx Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15499
Kedves micimacho, köszönöm!!!
Előzmény: micimacho (15465)
moonshadow Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15498

Szalmabrikettet én is szeretnék vásárolni kipróbálásra, hétvégén pedig ha minden jól megy, kipróbálom végre a kisbálás szalmát.

 

Előzmény: F.Nikolett (15497)
F.Nikolett Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15497
Először olyan furcsa színű lángja volt.
Lehet csak azért, mert frissen volt begyújtva, és nem volt bemelegedve a kandalló.
Most határozottan szépen izzik és gázosodik is. Szép lilás-kékes lánggal.
Hát látványnak nem egy gusztusos. Mintha egy elefánt bele végezte volna
a dolgát a kandallómba.
4 db.-ot tettem rá, az volt 1,3 kg.
Most jobban megrakom, és kíváncsi leszek, meddig tudom gázosítani.
Előzmény: F.Nikolett (15496)
F.Nikolett Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15496
Fűrészpor állagban a nagy felülete miatt baromi gyorsan megszáradhat
akár 5-6%os nedvességtartalomra.
Míg a fa hogy 15% nedvességtartalomra száradjon ahhoz 2 év kell.
A legtöbbünk itt 20% os nedvességtartalmú fával tüzelgethet szerintem.
Én speciel tavasszal vágott Bükkel.

Említettem pár hozzászólással ezelőtt, hogy most vettem szalma brikettet.
Nem néztem még utána, miket írnak róla itt neten,
de mintha ütné a Bükkfámat.
Több idő kell hozzá hogy megtudjam.
Előzmény: moonshadow (15494)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15495
én ilyesmit veszek fabrikett néven, kőkemény tölgyfabrikett.
moonshadow Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15494

Szerintem ha az olajos magvakkal dúsított fabrikett szintén 8%-os nedvességtartalom mellett tudja a 17,8 MJ-t az imént belinkelt mérési jegyzőkönyv szerint, akkor a szimpla fabrikett amibe nem tesznek olajosmag hulladékot, ettől természetesen kevesebbet tudhat.  

 

A légszáraz fa jól ég, 15%-os víztartalommal.

Szerintem túl nagy fűtőérték különbözetet tulajdonítanak a brikettes honlapokon a 8%-ra szárított brikettnek a légszáraz fához képest. Valójában jóindulattal 1,5 MJ/kg-al tudhat többet a rendesen tárolt légszáraztól a 8%-ra szárított brikett, de nem csak szerintem, hanem a biomasszás táblázatok szerint is, mint pl. ez: http://gyorijegyzet.uw.hu/JEGYZ4_3.DOC

Az szintén megérne egy misét, hogy az alapanyagok légszárazról milyen kezelés hatására lesznek 8%-osra szárítva, és valóban sikerül-e 8%-os briketet vásárolni.

A dúsítatlan fabrikettek mindezek alapján számolva 17 MJ/kg-ban igencsak megállnak.

Előzmény: F.Nikolett (15492)
HegyenVolgyon Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15493
Én így utólag azért lehet, megpróbálnám. Az olyan lenne, mint egy autónál a felező... :-)
Előzmény: Palga79 (15490)
F.Nikolett Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15492
Nem így van.
Persze hogy 1 kg brikettben csak 1 kiló fa van :-)
Nem ez a titka.
Hanem a nedvességtartalma.
A 8% az már a max ami van általában a brikettben.
A normálisabban az alatt van.

