Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
Sült szaga nem lesz, az biztos, de égett étolaj szaga lesz, az tuti. :-) Csak akkor nincs olyan szaga, ha kivonod a játékból a glicerint. :-) Az pedig nem megy derolinnal. :-) Annál kicsit bonyolultabb. :-) Habár nem olyan sokkal...
Nem azért nem válaszoltam mert nem tudok vagy nem akarok, csak ritkán jutok a géphez. A derolinról nem tudok mit írni, mert úgy csinálom, ahogy a zacskóján van.
Nekem nincs szaga, tök mindegy mit hisztek, egy csomószor állított meg a rendőr is, ha lett volna szaga nem lenne már rendszámom.... Az étolajat elősször is és derolinozás után is sok rétegü papíron szűröm át. A hosszabb izzító gyertya nem lóg be a porlasztó csúcs elé, ugyhogy nem vágja ketté, mint a fűrész. Vagy ha igen, akkor szerencsére ugyanolyan jól működik így is.... :-) (Azóta sem láttam) Nem azért van a tűzkarika csere, hogy beljebb legyen a porlasztó, hanem azért, hogy a szoknya több helyet töltsön ki. Nekem működik a dolog, ha gondoljátok amikor legközelebb Pesten járok találkozhatunk, viszek anyagot, előtetek öntöm bele, nem lesz szaga (legalábbis sűlt szaga nem).
"az összes többi dizelen segít, ha a gyertyát nagyobbra, (főleg vastagabbra) cseréled"
Maradjunk a Focusnál. A gyertya átmérője 5mm, a furat amibe bemegy 5,4mm. Nehezen tudom elképzelni, hogy ebbe átalakítás nélkül sikerülne vastagabb gyertyát beletuszkolni. Ráadásul ebben a kategóriában csak 5mm-es gyertyák léteznek. Hosszabbat sem sikerült fellelnem.
"Persze mérni kell, nehogy találkozzon a dugattyúval. :-)"
Ez kamrás motor esetében marhaság, a Focusnál meg kb 20mm-ert jelent. A jelentősen hosszabb gyertya belelóg a porlasztási sugarába és az mint egy fűrész ketté vágja azt.
"De a legfontosabb, ha a porlasztócsúcs alatt található tűzkarikát "szoknyásra" cseréled."
Nem tudom mi lehet ez a szoknyás dolog, de alapjában biztosan arról van szó, hogy vékonyabb legyen a tömítés és beljebb kerüljön a porlasztó. A Focus tömítése egy vékony rézkarika, azt max 0,5mm-rel lehet vékonyítani, ami a porlasztó 10mm-es végét nézve annyit változtat a süritésen mint egy hangyafing, ebben az alacsony kompresszióviszonyú motorban.
"Nem csak magába, hanem megfelelő Etanol és mosóbenzin keverékével. 5 ill. 10% arányba."
Hol veszed a mosóbenzint?? Gondolom erre sem lesz válasz, miután a mosóbenzin kb. 10éve nincs kisker forgalomban, nem is beszélve az áráról. Az a helyzet, hogy ennyi "hígítótól" nem változik számottevően az étolaj viszkozitása, azaz 0°C alatt _szivattyúzhatatlan_ marad!! /tapasztalat!/ Jobb esetben mindössze nem indul be a motor, de ismerve annak a VP adagolónak a tulajdonságait, megkockáztatom, az első indításkor szétszakad vagy az adagoló, vagy a meghajtása.
"Így a ha jó az izzító gyertyád, akkor a felforrósodott levegő és a az izzó gyertya már a benzint berobbantja,"
A benzint nem "robbantja" be semmi, az zárt térben csak szikrától, vagy nyílt lángtól képes meggyulladni!! Amúgy sincs szó ebben a keverési arányban benzinről, az elvegyül az étolajjal, aminek javítja az égési képességeit, ha már_meggyulladt!!_. Valamelyest csökkenti a gyulladáspontját is, de ez nem jelentős.
Valahogy engem nem győztek meg az állításaid, szerintem átalakítás nélkül nem indul hidegen az a motor tömény anyaggal.
Sziasztok! Valaki meg tudja mondani, hogy 1, 5 vagy 10 mikronos szűrő a gázolajszűrő mérete. Mert jelenleg 1 mikronosra szűröm a használt étolajat, de egy kicsit lassú a dolog (10 % gázolajjal higítom szűrés előtt) Előre is köszi a válaszokat!
szélsőséges esetben javíthat valamit az indításon, de ennél sztem jobb befektetés az előmelegítő:))) na meg lehet egyszerűbb is! nekem 14-ből megvolt csövekkel együtt, és ugy indul, mint a kisangyal (az vajon hogy indul???:))...
na mondjuk ahhoz konnektor mellett kell aludni az ótónak...
Megcsinálom az e-mail címet, elküldenéd mégegyszer?
focusos:
Szerintem ha nem csináltál volna semmit, 90%-ban ugyanúgy indulna ezzel a keverékkel, nem? A focus motorja korszerű, jó állapotban van. Egy lompos 200D-ben hiába cserélsz izzógyertyát meg tűzkarikát, az jó ha gázolajjal beindul. Egy korszerű kocsi meg indul mással is:)