Ésszerűbb és főként sokkal egyszerűbb a kereszteződés szempontjából, hogy tőle pár száz méterrel felfelé a Dunán, épül egy új híd, amely igen jelentős forgalmat elvesz a Révfalusi hídról, így következésképpen a szóban forgó csomópont balesetveszélyessége nagymértékben csökken..
hátez némileg drágább lenne, mint a salamontöke-ebra, de még a körforgót is nagyságrenddel űberelné... :-))
ill. vegyük észre, hogy végzős egyetemista (közlekedésmérnök szakirány?) aki ötletelget, több mint valószínű, hogy készülő diplomamunka, vagy TDK dolgozat tárgya az egész, egy jó haver révén némi média támogatással.
magam részéről nem szeretem az ilyet, bár kétségtelen ügyes próbálkozás.
annak a kereszteződésnek egy baja van, hogy nagy az átmenő forgalom. Amelynek viszont egy jellemző iránya van, a hídról lejőve balra fordul a Móricz Zsigmond rakpartra (és ellenkező irányban, természetesen). Jobbra kanyarodva csak az alsó rakparti parkolóhoz lehet lehajtani, erre minimális a forgalom, ill. fel a Káptalan dombra, amely alapvetően sétálóövezet. Egyenesen közlekedve sincs forgalom, mivel ott is sétálóövezet van. Az tény, hogy sok a gyalogos, hiszen a belvárosban vagyunk, de ők sokan lesznek később is, körforgalom ide v. oda: ott is zebrán kell átkelni, a figyelmetlenség kockázata ugyanúgy fennmarad változatlanul.
Ésszerűbb és főként sokkal egyszerűbb a kereszteződés szempontjából, hogy tőle pár száz méterrel felfelé a Dunán, épül egy új híd, amely igen jelentős forgalmat elvesz a Révfalusi hídról, így következésképpen a szóban forgó csomópont balesetveszélyessége nagymértékben csökken..
viszont az A21-nél meg tudod csinálni, hogy a középső részen szinte vele párhuzamosan futó falujáró útra lehajtva benzinkutat, szállodát, éttermet találsz. lehajtótól a távolság nem több, mint 1km. és az előbbi hsz-ben említett benizkút is ott van.
>Persze nem kellene ennek feltétlenül így lennie, hiszen Bécstől nyugatra az A 21 átmegy a Bécsi-erdőn, és még pihenőhely sincs rajta. De van. Egy szimpla pihenőhely (mindkét oldalon), és egy benzinkúttal, szállodával, egyebekkel felszerelt létesítmény (ez csak az északi oldalon, ha jól emlékszem).
Más. Ma este szinte pontban 21 órakor felhajtottam az M3 autópályára Hajdúnánásnál Budapest felé. 11 kilométert haladtam, mire először láttam autót a Bp. felé vezető oldalon.
Természetesen az M0 nyugati bezárására szükség van. talán még a közepesen "méregzöldeket" is meg lehetne győzni a 2x2+leállósáv, az egész szakaszon egy pihenőhely/benzinkút szükségességéről. Az hogy mennyi menjen alagútba, az persze elsősorban pénzkérdés.
Ami viszont a fő ellenérv, hogy ha elkészül, akkor nem csak tranzit funkciója lesz, hanem a mohó helyi önkormányzatok területfejlesztési célra is fel fogják használni. A forgatókönyv ismert. Erdő kivágási engedély, építési övezet besorolás változtatás, nagy ingatlanpanama, és máris ott vannak az ipari parkok, meg a plázák.
Persze nem kellene ennek feltétlenül így lennie, hiszen Bécstől nyugatra az A 21 átmegy a Bécsi-erdőn, és még pihenőhely sincs rajta. Sajnos az osztrák sógoroktól nem mindig a jó pédákat vesszük át, mert hiszen már Metternich is megmondta: " A Balkán Schwehatnál kezdődik."
