nem szeretnék nagy hülyeséget mondani, és nem ismerem az adott eszközt sem, de hátha:
általában a CD-t kezelő eszközökben van egy vésznyitó lyuk, ahova GEM kapcsot vagy valami hasonlót bedugva mechanikusan oldja a reteszelést és kézzel nyitható a CD rekesz....
Meg ugye azt se felejtsük, hogy itthon azért 27% céfával szórják az élelmiszerek többségét, mintha kib@szott luxuscikk lenne!, míg máshol feleannyi, kevesebb vagy épp 0% a kulcs. Mindjárt másabb a leányzó fekvése!
Rendszeresen járok sógoréknál ezért-azért, nem annyira egyértelmű ez a képlet. Egyrészt a most felkapott összehasonlítások nagy része is minimális eltérésekről szól, és valamiért nincsenek benne a fordított példák, pedig olyan is van bőven. Másrészt az azonos márkájú és minőségű, néha más név alatt forgalmazott italok/kaják/cuccok jórészt kint drágábbak, autók esetében pedig ha van is ugyanolyan fantázianevű felszereltség, abban mások az extrák és drágább is az adott almodell. Nagyon-nagyon sok, osztrák boltokban árult termék pedig teljesen azonos azzal, amit itthon megvesz az ember, ezt pölö a címkén található magyar nyelvű leírással és magyar forgalmazó feltüntetésével lehet kiszúrni, a Nestlé biztosan ilyen, de a Manner termékei között is van sok, meg még száz más cég is így piacozik. Az ide bekerülő ismert előéletű német, osztrák stb. használtautók, vagy éppen a német, angol, spanyol fórumozók nyűgjei meg elég jól igazolják, hogy azok minőségben nem jobbak, mint a magyar piacon eladottak. Más lehet a kárpit, van az alapfelszeretségben seggfűtés, de a minőség maga ugyanaz.
A NÉbiH összehasonlítások konkrétan egyébként Nyugat-Európáról és Kelet-Közép-Európáról szóltak, amiben a franciák ugyanúgy benne vannak, nem csak a németek. Szóval ezzel a logikával a Pug, Citrom, stb. is ugyanolyan pocsék itthon, nem úgy, mint odakint.
Nyilván van, amit másképpen készítenek egy keleti piacra és igénytelenebb mint kint, de a német nápolyi kis minta alapján mért 0.5%-os csokitartalom-hiányából nem következik egyenesen, hogy akkor az Audi is rosszabb itt, mint ott. Szvsz.
Nézd, azért nincs túl jó híre a szárazkuplungos DSG-nek, szóval ha a tól-ig határon belül is van, azért az alsó határon.
A minap voltam egy szervizben (ahol 7-es száraz DSG-ket szoktak műteni), és épp az emelőn volt egy autó, amivel beszopta egy újtulaj: 1.4 TSI láncproblémákkal + DSG7 mechatronikai egység hibával vette a kocsit. Az autó értékének közel felét rá kellett költeni. Ha ez be van tervezve, akkor nincs gond...
Meg aztán lehet, hogy a későbbi szériák már jobbak kicsivel.
Én mososzert,pot,öblítőt ezer éve kintről hozom olcsóbb és jobb minőségű..másról nem tudok nyilatkozni hogy jobb lenne ,nem próbáltam...
Peugeot szar az meg még mindig egy rossz széria ezer éves urbán legendából maradt vissza ......de mindegyik márkánál bele lehet nyúlni ,ahogy most belenyúlt a PUG az 1.6 THP -val hogy bevonta a BMW-ét szar is lett az a motor.....
WV szerintem jó autó túlárazott igaz ,de ilyen a piac ,de én örülök hogy túlárazott így másban többet kapsz ugyan annyi pénzért :)
Korábban annak a véleményemnek adtam hangot, hogy a németek - de a VW különösen - a II. osztályú (jó, de kis stichje azért van) termékeiket a volt szocialista országokba adják el. Ki lettem nevetve. Most tele az internet a Magyarországra rásózott silány termékekkel. Egyenlőre csak élelmiszerrel. Kíváncsian várom, hogy egyéb cikkekről mikor fog ugyan ez kiderülni. Nekem bármelyik VW-Audi-val több bajom volt mint a négy Peugeot-tal összesen.
Hát olvasgatva és véleményeket hallgatva az jött le nekem ebből a DSG eszmecseréből, hogy semmivel sem rosszabb mint más automata csak helyenként megfelelő használat kell.
Sajnálatos módon vannak akik szívnak vele mert pont belenyúltak egy rossz darabba/szériába, de ez minden kocsinál előfordul.