Persze az ócskább fabrikettek is szeretnek a prémium kategóriás
adatlappal hivalkodni, ez tény és való
Előzmény: moonshadow (15489)
Palga79 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15491
Van itt valakinek még Lei... kéménye? Az építési utasítás azt írja hogy a füstcsőbekötésnél a samott bekötőelem és a füstcső között lennie kell körben 0,5cm dilatációs hézagnak. Ez nálatok megvolt? Én a 2milis acél könyököt a jelenlegi helyzetben csak kb. 2cm-re tudom betolni de még ezen a 2 centin is szorul egy kicsit. Meg kellene csiszolni a samottot? (ha egyáltalán lehet azt csiszolgatni... nem próbáltam)
Előzmény: Palga79 (15490)
Palga79 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15490
TEMPORIShoz felesleges a pillangószelep ugye? Elég jól működik a szabályzása anélkül is?
200-as szigetelt Lei.. SLK kémény húzza ki belőle a füstöt...
moonshadow Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15489

"Ennek:
Alapanyag: vegyes tisztított, szárított fa fűrészpor
Hossz: 25-26,5 cm
Vastagság: 9 cm, lyukkal a közepén
Fűtőérték: 18,7 MJ/kg
Súly: 2 kg/db
Csomagolás: 10 kg/csomag fóliában - 1 t/raklap pántolva "

 

 

Nem érdemes elhinni ezt a 18,7 MJ-t, mikor a német brikett 19,8 MJ/kg.

Mérési jegyzőkönyvet persze nem látni az oldalon, de:

 

Pár fafajta 8-10% nedvesség mellett:

Bükk: 15,12 MJ/kg

Tölgy: 15,12 MJ/kg

Akác: 14,76 MJ/kg

Gyertyán: 15,12 MJ/kg

Nyár: 15,12 MJ/kg

Lucfenyő: 15,84 MJ/kg

 

Namost a fabrikett préselt fűrészpor, 1 kg-ban ugyanúgy 1 kg fa van.

szerencse, hogy a szenek adatlapja is elérhető, mert ha nem lenne referencia adat, talán már elérték volna a 30 MJ-t egynémely fabrikettes honlapok a vevők csalogatásában.

 

Egy böcsületes honlapot találtam eddig, ahol mérési jegyzőkönyv szerepel, dúsított fabrikett ami fűrészporból áll  plusz napraforgó és repce mag hulladékkal (olajos magvakkal) dúsítva éri el a 17,8 MJ/kg-ot

http://www.cze-to-fa.hu/termekek.html#brikett

ezt elhiszem, hogy tudja  17,8-at, de a szimpla fabrikett szvsz még a 17-et sem érheti el, mert semmi plusz nincs benne a sima száraz fához képest.

 

 

Előzmény: kfhboglár (15469)
gabor500 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15488
Ha füstcsőbe valóra gondolsz, én itt vettem 150-est.
1098 Budapest Dési Huber út 20.Tel: +36-1-280-6557
Gábor
Előzmény: djetta (15477)
Kathyc Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15487