Személyes vélemény: Nekem nem igazán jön be ez a gyorsút fogalom, amit kitaláltál. Úgyis akkora zavar van a fejekben, gyorsforgalmi, autóút, autópálya, és ezt keverik, kavarják a cikkekben, valójában nem lehet tudni, miről is van szó. Úgy érzem szerencsésebb volna a műszaki tartalommal hozni összefüggésbe az elnevezést és ezt következetesen alkamazni :
Mielőtt még valaki azt hinné, nem igaz, hogy megszünik, felszedik, behintik sóval a Hegyeshalom, rajkai vasutat. "Csak" a személyforgalom szűnik meg, de ha a helyieknek szükségük lenne a szolgáltatásra, és keményen kiállnának az érdekeik mellett, csak egy tollvonás, és újraindulhatna az egész.
egyébként a legszebb kunszentmárton és öcsöd között ez a szakasz, ahol, senki nem hinné, van valamiért egy 70-es korlátozó tábla és szinte végig záróvonal
Nekem a térképen nem egyértelmű, melyik részre gondolsz. Van közvetlen Öcsöd vége előtt egy pár száz méter, ahol lejjebb ereszkedik az út, na az a felújítás után tényleg záróvonalat kapott végig.
Azt vitatom, hogy miért olyan hosszan, de nekem ott már volt olyan, hogy egy barom a beláthatatlan magassági ugrásnál szabálytalan előzésbe kezdett. Ő nem látta lentről, hogy én fent jövök szembe, de én fentről még éppen megláttam ahogy kijön: ez volt a szerencsénk. Mire odaért, én már csak kb 60-nal, nagyrészt a padkán.
A megelőzött kamionos is látott a magas üléséből, dudált, de a barom szabálytalankodó nem kapcsolt. Amikor meglátott én már szerencsémre kint voltam, különben szép újsághír lett volna.
ok, valóban gyakori, hogy a gebinbe kiadott üzemeltetés igen nagy korrupcióveszteséggel műxik.
a legdurvább talán a fizetőparkolás, ott gyakorlatilag nem is próbálják álcázni a dolgot: nyílt rablás folyik.
nade azért ezeket nem önmagában kell nézni, hanem mindig az állami üzemeltetés változattal párbaállítva.
márpedig ott sem nehéz nagyondurva példákat találni (máv, bkv)
a kívánt üzemeltetési színvonalat nagyon egyértelműen lehet definiálni és számonkérni.
az M5-nél és M6nál látható, hogy ez megfelelően működik.
sőt: biztos vagyok benne, hogy sokkal költséghatékonyabban működik, mint az ÁAK-féle buli, mivel a gebinesek nem érdekeltek felesleges kopórétegcserék elvégzésében, míg az ÁAK bimbassik meg nagyon is: nekik ebből csurran cseppen egy kis mellékes...
éshamár szóba került: szerinted mi volt az az októberi kopórétegcsere az M2-n??
én többször jártam arra, és szerintem hibátlan volt a burkolat...
nagyon erős a gyanúm, hogy az tisztán a korrupciós jutalékért csinálták...
Nem, nem dolgozom egyik kezelőnél sem, de amúgy a piaci szférából tűzközelből látom az utas beruházásokat és dolgozom bennük.
Jelenleg nem látok különbséget az üzemeltetési szinvonaluk között. DE azt akartam hangsúlyozni, hogyha ezt is versenyeztetni kezdik, amugy magyar módra, akkor az a szinvonal rovására megy.
Kedvenc hasonlatom: Ki választanád-e közbesz.eljárásban a legolcsóbbnak azt a fogorvost aki a gyökérkezelést csinálja a fogadban? Nem?
Hát ugyanigy meg kéne gondolni, hogy az üzemeltetést, tervezést, müszaki ellenőrzést a legolcsóbb csinálja.
