Nem, a "service due" üzenet csak a szerviz közelgő esedékességéről szól. Amikor már teljesen szervizérett a vas, akkor a "service now" üzenetet fogja kiírni, és villogtatni is fogja.
Igen! Nekem is írja 10 hónap után, ha sok rövid úton jár a kocsi, akkor úgy dönt, hogy egy év után szervíz kell. Két hónappal előőtte figyelmeztet. (2008.07. 1.5dci)
Ma reggel kinyilatkoztatás fogadott a műszerfalon. A kis villáskulcs kíséretében azt írja, hogy szerviz esedékes. (service due)
Meglepett a dolog, mert egy év sem telt még el az előző szerviz óta, a km meg pláne!
Megmutattam a jelenséget a szervizben, és úgy tűnik, hogy az autó tudományos fantasztikus:-) szerviz intervallum figyeléssel rendelkezik. (OCS)
Így már azért egészen más a leányzó fekvése, és a napokban lezajlott a "mikor cseréljünk motorolajat?" című eszmefuttatás máris másképpen néz ki. Nektek is szokott ilyet írni, ez csak nekem újdonság?
2007 es gyártású (2008-as modellév) 1.5 dci K9K732 a motor.
OFF nem tudom, hogy hozzá lehet-e szólni a fórumhoz, úgy hoyg nem anyázok senkit :-) OFF, de azt jól fogom, hogy a Scenic IIIasnál az első lökös/rácsok azok attól függően mintásak, hogy normál vagy grand. Mert ha igen, akkor nagyon szép kombinácuókat fogunk látni pár év múlva a sérülésmentes külföldről behozottak között.
És ha még nem utáltok eléggé, egy kép a hétvégéről:
VDani: legjobb orvosság erre, ha símán átscrollozod amit ír. ne válaszolj, mert arra válaszol, és így tovább. Az ilyenek ellen csak az "ignore" funkció segít. majd kikopik, vagy bekopik :)
De ez a személyeskedés, ez már unalmas...
----
Kicsit ON téma: ha hétvégén nem fújt volna, már beraktam volna a tempomatot, de így elnapolódott :) ha bekerül, beszámolok.
Tudod mit!? Megszavazzuk neked, hogy a te kocsid a legerosebb, a te gumid a legszelesebb, a motorod a legkevesebbet eszi a legnagyob csptu... ize, optimalizalassal, a te faterod a legerosebb es a te fa..kad a legnagyobb, csak fejezd mar be a forum szennyezeset!
Igen, tudom, ekezettel kene irni, de mobilrol igy kenyelmesebb, ha mar ott tartasz, hogy mondat kezdobetube kotsz bele
" ja hatos. :) " Egy zseni veszett el benned ! Mivel csak a 106 lovast szerelték hatos váltóval, ezért nagyon nehéz lehetett rájönni!
" tehát már 240el is mentél a 120 lovas dízellel gyári nyomással. :D aha. " A mondatot mindíg nagybetüvel kezdjük és engedd meg hogy megint kijavítsalak.
Helyesen:
"Tehát már 240-el is mentél a 120 lovas dízellel, gyári nyomással. :D aha." Nos két dolgot is állítottál: 240-el és 120 lovas . Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy nem én állítottam, hanem te. Most megint lehet mosolyogni.
Az általad felrakott képen egy 6,5×17" méretű felni van. Arra semelyik épeszű gumis nem fog felhajtogatni neked 225/45 r17-es gumikat :(((((
1. Az abroncs felrakása után, centírozás előtt 3-4,5 bar között túlfújják a kerekeket azért, hogy a gumi pereme "kipattanjon" a felni pereméhez. Nos ha a 6,5" széles felnire szerelnek 225 széles kereket ( amit nem tesz egyetlenegy gumis sem, mert nem akar bíróságra járni a hülye ötleted miatt ), akkor 10 esetből 7-szer a két perem ( tudod a felnié meg a gumié ) nem fog rendesen illeszkedni egymáshoz, és csinálhatsz bármit, kenheted a peremet folyékony gumival, akkor is el fogja engedni a nyomást, nem mész azzal egy métert sem.
2. Ha valami csoda folytán mégis csak sikerülne a 6,5" széles felnikre felkalapálni a 225 széles gumikat, akkor barátom sikeresen és bizonyíthatóan veszélyezteted önmagad és mások testi épségét. A vékony felni pereme behúzza a gumi peremét. Pont azt a peremet, ami az abroncsnyomás megtartásáért felel :) Jobb esetben egy-két húzósabb kanyarodás, vagy pár gödör-hupli-keresztborda elfogyasztása után a beállított nyomásérték megszűnik létezni és te a következő métereket már azzal a lapos és kukába való gumival fogod megtenni, amit a felni pereme szépen tönkretett. Most lehet vigyorogni ! Rosszabb esetben meg kanyarodásnál leugrik a gumi pereme a felniről és vagy az országút porában az árokba landolsz, vagy a városban autót-biciklist-gyalogos elütve leparkolsz a járdán. Most meg lehet gondolkodni :) - az "ugyant" mellőzve :)
"na mostmár azt is tudhattuk, hogy a Te 225 széles gumid szélesebb mint más 225es gumija :D " - ez a mondatnak szánt izé meg értelmezhetetlen !
