Tegnap nekem is sikerült felderíteni, hogy ott van, ahol a nyíl mutatja. Hozzáférni elég nehéz, csak az ujjam végével tudtam böködni. Nem is tudom, hogy lehetséges e egyáltalán átmosni/kimosni ezt a részt.
Lehet, inkább az utastér felől közelítem meg a dolgot, és benézek középkonzol alatt, hogy mi is a helyzet. De azt már látom, hogy nem lesz kis meló. A cd-n láttam, hogy hogyan is néz ki az elrendezés, majd aszzerint követem a dolgokat.
Tulajdonképpen a párologtatóhoz akarnék eljutni, és megnézni, egyáltalán nincs e eldugulva a kifolyó.
Tegnap néztem, ezt a kifolyót, de semmi nem csöpögött, de még egy szikra nedvesség sem jelent meg. Pedig vagy fél órát járattam, 4-es fokozaton a klímát.
Ha bekepcsolom a légkondit szinte azonnal csöpög a kondenzvíz, asszony bement iskolatáskát venni a nagylánnyal had ne mondjam meddig tartott, a törpék hátul aludtak, ment a klíma és csöpögött mint atom, volt tócsa rendesen a kocsi alatt
Egy biztos, ha üzemel a légkondi, az elpárologtató lehül és azon kicsapódik a levegőből a pára. Ugyan az a jelenség játszódik le mint amikor valami hideget (sör) kiveszel a hűtóből csak it folyamatosan. Valószímű minden autónál hasonló mennyiségű kondenz víz keletkezik.
Ez a rövidebb csöves verzió van nekem is szerintem. És igen, nekem is volt a hosszú és az jó volt két éve. Akkor megnyugodtam, hogy nem én rontottam el a dolgot...
Az előző autómnál csináltam tisztítást, az valamilyen hab volt, volt hozzá egy kb 1 méteres cső, azt be kellett tolni teljesen, majd fújva lassan kihúzni.
Majd kb 15 perc után teljes fújársra állítani, klíma be, kifújni.
Most valami mással csináltam, nem is lett jó:( Ehhez kb 30cm cső volt, de nem egy jó termék szerintem. Sajna már nem tudom a nevét, hogy mi volt, ami nem működött, de a jót az auchanban vettem.
Most meg próbálom keresni a kifolyót, és onnan közelíteni a párologtatóhoz:)
én még nem mostam át, csak a loctite sprét használtam nem csöveset(ide oda befújkálóst), ezt csak kinyomod, kikasztod, a kabinban és keverteted a levegőt.
polgár1 útmutatása után mentem, néztem hol van a kivezető cső
több autónál láttam kicsi klímahasználat után is nagy volt a tócsa a kocsi alatt
kb 15km használat után néztem rá hol csöpöghet asszem a képen is látszik, hogy vizes a tűzfal"posztó" ,úgyhogy szvsz működik a kondenzálás, csak rácsöpög a "posztóra" és a kormányösszekötőkre a motorbölcsőre, ezért nem látni a sok vizet a kocsi alatt
mire lecsöppenne simán elpárolog a meleg felületeken
Az a furcsa, hogy a gyári rajz 65mm-t ad meg a lökős és a vonófejgömb középpontja távolságának. Ehhez képest mindkettőtök távolsága nagyobb. Pedig, -ahogy olvasom- 2db furat helye fel van jelölve a padlólemezen, így az eltérő pozíciójú felszerelés nem valószínű.
Van alapjárati léptetőmotor, szoktam is tisztítani minden olajcserénél. A Valvoline-nál találtam erre szolgáló sprét. Az újabb motoroknál ráadásul egyben van a fojtószelep házával, így külön nem is lehet cserélni/javítani csak egyben, kb. 300-500 eur. Ezért jó tisztítani néha, egyébként ez minden Fiat/Alfa esetében igaz.
még megboldogult astra-s időszakomból gondolva, mivel az is injektoros volt , és a mostani multiplám is 1.6i-s, merem vélni, hogy az inditáskori "dadogás" nem más, mint az automata szivató...érzékeli a dolgokat azt 15 mp után beáll....
aztán ha még mindid dadog, mi az astrán évente tisztitottuk az alapjárati léptető motort, mert az hajlamos volt elkoszosodni...na most nem tudom nekünk van-e itt olyan, mármint a multikában (lányom szava járása :P ), de el tudom képzelni hogy itt is van...szóval lehet azt kellene megnézni....
lehet baromságot szóltam, akkor bocs...
amugy nekem inditáskor dadog kicsit, aztán beáll.... meg még egy dolog.... mi mindig öntünk a benyában egy kis tusztitó folyadékot, amit spuri-nak hivnak....tisztit , karbantart stb.....
