Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.10.04 0 0 13367

Előre nem tervezett gondok miatt,
Eladó a következő retúr jegy:
Honnan BUDAPEST
Hova BRATISLAVA
Útirány SZOB(GR)NOVE ZAMKY
Érvényesség 2013.11.02 - 2013.12.01
Utazás jellege Menettérti
Utasok száma 2
Osztály 2
Ár: 10500 helyett 7000 Ft.
Többi info privátban .

mcg Creative Commons License 2013.10.03 0 0 13366

hétfő este Párizsból pedig az ICE-n volt mindkét társaság embere, jegyet itt is csak az SNCF-es kért, míg kedd reggel már Saarbrückenen túl DB-s jött újfelszállóktól jegyet kérve..

Előzmény: mcg (13365)
mcg Creative Commons License 2013.10.03 0 0 13365

szombat délután Stuttgarttól SNCF-es Alleo-s volt a személyzet, ki kérte a jegyeket...mondjuk tőlünk csak 1 megállóra :)

Előzmény: Törölt nick (13358)
BahnScorper Creative Commons License 2013.10.03 0 0 13364

...de magyar vezér hogy lesz rá?! Egy mozdonyvezető haver szerint 363-asokra képezik ki most őket...

Előzmény: DVB (13363)
DVB Creative Commons License 2013.10.03 0 0 13363

Most is az van :)))

Előzmény: padorjan (13362)
padorjan Creative Commons License 2013.10.02 0 0 13362

Decembertől Škoda-csoda az EC-k élén.

1116 038 Creative Commons License 2013.09.30 0 0 13361

Egy kis info a 2014-es menetrendhez ill. 2016-ra angol nyelven:

 

Az oroszok terveznek egy Moszkva-Koper vonatot 2014-ben Moszkva- Bécs-Koper vagy Moszkva-Budapest (Tisza-Express-Istria)-Koper útvonalon.

 

http://www.europebyrail.eu/slovenian-connections

 

2016-ban indulnak a London-Amsterdam Eurostar vonatok:

 

http://www.railwaygazette.com/news/passenger/single-view/view/eurostar-confirms-launch-of-london-amsterdam-services-in-december-2016.html

 

produc Creative Commons License 2013.09.25 0 0 13360
paca664 Creative Commons License 2013.08.26 0 0 13359

Én tapasztaltam, mi több, utána is jártam, ez alapján írtam. Ezek után nem érzem hogy erről vitatkoznom kellene.

Előzmény: Törölt nick (13356)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.24 0 0 13358

Már úgy értettem, hogy nem egyszerre, hogy Párizs-Strassbourg között az SNCF személyzet kezelte a jegyet, onnan a DB-sek. Egyszerre két fajta nem volt a fedélzeten, viszont a DB-sek csak attól kérték a jegyet, aki Strassbourg-ban szállt fel. Aki Párizstól jött, nem...

Előzmény: padorjan (13357)
padorjan Creative Commons License 2013.08.24 0 0 13357

Ebben nem lennék olyan biztos, főleg egy film után.

Előzmény: Törölt nick (13356)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.24 0 0 13356

Persze, két személyzet van, de nem egyszerre...

Előzmény: paca664 (13355)
paca664 Creative Commons License 2013.08.23 0 0 13355

Persze hogy enm kezelik kétszer a 9575-ön, mivel végig SNCF és DB személyzet van egyszerre.

Előzmény: Törölt nick (13351)
Kékdroid Creative Commons License 2013.08.20 0 0 13354

"Ha kép is kéne"

 

Köszönöm, részben a Te honlapodról készültem az útra. :) Az eredeti terv szerint autóval, négyen, messzebb mentünk volna, ehhez képest vonattal, ketten és Litvániáig jutottunk. A vonatozást egy percig sem bánom, a felsorolt kényelmetlenségek mellett is kitűnően szórakoztam.

Sajnos a turista főszezont nem nagyon tudjuk kerülni, kettőnk (menyasszonyom+én) szabadságolásai csak így csengenek össze.

 

-Kékdroid-

Előzmény: gw (13353)
gw Creative Commons License 2013.08.20 0 0 13353

Azok nem annyira mellékutak, kétszámjegyű út is van még burkolatlan, bár erősen dolgoznak a lemaradáson :)

Az utóbbi 1 évben 2x mentem oda vissza a Hanczán, mindig volt saját fülkém (nem ott, ahova a helyjegy szólt), igaz kerültem a turistaszezont és többnyire nem is Varsótól/ig vettem igénybe.

 

Ha kép is kéne, akkor itt van pár még májusból: http://wlab.hu/trip/201303/0516/index.html

Előzmény: Kékdroid (13352)
Kékdroid Creative Commons License 2013.08.20 0 0 13352

Tapasztalatok augusztusból, vonatozós nyaralásról (vigyázat, hosszú):

 

EC 130 "Varsovia" (Budapest-Keleti - Warszawa Centralna):

Rögtön a Keletiben azzal szembesültünk, hogy a kocsit, amelybe a helyjegyünk szólt, kisorozták. A helyünket viszont rögtön a következő sorszámú kocsiban kipapírozták, korrekt. Ebből szerencsére később sem volt problémánk.

