Nem tudom a megbízhatóságot megítélni, azonban három eltérő oldalon is megtaláltam az inormációkat. Ezek eléggé egybahanzók volta, legalábbis a név sorrendet illetve.
Hajók vízkiszorítása 750 t, hossza 78,77 m, szélessége 8,8 (a galéria - 16) m, merülés 1,6 m. Két megfordítható, hathengeres dízel "MVM" (Motor Werke Mannheim) 460 lóerős, gép, két csavar, sebessége 23-25 km / h. Szállíthatnak akár 140 t árút és 100 utast. Távolabbi utakra van 66 ágy (12 első osztályú kabin két ággyal, két másodosztályú kabin 10 ágy, a harmadik osztályú kabin, 20 ággyal és egy luxus apartman .) Fedélzeten két étteremmel, 60 asztal, társalgó 40 fős, dohányzó szoba, sétafedélzet, strand fedélzet zuhanyzóval és öltöző. Kiszolgáló személyzet 40 fő.
Ezek voltak azok a hajók, melyek segítségével az új bolgár dunahajózás alapjait lerakták. az 1938 évi országgyűlés szavazata alapján. Ekkor hét dab hajóra adtak megrendelést 4 db a regensburgi Ruthof gyárnak árúszállítókra (RUSSE, LOM, VIDIN, SVISTOV) 3 db személyhajóra pedig Óbudának (KNYAZSIMEON, CAR BORISIII, CARICA JOHANNA) 1940 május 20-án írták alá a hajózási társaság alapító levelét.
Ebben az ügyben még a régi regiszter idején írtam levelet ebben az ügyben, adatokkal, forrásokkal, képekkel. Válasz, reakció nem volt rá. Csak azért írtam be ide, mert újra felmerült ez a téma.
A Regiszterben ugyanis valóban káosz van; az itthon fellelhető források ugyanis igen ellentmondásosak voltak. A pár évvel ezelőtt a kérdés tisztázására feltalált bolgár honlap megbízható forrásnak tűnt, de a honlap készítői nem válaszoltak az angol nyelvű megkeresésre. Mivel mi meg a bolgár nyelvvel álltunk hadilábon, ott és akkor a dolog annyiban maradt, hogy ezt egyszer még tisztázni kell. Akkor most elérkezett volna az az "egyszer"?
Ma volt időm (a HÉV megállóból) megnézni az Árpád hídnál az AMUR -t...
Látszólag teljesen felült a talajra a veszettül alacsony vízállás miatt. (Szerintem előbb-utóbb el fogja tépni a sodronyokat, amikkel rögzítve van.) Nem kapott az 1 (2-3...) helyen léket a jelenlegi helyzetéből kifolyólag? (Ha jönne a magasabb víz, (ami nem jön) simán elmerülhetne a mostanság (jó eséllyel) szerzett sérülésektől.
Szerintem még nagyobb a keveredés, amit a Regiszter is segít.
A bolgár oldalakon rákeresve ezek az adatok jönnek:
"Alexander Stamboliiski" ex "Carica Joanna" átnevezve 1944
Ruse-Belgrád-Budapest-Bécs-Pozsony vonalat járta, 1982-ben állították le, majd Vidinben volt szálloda, étterem. Majd eladták Magyarországra, és ez lett a "Katalin"
"Georgi Dimitrov" ex "Car BorisIII" átnevezve 1945
1979-ig közlekedett 1983 novemberében Vidinben kiégett.
"Dimitar Blagoev" ex "9. szeptember." átnevezve 1946 ex "Knyaz Simeon" átnevezve 1945
A háború alatt aknárafutott Orehovonál, elsülyedt. Kiemelték1946-ban, 1947-ben újjáépítették, 1954-ben átalakították,közben kigyulladt, leégett, majd szintén újjáépítették. 1980-ig a Ruse-Belgrád-Budapest-Bécs-Pozsony vonalat járta, előbb ponton, majd 1987-ben szállodahajó lett Tutrakanban.
Gépész! Ez a Gróf Széchenyi, a Háros öbölben állt 96-97-ben. Mögötte volt kikötve, a Vitalij Zakrutkin, alias Európa! Mind a két hajó, a saját csavarjaival túrta fel magát a Fekete-tengertől a Háros-öbölg! Végig csináltam.
Gróf Széchenyi! Rendezvényhajó!!! Eredeti állapotában látható egy 1996-s filmben. Ez marad számomra a BLAGOJEV. Igaz a Pocakművek,( Dunayacht) Katalinnak nevezte át! :-)))) Két gyönyörű 6 hengeres diesel dohogott benne!!!
Nagyon csodálkozom olyan fórumtársak bejegyzésein, akik szintén azt az elvet vallották sokáig, hogy ez a hely a béke szigete és politikamentesen beszélgethetünk a hajózásról...