Őszintén, már nem emlékszem. Viszont a felső szondában nekem is szakadt, majd kimegyek, hogy milyen ellenállás híd van rajta. Évek óta ez pótolja a fűtést, a check lámpa nem világít, a vizsgákon csont nélkül megy át az autó. (Igaz, nyáron vizsgázik.)
Nagyon jó értékei voltak, ebből gondolom hogy valóban csak a fűtőszál szakadását észleli a computer. Egyébként valóban szakadt, jogosan jelzi. Egy márkaszervizes kiolvasás per pillanat nem a fizetésemhez illeszkedő művelet - sajnos.
Stevegel a lambda szonda hibájával nem biztos hogy át megy a műszakin az autó co mérésnél és ahogy olvastam hordtad szerelőtől szerelőig és mind a három mást mondott lehet érdemes volna elvinni rendes szakszervizbe ahol scan-100 as kiolvasóval olvassák ki a hibát.
Köszönöm! Akkor a szerelő a fűtőszál szakadását mérte ki. Nem tudod hány ohm-nak kellene lennie? Kipróbálnám egy külső nagy teljesítményű ellenállással hogy elalszik-e a lámpa. Ha igen, akkor nem foglalkozom vele mert a motor nagyon jó értékeket ad és a teljesítményében sincs változás. A kezdeti üzemhőfok hiányt meg elviseljük.
A szonda érdemi része nem mérhető ki ellenállásmérővel. Viszont: a két barna vezeték a szonda fűtése, amit azért kapott, hogy hamar (értsd: hamarabb, mint a kipufogó gáz hőjétől) üzemi hőfokra kerüljön a szonda. Eközött a két vezeték között egy szimpla spirál fűtőszál van, ami tökéletesen mérhető ellenállású. Az autó számítógépe azt vizsgálja, hogy ezen a körön folyik-e áram, ha nem, akkor világít a check engine lámpa. (Ebben az esetben a két barna vezeték között végtelen ohm az ellenállás)
A fűtőszál nélkül egyébként (üzemi hőfokon) tökéletesen működik a szonda.
Üdv! Az hogy lehet, hogy kb. 1 éve motorkontroll lámpa ég. 1. szerviz kiolvasta: nem ismert kód. 2. szerviz kiolvasta: speciális gyári kód, nem fontos hiba. 3. szerviz kiolvasta majd ki is mérte hogy az első lambda szonda szakadt. Kalos 1.4-es 2004. Most már csak az a kérdés hogy kinek van igaza. Ha az utolsónak, akkor valóban kimérhető-e ohm-mérővel egy szonda? A szervizkönyv 1930500 S0.5-ös szondát ír. Vezetékek: kék-fehér-barna-barna (lehet hogy a fehér-kék fordítva van). Szabad-e indulnom a boltba? Köszönöm ha megosztja valaki a tapasztalatait!
Urak! Indítási problémáim adódtak a kalózzal. Első körben gyertyákat és kábelt cseréltem, de maradt a dadogós nehézkes indulás. ha már megy akkor tökéletes. Szerintetek is a trafó rakoncátlankodik?
1.2 8v.Lehúztam a csatit a fojtószelepházról,és így is magas az alapjárat.Létezik,hogy felakadt a jojtószelep,mert ha kézzel megnyomom leesik a fordulat.
1.: Elvileg ki kellene jelezze, ha valami baja van, de attól olvashattak volna egyet rajta. Kopogásérzékelő hibától inkább valóban kopogó hang hallható, mivel esetlegesen detonációs égés jön létre.
Szelepet azért nem mondanám, mert hidegen mindig nagyobb a "szelepzaj" mint melegen, az okát meg tudjuk.
2.: 1.2 vagy 1.4? 8V vagy sok V(16)?
Alapjáraton elvileg nem lehet pillangószelep elmozdulás, mert az alapjárati léptetőmotor egy kis elkerülő csatornán keresztül biztosít levegőt. Ha van elmozdulás, akkor a pillangószelep akad, azért "bőg" hidegen meleg.
