Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szirt Creative Commons License 2011.04.11 0 0 22889

Az biza jó előre szól. Ez a két hónap már a 2003-as Lagunámnál is így volt.

Biztos tart attól a gyár, hogy nem kapsz időpontot az olajcserére. :)

Előzmény: EME (22887)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2011.04.11 0 0 22888

 Nem, a "service due" üzenet csak a szerviz közelgő esedékességéről szól. Amikor már teljesen szervizérett a vas, akkor a "service now" üzenetet fogja kiírni, és villogtatni is fogja.

Előzmény: EME (22887)
EME Creative Commons License 2011.04.11 0 0 22887

Pont a 10. hónapnál járok én is.

De miért szólna 2 hónappal előtte? Szerintem MOST van esedékesség, nem? Holnap kell szervizbe menni...

Előzmény: laca63 (22886)
laca63 Creative Commons License 2011.04.11 0 0 22886

(service due)

Igen! Nekem is írja 10 hónap után, ha sok rövid úton jár a kocsi, akkor úgy dönt, hogy egy év után szervíz kell. Két hónappal előőtte figyelmeztet. (2008.07. 1.5dci)

Előzmény: EME (22885)
EME Creative Commons License 2011.04.11 0 0 22885

Sziasztok!

Ma reggel kinyilatkoztatás fogadott a műszerfalon. A kis villáskulcs kíséretében azt írja, hogy szerviz esedékes. (service due)

Meglepett a dolog, mert egy év sem telt még el az előző szerviz óta, a km meg pláne!

Megmutattam a jelenséget a szervizben, és úgy tűnik, hogy az autó tudományos fantasztikus:-) szerviz intervallum figyeléssel rendelkezik. (OCS)

Így már azért egészen más a leányzó fekvése, és a napokban lezajlott a "mikor cseréljünk motorolajat?" című eszmefuttatás máris másképpen néz ki. Nektek is szokott ilyet írni, ez csak nekem újdonság?

2007 es gyártású  (2008-as modellév) 1.5 dci K9K732 a motor.

 

 

GrG Creative Commons License 2011.04.11 0 0 22884

Sziasztok

OFF nem tudom, hogy hozzá lehet-e szólni a fórumhoz, úgy hoyg nem anyázok senkit :-) OFF, de azt jól fogom, hogy a Scenic IIIasnál az első lökös/rácsok azok attól függően mintásak, hogy normál vagy grand. Mert ha igen, akkor nagyon szép kombinácuókat fogunk látni pár év múlva a sérülésmentes külföldről behozottak között.

És ha még nem utáltok eléggé, egy kép a hétvégéről:

G

kisrozi73 Creative Commons License 2011.04.11 0 0 22883

Ha esetleg valakinek szüksége lenne egy megbízható Magyarországi,elsőgazdás,rendszeressen szervizelt,2005-ös,1.9dci,Grand Scenicre ami valós:142000-km-t futott! Nem az egyém hanem a fogorvosomé bátran merem ajánlani. http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/grand_scenic/renault_grand_scenic_1.9_dci_monaco-4632190

real_geri Creative Commons License 2011.04.11 0 0 22882

VDani: legjobb orvosság erre, ha símán átscrollozod amit ír. ne válaszolj, mert arra válaszol, és így tovább. Az ilyenek ellen csak az "ignore" funkció segít. majd kikopik, vagy bekopik :)

De ez a személyeskedés, ez már unalmas...

 

----

 

Kicsit ON téma: ha hétvégén nem fújt volna, már beraktam volna a tempomatot, de így elnapolódott :) ha bekerül, beszámolok.

Előzmény: VDaNi (22881)
VDaNi Creative Commons License 2011.04.11 0 0 22881

"A mondatot mindíg nagybetüvel kezdjük és engedd meg hogy megint kijavítsalak."

 

hát sajnálatos, hogy már csak ennyit tudsz felhozni. ezt már vártam :)

 

" hogy nem én állítottam, hanem te. Most megint lehet mosolyogni."

