Ja egy kis adalék két alakalommal ugyanazt az utast vittem Hévízről-Balatonmáriára,Hétvégén mikor leesett a turbóm, már nem is engedem a kocsi közelébe.Ugyanazt-ugyanoda,és pont akkor megy le a turbóm mindig.
Az első cserekor szakműhelybe volt,és most is olyan szerelőhöz vittem aki renault-ba dolgozik már sok éve,ő cserélte ki legutóbb az olajpumpámat,is.próbálok mindent megtenni de látod nem akar sikerűlni.
Valami halk fémes zörgést hallok a műszerfalból a kormány irányából, már amennyire vezetés közben ez behatárolható. Szerintetek mi lazulhatott fel? 25000 km. van az autóban. Talán járt már így valaki...
Azért nem akartam felújítottat, mert nem lehet megsaccolni, hogy mennyit is fog elmenni. 5-10-30-50-150000 km-t? A szerelőm járt már úgy, hogy a felújított turbó az első indításnál megadta magát, persze az autó tulaja garanciában kapott egy másikat, azzal elketyegett párezret, aztán az is megadta magát, utána vett egy gyári újat. Aztán érdeklődtem különböző turbóforgalmazóknál is, az egyik ezt a választ küldte vissza email-ben:
"Üdvözlöm!
Ehhez a típushoz eredeti gyári turbó 200e Ft-ért van. Sajnos ehhez a típushoz még nem létezik felújítókészlet és utángyártott alkatrész hivatalos kereskedelmi forgalomban, így a felújítást nem is ajánlom."
És igaza van, én sem találtam sehol gyári ( KKK ) felújítókészletet a 106 lovas turbójához. Felújítják, de nem típusazonos alkatrészekkel. Ahol én vettem az újat, ott a cég most tárgyal egy felújítóműhellyel, hogy kb 2 hónapon belül maga a gyártó ( Borgwarner ) megkezdi az eredeti felújítókészletek forgalmazását és most ezek beszereléséhez keresnek partnert és garanciális szervízt.
Így most van egy új turbóm, meg egy felújítható, amit 70000-ért felújítottak volna ( erről automatikusan lebeszélik az embert, a gyári felújítókészlet hiánya miatt ) , de a kb 2 hónap múlva induló erdeti felújítókészlettel 80000-ért újítják fel.
Janesz, azért nem értelek. Neked az autód a kenyérkeresőd, és ilyen visszatérő hiba esetén még nem vitted el egy szakműhelybe? Már úgy egy olyan helyre ahol értenek is hozzá.
Szerintem a motornál csak pár hibalahetőség van ahol ilyen nagy olajfogyasztás lehetséges:
-Dugattyú olajlehúzó gyűrűnél (az elégett olaj károsítja a katalizátor-koromszűrő vonalat, a turbó túlhevülését, és koxosodását okozhatja)
-Szelepszáraknál vezető kopás, szelepszár sérülés, estleg szimmering
-Turbó csapágyaknál (általában honyolt bronz persely, ami nincs a klaszikus értelemben tömítve, de a hornyolás miatt az olajfogyasztás minimális)
Első ránézésre a hiba vagy nem kellő olajzás(nyomócső, szivattyú hiba) vagy túlolajzás visszatétrő furat, cső dugulás( az olaj nem tud visszatérni, ézért jó része a turbó belsejében ég el)
Valóban szép és ha tüzetesebben megnézi valaki nem semmi alkotás.Kukk meg Vasarely több alkotását,nekem qurvára tetszenek.Vannak észbontoak,rá lehet csodálkozni néhányra.
Nem veszek semmit okoskodásnak SŐT !! olajat csak elf 5w40sxr,manfilter szűrők,nem állatkodok a kocsival, a csere is megvolt időbe. És mégis az első turbót szakmühely rakta fel (garanciás renault-okat is szervizelhetnek ) na az itt felrakott turbóval 7.000km-t mentem el,kezdődőtt az olajfogyasztással Hévíz Budapest k.b 5-6-dl olaj.és lön a világ vége nyekk a turbó.Szerencse,hogy mindig Hévíz 25km-es körzetébe dobta be a kulcsot.Akkor gariba kaptam egy másikat ,na az rövid ideig bírta 2500k.m,Már nincs garancia a turbóstól az első is nehezen ment (állítólag benyelte ő mint kereskedő )Most egy bontott van fenn amit egy angol 2002,évjáratú lefutott lagunáról bányasztunk le s.o.s be,hogy dolgozni tudjak,lehet,hogy ez is mindenórás már a lagunát látva:) ha van építő ötlet okosba zervíz turbóval,06 30 2 344 528 Hát ezért nem irogattam már hónapok óta már cserén töröm a fejem,kombi diesel,hazai,octavia előnyben.
A nyomocsővet mindenképpen cserélni kell,mert lehet benne lerakódás,ami szükületet okoz és nem kap olajat a turbó,az olajpumpát a szerelő ajánlotta cserére.
Nem akarok okoskodni, de normál esetben a turbó élettartama megegyezik a motoréval, megfelelő kenőanyag, és szűrők mellet. Ha a felhasználás is átlagos akkor ott a turbó olajzásával, esetleg túlhevülésével kapcsolatos lehet a gebasz. Mielőtt a 3. is kifekszik, érdemes volna a hibát okozó rendellenességet megszüntetni.
Fékkel kapcsolatos hibaüzenetet szerintem érdemes márkaszervízben megnézetni. Pár ezresből kijön, ha nincs különösebb hiba, és legalább nyugodt leszel.
A fékfolyadék szintjét nem egyszerű megnézni, pláne szintelen fékolajnál, de ha leveszed a tartály tetejét akkor azért látni hogy kb meddig van. Normál esetben a fékbetétek kopása nem indokolja az utántöltést, ezért ha hiány van akkor valahol szökik az anyag. Fékolajcserekor én egy tölcsért használtam, amire egy átlátszó csövet tettem hosszabbításnak, mert a flakon nem fér a tartály közelébe. Vigyázz másra ne follyon a fékolaj, mert erősen maró hatású, festéket, és a kezet nem kíméli. De fékprobléma esetén irány a szakműhely.
Helló,mekkora a motorod?,az enyém 1.9 de zabálja a turbókat,hogy rohadjon meg a francia ku.vája,a nyomorba dönt.előbb-utóbb megyujtom vagy lelököm a völgyhídról,mielőtt én lennék a kikiáltott hülye nem sajáthibás,nem rugatom le,nem az első diesel kocsim.Ledobott 2db gyári felujítottat remanufactured feliratu matrica volt a plakett helyén,ezüst sprével lefujva. a kettővel nem mentem el összesen 10ezer kilómétert.