Keresés

Részletes keresés

neo007 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 494

köszi a sebességadatot , és a lánckerékátmérőt...

az enyémen hatalémas volt a lánckerék anó , és csináltattam rá kissebbet ...

itt látszik mekkora volt anó, igy még a szántáson is elment mint egy traktor :-))

 

de nyilván még kissebet fogok rá rakni hgogy okés legyen a sebessége. ugyemléxem az enyém 35-el megy  , de birná a többet is , mert nyomaték van még benne bőven  , és még indulásnál is megmaradna a rugalmassága. olyan 45 körűlire akarnám belőni (max50) .persze nem a sebességhajszolás miatt , hanem hogy utazósebességen30-40-en , ne pörögjön szét a motor ...

 

 

az én berántóm birta rendesen , mig le nem vitte a kapufélfa mikor közel mentem hozzá...amit rá vettem az is birja azóta.

4500 forintért vettem rá a berántót , valami "fűrészboltba"...

 

de alább a fórumban igen sok infó van erről a tipusról , a rajta levő motortól kezdve , a szétszedett tönkrement motor fotójai , stb...

az enyém ez ,itt vettem a fórumon :

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=88071109&t=9019131

 

egyébként mér rángatod , hiszen öninditós?

 

az alapjárat(levegőcsavar)beálitásának van egy beálitási lépcsője ,ahogyan a nagykönyvben meg van irva , de már nemtom pontosan ... valahogy ugy kezdődik hogy , a levegőcsavart kell  tökig becsavarni majd vissza csavarni  fél , egy , vagy másfél fordulatot , aztán a tőszeleppel variálni az alapjáratot ... aztán ismét a levegő csavart valamerre hogy kisimujjon a járás , meg gázadásra felpörögjön egyből rendesen...

 

Előzmény: 1.bendeguz (489)
1.bendeguz Creative Commons License 2011.05.04 0 0 493

vonat , búsz nem olcsóbb ?

 

Igaz ezzel a 2 közlekedési eszközzel egy teljes nap az út oda vissza.

 

Utoljára 4 - 5 éve kaposvárra  mentem vonattal . ithonról hajnal 5 kor indultam , és este 7 volt mire vissza értem. az ügyintézésem meg csupán 5 percet vett igénybe és 5 perc séta volt az állomás .

 

de a leg roszabb az volt hogy hideg és retkes , büdös volt a vonat , ami állítolag helyegyes inter cyti volt .

Előzmény: ImiGo (492)
ImiGo Creative Commons License 2011.05.04 0 0 492

Üdv Kollégák!
Húúú zajlik ám az élet, ebbe bele sem vauzokkk... :-)

 

Rollereztetek mostanában valami jót?

Az én rollerem a mai napig sem érkezett meg, sőt, fel sem vette a feladónál a futárcég... No comment. Írtam az eladónak, hogy személyesen mennék mostmár érte, amúgy sem hallottam valami jó dolgokat arról a futárcégről... Tök jó, hogy spórolásból akartam futárt, erre csak le kell autóznom 300 Km- ert...

Úgyhogy én még mindig csak képzeletben róvom a köröket a Kis Goped- el... :-S

1.bendeguz Creative Commons License 2011.05.04 0 0 491

én enm magyarázok semmit , nincs is rá okom.

 

több robogóm és kerékpárom is van , bár melyiket vezethetném de nem vezetem egyiket sem . pedig van jogosítványom.

 

Mindenki , aki felelősen tud gondolkodni , szabadon el tudja dönteni mit tesz , vagy mit nem tesz .

 

a Xenon meg csak példa arra , hogy az előírások és törvények is felemásak és időnként egymásnak ellent mondanak.

 

 

 

 

 

Előzmény: foveon (490)
foveon Creative Commons License 2011.05.04 0 0 490

hat en nem tudom mit ertesz kresz vizsga alatt, mert olyan nincs, vannak jarmukategoriak es azokhoz meghatarozva hogy milyen jogositvany szukseges. a mopedautok is egy kategoria a sok kozul es annak is megvannak a kozuti uzemeltetesi felteteliei es a szukseges jogsi kategoria. mas kerdes hogy mig ez nem volt egyesek megprobaltak kihasznalni a dolgot es kimagyarazni (mint ahogy a rollerral is magyarazol aztan vagy sikerul vagy nem). a xenont meg vegkepp nem ertem hogy jon ide, azert mert valaki szabalytalan az nem mentesit/vagy jogosit fel, mast szabalytalankodasra. en egyebkent a segedmotorra is eloirnam a rendszamot es muszaki ellenorzest, minimum annyit hogy fek/lampa legyen es a ccm is a megengedett legyen. tudom van aki szerint ez lehuzas (nekem is van robogom) de tudomasul kell venni hogy vannak szabalyok es a gepjarmu vezetes veszelyes uzem. persze addig mindenki tojik ra, mignem egy balesetbe nem keveredik, aztan akkor meg hirtelen keresi a torveny betuit amivel bizonygatja a sajat igazat...