 

én a te okosságaidat foglaltam össze. :D hogy ezt hoztad össze, hát kár :) 

Előzmény: Zsuppim (22877)
VDaNi Creative Commons License 2011.04.11 0 0 22880

az első betű amit írtál "A" betű volt.

Az utolsó egy pont.


A kettő között írtad a hülyeséget. végig :D

Előzmény: Zsuppim (22876)
real_geri Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22879
Tudod mit!? Megszavazzuk neked, hogy a te kocsid a legerosebb, a te gumid a legszelesebb, a motorod a legkevesebbet eszi a legnagyob csptu... ize, optimalizalassal, a te faterod a legerosebb es a te fa..kad a legnagyobb, csak fejezd mar be a forum szennyezeset!

Igen, tudom, ekezettel kene irni, de mobilrol igy kenyelmesebb, ha mar ott tartasz, hogy mondat kezdobetube kotsz bele
Előzmény: Zsuppim (22877)
Zsuppim Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22878

Zsuppim Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22877

" ja hatos. :) "   Egy zseni veszett el benned !  Mivel csak a 106 lovast szerelték hatos váltóval, ezért nagyon nehéz lehetett rájönni!

 

" tehát már 240el is mentél a 120 lovas dízellel gyári nyomással. :D aha. "   A mondatot mindíg nagybetüvel kezdjük és engedd meg hogy megint kijavítsalak.

 

 

 

Helyesen:

 

"Tehát már 240-el is mentél a 120 lovas dízellel, gyári nyomással. :D aha."   Nos két dolgot is állítottál: 240-el és 120 lovas . Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy nem én állítottam, hanem te. Most megint lehet mosolyogni.

 

 

Előzmény: VDaNi (22868)
Zsuppim Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22876

Az általad felrakott képen egy 6,5×17" méretű felni van. Arra semelyik épeszű gumis nem fog felhajtogatni neked 225/45 r17-es gumikat :(((((

 

1. Az abroncs felrakása után, centírozás előtt 3-4,5 bar között túlfújják a kerekeket azért, hogy a gumi pereme "kipattanjon" a felni pereméhez. Nos ha a 6,5" széles felnire szerelnek 225 széles kereket ( amit nem tesz egyetlenegy gumis sem, mert nem akar bíróságra járni a hülye ötleted miatt ), akkor 10 esetből 7-szer a két perem ( tudod a felnié meg a gumié ) nem fog rendesen illeszkedni egymáshoz, és csinálhatsz bármit, kenheted a peremet folyékony gumival, akkor is el fogja engedni a nyomást, nem mész azzal egy métert sem.

 

2. Ha valami csoda folytán mégis csak sikerülne a 6,5" széles felnikre felkalapálni a 225 széles gumikat, akkor barátom sikeresen és bizonyíthatóan veszélyezteted önmagad és mások testi épségét. A vékony felni pereme behúzza a gumi peremét. Pont azt a peremet, ami az abroncsnyomás megtartásáért felel :)  Jobb esetben egy-két húzósabb kanyarodás, vagy pár gödör-hupli-keresztborda elfogyasztása után a beállított nyomásérték megszűnik létezni és te a következő métereket már azzal a lapos és kukába való gumival fogod megtenni, amit a felni pereme szépen tönkretett. Most lehet vigyorogni !   Rosszabb esetben meg kanyarodásnál leugrik a gumi pereme a felniről és vagy az országút porában az árokba landolsz, vagy a városban autót-biciklist-gyalogos elütve leparkolsz a járdán.   Most meg lehet gondolkodni :) - az "ugyant" mellőzve :)

 

"na mostmár azt is tudhattuk, hogy a Te 225 széles gumid szélesebb mint más 225es gumija :D " - ez a mondatnak szánt izé meg értelmezhetetlen !

 

Talán így gondoltad :  Na most már azt is tudjuk, hogy a Te 225 széles gumid szélesebb, mint más 225-ös gumija :D

 

Az eredeti "mondat" végén elhelyezett szimbólum helyett inkább használd ezt :(      Mert a kreálmányod egészen siralmas volt ( egy-egy elírás simán belefér, de azért fogalmazni már tudni kellene ).

