Sziasztok tudna valaki segiteni nekem ..mai nap folyaman ojan dologAal tanalkoztam hogy a belso vilagitas es a ablak emelo nem mukodig se lehuzni se fel es a benti valagitas ugyan ez ..valaki valamit tudna erol irni ??
A hagyományos kuplungok azért jóval strapabíróbbak mint a kettős változatuk, már csak azért is mert jóval nagyobb felületük miatt jobban képesek hűlni.
Ki van ez találva, a hagyományos kuplungot 1-6 végigkapcsolásánál 6 alkalommal nyüstölöd, a DSG kuplungjait meg darabonként 3-3 alkalommal, azaz több idejük van hűlni. És egy kézi váltásnál sokkal nagyobb a csúsztatás mint amennyi egy száraz DSG-nél, utóbbinál gyakorlatilag folyamatos a vonóerő, bedugott füllel nem nagyon tudod, hogy mikor váltott.
És innen elkanyarodunk oda, hogy a DSG sokkal kíméletesebb a hajtáslánc elemeivel (sokkal kevesebb rántás) és a motorral szemben is (se túl alacsony, se túl magas fordulatot nem enged meg).
Nem az a lényeg, hogy nem lehet csúsztatni, hanem az, hogy ugyanúgy kell kezelni a csúsztatást mint a kéziváltós kuplungjánál, és nem úgy, mint a hagyományos olajos automatánál. Nyilván a váltóvezérlés erre figyel, csakhogy a dolog úgy működik, hogy amikor már csak éppenhogy rajta van a lábad a féken, akkor elkezd összezárni, hogy el tudjon indulni amikor kell. Na most a legnagyobb probléma az, hogy a START/STOPP úgy működik, hogy pont ezen a ponton állva tudod tartani az autót úgy, hogy a motor ne álljon le. És ha ezt rendszeresen gyakorlod, akkor a kuplungnak annyi.
Csak hogy világos legyen: amíg a hagyományos automata alapjáraton is kúszik, addig a szárazkuplungos DSG-nél nincs olyan, hogy kúszás, hanem van benne egy extra rövid 1. fokozat, ami olyan érzetet ad, mintha kúszna. De az olyankor teljesen össze van fixre zárva.
Ha egy számegyenesen ábrázolnám a fékpedál lenyomását (0 a semmi, 100 a satufék), akkor azt mondanám, hogy a 0-5 közötti fékerő tartós (mondjuk 5-10 másodpercen túli folyamatos) használatát kerülni kell.
Használni meg egy álom, könnybe lábadt a szemem az első kilométereken az örömtől.
A hagyományos kuplungok azért jóval strapabíróbbak mint a kettős változatuk, már csak azért is mert jóval nagyobb felületük miatt jobban képesek hűlni. Szerintem nagyon sarkosan értelmezed ezt a "digitális" üzemmódot, inkább arról van szó, hogy a helyes használatban a csúsztatáskor (talán a részben fékezett üzemmód a pontos kifejezés) időtartamát kell lerövidíteni, hogy ilyenkor ne képződjön a kezelhetőnél nagyobb hő.
Szerintem a száraz DSG sem nagyobb lutri mint szinte bármilyen mai megoldás, bár tagadhatatlan, hogy van olyan felhasználó akinél akár extrém rövid élettartammal bír, de olyan is akinél jól bírja a strapát.
...hogy jó-e ez? Nyilván nem! Viszont tudomásul kell venni, hogy az egész autógyártás ilyen irányba van kényszerítve a környezetvédelmi és gazdaságossági nyomásokkal és addig amíg valami alapvető technológiai fordulópontig nem jut el a világ ez sajnos így is lesz!
Szerintem félreérted a dolgot. Nem a parkolásról van szó. ...jó, tudom, hogy csak példának említed, de rossz példa. Gondolj inkább a városi közlekedésre, amikor sok a kereszteződés, esetleg a lejtős, vagy emelkedős úton. Ott van olyan aki a kuplung holtpontjával tartja az autót a pillanatra várva amikor indulhat, és ezt a csúsztatást nem bírják a száraz kuplungok.
Elég sok ilyen autót ismerek és vezettem is már olyat amiben közel 200 ezer km volt az eredeti kuplunggal. Nem volt baja, persze ezek elég sokat mennek pályán, vagy országúton és viszonylag keveset városban, de olyan autót is ismerek amit 1.4TSI motorral főleg városban használnak és az is bírja.
Megvannak a DSG váltók sajátosságai amihez hozzá kell szokni, a vezetési stílussal is adaptálódni kell. Például ami egy hagyományos hidraulikus kuplunggal ellátott váltóval simán kivitelezhető, abba egy száraz kuplungos DSG-vel már pár ezer km alatt is könnyen belehalhat.
Egyszerűen más stílusban kell az egyiket és másban a másikat vezetni.
Ha parkolsz és a tanácsot megfogadva elengeded a gyeplőt (azaz felengeded a féket teljesen és hagyod hogy a maximális sebességgel kússzon az autó) akkor tekintve a 20-30-50 cm-es távolságokat a mögötted vagy előtted álló autóig, nem nagyon lesz időd fékkel finomkodni. Igen hirtelen kell megtaposni.
Próbálj vele úgy parkolni, hogy digitálisan kezeled. Vagy kúszik x km/h-val vagy satufék.
