Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nohab Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73190

Az a baj, hogy a DSG teljesen másképpen működik mint a bolygóműves automata.

Előzmény: Törölt nick (73176)
nohab Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73189

van a tetején két 6-os inbuszcsavar, azzal lehet állítani a foncsor dőlését a két végén, azokkal játssz fehér fel előtt.

Előzmény: Csabesz80 (73186)
nohab Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73188
Előzmény: Octi19 (73173)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73187

Szia

 

Biztos lehet, de legegyszerűbb, ha bemész egy autóklubhoz és beállíttatod velük, 2000ft környéke szokott lenni az ára, egyszerűbb, mint szórakozni vele.

 

Előzmény: Csabesz80 (73186)
Csabesz80 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73186

A régi tulaj elállította valahogy és most középre világít szinte egy pontba :-(

Csabesz80 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73185

Sziasztok.

 

Olyan kérdéssel fordulok hozzátok hogy 1999-es octavian tudom e állítani a foncsort jobbra balra vagy sem?

 

Varshi Creative Commons License 2017.02.19 0 2 73184

> 508 Sw GT-ét 205 LE 450 NM

 

Szerintem ezeket ^^^^^^ teljesen felesleges mindig leírnod. Már mind kívülről fújjuk a topikban.

Előzmény: Draganovic (73164)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73183

Ha gondom lesz a váltóval inkább hibásan eladom, mivel ha 500 lenne mondjuk javítás az már bőven a kocsi értékének a fele, nem ér annyit az egész és első összeg sose annyi sajnos :)

 

Amúgy köszi, elmentem őket, de remélem sose lesz rá szükségem (el szeretném adni, sajnos nagyon kinőttük és költöznék ide aktívabb tagnak :))

Előzmény: Törölt nick (73178)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73182

N üres, így van, D amikor állok akkor 1-ben van, húzna, de fékkel fékezem. Ok, vmilyen szinten fel lehet fogni, hogy csúsztatott kuplung, de mégsem.

Ha pontosan érdekel szívesen megírom, de ne terheljük a fórumot vele :)

 

Ez egy szög automata, semmi plusz extra nincs benne, cserébe tartós darab és öreg (3 sebesség + overdrive)

Előzmény: pityy palko (73181)
pityy palko Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73181

Nem értek hozzá, meg talán tévedek is, de nekem az N az jelenti, mint kézi váltónál ha üresbe teszem és nincs benyomva a kuplung pedálja.

Ha D ben nyomod a féket az meg olyan, mintha a kézisnél benyomva tartanád a kuplunk pedálját.

Előzmény: Törölt nick (73176)
BBéci Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73180

 A szivacs könnyű, a bitumenes lap pedig elég nehéz. A négyzethálós alumínium belsejű 3 kg/m2. Egy példa: https://www.silentcoat.co.uk/collections/frontpage/products/silent-coat-2mm-deadening-mat

Itt egy Octavia I ajtó csillapítás, profi módon, ahol kell, ott két rétegben: https://www.youtube.com/watch?v=1ou1Duoa2ZE.

Azt még nem döntöttem el, milyen anyagokat fogok felhasználni, mert pár évig nem foglalkoztam autóhifivel, van egy kis lemaradásom a kínálatot illetően.

Előzmény: (M)Ákos (73174)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73179

de a dsg guru asszem Dányban van

 

 

Előzmény: Törölt nick (73178)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73178

m3 bevezető, bártfai, csak televannak melóval, meg gyémántporban kell fizetni:-(((

 

 

Előzmény: Törölt nick (73176)
BBéci Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73177

 A teljes autót érintő zajcsillapítás lehet saccra 10-15 kiló.

Előzmény: Octi19 (73173)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73176

Szép napokat.

 

Automatához hozzászólnék pár sort, bár nem csak ahhoz kapcsolódik első fele:

Van egy kocsim, nem skoda, de lényegtelen, mivel sok német típusban használt típus van nálam is, a kezelésim teljesen egyértelműen leírja a következőket:

lámpánál, rövid megállásnál nem tesszük N-be

TILOS vitorlázni, azaz menet közben N-be dobni, de még húzni is 30kmh felett és ennyivel is csak nagyon rövid távon

lejtőn gázpedállal megtartani szintén tilos (nincs visszagurulásgátló benne, kis emelkedőn ugyan megtart, de erősebbnél visszagurul), csakis a fékpedál a megtartásra használható eszköz (mondjuk kéziváltónál se ajánlatos annyi ideig csúsztatni)

 

D-ben, ill. más sebességfokozatban indítózni szintén nem szabad (bár nem is indít, letilt itt, csak N és P-ben indul a motor)

 

Sajnos sokan nem olvassák a leírást, de még ha olvassák is nem alkalmazzák, utána meg jön a szídás, hogy csak 150 van benne és kuka az automataváltó benne...

