Már hogyne lenne értelme. Itt jobbára márkahű emberek vannak, nem mindegy, hogy 100-ból 1-nek tetszik vagy 100-ból 1-nek nem.
A hosszú várakozási idő a kezdetek óta megvan, most nyilván van egy torlódás, mert egy ideig a régire már nem, az újra még nem vettek fel megrendelést, csak a raktárkészletet árulták. Nyilván attól még jó autó marad, hogy az eleje ilyen koncepciótlan f0s egyedi, sőt, az új feature-ök is kifejezetten vonzóak. De ha körülnézel a német stb. Skodás oldalakon, elég egyértelmű a dizájn elutasítása.
Vajon turbó nélkül mit tudna egy friss fejlesztésű 1.5-ös motor, ha az ezer éves 1.6 8V is tud Euro4-re butítva is 102LE-t?
A lóerő nagyon kevés infót ad a motor használhatóságáról. Az EURO4-es 10x lóerős 1.6-os a gázbovdenes EURO2-es elődjéhez képest érzetre egy nagy szar, pedig minden paramétere ugyanaz. Az 1.2 TSI egy tömör gyönyör az 1.6 után, pedig lóerőben az a liga.
Egyszer csak letűnik ez a turbós, downsized korszak...
A downsizing ebben a formában elképzelhető, én az 1 liter körüli motorokra gondolok, az 1.5 még belefér a normál evolúcióba. A turbó szerintem marad, persze van olyan gyár, amelyik más utat választott (Mazda), majd meglátjuk.
Kicsit értetlenkedve figyelem a diskurzust a lámpák formájáról és egyéb esztétikai kérdésekről. De ne vegyétek rossznéven, tudom, hogy van, akinek ez fontos! Csak nekem magas, de ez az én hibám, tudom. Mi úgy jutottunk az Octaviához, hogy beírtam az autókeresőbe a fontos paramétereket (pl. fogyasztás legyen kisebb, mint... stb.), és aztán amiket kiadott, azok közül mit tudunk megfizetni. Hogy emellett tetszik is, az csak bónusz :) Hálistennek nekem pont elég esztétika a gyönyörű szép színe, a többit észre se veszem, mi mennyire harmonizál a mivel :-D
Tanulgatom a kezelőszerveket... Vicces módon a 19 éves fiam okítgat a bluetooth, a tempomat és a többi basz mibenlétére... Én még ott tartok, hogy ezt az autót másképp kell vezetni, mint a 16 éves dízel Focust, ő meg már boldogan használja az összes gadgetet...
Igen, félve írtam, mert nem akartam a lelkedbe tiporni. Valóban az ízlés nem egzakt, az elválasztó fém tetszhet is, de azt tényleg nehezen hiszem, hogy az a téglalap külső oldal kimondottan tetszen. Első ránézésre tényleg sehonnan sehova, ahogy O2E kolléga írta, keresni kellett, mihez is illeszkedik. De így is nagyon idegen az ott, totál befejezetlen hatást kelt.
Azt is megértem, hogy nem esik jól, de hát mert ízlés, mi így látjuk. Engem riaszt annyira, hogy ha új autót vennék, szétnézzek a Golf kombik közt, pár éve alig volt drágább, mint az Octi kombi. De még "idegen" márka is szóba jöhetne.
Folyamatosan ízlésről vitatkoztok, aminek semmi értelme. Nagyon sikeres az új FL változat, a gyárak nem győzik teljesíteni a megrendeléseket. Németországban 3-4 hónapos várakozási idővel kell számolni.
Ha már ez a téma, nekem kifejezetten tetszik az FL eleje, direkt azért váltok 26 év után Passatról Octaviára.
mondjuk inkább 10 cicalámpa mint ez az össze vissza dülöngélő trapéz bumfordiság. és ezen nem segít se szemöldök (cicalámpa dudorja letakar, kész a japán szamuráj :D), se a dectane. nembaj, majd az o4 biztos szép lesz. vagy még ennél is rondább :)
Ráadásul már létezett 2015 végén egy O3FL normalis fényszórókkal, ezen a lemaszkolt példányon látszik azért hogy a hátsó lámpánál megszüntették az origamit és hagyományosan van besüllyesztve a rendszámtábla fészke.
Vajon turbó nélkül mit tudna egy friss fejlesztésű 1.5-ös motor, ha az ezer éves 1.6 8V is tud Euro4-re butítva is 102LE-t? Egyszer csak letűnik ez a turbós, downsized korszak...
Ez a kettéosztott lámpa azt eredményezte, hogy a belső lámpák a hűtőmaszk részeivé váltak. Fehér autón egyenesen rémes!
Szerintem nincsen mögötte semmi elképzelés! Az O3 németesen elvágólagos lett, jobban mint a VW-k ezért valamelyik német csúcsmenedzser (ha valamihez nem értenek, az a menedzselés - évtizedes tapasztalatom) fogott egy filctollat és behúzott két vonalat a fényszóróra. KÉSZ. ÓCSÓ. Lehet csinálni és tutira nem fog többé senki rá se nézni a VW vevőjelöltek közül egynél többször.