 

Előzmény: 1.bendeguz (488)
1.bendeguz Creative Commons License 2011.05.04 0 0 489

Most délután megcsináltam a próba kört.

 

Golf Km órához mérve csutka gáz előtt egy picivel 40 környékén ment. de nem szent írás hogy pontos a mérés , mert nyugodtan csalhat akár mennyit az autó km órája.

 

szakmai kérdés:

 

mivel nem vagyok robogós témában nagy spiller , ezért szeretném megtudni , hogy

 

mennyire általános , hogy 4-5 berántás után elszakad a berántó zsinor ?

 

Normális dolog e , hogy az alig 1 m - 80 cm zsinor már néhány rántás után elnyút vagy 25 cm - és nem húzza be a helyére . / lehet hogy az 50 kilómmal ennyire izom agyú vadállat vagyok ? 

 

Mennyire illik a levegő csavart be illetve kihajtani ? hogy érdemes a karbit behangólni ?

 

Történt ugyanis hogy amikor hozzám került , keverék benzin helyett inkább olajos fáradt benzin volt benne , és amikor fel lett tankolva el lett csavargatva minden.

 

Most hogy már át mostam tiszta benzinnel a rendszert egészen jól indul és szépen jár . csak az a nyűgöm hogy 3-4 rántás is kell neki hogy be indúljon.

Előzmény: neo007 (481)
1.bendeguz Creative Commons License 2011.05.04 0 0 488

ez éppolyan faszság mint a xenon rendelet.

 

nem szerelhetem be , ha nincs autómata fényszóró mosóm , és autómata fényszóró magasság állítóm az autóban.

 

a vicces csak az hogy rengeteg olyan autó rohangászik gyárilag xenon lámpával legálisan , amelyikben egyik sincs . igaz ezek több millás gépek.

 

ami szintén igaz , az nem más mint hogy sok csíra Halogén lámpás sofőr kajakra feltekeri a fényszóróját , nem baj hogy így sem lát szartsem , de legalább mindenki másnak kiégetí a szemét.

 

nálunk minden csak pénz kérdés , és máris legális bár mi ami egyébként tiltott.

 

ilyen a moped autó . egy ideig elég volt a kressz vizsga , utána  később már csak legalább B.kategóriás jogsival volt vezethető , mára már rendszám és forgalmi köteles jármű.

 

ez Magyarra lefordítva . 15,600 ft eredetiség vizsgálat ,  15 ft / ccm forgalmi és törzskönyv + 12.000 ft

 

ez tesók között is minimum 30 guriga , Na ennyiért lett legális a használata. egy olyan tragacsnak amit máshol szabadon használhatsz , kressz vizsga birtokában.

Előzmény: foveon (485)
1.bendeguz Creative Commons License 2011.05.04 0 0 487

lemértem a fogakereket , 10 cm az átmérő.

Előzmény: neo007 (486)
neo007 Creative Commons License 2011.05.04 0 0 486

én is akkor születtem még ,mikor az ember még csak a földön járt./vagyis az előtt mielőtt először ember lépett a holdra /  :-))

megtapasztaltam mindent amit irtál énis...

itt kissé off ,de röviden , igen : azóta felfordult a világ , és meg majd ami ezután jön  ,agyonszabájozás , olyan multiknak lapátoljuk össze a pénzt akikről fingunk sincs kik ők . valszeg valami hiperlukszus villában viritanak , és mindennap másik bébi szopja a farkukat , közbe meg bámulnak egy órát a falon , és nem az idő múlásán paráznak , hanem azt hogy eltelt egy óra "de jó x miliárdal lettem gazdagabb megint" :-DDD... rendörállam lettünk , a nyugat gyarmata . stb... ezt nézd meg egyszer: klikk

 