 

 

Másik fele az olajcserék. A gyártó nálam 160.000km-t ír olaj cseréjére, nincs év korlát. Én lecseréltem tavaly 85000-nél, mivel 2003-as kocsi, nem friss olaj van benne. Fent élénk piros volt, nem látszott indokoltnak, alul fekete folyt le, tehát igenis esedékes volt. Kifejezett automataszervizek 80.000-nél javasolják a cserét, bármit is ír a gyártó. Szakszervizben le akartam cseréltetni, elzavartak, hogy még nem kell (bár ahogy előadták inkább nem akartak automatához nyúlni...)

 

 

Fentiek persze hagyományos automatáról szólnak, de nincs messze ettől a dsg sem, használatban szerintem kb ugyanezek a mérvadóak (talán kivéve a vitorla, de ha jól láttam eco módban azt magától csinálja)

Sosem értettem minek kell váltogatni lámpánál egy automatát. Ok, nekem nem tesz magától üresbe, minimálisan megdobja a fogyasztást, de nem vészesen, kéziváltós társához képest ez az 1.5 többet eszik sacc 2 decivel, vidéken meg messze jobb a fogyasztás. Sokkal többet árt egy erősebb pedálkezelés.

 

 

Automata szerelését meg nem is tudom melyik szervizre merném bízni, sok korrekt nincs kis országunkban :(

Előzmény: valaki ül kint a szárnyon (73144)
Bombyna Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73175

Ha nyomva tartom a gombot hangot se hallottam hogy probalkozna. Mar tobbszor volt ilyen hogy bentmaradt aztan mindig valahogy kijon kesobb. A szamot csak szetszedes utan tudom megnezni? Kivenni nem tudom a radiot nijcs hozza vasam.

Előzmény: Syracusa (73170)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73174

A 4 ajtó kárpitja mögé gondoltam a filcet (ha befér), de csak ennyi. Ha azt mondod, ez így önmagában nem sokat ér, akkor törlöm az ötletet.

Amiket linkeltem, azok érnek valamit, vagy te mit használsz? Dudoros szivacsot is láttam pl...

Én is vonogattam a szemöldökömet, hogy a szikével megsértik a fényezést.

Előzmény: BBéci (73171)
Octi19 Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73173

Vajon mennyivel növelheti az önsúlyt?

Előzmény: BBéci (73172)
BBéci Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73172

Ez egy perfekt zajszigetelés: https://www.youtube.com/watch?v=oaLWryK_Xbk

Előzmény: BBéci (73171)
BBéci Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73171

 Ha csak az elülső ajtókat csillapítod, az a menetzaj ellen kevés.

A kárpit belső felére vagy a korábban látott trutyit ajánlott felkenni, vagy szintén bitumenes (vagy ahhoz hasonló) lapokkal borítani a teljes felületét és utána mehet réskitöltőként a filc.

A linkelt videóban látható munka egyik hibája a több helyen durván összekarcolt fényezés, másik a hangszóró gyári műanyag keretének meghagyása. Azt kötelező MDF-re cserélni. 

A felhasznált alubutyl nem rossz, de messze nem a legjobb, ráadásul azt is érdemes két rétegben alkalmazni. Sajnos rettentő szívás azon a kis nyíláson benyúlva felragasztani a lapokat, igazából pontosan illeszkedő darabokat sem tud az ember kiszabni, hacsak nincs hozzá sablon.

Előzmény: (M)Ákos (73167)
Syracusa Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73170

Bombyna:

Ha Symphony, akkor CDM-M3 vagy CDM-M7 meghajtó van benne, de meg kell nézni a pontos verziószámot is. Aliexpressen van bőven, de megnézem a héten a szekrényemben is, valami régebbi VAG rádiók CDM meghajtójából maradt 5-6 darab. Kicsi az esélye hogy pont ami kell, de hátha.

