Keresés

Részletes keresés

konszt Creative Commons License 2011.12.07 0 0 103103

Egy hetet én is eltöltöttem rajta büntetésből.

Beestem a fenékbe és összevéreztem a cári kabint.

 

Akkor ez már történelem?

Előzmény: kettyero (103102)
kettyero Creative Commons License 2011.12.07 0 0 103102

A Blagojeven dolgoztam 1 évig. Próbáltuk restaurálni,

Előzmény: il1321 (103086)
kettyero Creative Commons License 2011.12.07 0 0 103101

Mégegyszer: Köszönöm!

Előzmény: il1321 (103099)
guberavera Creative Commons License 2011.12.07 0 0 103100

Igyekszünk minden levelet megválaszolni, ez lehet elsikkadt. Bocs.

Előzmény: il1321 (103099)
il1321 Creative Commons License 2011.12.07 0 0 103099

Nem tudom a megbízhatóságot megítélni, azonban három eltérő oldalon is megtaláltam az inormációkat. Ezek eléggé egybahanzók volta, legalábbis a név sorrendet illetve.

 

http://www.airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?p=5991215

http://www.ruselive.com/gallery/main.php/v/ystoyanov/Rpusse40s/

 

Teljes korabeli leírás a hajók építéséről, felépítéséről, berendezéséről:

http://pan.bg/view_article-9-4125-Gordostta-na-carstvo-Bylgariq-NAJ-MODERNITE-PYTNIChESKI-KORABI-NA-REKA-DUNAV.html

 

 

Itt a CAR BORIS II háborús tevékenységére vannak adatok:

http://forum.boinaslava.net/archive/index.php/t-9095.html?s=f0a7004b1057dca2cde0fcb1fcc85fbf

 

További adatok: http://pan.bg/view_article-18-2597-BRP-na-75-godini.html A BRP 75 éve.

 Hajók vízkiszorítása 750 t, hossza 78,77 m, szélessége  8,8 (a galéria - 16) m, merülés 1,6 m. Két megfordítható, hathengeres dízel "MVM" (Motor Werke Mannheim) 460 lóerős, gép, két csavar, sebessége 23-25 ​​km / h. Szállíthatnak akár 140 t árút és 100 utast. Távolabbi utakra van 66 ágy (12 első osztályú kabin két ággyal, két másodosztályú kabin 10 ágy, a harmadik osztályú kabin, 20 ággyal és egy luxus apartman .) Fedélzeten két étteremmel, 60 asztal, társalgó 40 fős, dohányzó szoba, sétafedélzet, strand fedélzet zuhanyzóval és öltöző. Kiszolgáló személyzet 40 fő. 

Ezek voltak azok a hajók, melyek segítségével az új bolgár dunahajózás alapjait lerakták. az 1938 évi országgyűlés szavazata alapján. Ekkor hét dab hajóra adtak megrendelést 4 db a regensburgi Ruthof gyárnak árúszállítókra (RUSSE, LOM, VIDIN, SVISTOV) 3 db személyhajóra pedig Óbudának (KNYAZSIMEON, CAR BORISIII, CARICA JOHANNA) 1940 május 20-án írták alá a hajózási társaság alapító levelét.

(http://geopolitica.eu/spisanie-geopolitika/274-dunav-i-balgariya-na-geopoliticheskata-karta-na-evropa?showall=1)

 

 

 

Ebben az ügyben még a régi regiszter idején írtam levelet ebben az ügyben, adatokkal, forrásokkal, képekkel. Válasz, reakció nem volt rá. Csak azért írtam be ide, mert újra felmerült ez a téma.

 

Előzmény: Zoltika (103093)
konszt Creative Commons License 2011.12.07 0 0 103098
pocakostutajos Creative Commons License 2011.12.07 0 0 103097

Üdv!

Az ANNA motoros fényképét nézegetve számomra leginkább a Tass-i  hajózsilip tűnik a megoldásnak, mint helyszín.

Előzmény: bhevuwhu (102954)
konszt Creative Commons License 2011.12.07 0 0 103096

Ez nem Újbecse.

