Miért ne lenne előrelépés? Laikusként én a következőt gondolom erről: Szegeden szükség van n darab szóló buszra. Most az újakkal lenne n+19, ennyi többletkocsi viszont itt nem kell. Az n db összetétele a következő: sok különböző típusú alacsonypadlós, néhány dízel 260-as és sok gázos 260-as, és ezek még mind futhatnak akár évekig is. Kecskeméten, Baján és Békéscsabán szintén szükség van az állomány frissítésére, de oda most nem jutott új kocsi. Tehát mit csináltak? A másik három városban selejtezték a selejteznivalót, amiket aztán Kecskeméten és Békéscsabán a korábbi szegedi n darabos állományból pótoltak. Bajára pedig az addigi Kecskeméti állományból kerültek az ottaniaknál (régi szegedi 260-asok) újabb kocsik. És mit lehetett elvinni a szegedi n darabos állományból? Természetesen korábbi alacsonypadlósokat és dízel 260-asokat, hiszen a gázos 260-asok még nem selejtérettek és az üzemeltetési hátterük összességében csak Szegeden biztosított. Így gyakorlatilag mind a négy városban frissült a járműállomány. Nekem legalábbis a korábbiakban olvasottak alapján így állt össze a kép. Remélem, nem írtam nagy butaságot.
Köszi szépen! A Csongrád megyeiekkel épp innen a fórumról nagyjából tisztában voltam, csak hétfőn Kecskeméten botlottam bele olyanba (NIJ-343), amiről még nem hallottam/olvastam, ezért kérdeztem rá. Akkor most már tiszta a dolog.
NIJ-341-től 371-ig vannak. Ebből az első 20 van Bács-Kiskun megyében (azt nem tudom, melyik kocsik azok, amik nem Kecskeméthez tartoznak, mert elvileg bajai is van), a maradék 11 pedig Csongrád megyében van, ezeknek az elosztása be lett írva régebben. Békés megyébe érdekes módon nem került ebből a típusból.
Valaki le tudná nekem írni, mettől meddig tart az új Tourismok rendszámtartománya (DAKK-szinten)? Esetleg üzemegységet hozzájuk? Néhányat tudok, de nem látom át az egészet. Előre is köszönök bármilyen segítséget!
IDZ-514 is? Én tegnap csak a 487-est láttam, de az már Hmvh-ről ment Kecskemétre. Hát akkor Szegedről eltűnt az utolsó IK 412 is. Én sajnálom, nekem teszik a 400-asok formavilága (az egy szem 415-öst is sajnálom). Jó, tudom, a 412-eseket inkább pocskondiázni szokás szakmai és "szakmai" körökben, de én nem vagyok szakmabeli, úgyhogy én megengedhetem magamnak azt a luxust vagy különcséget, hogy tetszenek és sajnáljam az eltűnésüket. Amikor először megláttam a pesti 15-ösön egy zsír új, színátmenetes 412-est és nem sokkal a látvány után utaztam is az egyiken, akkor volt először olyan érzésem, hogy egy modern buszon ülök. Nekem már ez fog a 412-eshez kapcsolódni mindig. A többi később megjelent új típust mindig ehhez hasonlítottam. Amikor megjelent Szegeden 2002-ben az 5 db IDZ, a Mars tér közelében dolgoztam és az ebédszünetemet "áldoztam be", hogy lemehessek és megnézhessem őket. A főnököm szerencsére tolerálta a bolondériámat. Aztán vártam, hogy jöjjön még több is a típusból és addig vártam, míg meghalt az Ikarus. Aztán négyet Hmvh-re vittek és én már ezt is sajnáltam. Egyszer csak megláttam az "utóvéd" 514-est, ami csillogott-villogott, mintha épp akkor került volna ki a gyárból. Felcsillant a szemem ettől, hogy felújították, csak a kijelzőit sajnáltam, mert az emkével olyan bután nézett ki. Mindig utána néztem azóta is, ha utaztam rajta vagy láttam. Így most véget ért egy korszak. Dehát úgy nézem, nem csak az IK 412 és 415 tűnt el Szegedreől, hanem a dízel 260-asok is, a szóló MB Conectok is, meg egy híján a Volvo 7700-asok is. Cserébe jöttek a ''kórházbuszok" - bocs' Blöky, lenyúltam tőled ezt az elnevezést, annyira megtetszett.
Én egy KPN-t a CORA Auchan járaton láttam, vagyis tippelem hogy az lehetett, az említett áruháznál a szokásos kamion/busz parkolóban pihent. Ezek szerint mégsem Scania kerül oda, vagy csak az első napok összevisszasága lehet ez?
Ma kb. 13 óra körül Kecskeméten a Széchenyi téri buszállomások egyéb ex-szegedi kocsik mellett KPN-487-be botlottam, a 10-es viszonylaton készült indulni teljes szegedi harci díszben. Annyira meglepett, hogy megkérdeztem a sofőrt, aki azt mondta, ma kapta meg a kocsit.
Ismerek én is egy olyan legendát, miszerint eredetileg dízelbuszok, és csak utólag alakította át a gyár.
Vázügyileg a következő a helyzet: egy darabig szépen sorban jönnek 280.33M-ek, majd két ráncajtós csereváz, egy számomra ismeretlen busz, majd a két gázos, utána még egy ismeretlen busz, majd egy 280.33, majd még két ismeretlen járgány, majd egy 280.33-as, utána pedig szépen sorban folytatódnak a 280.33M-ek. A 280.33M-ek kinti végszerelésűek, az a kevés 280.33-as viszont rejtélyes módon itthoni végszerelésű. Elképzelhető lenne, hogy az itthon értékesített cserevázak, valamint a két gázos is sima 280.33 eredetileg, de nem hiszem, hogy kicserélték volna az ajtókat a gyárban...
De jó, hogy valaki emlékszik ilyesmikre. :-) Mondjuk a BHJ-606, mint utolsó bekékülő nekem is megvan. Én ugyan '92-ben érettségiztem, de akkor még nem érdekeltek a Volán buszai. (Viszont már '86-ban ismertem az összes SzKV-s kékbuszt). Az első listámat a szegedi buszokról - csak a városiakról - csak '95-ben készítettem egy füzetbe, amit azóta is őrzök, de addigra már sok kocsi bekékült. Olyanokat jegyeztem fel a rendszámok mellé, mint az ajtók, utastéri világítás, ülések, kapaszkodók színe, váltó (akkoriban már mentek a botos ex-NDK-s gépek), melyikben volt csengőfény (nem sokban), melyik forgalomban maradt ex-SzKT-s gép mikor kapott volános fényezést. Van egy olyan feljegyzésem is a rendszámok mellett, hogy "felújított". Már nem emlékszem, de lehet, hogy ezzel épp az addigra már bekékült kocsikat akartam jelezni. Ebből vissza lehet keresni, hogy (sajnos a dátumokat sem írtam - de amatőr voltam, mi?) úgy kb. '96. körül mik voltak még sárgák Szegeden. (Ha van rá igény, ezt összeírhatom.) Ez a listám a HCT-kel befejeződik, a továbbiakat már nem írtam fel, mert az ezredforduló környékén inkább a villamosok érdekeltek csak.