De, de merüljünk csak. Érdekel. Talán nem belülről kezd el rohadni az amit először 1 pöttyként látsz hólyagosodni (a Felicia esetében)? Vagy talán eszébe jut bárkinek is egy 3-4 éves autót üregvédőzni? Érdekes nekem van "csupasz vas" is a kocsin jobb hátsó sárvédőn) és ott meg nem rozsdál. Akkor hogy van ez? Valami gyártási hiba lehet azokon a pontokon, ahol rohad és belülről indul az tuti.
Egyébként meg a rohadás összefüggésben lehet a kilométerek számával, annyiban, hogy több sós levet és rosszabb körülményeket kaphat, mint egy alig futott gép.
Ha már kötözködünk. Mégis mivel lehetne kezelni a csomagtartót? Kinyomod üregelővel? 3-4 éves autónál ez kinek jutna eszébe? Senkinek. Addigra meg már szépen elkezdett rohadni és 5-6 éves korában már az első pötty megjelenik. Innentől meg már késő lesz, mert te mire meglátod kívülről, addigra belül már szét van rohadva, vagyis nyomhatsz te abba akármit az már soha nem lesz jó. Csak a komplett csere segít.
Nem igazán jellemző,hogy tekerik az órát... hacsak nincs benne 290ezer kilométer. De az látszik a kocsi állapotán, (rohadás a csomagtér ajtón, a hátsó sárvédőíveknél, kőfelverődések a kocsi elején, a belső kárpitokon, stb.)
Ha kicsavarod a régit, és gyorsan be a régit, akkor nem sok fog kifolyni. Ne "valami fogóval" csavard, hanem rávaló villáskulccsal. Az új meghúzását csak finoman..
Mielőtt kicserélnéd a hűtőfolyadékot próbáld ki az új kapcsológombával, mert lehet, hogy a hűtőt is ki kell pucolnod, bár ha annyi km. van benne, akkor nem valószínű.
Amúgy meg nem ott kell, hanem a kocsi alá kell bújni, hogy leereszd a hűtőfolyadékot.
Fiúk! Hogy is van ez a dízel motor bevállalás :-)? Eddig még csak benzines autót vezettem, illetve vettem. A családban volt már diezel autó - Opel Kadett és VW Passat -, de annak ha valami baja volt, nyílt a tárca rendesen. Ez hogy van a Felicianal? Egy ilyen motornak a generálja mennyivel kerül többe egy MPIs motornál? Egy durván 10 éves dízel Felicia motorban mennyire lehet megbízni? Ha ilyet vennék esetleg, mire figyeljek?
Mi a véleményetek az 1.6-os benzinesről? Van valakinek ebből klímával szerelt? Köszi!
Vissztekerni pofonegyszerű, hiszen ennek még nincs olyan digitális agya, ami megjegyezné a km óra állást. Egyszerű mechanikus az egész.
A hűtőfolyadékot nézd meg, hogy hány fokos, mert nem biztos, hogy higítani kell. Ha -37 vagy a fölött van, akkor nem érdemes higítani. Viszont, ha -70-hez közelít, akkor szigorúan kell fele arányban.
A kocsiban 79700km van kb, tényleg azt szerettem volna kérdezni, hogy a Feliciáknál mennyire lehetséges a km óra állását manipulálni ergó létezik h valóban ennyi van a gépben, vagy én csak a kozmetikázott állást látom? :)
Igazából sok jelentősége nincs mert nem hibátlan kocsit vettem, tudok pár hibáról, és az előző tulaj is korrektnek tűnt.
Amugy mindenkinek nagyon szépen köszönöm a segítő szándékot, már levelet is kaptam privátban, meg minden infót!!!!!
Most este kicsit beleturkásztam, ha felülről nézem, a kocsi elején van a hűtő,felülről nézve a hűtő bal alsó/oldalsó részén látom beletekerve azt amit hőgombának gondolok, összevan kábelezve a ventilátorral.
Ha ezt valami fogóval kicsavarom akkor a hűtőfolyadék itt leürül, igaz? Itt tudom leereszteni a benne lévő hűtőfolyadékot, és feltölteni új rózsaszín adalék és ioncserélt víz kevertékével, illetve új hőgombát beletenni?
Kezd azzal , hogy veszel bele egy ventillátorkapcsoló-gombát és cseréld ki. Favoritét vegyél, mert az 93fokon már bekapcsol. Nem nagy ügy kicserélni, de ha nem megy, akkor szólj valami műszaki érzékkel rendelkező emberkének. (Kb. 5 perc a csere)
Utána meglátod, hogy mi fog történni...
A váltóban lehet hogy kevés az olaj, vagy rég volt cserélve. Azt lehet, hogy érdemesebb szerelővel csináltatni, de ha lehet, akkor legyél ott és nézd végig a cserét.
bocs mindenkitől aki "rám" illetve a szkennelésre vár. cserébe több részletben fel fogom tenni az egész könyvet. a jövő héten érkezik az első adag. addig is sorry és türelem, kicsit el vagyok havazva, de a jövő héttől érkeznek a részek!
Na, így már érhető. Világos, hogy hol vannak a tűgőrgök.