Mikor anno vettük az O2-t olvastam olyat, hogy a pokolba kívánja aki vett ilyet mert csak szív vele :(
Most már csak el kell adni a miénket és kellene egy pálya a Porsche M5-nél mert ott láttam egy jót :D Vagy kintről hozni egyet, de oda sincs ismerősöm...
Nekem nagyjából is ezért lett OII FL, miközben az eredeti front szimpatikusabb, szerintem letisztultabb. De a kompromisszumba belefért a nagy szem, nem is volt nagy tényező a többi (ész)érv mellett. És mára megszoktam.
"vonalat, akkor ott egy ilyen evolúciónak semmi nyoma"
Hát igen Peugeot,Citroen,DS egy vonal alkatrészek szerelés motorok alváz stb....Ugyan az a diag kell hozzá, pl mint VAG-hoz a VCDS jó a ww konszernhez.
Renault az már teljesen más ....minden más!Bugatti meg más kategória,de igazából csak a Renault más .
Jó bevállt HDI meg van a Volvoban,Ford meg más márkákban is ezer éve a most fejlesztett 1.6 THP benzin turbómotort meg már igazi beteg ágy,nincs normális benzines választék, ez egy 156 LE BMW közös fejlesztésű motor és igazi betegágy mind a BMW motorok álltalában 20 legrosszabb motorok között van ( amiből több mint fele BMW fejlesztés ) ebbe se kellett volna belenyúlniuk na mindegy.
Bontott alkatrész így pl hogy azt a modellt ami nekem van 2010-től gyártják most 7 év után van hozzá minden ,hát igen többet kell várni!
"
Jó egy éve én is vettem egy nem minden sarkon szembejövőt, amit imádok, de kb. a fékbetét-féktárcsa-olajok-szűrők-csapágyak mélységében kimerül a nem gyári alkatrészek tárháza, még teleszkópot sem kaptam a csomagtérpadlóhoz nem gyáriból :)
"
Hát igen mondjuk mélyebre még nem is kellett nyúlnom hál isten kop kop kop :)
Újonnan drága viszont használtan 3-5 évesen már elérhető kategória ,viszont nincs hozzá szakértelem ,se utángyártott alkatrész,se gyors beszerzés és rohadt drága fentartani ,gondolok itt a sima olajcsere szűrők terén is .....így teljesen kizártam ,de találtam helyette mást így lett 508 GT ami még jobban is megy......de ha nem számítana semmi akkor Jaguár XF 275 LE-vel :) ,de ez csak álom marad :) ,bár ha 508 ban ülök nem kivánok jobba ülni ,jó pár évig meg akarom tartani.
Ebben viszont maximálisan egyetértek, műszerfalra a jelenlegi Octavia és a Superb kiváló. Jó a dizájn és jó az ergonómia is. Talán csak a béna tempomatkezelést kellene már elfelejteni.
Plusszal szavaztam, de az a valós, hogy nem érdekel, hogy hogy néz ki, ha nem nagyon ronda. Ami számít nekem az az, hogy mit tud, mennyire megbízható, mennyibe kerül (üzemeltetés és alkatrész is), használtan mennyiért tudom eladni. Aztán hosszú szünet és csak a végén valahol messze lemaradva, hogy hogy néz ki.
Szerintem a móka kedvéért legyen egy szubjektív és névtelen szavazás, anélkül hogy egymás ízlését földbe döngölnénk. Itt vannak ezek az idegesítő komment-szavazó gombocskák jobbra fent, legyen valami hasznuk is. :)
Akinek tetszik a faceliftes OIII eleje, az nyomjon itt egy pluszt, akinek pedig nem, az egy mínuszt.
Az lenne az igazi elutasítás, ha fele annyit sem adnának el egységnyi idő alatt az FL-ből, mint a korábbi változatból. Majd meglátjuk, mit mondanak a statisztikák.
Ma Magyarországon az Octavia-eladások kb. 95%-a céges értékesítés. Ezen a fronton kb. kokszmindegy, hogy milyen a lámpája.
Szerinted semmit nem kellett volna változtatni a lámpákon? Akkor miben lenne markánsan más, mint az elődje?
Van a fociban a klasszikus mondás, hogy "jó csapaton ne változtass". Az O3 (de az O2-t is ide lehet sorolni) külső dizájnja sokkal harmonikusabb volt a facelift előtt. Egyáltalán, miért kellene markánsan másnak lennie? Nézd meg pl. az Octavia1 faceliftjét, az kifejezetten gusztusos lett, csak icipici változások, de összességében mégis ránézésre is érezhetően frissített arculat. Az O2 már erősen véleményes, de ott legalább a belseje jobb lett.