A kisorozott kocsi miatt igazán nagy tömegjelenet csak Pozsony és Břeclav között alakult ki, néhány álló utassal. A mi kocsink klímája Ostraváig csak gyengélkedett, onnan viszont feladta a küzdelmet. Szerencsére a buktathatós kis ablakokat ki lehetett nyitni, és máris jobb levegőnk lett.

Késés: indulóban Pozsonyból +5', Bohumínból +24', Sosnowiec Gł.-ből +44'. Warszawa Centralnán érkezőben már +57'. Néhol olyan pályahibák voltak, főleg a cseh és a lengyel szakaszon, hogy majd' leesett a söröm. :)

Piros pont: a lengyel szakaszon két vasutas minden állomás után végigsétált a vonaton, vizet/üdítőt és kekszet osztogattak az utasoknak.

 

TLK 10011 "Hańcza" és a litván folytatása, D394 (Warszawa Centralna - Trakiszki - Šeštokai - Kaunas):

A helyjegyünk a lengyel vasút egy kevéssé jól sikerült kocsijába (B8bnopuz) szólt: kicsit büdös volt, és nem minden ablak nyitható. Az ülések viszont kényelmesnek bizonyultak, elegendő lábtérrel. Helyet cserélni Białystokig esélytelen lett volna, a vonat tömötten közlekedett. Onnantól az utasok szép lassan leszállogattak. Trakiszkiig már csak a határt átlépni szándékozók maradtak, összesen 28-an. Egy utas volt litván, a többiek harmadik országbéli turisták, főleg angol nyelvterületről, meg mi ketten Magyarországról.

Trakiszki - Šeštokai között vágányzár volt, pótlóbusz vitt át, mellékutakon. Olyannyira mellékutakon, hogy hosszabb szakaszokon valami murvás dűlőútra tértünk. A sofőr elég kíméletlenül nyomta a gázpedált a régicske Mercedesen.

Šeštokaitól egy DR1AM vitt tovább, a kezdeti 28 főhöz képest az utasok létszáma Kaunasig még meg sem duplázódott. Egy renitenskedő helybélit érvényes jegy hiányában a jv. hölgy úgy lerakott Kalvarija állomásán, hogy csak úgy nyekkent. A vonatunk kényelmes, műbőr ülésekkel, 2+2 székkel egy sorban, középen tánctérnyi folyosóval. Szimpatikusabb, mint az ukrán motorvonatok, 3+3 üléssel.

Utastájékoztatás: a lengyel vonaton valami halvány géphang.

Késés: Trakiszki érkezőben +9', a többi járművel már nem késtünk, sőt. A litván oldalon a menetrend igen-igen lazának tűnt.

Piros pont: Šeštokai állomáson lehet kártyával is fizetni. Ez csak azért akkora nagy szám, mert a faluban a vasúti személyforgalmat napi 1 pár vonat jelenti belföldre és 1 pár külföldre... hátha lesz még több is, ha elkészül a Rail Baltica? De akkor meg ki akarna majd pont Šeštokai-ról /-ra utazni? =)

 

D393 és a TLK 10012 "Hańcza" (Kaunas - Šeštokai - Trakiszki - Warszawa Centralna):

Kaunas - Šeštokai között újra egy DR1AM vendégei lehettünk, ezúttal plüssüléses változat jutott, soronként 3+2 székkel. Šeštokai - Trakiszki között megest pótlóbusz, ezúttal egy Setra, ezt a sofőrje kímélte, mint a hímes tojást, de így is pontosan értünk át Lengyelországba. A határt a vonat(pótló)val huszonegynéhányan léptük át.

A helyjegyünk pontosan ugyanabba a kocsiba szólt, mint idefelé, de a szél most "jófelé" fújta a szagokat. A tömeget nem éreztem olyan súlyosnak, talán, mert Białystokban +3 kocsit kapott az alapból is hat kocsis vonat.

Utastájékoztatás: ugyanúgy halvány géphang, mint kifelé.

Késés: olyan nem volt.

Piros pont: ld. a késést. :)

 

EC 533 "Rákóczi" (Kassa - Miskolc):

Pontos vonat, jól működő klíma, kevés utas. A vonat végén jött lezárva egy Bc kocsi, kölcsön az Adriára. Előtte pedig még egy lezárt kocsi, egy Startos Bmz, iránytáblája szerint a páros Rákócziban közlekedett.

 

Volt több vonatozás is, Litvániában, Lengyelországban és Szlovákiában, de azok belföldi járatok voltak. :)

 

-Kékdroid-

Törölt nick Creative Commons License 2013.08.14 0 0 13351

Kipróbáltuk Párizstól Münchenig TGV-vel jöttünk FIP szabadjeggyel.

 

Odafelé a RJ66 Bp- München 875Ft, onnan CNL40418 Párizsig 4€ ülőhelyes kocsiban.

Vissza TGV 9575 Párizstól Münchenig 15€ (ebben a felár, meg a helyjegy is benne volt), onnan Bp-ig az EN463 ülőhelyesben 5€.

