Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szirt Creative Commons License 2011.04.17 0 0 22996

Abban lenne csak logika, hogy a meglévő üzemanyaggal még megtehető távolságot számolja mondjuk az utolsó 5 km fogyasztása alapján.

Előzmény: Batman72 (22993)
real_geri Creative Commons License 2011.04.17 0 0 22995

Tegnap mentem kicsit a kocsival, kb az 5-6. fékezéstől kezdte a villogtatott braking faultot.

Toltam bele fékfolyadékot, ment vagy 1,5dl bele a max jelig, visszaúton nem csinálta. majd kiderül.

 

4000km-el ezelőtt volt hátsó fékbetét és fékcső csere. Ekkor légtelenítés után azt mondták "olyan kevés folyadék jött ki, nem kell utántölteni"

Lehet mégsem olyan kevés?

 

VDaNi Creative Commons License 2011.04.17 0 0 22994

ÁTLAGot az utolsó nullázás óta mér, nem hiszem, hogy a Polonál 3km után nullázta volna... :)

Előzmény: Batman72 (22993)
Batman72 Creative Commons License 2011.04.17 0 0 22993

Tudja valaki,hogy a GS II.-nél milyen időközönként méri az átlagfogyasztást?

A VW Polom anno az utolsó 3 km-t mérte.

Tenx.

Én

real_geri Creative Commons License 2011.04.16 0 0 22992

és tényleg azt hozza ki...

 

Előzmény: Zsuppim (22991)
Zsuppim Creative Commons License 2011.04.16 0 0 22991

Az 1.5-ben ez van: KKK BorgWarner BV39. Ehhez jelen pillanatban még nincs felújítókészlet.

Előzmény: real_geri (22990)
real_geri Creative Commons License 2011.04.16 0 0 22990

"...hogy kb 2 hónapon belül maga a gyártó ( Borgwarner ) megkezdi az eredeti felújítókészletek forgalmazását..."

 

Garrett van a renaultban, nemde?

 

nekem az AH Turbónál javították, két csapágy, egyik kompresszor lapát, VGT egyik alaktrésze. 

és a wizard turbónál van 1.9dci felújító készlet is, meg felújított meg utángyártott turbó is, de nekem nyolc.

 

nekem jól üzemel egyelőre a turbó, majd kiderül később, milyen lesz :)

Előzmény: Zsuppim (22985)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.16 0 0 22989

Ja egy kis adalék  két alakalommal ugyanazt az utast vittem Hévízről-Balatonmáriára,Hétvégén mikor leesett a turbóm, már nem is engedem a kocsi közelébe.Ugyanazt-ugyanoda,és pont akkor megy le a turbóm mindig.

Törölt nick Creative Commons License 2011.04.16 0 0 22988

Az első cserekor szakműhelybe volt,és most is olyan szerelőhöz vittem aki renault-ba dolgozik már sok éve,ő cserélte ki legutóbb az olajpumpámat,is.próbálok mindent megtenni de látod nem akar sikerűlni.

Előzmény: Törölt nick (22982)
istvcin Creative Commons License 2011.04.16 0 0 22987

Szevasztok!

Valami halk fémes zörgést hallok a műszerfalból a kormány irányából, már amennyire vezetés közben ez behatárolható. Szerintetek mi lazulhatott fel? 25000 km. van az autóban. Talán járt már így valaki...

 

Zsuppim Creative Commons License 2011.04.16 0 0 22986

1.5 dci

 

Ha én lennék a bőrödben, még megnézetném a motor kartergáz-nyomását is. Ha nem elegendő, akkor előbb-utóbb szivárogni fog az olaj a csapágyaknál.

Előzmény: Törölt nick (22967)
Zsuppim Creative Commons License 2011.04.16 0 0 22985

Azért nem akartam felújítottat, mert nem lehet megsaccolni, hogy mennyit is fog elmenni. 5-10-30-50-150000 km-t?  A szerelőm járt már úgy, hogy a felújított turbó az első indításnál megadta magát, persze az autó tulaja garanciában kapott egy másikat, azzal elketyegett párezret, aztán az is megadta magát, utána vett egy gyári újat. Aztán érdeklődtem különböző turbóforgalmazóknál is, az egyik ezt a választ küldte vissza email-ben:

 

"Üdvözlöm!