 

Végezetül nézzük meg hogy a gyári 6,5" széles felnin szinte ugyanúgy áll az állítólagos 225 széles gumi oldalfala, mint a 7" széles felnin a 225/45 r17-es gumi oldalfala. Szerintem szinte ugyanúgy áll mindkettő oldala, csak az a bibi, hogy a gyári felni 6,5" széles, az enyém meg 7" széles.

 

 

 

 

Előzmény: VDaNi (22866)
szirt Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22875

De egy Dinamique 1.5 dCi-vel való igaz, hogy kicsit furán adja ki. :)

 

Én azért néztem máshol, mert várható volt, hogy a hazai piac és az ide szánt változatok, nem mérvadóak.

Előzmény: advocatusdiaboli (22874)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22874

Rendben, én a hazai kínálatot néztem.

Előzmény: szirt (22873)
szirt Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22873

Expression, Dynamique van 1.5-össel most is, GT, Initiale valóban nem.

Ha nem haragszol nem a marginális magyar piacról kerestem infót. :)

 

Előzmény: advocatusdiaboli (22869)
stevie-w Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22872

ha 6,5 széles felnire 225 széles gumit raknál ( amit sem én, sem a gumisok nem ajánlanak ), akkor először is nagyon bután lelógna a gumi futófelülete a felni pereméhez képest, másodszor meg balesetveszélyes módon behúzná a keskeny felni a gumi oldalfalát.

 

 

Valóban, a 225/45R17 gumikat nem szereljük 7"-nél keskenyebb felnire.

 

 

225/45 méretben letettem egymás mellé a Michelin Pilot exalto-t, Goodyear F1 Assy-t, meg a Fulda Carat exelerot és csak a Fulda tudta valóságban a 22,5 cm-t, a Michelin 21 cm-t, a Goodyear 21,5 cm-t tudott

 

 

Kérdés, hogy felnire szerelve, az előírt nyomást beállítva hogyan alakul ez az érték. Azt gondolom, közelebb lenne az etalonhoz. (De őszintén szólva én még sosem mértem meg egy gumit sem.)

 

 

 

 

Előzmény: Zsuppim (22864)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22871

Én is kívánom, hogy sose legyen vele semmi bajod - de véleményt mondani lezárt ügyekről lehet. Majd, ha belenyomtál a kocsiba probléma nélkül még 100 ezret, és jól, jó állapotban túl tudtál rajta adni - akkor vonhatsz mérleget. 150-200 ezerig az általam látott gépjárműparkban sem volt gond az ezerötösökkel - ám utána kezdődtek azok gazdagon...

Előzmény: lacikalocsa (22859)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22870

Ahogy írtam: volt.... ;-))

 

Valószínűleg nem ok nélkül tették ki a nagyobb modellekből.

Előzmény: stevie-w (22861)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22869

 Tudtommal a mostani modellévtől nem. Én a legfrissebb árlista alapján írtam, amit írtam.

Előzmény: szirt (22862)
VDaNi Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22868

ja hatos. :)

 

tehát már 240el is mentél a 120 lovas dízellel gyári nyomással. :D aha.

Előzmény: Zsuppim (22864)
VDaNi Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22867

hányas váltód van? 5 fokozatú ???? :)

Előzmény: Zsuppim (22864)
VDaNi Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22866

Nem 205/50 van rajta, hanem mint a tied.

pontosítottál, szarul :D


"másodszor meg balesetveszélyes módon behúzná a keskeny felni a gumi oldalfalát."

 

ugyan 

 

na mostmár azt is tudhattuk, hogy a Te 225 széles gumid szélesebb mint más 225es gumija :D

Előzmény: Zsuppim (22864)
lacikalocsa Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22865

Ez igy igaz.