Előzmény: Syracusa (73169)
Syracusa Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73169

Valószínűleg reteszelve maradt a kijárat, esetleg már a közép sem emelkedett fel. Ha eljutott volna a mechanika a lemeztovábbításig és csak a kiadó görgők csúsznának meg, akkor két-három próbálkozásra magától is kiadná. A lemez szélét legalábbis.
Ezeket a meghajtókat elég necces javítani, tele vannak könnyen törő/deformálódó műanyag kallantyúkkal. Pár fogaskerékdarálós típushiba kivételével alkatrész nincs, általában a csere a megoldás. Az is csak akkor gazdaságos, ha van egy törött kijelzős vagy elektronikai hibás donor, mert az új drive árából kijön egy másik rádió.

Előzmény: paddyjoe (73168)
paddyjoe Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73168

Ha nincs rajta vészlyuk, amit előttem említenek, akkor jól jöhet a rossz cédére, vagy lapos dologra tett kétoldalas ragasztócsík és azzal kihalászni. Vagy 2 bankkártyával közrefogni. Mielőtt magát az egységet nyitod fel.

Előzmény: Bombyna (73157)
(M)Ákos Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73167

Köszi, érdekelne, hogy milyen anyagokat tervezel használni az O3-ban.

Ha jól értem, akkor 2 részből áll össze a dolog: 1) lemezek rezgéscsökkentése (bitumenes lap) 2) zajelnyelő anyag a kárpit hátoldalára (erre többféle megoldást is láttam).

A kárpit mögé hatásos lenne szerinted ebből a 2-ből valamelyik?

http://techfoam.hu/termekek/hangszigetelo-filcek/

(Esetleg bontóból valami gyári szigetelés?)

Nincs nagy bajom a menetzajjal az O3-ban, de mondjuk egy 10-est rászánnék, ha érdemben lehetne javítani rajta.

Ezen a videón (2:30-tól) jól látszik, hogy a Golf 7-ben ott egy vastag filc a kárpit hátoldalán:

https://m.youtube.com/watch?v=wg3cbg3KHzo

Előzmény: BBéci (73166)
BBéci Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73166

 Olyasmi, mint a Noise Killer http://www.fourwheeler.com/product-reviews/129-0209-noise-killer-spray-on-sound-damping/.

Kell valami csillapítás az összes fémlemezre, műanyagra, ha valóban jó hangzás a cél. A bitumenes lap is megfelelő, persze nem mindegy, miféle.

Előzmény: (M)Ákos (73150)
Draganovic Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73165

Francia lízing aukcióról ellenőrzött 83 ezer km-el

Előzmény: Draganovic (73164)
Draganovic Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73164

Skoda szerintem a legjobban ár érték tartó autó Magyarországon szerintem.

 

2009-ben 2.8-ért vettem 2007-es 1.9pd o2-őt 140-ezer -km -el most kb 3 hónapja 1.7-ért ment el 263-ezer -km-el,igaz magyarországon uzembehelyezett végig szervizelt autó,számlák stb.

 

4.5-ért én 3 hónapja vettem egy 2013-as fullos peugeot 508 Sw GT-ét 205 LE 450 NM ülés maszir ,led xenon adaptív ,automata,teli aszisztensekkel,napfény tető,hifi egyedül állófűtés nincs azon kívül minden extra ami csak 2013-as autótól elvárható.

 

Ez csak egy márka ,van ezenkívül még több márka is ennyi pénzért,ami azért nem egy ligában játszik mint az octávia,eszembe nem jutna octit venni ennyi pénzért,negyed ennyi extrával,ilyen gyenge motorral,mikor ennyi pénzért más márkákban feljebb játszhat az ember,mind élményben,meg mindenben.

 

Ettől az octi jó autó,csak ha az ember körül néz akkor túlárazott,ami meg a piactól függ ugyanis könnyen eladható.

Előzmény: valaki ül kint a szárnyon (73155)
BBéci Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73163

 Kezdek aggódni a tempomat miatt, amit a Passatban megszoktam, az jó.

Előzmény: nohab (73140)
skoda octiii Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73162

Swingbe nekem is benne van, sehogy sem jön ki.

Előzmény: Bombyna (73161)
Bombyna Creative Commons License 2017.02.19 0 0 73161

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!