Talán így gondoltad : Na most már azt is tudjuk, hogy a Te 225 széles gumid szélesebb, mint más 225-ös gumija :D
Az eredeti "mondat" végén elhelyezett szimbólum helyett inkább használd ezt :( Mert a kreálmányod egészen siralmas volt ( egy-egy elírás simán belefér, de azért fogalmazni már tudni kellene ).
Végezetül nézzük meg hogy a gyári 6,5" széles felnin szinte ugyanúgy áll az állítólagos 225 széles gumi oldalfala, mint a 7" széles felnin a 225/45 r17-es gumi oldalfala. Szerintem szinte ugyanúgy áll mindkettő oldala, csak az a bibi, hogy a gyári felni 6,5" széles, az enyém meg 7" széles.
ha 6,5 széles felnire 225 széles gumit raknál ( amit sem én, sem a gumisok nem ajánlanak ), akkor először is nagyon bután lelógna a gumi futófelülete a felni pereméhez képest, másodszor meg balesetveszélyes módon behúzná a keskeny felni a gumi oldalfalát.
Valóban, a 225/45R17 gumikat nem szereljük 7"-nél keskenyebb felnire.
225/45 méretben letettem egymás mellé a Michelin Pilot exalto-t, Goodyear F1 Assy-t, meg a Fulda Carat exelerot és csak a Fulda tudta valóságban a 22,5 cm-t, a Michelin 21 cm-t, a Goodyear 21,5 cm-t tudott
Kérdés, hogy felnire szerelve, az előírt nyomást beállítva hogyan alakul ez az érték. Azt gondolom, közelebb lenne az etalonhoz. (De őszintén szólva én még sosem mértem meg egy gumit sem.)
Én is kívánom, hogy sose legyen vele semmi bajod - de véleményt mondani lezárt ügyekről lehet. Majd, ha belenyomtál a kocsiba probléma nélkül még 100 ezret, és jól, jó állapotban túl tudtál rajta adni - akkor vonhatsz mérleget. 150-200 ezerig az általam látott gépjárműparkban sem volt gond az ezerötösökkel - ám utána kezdődtek azok gazdagon...
figyelj, 210et mentem óra szeirnt a sima 100 lovassal is, ugyanakkora kerékkel mint a Tied: :) Azért én pontosítanék a helyedben : a képen látható gyári 17"-os alufelni pontos mérete 6,5"×17" . Ezen meg 205/50 R17-es gumi van, nem pedig 225/45 R17 . A képen látható hogy a gumi oldalfala kis jóindulattal egyenesnek mondható, ha 6,5 széles felnire 225 széles gumit raknál ( amit sem én, sem a gumisok nem ajánlanak ), akkor először is nagyon bután lelógna a gumi futófelülete a felni pereméhez képest, másodszor meg balesetveszélyes módon behúzná a keskeny felni a gumi oldalfalát. És a 205/50 r17 meg a 225/45 r17 között még mindíg van kerekenként 2 centi különbség. Az tengelyenként 4 cm, komplett autónál meg 8 cm plusz futófelület :-) ( Gumivásárlás előtt azért mérjetek futófelület szélességet, mert a "márkás" abroncsok szélessége általában nem éri el gumira felírt szélességet, ez nem vicc. 225/45 méretben letettem egymás mellé a Michelin Pilot exalto-t, Goodyear F1 Assy-t, meg a Fulda Carat exelerot és csak a Fulda tudta valóságban a 22,5 cm-t, a Michelin 21 cm-t, a Goodyear 21,5 cm-t tudott )
Ehhez viszonyítgasd a végsebességet is, bár nem hiszem hogy a tuning a diesel blokkok esetében a végsebesség felfelé tolásáról szólna.
Azt azért észrevettem a fényképen hogy az óra szerinti 210 az kb 4750-es fordulat felett van meg, nálam a 210-nél a fordulatszámmérő épphogy elhagyja a 4000-es fordulatot, tavaly novemberben egyszer már mentem gyári kerékméreten 6.-ban 4500-as fordulatot, nem emlékszem hogy mennyit mutatott az óra, de nem is fontos. Ha kész lesz a gép, majd a próbák alatt videózok a kedvedért az anyósülésről.
DE azért azt nem hiszem,hogy az 1.5 dci-t szinte csak újonan szabad megvenni.Én is használtan vettem 1 éve és újra belevágnék,mert SEMMI bajom nincs vele.
Kívánom, hogy ne is legyen!
A használt autó legfontosabb -- és teljesen ellenőrizhetetlen -- paramétere, hogy az előző tulajok hogyan bántak az autóval. Jó üzemanyaggal, jó olajjal, gyakori olajcserével, normális vezetési szokások mellett nyilván egy GS-ben is elmegy a kis dCi is jópár százezer kilométert. Viszont ha nem figyelnek oda rá, ha gyilkolják, akkor könnyebben tönkretehető, mint egy izmosabb nagytesó.