Előzmény: stevie-w (22860)
Zsuppim Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22864

figyelj, 210et mentem óra szeirnt a sima 100 lovassal is, ugyanakkora kerékkel mint a Tied: :)   Azért én pontosítanék a helyedben : a képen látható gyári 17"-os alufelni pontos mérete 6,5"×17" .  Ezen meg 205/50 R17-es gumi van, nem pedig 225/45 R17 .  A képen látható hogy a gumi oldalfala kis jóindulattal egyenesnek mondható, ha 6,5 széles felnire 225 széles gumit raknál ( amit sem én, sem a gumisok nem ajánlanak ), akkor először is nagyon bután lelógna a gumi futófelülete a felni pereméhez képest, másodszor meg balesetveszélyes módon behúzná a keskeny felni a gumi oldalfalát. És a 205/50 r17 meg a 225/45 r17 között még mindíg van kerekenként 2 centi különbség. Az tengelyenként 4 cm, komplett autónál meg 8 cm plusz futófelület :-)                 ( Gumivásárlás előtt azért mérjetek futófelület szélességet, mert a "márkás" abroncsok szélessége általában nem éri el gumira felírt szélességet, ez nem vicc. 225/45 méretben letettem egymás mellé a Michelin Pilot exalto-t, Goodyear F1 Assy-t, meg a Fulda Carat exelerot és csak a Fulda tudta valóságban a 22,5 cm-t, a Michelin 21 cm-t, a Goodyear 21,5 cm-t tudott )

 

Ehhez viszonyítgasd a végsebességet is, bár nem hiszem hogy a tuning a diesel blokkok esetében a végsebesség felfelé tolásáról szólna.

 

Azt azért észrevettem a fényképen hogy az óra szerinti 210 az kb 4750-es fordulat felett van meg, nálam a 210-nél a fordulatszámmérő épphogy elhagyja a 4000-es fordulatot, tavaly novemberben egyszer már mentem gyári kerékméreten 6.-ban 4500-as fordulatot, nem emlékszem hogy mennyit mutatott az óra, de nem is fontos. Ha kész lesz a gép, majd a próbák alatt videózok a kedvedért az anyósülésről.

Előzmény: VDaNi (22857)
horland Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22863

Tisztelt Scenic II Kollégák!

 

Keresek 2005.07. havi Scenic II- hez utastér jobboldali első szellöző rácsot, tekerővel együtt!

(bontott is jó) Sikerült a kapcsokat eltörni és beejteni!

Segítséget köszönöm!

 

Üdvözlettel,

HorLa

szirt Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22862

"a Lagunában a legegyszerűbb felszereltségi szint legolcsóbb alapmotorjaként van csak szerepeltetve."

Azért nem csak Authentique-ben van, Expression-ban sokszor van - még néha Privilege-ben is előfordul.

Rendben, a Privi tuti nem magyarországi.

Előzmény: advocatusdiaboli (22851)
stevie-w Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22861

a Lagunában a legegyszerűbb felszereltségi szint legolcsóbb alapmotorjaként van csak szerepeltetve

 

 

Volt ez a Privilége Plus-ban is, 18-as kerekekkel :-)

 

Istenem, kerek 5 millió volt az ára, és full extrás volt. Miért nem vettem akkor egy olyat, azóta is verem a fejem a falba :-)

 

(Nekem nagyon tetszik az LIII...)

Előzmény: advocatusdiaboli (22851)
stevie-w Creative Commons License 2011.04.10 0 0 22860

DE azért azt nem hiszem,hogy az 1.5 dci-t szinte csak újonan szabad megvenni.Én is használtan vettem 1 éve és újra belevágnék,mert SEMMI bajom nincs vele.

 

 

Kívánom, hogy ne is legyen!

 

A használt autó legfontosabb -- és teljesen ellenőrizhetetlen -- paramétere, hogy az előző tulajok hogyan bántak az autóval. Jó üzemanyaggal, jó olajjal, gyakori olajcserével, normális vezetési szokások mellett nyilván egy GS-ben is elmegy a kis dCi is jópár százezer kilométert. Viszont ha nem figyelnek oda rá, ha gyilkolják, akkor könnyebben tönkretehető, mint egy izmosabb nagytesó.

Előzmény: lacikalocsa (22859)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!