Csak a téma elején úgy írtad, hogy ha kihúzzuk a váltóból a féltengelyt, akkor széteshetnek a tűgőrgők... miközben te arra gondolhattál, hogy ez akkor következhet be amikor a váltónál bontjuk szét a a féltengelyt. A kettő nem ugyan az, és (számomra) ez félreérthető volt.
De a lényeg, hogy értem mire gondosz, és ebben igazad van.
Való igaz, hogy ezt kuplungcserénél nem kell megbontani.
Viszont én most is azt a nézetet vallom, hogy gumiharangcseréhez ki szedem a komplett féltengelyt, mert kint az asztalon nyugodtan, szépen meg lehet tisztítani, zsírozni, összerakni. Lehet, hogy kicsit tovább tart de precízebben meg lehet csinálni. Ennyit bőven megér szerintem az a kis plussz munka:)
Előző kocsim egy 1999-es MPI 1.3-as 40kW- 54LE-s gép volt, imádtam, megkímélten vettem, csak sajnos nagyon hamar összetörtem elég csúnyán. Vizes, lejtős balkanyarban jobb hátsó lecsúszott az útról, durrdefekt, kocsi megpördült a saját tengelye körül, és a kanyar alján a szembe lévő árokba borultam-csapódtam vele.
Fél évig volt nálam kb 6000km-et tettem bele, egy GYÖNYÖRŰSÉG és megbízható valódi GÉP volt, semmi gond nem volt vele. Eladásra került, mert a javítás sokba került volna, azt mondták, h a teljes hátsó futóművet ki kell cserélni, eléggé nagy gellert kapott, úgy ment mintha ugrálna. Saját lábán vittem haza lépésben,de gyakorlatilag használhatatlan lett.
Sajnos lehet, hogy elhamarkodtam az eladást, de pénzem sem volt javításra, meg időm megfelelő szerelő keresésére, meg olyan lelki állapotban voltam, hogy nem tudtam foglalkozni vele, örültem, hogy túléltem a balesetet. Azt a dícséretére kell mondanom, hogy bevoltam kötve, a becsapódás után a kocsi a saját lábaira került, tehát nem fejjel lefelé,oldalra borulva állt meg, és EGYBEN kiszáltam belőle!!!!! Azt hiszem egy gyengébb karosszériájú kocsiból nem szálok ki épen.
Viszont a tanulságot levontam: SOHA többé gyorshajtás, KRESZ azért van, hogy betartsuk. És én hibáztam,tudom nagyon jól.
Mostanra jött össze annyi pénzem,hogy megint vehettem egy kocsit, természetesen Felicia lett:) !
Igaz ez egy régebbi darab 96-os 55kW-60LE 1.3-as, az előzőhöz képest szakadtabb állapotban van.
A tulaj akitől vettem mondott pár hibát nem árult zsákbamacskát,tehát meg kéne javíttatnom. (remélem tényleg csak annyi a hiba!)
A kérdésem az felétek, mivel én nem értek hozzá, tudtok ajánlani nekem olyan megbízható szerelőt, szervízt ahova nyugodtan odamehetek és nem akarják a gatyát is lerántani rólam? Alkatrészeket én beszerzem, csak korrekt módon nézzék meg, mondják meg mit kell cserélni, illetve korrekten végezzék el a munkát.
Persze két lábbal a földön járok, tudom,hogy túl sokat kérek, csak szeretném, ha olyan kezekbe kerülne a kocsi aki tényleg ért hozzá és megjavítja, nem csak a pénzt kéri el érte.....
Budapest, Pest megye, Budakeszi,Budaörs,Páty,Törökbálint, Zsámbék, Piliscsaba,Pilisvörösvár, és környéke, környéki szerelők érdekelnének, én Zsámbék közelében lakok.
Hátsó kerékcsapágyakat már megvettem, illetve ha dugóban araszolok akkor felforr a hűtővíz. Színtelen folyadék van a hűtőbe töltve, megvettem a rózsaszín hűtőfolyadékot, csak jó lenne kideríteni, hogy nem e a hőgomba-ventilátor vonalon van e a hiba, csak mint mondtam sajna nem nagyon értek hozzá.A másik, hogy a váltót az előző kocsihoz képest sokkal erősebben kell mozgatni ahhoz,hogy sebességet váltsak.
Segítségeteket előre is köszönöm szépen, és köszi,hogy elolvastátok a hozzászólásomat!
Szal akkor azt mondod h, aminek a képit is feltöltöttem.
azt nem tudom kihúzni?
ÉS nem vagyok Qva erős csak levettem a porvédőt.
de tudodmit ha ez enyire zavar akkor nincs igazam,
és nem is hiszek a szememnek.
márpedig úgy hogy kihúzod és a vége y-ban elágazik, mind a 3 részen egy cspgy van ami tűgörön fut és az le tud csúszni ez pedig ziher h, így van mert már vettem ki
és én olyan vagyok h, akkor megnézem hogy miként van megoldva.
amiről beszéltem az itt van bent és a kuplung cseréhez ezt nem kell megbontani hacsaknem cserélni akarod a porvédőt.
Úgy hallottam, hogy ha leszedem a szelepfedelet, akkor új tömítéssel tegyem vissza. Kérdésem, hogy a tömítést be szokták még kenni valamivel, mielőtt vissza teszik?