Az O2 facelift-nek se volt semmi értelme! Az új műszertábla nem szebb, az új kályhaezüst rádiókeret elrondította az addig egészen pofás középkonzolt, a cicalámpák elöl borzasztó rémítőek, az új kormánykerék sem szebb, csak más, a belső kárpitválasztékot meg úgy variálták, hogy az elegáns bézset (közép felszereltségnél graham achat volt a neve) kivették (ezzel nézett jól ki az autó, mert a műszerfal alsó része is bézs műanyag volt, nem klausztofóbiás fekete), és helyette jött a randa szürke műszerfal alsó rész mint egyetlen opció, hogy megtörje a full fekete műszerfalat sivárságát.
Egyedül az O1 facelift-et nem cseszték el, de akkor még más idők jártak.
Van egy függőleges törés a lökhárítón, ezt követi a lámpa külső oldala*, illetve van a sárvédőn egy vízszintes törés (folytatva az ajtókon lévőt), ennek és az említett függőleges törésnek a metszéspontjára került a lámpa felső sarka. Ezért került oda, ahová, de ettől még szerintem is vállalhatatlan.
*Aztán az is lehet, hogy látták, mennyire béna ez a lámpa és utólag került a törés a lökhárítóra, hogy nézzen ki valahogy. De nem segít, ha így volt. :(
Jajj szegény autó, grafikusként fájdalmas ránézni azokra a sehova sem tartó vonalakra a lámpáknál. Semmi harmonia semmi megnyugvás, nem tudom hogy hagyhatta ezt bárki is jóvá
Érdekes mert Aisin-ban állítólag a Peugeot szerint nem kell olajat cserélni ...én 50 ezrenként lecseréltetem hisz van leeresztője és feltöltője is igaz a 7 literből 4-4.5 liter jön le azt kell pótolni újal az is valami.
Egy ismerősnek most lenne váltófelújítása 240 ezer km-nél Aisin ,mivel a Pug márkaszervíz azt mondta nem kell olajat cserélni így nem is lett benne soha ,így bírta 240 ezer km-ig .
Utána lett járva az Aisin gyártó azt válaszolta hogy ha ilyen olyan használat mellett ,terhelés meg hőfok bla bla bla javasolt csak az olaj cseréje .......
Peugeot erről hallgat mert nincs konkrét csere periódus megadva még maga az Aisin -tól sem.
Lehet a plútóról van a nyersanyag :) na mindegy én és még sokan mások 50 ezrenként cseréltetjük az a biztos :)
Én viszont nem tudom megállni, folyton kidobom N-be, olykor menet közben is.
Olajos DSG-t nem ismerem mélyebben, de szerintem állásban mindegy neki, mert ha a féket nyomod, akkor nincs zárva az erőlánc, ott is a fék felengedésekor zárja.
Menet közben kiteheted, de amelyiknek van ECO módja, ott az ECO mód pont ezt a vitorlázást csinálja motorfék helyett.
Az Aisinnál megoszlik a szakma véleménye arról, hogy jó-e ez. Ha nem teszed D-be, akkor az olajat nyírod, ha D-be teszed, akkor meg a kapcsolómechanikát, ami a D-be rakásnál állítólag nem kis terhelést kap. Nekem azt mondták többen, hogy csak hosszabb állásnál érdemes.
Olyan érzés, mintha kúszna, vagy tényleg kúszik, ha elengeded a féket?
Amire válaszoltál, abban leírtam pontosan. Elindul nagyon lassan, de nem kúszik, mert van egy rövid 1-es, ami igazából a kúszás érzetét adja mechanikusan zárva.
De akkor hogy araszolsz egy rosszúl belátható kereszteződésbe, ahol előnyt kell adjál?
Mint a normál automatával.
A hidromechanikus automata is megtartotta az autót lejtőn is, ha elengedted a fékpedált. Lehetet vele araszólni naphosszat, kis gázzal.
Araszolni ezzel is lehet naphosszat akár gáz nélkül is. Emelkedőn fékkel érdemes fogni, minden DSG-hez széria a visszagurulás-gátló.
A digitális mód itt az, hogy vagy mész alapjáraton, vagy állsz. (Fékpedál felengedve vagy tövig nyomva.) Erre írja Nohab, hogy nem kell ennyire kímélni a kuplungot, nyugodtan lehet "rendesen" használni a gépet, csak kerüld a hosszú alig-alig benyomott féket a start-stop kijátszására.
Bocsi nem akarok túl hülyének tűnni , de mi ez a digitális mód?
Egyébként most váltok melóhelyet és kb 20km-t fogok mozogni a nulláson.
Ha jól értelmezem a szavaitokat akkor ugye úgy működik az automata váltó, hogy berakod az utazóba (bocsi nem tudom mi a jele) és ha le veszed a lábad a fékről elindul a kocsi.
De ha csak picit nyomod be a féket akkor nem mozog a kocsi, de mégis "csúszik" a kuplung? És ennek a folyamatos használatát kell minimalizálni mondjuk ha városban közlekedsz?