Ilyen hely a főágon Szeged és Budapest közt nincs.

Előzmény: bhevuwhu (102954)
Bpdalia Creative Commons License 2011.12.07 0 0 103095

Motoros vagy amit mellévett alakzatban visznek?Tán csak nem a Huba Zolié?

 

Apropó hallott valaki a NOVARA-áról?

Előzmény: Z-432 (103091)
Zoltika Creative Commons License 2011.12.07 0 0 103093

Hurrá!

Mennyire tekinthető a forrás megbízhatónak?

A Regiszterben ugyanis valóban káosz van; az itthon fellelhető források ugyanis igen ellentmondásosak voltak. A pár évvel ezelőtt a kérdés tisztázására feltalált bolgár honlap megbízható forrásnak tűnt, de a honlap készítői nem válaszoltak az angol nyelvű megkeresésre. Mivel mi meg a bolgár nyelvvel álltunk hadilábon, ott és akkor a dolog annyiban maradt, hogy ezt egyszer még tisztázni kell. Akkor most elérkezett volna az az "egyszer"?

Előzmény: il1321 (103086)
viking star Creative Commons License 2011.12.07 0 0 103092

Szomorú, hogy arra a kicsíny tájékára sem tudnak vigyázni, ami elvileg felújításra került.

Előzmény: Ep128 (103087)
Z-432 Creative Commons License 2011.12.07 0 0 103091

dunaújvárosi kikötőben a maláta rakodónál elsülyedt egy komp kedden délután.

gepesz Creative Commons License 2011.12.07 0 0 103089

"...diesel dohogott benne"

Ez stimmel. A többi nem. Most egy pár napig nem lesz időm győzködni, de hátha más megteszi, mint ahogy már gyengéden meg is tette.

Előzmény: kettyero (103079)
tehtube Creative Commons License 2011.12.07 0 0 103088

Átkelés folyón, villamossal!

Ha nem látnám, azt hinném, vicc.

Ep128 Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103087

Ma volt időm (a HÉV megállóból) megnézni az Árpád hídnál az AMUR -t...

Látszólag teljesen felült a talajra a veszettül alacsony vízállás miatt. (Szerintem előbb-utóbb el fogja tépni a sodronyokat, amikkel rögzítve van.) Nem kapott az 1 (2-3...) helyen léket a jelenlegi helyzetéből kifolyólag? (Ha jönne a magasabb víz, (ami nem jön) simán elmerülhetne a mostanság (jó eséllyel) szerzett sérülésektől.

il1321 Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103086

Szerintem még nagyobb a keveredés, amit a Regiszter is segít.

A bolgár oldalakon rákeresve ezek az adatok jönnek:

"Alexander Stamboliiski" ex "Carica Joanna" átnevezve 1944

Ruse-Belgrád-Budapest-Bécs-Pozsony vonalat járta, 1982-ben állították le, majd Vidinben volt szálloda, étterem. Majd eladták Magyarországra, és ez lett a "Katalin"

 

"Georgi Dimitrov" ex "Car BorisIII" átnevezve 1945

1979-ig közlekedett 1983 novemberében Vidinben kiégett.

 

"Dimitar Blagoev" ex  "9. szeptember."    átnevezve 1946 ex "Knyaz Simeon" átnevezve 1945

A háború alatt aknárafutott Orehovonál, elsülyedt. Kiemelték1946-ban, 1947-ben újjáépítették, 1954-ben átalakították,közben kigyulladt, leégett, majd szintén újjáépítették. 1980-ig a Ruse-Belgrád-Budapest-Bécs-Pozsony vonalat járta, előbb ponton, majd 1987-ben szállodahajó lett Tutrakanban.

(Forrás: http://www.airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?p=5991215 )

 

Míg a Regiszter más ex neveket ad.

(Stamboliski ex Simeon, Blagoev ex C. Johanna)

  

Előzmény: kettyero (103079)
smith Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103085

Lóréven.

Előzmény: kettyero (103082)
james 36 Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103084

 

 

 

 

 

 

 

Erre csalogatott (1963) egyszer egy gépüzemvezető gépkezelőnek, miközben vártam a hajómra.