1:Erőteljes gyorsításkor,vagy emelkedőn,a motorból ciripelő hangot lehet hallani,és érezhetően gyengébb is a motor.Én a kopogás érzékelőre tippeltem,de a szervizben azt mondták,ha nem világít a hibajelző lámpa akkor az biztos jó.A jelenség üzem meleg motornál nagyon intenzív.Egy másik szervizben a szelepekre tippeltek,de hidegen húz az autó,és nagyon csendes semmi kopogásszerű hang.Kb:1 hónapja van ez a jelenség
2:A másik hiba,hogy pár napja felment az alapjáratom.Hidegen: 1200,melegen:1500.Ha a lábam enyhén ráteszem a gázpedálra,a gyújtás ráadásakor lehet érezni,hogy lefelé mozdul a pedál,tehát kinyitódik a fojtószelep.Ha kézzel picit erőltetve vissza nyomon a pillangószelepet a helyére,leesik normálisra az alapjárat.Sajnos nem tudom mi vezérli ezt az egységet.Lehet,hogy a beszívott levegő hőmérséklet érzékelő de ez csak tipp.Én 1200ohmot mértem az érzékelőn,ha valaki tudja a helyes értéket azt megköszönném!
Ui:A hideg meleg alapjáratot nem írtam el,melegen megy feljebb.
Ha nem lesz csatlakozó akkor meg próbálom,mert a szűrő elmenő oldalán az egyik rögzítője tört le, így csak a fele fog most ideglenesen gyors kötözővel rögzítve.
Még nem sikerült beletörnöm szűrőcserekor a műanyagcsatit, de mintha az a csatlakozó is olyan lenne ami a benzinszivattyúra megy. lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de simán rádugni a csövet és bilinccsel rögzíteni nem lehet? mármint a csatlakozót leszerelve.
Hány km van abban az autóban? 90 ezer km a csereperiódusa a gyújtókábelnek, az enyém most éri el kb ezer km múlva de még gyakorlatilag újszerűnek néz ki. Ha a tiéd rojtosra foszlott akkor az a kocsi közelíthet az egymillió km-hez :)
Tegnap este gyertyát cseréltem mert már ki tudja hány km. volt bennük és meglehetősen dadogósan indult már az utóbbi időben. viszont ha már beindult stabil maradt. Amikor a pipákat lehúztam a régi gyertyákról a hármas középen kettévált. gondolom elérett az anyag a hőtől. :( Nah mehetek a bótba megvenni a 3. garnitúrát kábelből.
Ha a gyújtókábel érintkezés nem fémtiszta az annyit jelent, hogy időnként ott megy végbe a szikraképződés, nem a hengerben. Ez is lehet oka egy rángatásnak, sok más mellett persze.
a net nagyvilágban hasonló jelenségre alapjárati motort prognosztizálnak. Lehet az is, mert már azt is játszotta azóta, hogy kinyomott kuplung mellett az alapjAárat elkezdett ugrálni500és 1500 között, majd le nullára utána meg beállt 800-ra és úgy is maradt
már úgy értem, hogy leáll a motor, akkor a rásegítés is leáll. Hor áth tengerperti hhajtűkanyrnál sikerült ezt alkotni szerencsére lassan mentünk de amikor újra indult így is átrántottam a szemközti saávba jó hogy nem jött senki
öten voltunk l púppal a tetőn megpakolva így tudta a százharminc negyvenet gps szerint de hazafelé már csak 110-120 lett sok- sok pihenővel
köszönöm a tanácsokat, igyekszem mindet ellenőrizni. A töltésellenőrzésből mit tudok leszűrni?
autóvillanyos még nem látta, majd jövő hétren elsztónál az egyikgyjtókábel érintkezője ehgy kicsit szürkés a többi fémtiszta de ellenállásban jelentős különbség nincs egr-t már pucolták agy párszor
a feszt nézegetni fogom addig is, ahogy tanácsoltad