Mert a hajó hajózásra alkalmas: ha üzemképes, a biztonságos üzemeltetéshez szükséges személyzettel, felszereléssel és a személyzet hangulatát pozitívan befolyásoló KÉSZLETEKKEL rendelkezik!! :-))
Hali, valaki megtudná adni a balatonihajok.hu szerk-jének az imélcimét? Elkevertem és küldenék neki jópár gyári és próbautas képet a Jégtörőkről, Kitűzőkről a 70-es évekből... Köszi
Ha a Z 432-n voltál, nem ajándékoznál meg pár képpel róla. Felkerülne a regiszterbe, kérésed szerint a Te neveden, vagy nickeden. Itt tudsz nekem e-mailt küldeni.
Lehet, hogy hibás a regiszter? Ez a Z volt a tokaji ponton? Mert akkor azt hiszem elment a vizekről....
Ezt már láttam. Állítólag 1999 - ben készült a film. Azóta el is vihették a hajót. Arról tudok, hogy hétvégi házak tulajdonosai tiltakoztak a hajó kiemelése ellen. De sajnos ezen a filmen is csak annyi látszik, hogy nyugatra van a lakóteleptől és mivel a hidak nem látszanak a felvételen ezért nem valószínű a 15 km távolság a torkolattól.
Ismerem a honlapot. Érdekelne az is, amit ott írtak, hogy tényleg egy Alkotmány nevű gőzösre zuhant rá a felrobbantott vasúti híd. A gőzhajó akkor jugoszláv tulajdonban volt.
Valószinűleg a híd megépítése feleslegessé tette a kompot. Egy ideig még a nagyobb mezőgatdasági gépek átszállítására használták de úgytűnik már az sem megy.Na de mi van a NOVARA-ával.Amit pályázati pénzen épült és úgy tűnik már más feladatot lát el.
Nagyon érdekel a Bayerische Lloyd D1, Kosovo, Jug Bogdan pontos helye. Gumidanival már beszélgettünk erről, láttam a videót is. Viszont amit olvastam itt a fórumon, a Száva torkolatától 13,2 km illetve 15 km az mennyire biztos? Csak azért kérdezem, mert ezek a helyek 2 órára vannak az újbelgrádi villamostól, szóval egészen pontos meghatározás kellene.
"A Regiszterben ugyanis valóban káosz van..." - ezt természetesen a bolgár cári családra értettem ("káosz van - hisz én keltettem!" :D). Amikor a hajótörténetek jelenlegi állapotukban rögzítésre kerültek, az a rendelkezésünkre álló források kritikája után történt, mint az azokból valószínűsíthető leginkább reális adatsor. A forrásokban azonban olyan nagy volt az ellentmondás, hogy már annakidején is teljesen nyilvánvaló volt a bizonytalanság. Ha új, megbízható források merülnek fel, akkor az általunk eddig rögzített hajótöerténeteket át kell gondolni. Sajnos nincsen kapcsolatunk bolgár hajózástörténészekkel, és a nyelvismeret hiányában a bolgár honlapokat sem tudjuk böngészni. Ha azonban il1321 kolléga nyelvismerete birtokában meg tudja tenni, kérjük, hogy nézze át a bolgár forrásokat, és kellő kritikával értékelje ki azokat! A 103099 hozzászólás a linkekkel ilyen kiérlelt véleménynek tűnik (sajnos a cirill betűk olvasását szinte már teljesen elfelejtettem, és akkor még ott a nyelvi korlát is...).
Bp 100-120 körül ott már többször felült, mondhatni rendszeresen.
És még nem lyukadt ki.
Ezzel együtt nem jó kísérteni a sorsot, bár annak szegény hajónak lassan így is, úgy is tökmindegy lesz, mert semmilyen célre nem éri meg felújítani, főleg nem ilyen horror vételár esetén.
Ezres nagyságrendű hajó adat állomány mellett, egy gyakorlatilag teljesen azonos három testvérhajóból álló sorozat két egységénél a rendelkezésre álló, egymásnak ellentmondó adatok miatt esetleg felcserélődött az utóélet. Hmm, a káosz kifejezést azért erősen túlzónak érzem.
Ilnek köszönjük a linkeket és azt, hogy felhívta erre a figyelmet. Ha a szerkesztő bizottság úgy ítéli meg, helyt lehet adni a forrásoknak, a két bejegyzést természetesen megváltoztatjuk.