Az utasok hálásak lesznek... Meg a többi autó gazdája is amit lezúzol vagy meghúzol.
Manuálisnál sem az van hogy vagy állsz vagy alapjárati fordulatnál lehetséges sebességgel gurulsz hanem a kuplung pedállal szabályozod a sebességet amikor parkolsz.
Ha ez így van, akkor ez egy zsákutca, nemócsó de sz.r megoldás a száraz DSG és csak sz.patják a jónépet vele.
...én még váltóhibáról nem hallottam, sőt! Azt mindenki dicséri, hogy a váltó remek, csak a kuplunggal vannak gondjai pár embernek. Érdekes amit nohab kolléga mond, én is ezt tartom valószínűnek, hogy van egy bizonyos vezetési stílus amivel csak nehezen összeegyeztethető a száraz DSG kuplungja.
Mivel ezrével adták el az évek alatt, ezért ha tényleg rossza lenne akkor annak komolyabb híre lenne.
Minden más automatával szemben ez nem bírja a csúsztatást, mert ugyanolyan száraz kuplung van benne mint a kéziváltósban. Van egy nagyon rövid 1-es fokozata, ami olyan mint a kúszás, és az egyetlen sarokpont az, hogy vagy rendesen nyomod a féket és állsz, vagy nem nyomod semennyire és "kúszol". Kicsi féknél csúszik a kuplung és leégeted, ezt el kell kerülni és akkor bírja rendesen.
A Weltautótól. Egy VW szervíz kifutó autóját kaptam el (egy nagyvárostól 2okm van a szervíz, ezzel szállították a melósokat a városból), most eltörölték a regaddót és meg akartak szabadulni tőle. Gyorsan kellett mozogjak, mert ezt hamar elvitték volna, a tegnapelőtt tették fel az oldalukra.
Van egy régebbi Sprinterünk, rozsdásodott, ki kell cserélni.
2oo8-as 1.9 TDI 1o5 lovas, 5 sebességes, webasto is van benne és nem BXE. 187e km futású, a leghosszabb változat, részecskeszűrő nélküli. Meg van karcolva több helyen (úgy is marad), de azonkívül OK. Rendesen szervízelték, a lenditókereket kicserélték a gari vége elött, kétszer volt vezmű cserélve.
Szombaton fél napig kerestem a németeknél kocsit, 9 személyes T5-öst. Bellérrel is beszéltem, kiválasztattunk vagy 3-at Düsseldorf környékén és kedden délután elrepült volna, hogy az egyiket elhozza. Elég zsákbamacska megvenni egy 25oe felett futott hasznonjárművet, de aki ilyet vesz az jár is vele- még ha a német pályákon is, akkor is. 1oe euró volt a keret, ebbe egy FL T5 is belefért volna, de kevéset futott alig volt. Hétfőn újra megnéztem a kiválasztott kocsikat, a 3-ból amit kiválasztottam, 2 eltünt.
Aztán kedd reggel egy parkolóba megálltam és megnéztem a telón a Weltauto oldalát, megláttam a kocsit, azonnal felhívtam a dealert, hogy megveszem. Adtak rá 6 hónap garit, de csak a motorra és a váltóra.
én automatát (tökmindegy hogy száraz, olajos, dsg vagy bármi konszern terméke) csakis újan vennék és a gari lejárta utáni napon adnám is el. az ilyen 4+ éves autóknál a dsg (meg szerintem a többi automata is) akkora lutri és olyan csillagászati összeget lehet költeni rá -akár pár hónappal a vásárlás után- hogy a kopasz is beleőszül. de ez csak az én agylövésem (ezért nem is lesz mostanában automata váltóm), ettől persze ha neked ez minden vágyad akkor vegyél és talán szerencséd lesz vele. ha meg mégsem akkor majd egy emberként sajnálunk mikor leírod a dsg topikban hogy hol és hogyan térdelt le :)
Autómata mindegy hogy milyen 200 ezer km felett már bármi jöhet a német gazdik ezeket nem élik meg ,hanem jön magyarba a visszatekert ,a magyar meg átkozódik hogy milyen szar ez meg az és csak 140 ezer van benne ,közben meg 240-ről van vissza tekerve.
200 ezret ha nem bírja ki az autómata váltó akkor az tényleg szar.
Nekem is vágyam volt egy kényelmes automata de mivel valoszinu ugyanaz lesz mint neked (O3 1.4 Tsi Elegance/Style) abban meg csak száraz van lemondtam a száraz DSG7 -ről mert nagy az esély a meghibásodásra és drága javitani saját zsebből garancia időn túl. Meggyoztem magam mert nem nagy macera a kézi váltogatás keveset megyek évente 10.000km alatt, igaz azt városban de azt meg pont nem birja a száraz DSG7. Ezen felül furcsa hasznalni, elözéskor, parkoláskor stb. Hosszu utakon jo a manualis nem kell váltogatni sokat, DSG városban lenne hasznos a dugoban de pont azt nem birja ez a száraz.
De tény hogy csak hallottam, hogy valaki olvasta valahol, hogy valakinek az ismerőse olvasta....
Na, éppen led-szalagról akarok kérdezni. :) De lakásba, úgyhogy akinek van véleménye, tapasztalata, az fáradjon már utánam a sof-off -ba, nem akarnám itt idegesíteni, aki nem vevő az off-ra.