Biztos lehet, de legegyszerűbb, ha bemész egy autóklubhoz és beállíttatod velük, 2000ft környéke szokott lenni az ára, egyszerűbb, mint szórakozni vele.
Ha gondom lesz a váltóval inkább hibásan eladom, mivel ha 500 lenne mondjuk javítás az már bőven a kocsi értékének a fele, nem ér annyit az egész és első összeg sose annyi sajnos :)
Amúgy köszi, elmentem őket, de remélem sose lesz rá szükségem (el szeretném adni, sajnos nagyon kinőttük és költöznék ide aktívabb tagnak :))
Azt még nem döntöttem el, milyen anyagokat fogok felhasználni, mert pár évig nem foglalkoztam autóhifivel, van egy kis lemaradásom a kínálatot illetően.
Automatához hozzászólnék pár sort, bár nem csak ahhoz kapcsolódik első fele:
Van egy kocsim, nem skoda, de lényegtelen, mivel sok német típusban használt típus van nálam is, a kezelésim teljesen egyértelműen leírja a következőket:
lámpánál, rövid megállásnál nem tesszük N-be
TILOS vitorlázni, azaz menet közben N-be dobni, de még húzni is 30kmh felett és ennyivel is csak nagyon rövid távon
lejtőn gázpedállal megtartani szintén tilos (nincs visszagurulásgátló benne, kis emelkedőn ugyan megtart, de erősebbnél visszagurul), csakis a fékpedál a megtartásra használható eszköz (mondjuk kéziváltónál se ajánlatos annyi ideig csúsztatni)
D-ben, ill. más sebességfokozatban indítózni szintén nem szabad (bár nem is indít, letilt itt, csak N és P-ben indul a motor)
Sajnos sokan nem olvassák a leírást, de még ha olvassák is nem alkalmazzák, utána meg jön a szídás, hogy csak 150 van benne és kuka az automataváltó benne...
Másik fele az olajcserék. A gyártó nálam 160.000km-t ír olaj cseréjére, nincs év korlát. Én lecseréltem tavaly 85000-nél, mivel 2003-as kocsi, nem friss olaj van benne. Fent élénk piros volt, nem látszott indokoltnak, alul fekete folyt le, tehát igenis esedékes volt. Kifejezett automataszervizek 80.000-nél javasolják a cserét, bármit is ír a gyártó. Szakszervizben le akartam cseréltetni, elzavartak, hogy még nem kell (bár ahogy előadták inkább nem akartak automatához nyúlni...)
Fentiek persze hagyományos automatáról szólnak, de nincs messze ettől a dsg sem, használatban szerintem kb ugyanezek a mérvadóak (talán kivéve a vitorla, de ha jól láttam eco módban azt magától csinálja)
Sosem értettem minek kell váltogatni lámpánál egy automatát. Ok, nekem nem tesz magától üresbe, minimálisan megdobja a fogyasztást, de nem vészesen, kéziváltós társához képest ez az 1.5 többet eszik sacc 2 decivel, vidéken meg messze jobb a fogyasztás. Sokkal többet árt egy erősebb pedálkezelés.
Automata szerelését meg nem is tudom melyik szervizre merném bízni, sok korrekt nincs kis országunkban :(
Ha nyomva tartom a gombot hangot se hallottam hogy probalkozna. Mar tobbszor volt ilyen hogy bentmaradt aztan mindig valahogy kijon kesobb. A szamot csak szetszedes utan tudom megnezni? Kivenni nem tudom a radiot nijcs hozza vasam.
Ha csak az elülső ajtókat csillapítod, az a menetzaj ellen kevés.
A kárpit belső felére vagy a korábban látott trutyit ajánlott felkenni, vagy szintén bitumenes (vagy ahhoz hasonló) lapokkal borítani a teljes felületét és utána mehet réskitöltőként a filc.
A linkelt videóban látható munka egyik hibája a több helyen durván összekarcolt fényezés, másik a hangszóró gyári műanyag keretének meghagyása. Azt kötelező MDF-re cserélni.
A felhasznált alubutyl nem rossz, de messze nem a legjobb, ráadásul azt is érdemes két rétegben alkalmazni. Sajnos rettentő szívás azon a kis nyíláson benyúlva felragasztani a lapokat, igazából pontosan illeszkedő darabokat sem tud az ember kiszabni, hacsak nincs hozzá sablon.
Ha Symphony, akkor CDM-M3 vagy CDM-M7 meghajtó van benne, de meg kell nézni a pontos verziószámot is. Aliexpressen van bőven, de megnézem a héten a szekrényemben is, valami régebbi VAG rádiók CDM meghajtójából maradt 5-6 darab. Kicsi az esélye hogy pont ami kell, de hátha.
Valószínűleg reteszelve maradt a kijárat, esetleg már a közép sem emelkedett fel. Ha eljutott volna a mechanika a lemeztovábbításig és csak a kiadó görgők csúsznának meg, akkor két-három próbálkozásra magától is kiadná. A lemez szélét legalábbis. Ezeket a meghajtókat elég necces javítani, tele vannak könnyen törő/deformálódó műanyag kallantyúkkal. Pár fogaskerékdarálós típushiba kivételével alkatrész nincs, általában a csere a megoldás. Az is csak akkor gazdaságos, ha van egy törött kijelzős vagy elektronikai hibás donor, mert az új drive árából kijön egy másik rádió.
Ha nincs rajta vészlyuk, amit előttem említenek, akkor jól jöhet a rossz cédére, vagy lapos dologra tett kétoldalas ragasztócsík és azzal kihalászni. Vagy 2 bankkártyával közrefogni. Mielőtt magát az egységet nyitod fel.
Köszi, érdekelne, hogy milyen anyagokat tervezel használni az O3-ban.
Ha jól értem, akkor 2 részből áll össze a dolog: 1) lemezek rezgéscsökkentése (bitumenes lap) 2) zajelnyelő anyag a kárpit hátoldalára (erre többféle megoldást is láttam).
A kárpit mögé hatásos lenne szerinted ebből a 2-ből valamelyik?
Skoda szerintem a legjobban ár érték tartó autó Magyarországon szerintem.
2009-ben 2.8-ért vettem 2007-es 1.9pd o2-őt 140-ezer -km -el most kb 3 hónapja 1.7-ért ment el 263-ezer -km-el,igaz magyarországon uzembehelyezett végig szervizelt autó,számlák stb.
4.5-ért én 3 hónapja vettem egy 2013-as fullos peugeot 508 Sw GT-ét 205 LE 450 NM ülés maszir ,led xenon adaptív ,automata,teli aszisztensekkel,napfény tető,hifi egyedül állófűtés nincs azon kívül minden extra ami csak 2013-as autótól elvárható.
Ez csak egy márka ,van ezenkívül még több márka is ennyi pénzért,ami azért nem egy ligában játszik mint az octávia,eszembe nem jutna octit venni ennyi pénzért,negyed ennyi extrával,ilyen gyenge motorral,mikor ennyi pénzért más márkákban feljebb játszhat az ember,mind élményben,meg mindenben.
Ettől az octi jó autó,csak ha az ember körül néz akkor túlárazott,ami meg a piactól függ ugyanis könnyen eladható.