Ami aztán amugy sem lesz a legolcsóbb, csak a munkát drágább megvenni a közbeszerzésben igy többet kell lenyúlni a beruházásból, hogy mindenki pénzénél maradjon.
A lenyúlás mértéke a fix. A szolgáltatási szint a változó.
Többször jártam már a Szentes - Nagymágocs - Orosháza utat, teljesen jól lehet rajta közlekedni. Igaz, azt nem tudom, hogy lehet Orosházán átjutni, ill. onnan tovább Csabáig, mert mindig csak az orosházi sportcsarnokhoz mentem, az meg itt van az innenső végen.
35 km lenne, de ki számolja :) már csak azért is, mert igazad van, pláne most, hogy meglesz a csongrádi elkerülő a 451-esen, az egy tök jó alternatíva lenne, bevállalnám simán azt a 20 km pluszt, ami jelent.
de egyébként igen, én is előrébb venném, ha épülne, az M10-et, az M0 nyugati befejezését, az M2 rendbetételét, de még - bár tudom, most elárulom a vidéket - még egy-két pesten belüli utat is. és még azt is megkockáztatom, okés az M60-as mellett az az érvelés, hogy legyen már 2 km-rel hosszabb, ha ennyin múlik, hogy elkerülje pécset
nem bíkísi, legalábbis ami a várost illeti, de majdnem. 20 km délkeletre :)
a kecskemét-észak persze fontos lenne, de igazából nagyobb baj, hogy a forgalmasabb időszakokban nemigen lehet rajta előzni ott sem, ahol egyébként a kresz ezt nem tiltaná. szerintem egyébként az út leggázosabb része a kecskemét és a tisza közötti, először azzal kellene valamit csinálni.
egyébként a legszebb kunszentmárton és öcsöd között ez a szakasz, ahol, senki nem hinné, van valamiért egy 70-es korlátozó tábla és szinte végig záróvonal. legutóbb egy 20 ezresem bánta.
ebben mondjuk teljesen igazad van, a legnagyobb gond, hogy sok a lassú jármű (traktorok, bőven a megengedett tengerterhelés fölé rakodott kamionok és teherautók), és kevés az előzési lehetőség. igen, tényleg csak 6-7 településen megy át, az a baj, hogy ott sem nagyon lehet előzni, ahol egyébként lehetne haladni. ha az M44 úgy lenne 2x1 sáv, hogy elenyésző helyen lennének beleépítve 2x2 sávos, előzési szakaszok, akkor maximum annyi haszna lenne, hogy a teherforgalomnak a régi 44-esről kitiltásával az az út járható lenne :)
Ráadásul a zún. M44 2×1 sávos lenne, ha jól tudom, szóval nem sokat segítene, ha a pusztán át a mai 2×1 sávos úton kívül volna egy másik is. Mert lakott terüet nem sok van.
Azért a 44-esen sokat jelent majd a Kecskemét-észak elkerülő (most ki megy délnek a kamionosokon kívül?). Az is jelentene némi puszt, ha a néhol kigyomlálnák a lassújeleket, vagy a már felelsleges záróvonalakat.
Pl. Kecskemét után van a reptér utáni második nagykanyar utáni hosszú egyenes (gyakorlatilag az első előzési lehetőség kifele), annak a közepén van egy romos lovaspálya miatt záróvonal a nyílegyenes szakaszon. Hasonlóan Szarvastól Csaba felé a T***o után simán lehetne 70 is.
Amúgy az út vonalvezetése néhány szakasz kivételével elég baráti (110-es), ahol meg rendberakták, ott teljesen biztonságos.
".....pedig Pozsony felé egyre macerásabb kijutni...."
Szerintem koncepció, hogy Pozsony felé macerás legyen kijutni. Nemhiába szüntetik meg két hét múlva az 1-es számú, villamosított nemzetközi fővonalat Hhalom és Rajka között. Végül is ez az egyik szára az ikervárosi Bécs-Győr-Pozsony háromszögnek. Normális?