Ehhez a típushoz eredeti gyári turbó 200e Ft-ért van.
Sajnos ehhez a típushoz még nem létezik felújítókészlet és utángyártott alkatrész hivatalos kereskedelmi forgalomban, így a felújítást nem is ajánlom."

 

És igaza van, én sem találtam sehol gyári ( KKK ) felújítókészletet a 106 lovas turbójához. Felújítják, de nem típusazonos alkatrészekkel. Ahol én vettem az újat, ott a cég most tárgyal egy felújítóműhellyel, hogy kb 2 hónapon belül maga a gyártó ( Borgwarner ) megkezdi az eredeti felújítókészletek forgalmazását és most ezek beszereléséhez keresnek partnert és garanciális szervízt.

 

Így most van egy új turbóm, meg egy felújítható, amit 70000-ért felújítottak volna ( erről automatikusan lebeszélik az  embert, a gyári felújítókészlet hiánya miatt ) , de a kb 2 hónap múlva induló erdeti felújítókészlettel 80000-ért újítják fel.

Előzmény: real_geri (22958)
autplus Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22984

Na jó, gondolom kellenek ilyenek, hogy 2004-es a kocsi, alvázszám: VF1JM0C0H316....

Motorszám: K4MT782D0....

Az 5. sebességfokozattal lenne egy kis teendőm...

Előzmény: autplus (22983)
autplus Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22983

A nagyok közül itt a listán létezik valakinek Scenic II. 1.6 benzineshez 5 sebességes váltó robbantott ábra, esetleg fogszám adatokkal?

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22982

Janesz, azért nem értelek. Neked az autód a kenyérkeresőd, és ilyen visszatérő hiba esetén még nem vitted el egy szakműhelybe? Már úgy egy olyan helyre ahol értenek is hozzá.

Szerintem a motornál csak pár hibalahetőség van ahol ilyen nagy olajfogyasztás lehetséges:

-Dugattyú olajlehúzó gyűrűnél (az elégett olaj károsítja a katalizátor-koromszűrő vonalat, a turbó túlhevülését, és koxosodását okozhatja)

-Szelepszáraknál vezető kopás, szelepszár sérülés, estleg szimmering

-Turbó csapágyaknál (általában honyolt bronz persely, ami nincs a klaszikus értelemben tömítve, de a hornyolás miatt az olajfogyasztás minimális)

 

Első ránézésre a hiba vagy nem kellő olajzás(nyomócső, szivattyú hiba) vagy túlolajzás visszatétrő furat, cső dugulás( az olaj nem tud visszatérni, ézért jó része a turbó belsejében ég el)

Előzmény: Törölt nick (22980)
nemlaca1 Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22981

Valóban szép és ha tüzetesebben megnézi valaki nem semmi alkotás.Kukk meg Vasarely több alkotását,nekem qurvára tetszenek.Vannak észbontoak,rá lehet csodálkozni néhányra.

Előzmény: GrG (22969)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22980

Nem veszek semmit okoskodásnak SŐT !! olajat csak elf 5w40sxr,manfilter szűrők,nem állatkodok a kocsival, a csere is megvolt időbe. És mégis az első turbót szakmühely rakta fel (garanciás renault-okat is szervizelhetnek ) na az itt felrakott turbóval 7.000km-t mentem el,kezdődőtt az olajfogyasztással Hévíz Budapest k.b 5-6-dl olaj.és lön a világ vége nyekk a turbó.Szerencse,hogy mindig Hévíz 25km-es körzetébe dobta be a kulcsot.Akkor gariba kaptam egy másikat ,na az rövid ideig bírta 2500k.m,Már nincs garancia  a turbóstól az első is nehezen ment (állítólag benyelte ő mint kereskedő )Most egy bontott van fenn amit egy angol 2002,évjáratú lefutott lagunáról bányasztunk le s.o.s be,hogy dolgozni tudjak,lehet,hogy ez is mindenórás már a lagunát látva:) ha van építő ötlet okosba zervíz turbóval,06 30 2 344 528 Hát ezért nem irogattam már hónapok óta már cserén töröm a fejem,kombi diesel,hazai,octavia előnyben.