Itt találsz pillangószelepet:
http://www.hbferrum.hu/foldal.htm


3253 Füstcso 120/250 vastagfalú huzatszabályzós 1 800 Ft 2 250 Ft
Előzmény: djetta (15477)
F.Nikolett Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15486
Nem rossz az ötlet.
Ha a legnagyobb gondod a plussz hőcserélő a HMV tárolóba,
akkor esetleg lehet próbálkozni az egyik hőcserélő be- és kimeneti
ágát elágaztatni. A bemeneti ágba, illetve ekkor már ágakba,
kell 1-1 visszacsapó szelep, hogy ne tudjanak egymásra termelni.
És ha lehetőség van rá, akkor azt a hőcserélőt kellene használni,
amelyiknek a legkisebb az esélye, hogy egyszerre működjön a Kandallóval.
De lehet hogy megoldható, a meglevő Drain-back tartályra dolgoztatni
a kandallót is.
Előzmény: legirepa (15480)
F.Nikolett Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15485
Én ma vettem Ermann szalmabrikettet próbára egy zsákkal.
Ennek is nagyon furcsa színű a lángja. Szürke :-o
Szinte olyan mint a füst, de mégsem az.
Megnyúlt, befeketedett, és Én is úgy érzem, hogy nagyon adja a hőt.
Hát a hétvégén még kisérletezek vele.
Kíváncsi leszek rá, hogy megéri e a pénzét. :-)
Előzmény: mozo01 (15482)
legirepa Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15484
A napkolis vezérlők ezt is tudják, mert ha tulmelegszik a kollektor akkor nagyon kis adagokban nyomják a vizet. De ilyen nem fordulna elő, mert amint a hőcserélő eléri a termelés hőlépcsőjét (kb 5-7°C) indítja a vizet.. és olyan tömegáramot tart fent, hogy folyamatos legyen a termelés. Forráskor meg leállítja a keringést, kifolyik a víz a hőcserélőből, és leáll minden. De eddigre a HMV tartály már fel lett melegítve.
Előzmény: ronkovik (15481)
Ben__ Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15483
Nem gyullad meg,parázslik és iszonyatosan füstöl!!!Holnap felhívom a céget,bár át lett véve:(
Előzmény: Ben__ (15458)
mozo01 Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15482
Nem biztos, hogy lapátolnod kell. Az Idro50-nél beépített tároló van, ami ha kihűlt akkor mint egy vödröt ki tudod venni. Nálam ez olyan átlag 4-5 nap, de csak délután 5-6 körül gyújtunk be, és kb éjfélig megy. Mondjuk nagyrészt még az építkezésből megmaradt faanyaggal, a szomszédoktól kapott lábon elszáradt fával, meg brikettel fűtök. A brikett egy lukas ceruzára hasonlít eléggé keményre összenyomott fahulladék. Próbáltam máshonnan pogácsásat is, de az olyan volt mint a lentebb bemutatott, és inkább csak hamuja volt, nem parazsa. A legjobban még mindig a tavaly az Obiban vett brikett vált be, ami miközben furcsán lángolt, nagyon meleg parazsat adott, és közben megnyúlt....
Előzmény: HegyenVolgyon (15460)
ronkovik Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15481
Az ötlet nem rossz, bár lehet,hogy ha a csövek 100 fok felé melegednek és azután indul a szivattyú akkor egy kicsit megrottyan, de lehet,hogy ez nem is probléma. Sőt ha a füstgáz hőmérsékletét is tudod figyelni, és esetleg túlhűtené a hőcserélő, akkor egyszerűen leállhat a hmv termelés, ha újra felmelegedett akkor ismét indul, így nem tudod lekátrányosítani a kéményed a túlhűtött füstgázzal.
Előzmény: legirepa (15480)
legirepa Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15480
Ma gondoltam valamire, amiről itt még nem láttam eszmecserét.

Adott egy SUPRA TERTIO tűztér, 200-as LEIER kéménnyel, bekötéssel. Van a pincében egy 300l-es HMV tárolóm, alsó spirál szolárra, felső spirál kazánra kötve. A solar ún drain-back rendszerben működik.
Arra gondoltam, hogy csinálnék a kandallóm füstcsövére egy hőcserélő réz spirált és bekergetném a meleget a HMV-be. Mivel a hmv tároló a pincében van, hasonlóan a solar-hoz, drain-back rendeszerrel üzemeltetném. A vezérlés sima napkolis vezérléssel menne, és a legbiztonságosabb, mert áramszünet esetén nem is lenne víz a hőcserélőben. Víz csak akkor kerülne oda, ha termel a rendszer, és az ilyen vezérlők tudják a szivattyúk folyamatos szabályzását is. Kell egy DB tartály, még egy hőcserélő a HMV tárolóba (ez a legnagyobb gond egyenlőre) és ennyi.

Olcsó, biztonságos, egyszerű.

Vélemények?

Aki nem tudja, hogy mi is a drain-back:
http://www.napmester.hu/drain-back.htm
Athes Creative Commons License 2010.01.08 0 0 15479
Bekötött egy melegvízórát? :O
Előzmény: tűz_tér (15478)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!