Vártam? A Zalán voltam addig, boxereroltunk. Átmentem a Széchenyire egy fél napra kíváncsiságból

a Jendrassik motorok eléggé nagy ricsajt csapnak, volt szerencsém régebben is hallani őket.

Valamikor a Ganz –ban dolgoztam a motorgyártáson, éppen eleget tapasztaltam,

ezekhez képest (3 volt ajta) a Láng hangjai bölcsődalok, amire mindenki szép emlékként gondol.

Na meg azok a merülő kapcsolók, két sörrel több és véletlen beleér az ember keze.

Különben tetszett, főleg a villanymotor, percenkénti egy fordulat. 

Kép pedig azért tökéletes, mert a 'Matróz"- előtti stégnél a hajó.

 

Előzmény: Mwin (103078)
MTR82 Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103083
kettyero Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103082

Regensburgban kigyulladt a Katalin. Átalakították. Nem kicsit, nagyon. Hol vágták szét a Katalint?

Előzmény: Pedrofon (103080)
kettyero Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103081

Gépész! Ez a Gróf Széchenyi, a Háros öbölben állt 96-97-ben. Mögötte volt kikötve, a Vitalij Zakrutkin, alias Európa! Mind a két hajó, a saját csavarjaival túrta fel magát a Fekete-tengertől a Háros-öbölg! Végig csináltam.

Előzmény: gepesz (103077)
Pedrofon Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103080

Ő egészen biztosan a STADT PASSAU, a Dimitar Blagojevből Katalin lett és sajnos nemrég vágták szét...

Előzmény: kettyero (103079)
kettyero Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103079

Gróf Széchenyi! Rendezvényhajó!!! Eredeti állapotában látható egy 1996-s filmben. Ez marad számomra a BLAGOJEV. Igaz a Pocakművek,( Dunayacht) Katalinnak nevezte át! :-)))) Két gyönyörű 6 hengeres diesel dohogott benne!!!

Előzmény: gepesz (103077)
Mwin Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103078

Meg a SZÉCHENYI diesel-elektromos vontató is versenyben van...

Előzmény: gepesz (103077)
gepesz Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103077

Valamit valamelyikünk nagyon rosszul tud. Vagy nem egy Széchenyiről beszélünk, bár a másik sem hajaz az általad mondottakra. Netán van harmadik is? 

Én kettőről tudok. 

Az egyik a SZÉCHENYI jégtörő a másik a GRÓF SZÉCHENYI rendezvényhajó. Bár ilyen hivatalos kategória nincs is.

Előzmény: kettyero (103075)
captainb Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103076

A tall ship az a három,  vagy annál több árbócos hajók gyűjtőneve.

Előzmény: edesviz (103069)
kettyero Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103075

Szép estét!

Én új hús vagyok! Ex MHRT-s.

A Széchenyi-ről tudok egy pár dolgot.

1940-41-ben építették Budapesten, és nem lapátkerekes volt! A bolgár cárnak, II. Simeonnak készült, 5 db ebből a tipusból.

Szerintem ezt, DIMITAR BLAGOJEV-nek hívták. A Dunayacht tulajdonában volt. Ha valakit még érdekel erről az öszvérről, jelezze!

Előzmény: james 36 (102873)
AltenwörterSali Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103074

Ne csodálkozz! Ez a dolog csak az egyik irányba működik.Én szidhatom a teanyádat, de te az enyémet ne, mert az már nem piciii.

Előzmény: Pedrofon (103072)
Mwin Creative Commons License 2011.12.06 0 0 103073

Füled érjen bokáig, szakállad meg....:-) meg minden Miklósnak:-)

Előzmény: Una Vestrum (103070)
Pedrofon Creative Commons License 2011.12.06 0 1 103072

Nagyon csodálkozom olyan fórumtársak bejegyzésein, akik szintén azt az elvet vallották sokáig, hogy ez a hely a béke szigete és politikamentesen beszélgethetünk a hajózásról...

Előzmény: LUCzI FERencz (103051)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!