Előzmény: Törölt nick (22978)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22979

A nyomocsővet mindenképpen cserélni kell,mert lehet benne lerakódás,ami szükületet okoz és nem kap olajat a turbó,az olajpumpát a szerelő ajánlotta cserére.

Előzmény: stevie-w (22977)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22978

Nem akarok okoskodni, de normál esetben a turbó élettartama megegyezik a motoréval, megfelelő kenőanyag, és szűrők mellet. Ha a felhasználás is átlagos akkor ott a turbó olajzásával, esetleg túlhevülésével kapcsolatos lehet a gebasz. Mielőtt a 3. is kifekszik, érdemes volna a hibát okozó rendellenességet megszüntetni.

Előzmény: Törölt nick (22972)
stevie-w Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22977

Most cserétettem olajpumpát is,meg nyomocsövet,meg mindent ami vele jár

 

 

Valaki diagnosztizálta, hogy ezekkel van gond, vagy improvizáció volt?

Előzmény: Törölt nick (22972)
VDaNi Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22976

megértem :(

 

Előzmény: Törölt nick (22972)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22975

Igen-taxi és 220 ezret futott.

Előzmény: advocatusdiaboli (22974)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22974

 Mennyit is futott a vas (ráadásul, ha jól emlékszem, taxi-üzemben)?

Előzmény: Törölt nick (22972)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22973

Fékkel kapcsolatos hibaüzenetet szerintem érdemes márkaszervízben megnézetni. Pár ezresből kijön, ha nincs különösebb hiba, és legalább nyugodt leszel.

A fékfolyadék szintjét nem egyszerű megnézni, pláne szintelen fékolajnál, de ha leveszed a tartály tetejét akkor azért látni hogy kb meddig van. Normál esetben a fékbetétek kopása nem indokolja az utántöltést, ezért ha hiány van akkor valahol szökik az anyag. Fékolajcserekor én egy tölcsért használtam, amire egy átlátszó csövet tettem hosszabbításnak, mert a flakon nem fér a tartály közelébe. Vigyázz másra ne follyon a fékolaj, mert erősen maró hatású, festéket, és a kezet nem kíméli. De fékprobléma esetén irány a szakműhely.

Előzmény: real_geri (22966)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22972

Most cserétettem olajpumpát is,meg nyomocsövet,meg mindent ami vele jár,de már elegem van nagyon.

Előzmény: VDaNi (22968)
stevie-w Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22971

zabálja a turbókat,hogy rohadjon meg a francia ku.vája,

 

 

Akkor most már érdemes lenne a hibát megtalálni... 

Előzmény: Törölt nick (22967)
stevie-w Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22970

nem tudja valaki miért pont rombusz?

 

 

Me' szééép:-)

Előzmény: GrG (22969)
GrG Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22969
Ez tok jó és nem ismertem, de nem tudja valaki miért pont rombusz?
Előzmény: nemlaca1 (22965)
VDaNi Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22968

akkor ott valami más a gond.

Előzmény: Törölt nick (22967)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.15 0 0 22967

Helló,mekkora a motorod?,az enyém 1.9 de zabálja a turbókat,hogy rohadjon meg a francia ku.vája,a nyomorba dönt.előbb-utóbb megyujtom vagy lelököm a völgyhídról,mielőtt én lennék a kikiáltott hülye nem sajáthibás,nem rugatom le,nem az első diesel kocsim.Ledobott 2db gyári felujítottat remanufactured feliratu matrica volt a plakett helyén,ezüst sprével lefujva. a kettővel nem mentem el összesen 10ezer kilómétert.

Előzmény: Zsuppim (22952)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!