 

Tapasztalat:

 

A személyzet a DB, SNCF vonalán udvaria, segítőkész.

Az indulások után kérték a jegyet, de pl. a franciák a szabadjegyünket nem is kezelték.

Hazafelé magyar oldalra érve a kaller az arcképesünket beolvasta, hogy érvényes-e.

Ezzel szemben Párizsból indulva a francia kaller megnézte a jegyünket, a németek meg hittek nekik, hogy van jegyünk, tőlünk nem kérték.

Münchentől is így volt, indulás után a német megnézte, osztrák már nem zaklatott minket.

 

A vonatok:

RJ66 - szimpla Railjet. Lényegében itthonról ismerős. Kijelző hol írt valamit, hol nem. Wc Linz után, mintha disznóól lenne. Késés szinte semmi.

CNL40418 - Lassú, tele volt, de tiszta, ülései kényelmesek. DB-s kocsikból állt, a végére 13 kocsi lett Párizsig. Késés minimális, 2-3 perc.

Zuhanyozni lehet, az ülőhelyesből is átmentek zuhanyozni a másik kocsiba, senkit nem hajtottak el onnan sem.

TGV9575 - kényelmes, tiszta, útközben takarították. Kétszer álltunk jelzőnél, de udvariasan közölték, hogy menetrenden kívüli megállás. Münchenben 3 perc késés. Végtelen korrekt utastájékoztatás.

EN463 - kényelmetlen, szinte fapados magyar kocsik, Wien Meidlingig nulla késés, Győrben 3perc, Keletiben kb 10 perc. Magyar oldalon sebességcsökkentve 120-ra. A személyzet szerint azért, mert ezt dobta a gép. "Udvariasak" voltak.

 

Előzmény: sbb (13324)
juhlaci Creative Commons License 2013.08.14 0 0 13350

Mi Sziciliába utazunk Fip jeggyel igaz nekem Ausztriába 50 % ot kell fizetnem. A jegyek megvannak oda vissza 44 es kóddal .Sajnos vagy nem, Tivoli kirándulás után esti euro notte cusette hely 37euro fejenként de vissza ic hely Taorminából 3 €.

Előzmény: keszekusza76 (13341)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2013.08.14 0 0 13349

Tulajdonképpen inkább maga a CFR szín az, ami az utóbbi években kissé megmosolyogtató. Lassan ahány kocsijuk van, annyi féle színtervet használnak.

Előzmény: csabyke (13348)
csabyke Creative Commons License 2013.08.14 0 0 13348

Ez volt az...

 

Bocsi de a latas az nem az erossegem...

Előzmény: RhB (13346)
Zolcsi67 Creative Commons License 2013.08.13 0 0 13347

Oszt' levelet kapott-e kend tegnap, vagy csak read-only? :-P

Előzmény: RhB (13346)
RhB Creative Commons License 2013.08.13 0 0 13346

Háááát, CFR színű? :-)

 

http://iho.hu/hir/szines-mint-a-sziget-130804

 

Előzmény: csabyke (13344)
BahnScorper Creative Commons License 2013.08.13 0 0 13345

Én este 6 körül láttam az EuroExpress-szerelvényt a Budafoki út magasságában.

Előzmény: padorjan (13343)
csabyke Creative Commons License 2013.08.12 0 0 13344

Bicskenel jott szembe egy bazihosszu CFR szinu szerelveny... az lehetett a NL akkor.... 

Előzmény: padorjan (13343)
padorjan Creative Commons License 2013.08.12 0 0 13343

Szigetről már biztosan lemaradtál. :) 3-4 órán belül megy arra egy holland vonat is, ami mostanában indul(t) a Nyugatiból.

Előzmény: csabyke (13342)
csabyke Creative Commons License 2013.08.12 0 0 13342

Hä?? Most suhant el Wien es Hegyes kozott egy ÖEC szerelveny Wien fele... mirol maradtam le?????? Kb. Bruck a.d.L magassagaban

keszekusza76 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 13341

Szia.

Mi mostanában jártuk meg Rómát,Nápolyt,Salernót...

 

Érdemes korábban elindulni,de nem az osztrák ill.olasz vasút végett:)

Ha valakit érdekel olaszba olcsóbb ,udinei átszállással menni.

(belföldre náluk 3 Euró/fő a pótjegy az icn vonataikra 2 osztályra)

Igaz hazafele már csak a Brenneren keresztül van csak normális menetrendi kínálat:)))

Előzmény: juhlaci (13339)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2013.08.11 0 0 13340

Csak tavaly volt az. De Pulába most is el lehet jutni e hónap 31-ig, mert egy motorvonat ott áll Kozinában és megvárja az átszállókat. Oda-vissza csatlakozik az Istriához.

Előzmény: hotto (13338)
juhlaci Creative Commons License 2013.08.11 0 0 13339

Szia! Miért mentél a 13 órási vonattal amikor van 15.10 kor is Wien Meidling ig vonat? és a tapasztalatról valamit írj mert mi is hamarosan utazunk.

Előzmény: astra9 (13322)
hotto Creative Commons License 2013.08.09 0 0 13338
Köszi! Az én emlékeimben még Pula volt az Istria célállomása.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!