Ez olyan (szerintem :) mint amikor a nők egy része állandó kényszert érez arra, hogy új hajszínük legyen, vagy új frizura vagy rajzolt szemöldök, vagy akármi. Kicsi az esély rá, hogy a következő jobb lesz az előzőnél vagy éppen a "gyárinál", de az biztos, hogy látványos a dolog.
A többiekkel értek egyet abból a szempontból, hogy a belső lámpa tulajdonképpen nem rossz, abból még ki lehetne hozni valamit, de a külső számomra értelmezhetetlen, semmilyen elemmel nincs összhangban, megtöri a harmóniáját az orrnak, nem tart semelyik éle sehonnan sehová, nem köt semmilyen vonalakat össze, egy gyalázat.
Szerintem :) Mert nem vagyunk egyformák, és ez egyébként nagyon jó, mert uncsi lenne, ha mindenkinek ugyanaz tetszene.
Először is a pénzemért több extrát erősebb motort kaptam és számomra formára szebbet( persze 2 éves használtautó piacról beszélek ) + nem jön szembe velem minden sarkon ami nem is lenne baj ,ha tetszene a forma....
Szerintem is számít !
Új autóban viszonylag felszereltek már nem olcsók ,szerintem számít a dizájn vevők terén ,mit választanak.
Ezek is fontos szempontok. A Volkswagen csoport - különösen a franciákhoz képest - mindig is fukarul mérte az extrákat, ebben szerintem sok változás nincs.
A német-francia vonallal kapcsolatban nem akarok flame-et indítani, mindkettő mellett és ellen is szólnak érvek. A "nem jön szembe minden sarkon" az egyik irányból tök jó, a másikról viszont a minden sarkon szembejövő autóhoz lesz itthon szakértelem, lesz dögivel jó minőségű utángyártott alkatrész, minden szir-szart árulnak hozzá az aliexpressen stb. és ha vállalkozó kedvű vagy, akkor egy 40 eurós eszközzel egy csomó dolgot customizálni tudsz az autódon. A francia autókkal még az is a bajom, hogy van most is egy pár nagyon dögös darab, de amíg egy Golf-Passat-Octavia vonalról tudod, hogy amíg világ a világ, addig a következő modell mindig az előző mentén fog kialakulni, addig ha megnézel egy Megane-Twingo stb. vonalat, akkor ott egy ilyen evolúciónak semmi nyoma, mintha minden vagy minden második vonal egy útkeresés lenne, és ha a mostani tetszik, attól a még a következő lehet valami teljesen más. Ami valakinek jó és izgalmas, de ha mérnöki szemmel nézem, akkor azt feltételezem, hogy ha kívül állandóan utat keresnek, akkor mi lehet belül?
Jó egy éve én is vettem egy nem minden sarkon szembejövőt, amit imádok, de kb. a fékbetét-féktárcsa-olajok-szűrők-csapágyak mélységében kimerül a nem gyári alkatrészek tárháza, még teleszkópot sem kaptam a csomagtérpadlóhoz nem gyáriból :)
Nézegettem más autókat: Toyotát, Fordot, Opelt, Peugeot-t. Némelyik kifejezetten tetszett kívülről, aztán a kormány mögül egyik sem. A 26 év alatt megszokott VAG-os enteriőrhöz ragaszkodom. Még akkor is, ha ez esetleg hiba részemről.
Az lenne az igazi elutasítás, ha fele annyit sem adnának el egységnyi idő alatt az FL-ből, mint a korábbi változatból. Majd meglátjuk, mit mondanak a statisztikák.
Szerinted semmit nem kellett volna változtatni a lámpákon? Akkor miben lenne markánsan más, mint az elődje?
1991-óta hű voltam a Passathoz, ám a most kapható annyira nem tetszik, hogy az Octaviához viszonyított felárat számomra nem éri meg. Még a jobb minőség, a presztízs és a több extra figyelembevételével sem.
Egyszerűen beleszerettem az új FL Octavia kinézetébe, egy halom képet begyűjtöttem a netről és minden nap végignézem azokat. Azt elismerem, hogy az elődmodell is vonzó kinézetű, nincs vele komoly bajom. Talán a ködlámpa indokolatlanul nagy külső "üvege" és a macskaszem kifelé szélesedése nem tetszik.
Nekem pont ez az egyik ok amiért átpártoltam O1 aztán O2 után más márkához....
Először is a pénzemért több extrát erősebb motort kaptam és számomra formára szebbet( persze 2 éves használtautó piacról beszélek ) + nem jön szembe velem minden sarkon ami nem is lenne baj ,ha tetszene a forma....
Szerintem is számít !
Új autóban viszonylag felszereltek már nem olcsók ,szerintem számít a dizájn vevők terén ,mit választanak.