Minden tankoláskor figyelem a fogyasztást, 8,5 alatt még sosem volt. Nyáron 9 télen 10 felett általában (volt már 13 is). Nyáron az út 80-90 %-a autópálya, a többi Bp. rövid utakkal. Télen többségében Bp.
Az alapjárati ingadozás nekem is csak teljesen hideg motornál van 10-20 másodpercig, de kb. minden 10 indításnál nem csinálja. Érzésem szerint szegény a keverék. Tisztítás és vezérlő programfrissítés érdemben nem befolyásolta. A benzinpumpa kicsit zajos, lehet hogy az a hiba okozója, az indításkori extrém benzinigényt nem tudja kiszolgálni.
A klíma kondenz vezeték nagyon érdekelne én nem találtam akkor sem mikor a kocsi alatt voltam.
Akkor az enyém böjtölős típus. Mondjuk nálam nagyváros szinte semmi, csendes vidéki utak, 90-100 között. Télen felkúszik az átlag 7,8 -ra, ősszel-tavasszal klíma nélkül meg 7,2-7,3 között ingadozik, egyszer volt már 6,9 is, de hamar visszaállt 7 fölé. Városban klímával nekem is meglenne a 10 is, szvsz, mert a bekapcsolt légkondi nagyon visszafogja a motort, bőven kell neki nyomni minden sebességfokozatban a dinamikus haladáshoz.
Egyetértek. Hangos, de megy mint állat, nekem a 7,5 csak álom, 9literrel járok, de ebben van minden és az a minden is klímával. Nem éppen finoman hajtva... Az alapjárati egyenetlenséggel meg együtt tudok élni....
Szerintem 90 százaléknak csinálja. Ott vagyok egy cseh Multipla-fórumon is, majd mindegyik benzines tulaj panaszkodott már erre. Van akinek hol előjön, hol abbamarad, van aki már a fél autót szétszedette emiatt, stb. Nekem pl. eddig nem túl gyakran, de csinálta - a diagnosztika ilyekor persze, hogy nem mutat semmit - most már jó rég nem rakoncátlankodik. Remélem így is marad. Ja és amikor csinálja, akkor a sárga engine fault lámpa is kivilágít. Aztán elalszik még aznap és 1-2 hét, vagy hónap békesség. Úgy veszem, hogy ez nem konkrét hiba, hanem valami tervezési hiányosság, vagy programhiba, ami egyébként a szoftverfrissítés után is megmarad. Nálam legalább is. Egyébként meg megy, kanyarodik, dudál, max 7,5 öt eszik klímával, nem városi kíméletes apakocsithajt használat mellett. Csak kurva hangos. 100 fölött különösen klímával iszonyat. Anélkül picit halkabb. De hát ez már csak ilyen. Meg legalább nem ökörködik vele az ember, legfeljebb füldugóval.
Életem szerelme, Erdély, a másik szerelemmel, a Multiplával új kalandok felé sodort.
Eltört a benzinpumpa háza. Azon keresztül vezeti a pumpa a benzint, így ezátal nem tudja a szükséges több mint három bárt biztosítani a szerkezet. Egyelőre, mivel itt 200 euró lett volna egy új pumpa, de nem is ez volt a baj, hanem hogy több nap múlva jött volna meg, addig sehova se tudtunk volna menni, közvetlenre kötöttük a pumpát. Ez baj szerintetek?
Tud valaki bontóban pumpát, vagy jó áron újat?
Más ha "ciripel" a fék (haladás közben folyamatosan nyikorog) akkor vszínűleg centíroztatnom kell, vagy más lesz a hiba oka?
Ha valaki jönne ide, a benzinpumpát leírom okulásként részletesen, mi mindenre vigyázzunk itt.
Azt tudom, de az nem mutatja meg a fej helyzetét. Arra vagyok kiváncsi, hogy az eltérő fej pozíció okozza-e, hogy az egyik tolatóradar sípol, míg a másik nem. A célom egy nem levehető vonóhorog, normálisan működő tolatóradar combó birtoklása...