Előzmény: 1.bendeguz (482)
foveon Creative Commons License 2011.05.04 0 0 485
Ez egy nagy zoldseg amit irsz, ezekkel a rollerekkel soha nem mehetsz ki kozutra ssehova, meg bicikli utra sem, tok mindegy hogy van e bukod vagy nincs meg lampad stb (amugy biztositast jelenleg is kothetsz barmire, vannak biciklis biztik, van aki kot).
ott bukik el a dolog hogy minden par szaz w- osnal nagyobb motorral rendelkezo jarmuvet kotelezo lenne cm jelzessel ellatni. Ha ez nincs akkor nem mehet sehova. A cm jelzest meg olyan muszaki eloirasok alapjan utik csak be amit soha nem teljesit egy roller. A kohem rendeletben minden kis lofax elo van irva, pl milyen lehet a kitamaszto, merre nyilhat stb (oldaltamasz peldul nem is lehet). Szoval a legalis kozuti rollerezes felejtos ha van bokod vagy jogsid az nem szamit. Mas kerdes hogy a yard mibe kot bele, ezt egyene es hangulata valogatja, ezert ez allando para...
Előzmény: 1.bendeguz (479)
1.bendeguz Creative Commons License 2011.05.04 0 0 484

gyakorlatilag , ma is egyszerűbb és olcsóbb venni egy új motort venni ezekhez a masinériákhoz , mint javítani.

 

Vicces vagy siralmas , de tény az hogy egy komplett motor van már 24 ezer Hu Ft ért ugyan akkor egy új karburátor , vagy hengerfej közelít a 7 - 8 ezer ft hoz. ehez hozzá jön esetleg a munka díj és már is gazdaságosabb újat venni.

Előzmény: neo007 (481)
1.bendeguz Creative Commons License 2011.05.04 0 0 483

ha nem fog esni az eső ma lemérem . Még nem mértük a sebességét , szoknom kell a járgányt , és bejáratás alatt nem akarom meg kínozni.

 

jelenleg kb negyed liter benzint püfögtettem el vele alapjáraton , kb felét annak amit egy hozzá való keverő edény űrtartalma.

 

Mindíg , minmden motoros cuccum elősszőr egy tank kb fél liter üzemanyaggal alapjáraton járatok , hogy normálisan össze kopjanak az alkatrészeik . utána nyugodt szívvel lehet csutkáig húzni a gázt.

 

Na ezt a bejáratást még suttyó koromban tanúltam egy idős fószertől. Akkoriban nagy  volt a riga , meg a vehovina őrület.

 

amíg a lakótelei srácok , motorztak és ők voltak a raj csávók , addig én 2 napig csak alapjáraton , törölgettem a mocit , és én voltam az is aki akkor is motorozott amikor ők már kollektíven szerelték a  vasakat és cipelték kézben a motor tömböket a fusizó szakikhoz akik becsempészték a gyárakba a blokkokat fúrni köszörúlni.

 

mert akkoriban csak a spirál szervíz volt akik szervízeltek , de hónapokig kellett várni amíg elkészúlt. az akkori , kb 1700 -2500 ft os fizetéshez  képest és a motor kb 6000 ft os árához képest igen drágán csináltak mindent.

Előzmény: neo007 (481)
1.bendeguz Creative Commons License 2011.05.04 0 0 482

igen van benne valami ami a jard hozzá állásáról írsz , én is a bőrömön tapasztalom nap mint nap . Igaz én autósként.

 

Koromnál fogva , volt szerencsém megtapasztalni a rendszerváltás előtti szocializmus rendőrségét és a jelenlegi rendőrség tevékenységét.

 

Bár azt állítják sokan , hogy 1989 előtt rendőr állam voltunk , ennek ellenére eskű alatt képes vagyok vallani hogy eltelt 4-5 év mire 1 - 1 furkó rendőr megállított igazoltatni.// itt jegyzem meg , hogy akkoriban még 3 évet kellett várni egy autóra , 3 év alatt csak a merkúron keresztül lehett eladni . és mind össze néhány száz ezer autó futott az utakon.

 

manapság van hogy naponta 3 alkalommal is igazoltatnak , vagy a rendőr , vagy az önkormányzati járőr , vagy a közterület felügyelet , vagy a nemzeti közlekedési hatóság  emberei .

 

Igaz nem a legújabb feketeszínű merci vagy BMW van a fenekem alatt . csupán 20 éves VW.

Előzmény: neo007 (480)
neo007 Creative Commons License 2011.05.04 0 0 481

plusz azért hozzáteszem , hogy az általad kinált kategóriájú járgány pont az ami leginkább "robogós " kinézetű !

én az enyémről(és mást is láttam márigy) éppen ezért szedtem le az ülést , illetve a dobozt.

igy már nem huzzák rá hogy robogó .

 

én ajánlom mindenkinek ezt a tipust . igazi erőgép nem pörgős a motora mint a gopedé , a köbcenti , és akármi miatt eléggé nyomatékos . a nagy tengelytáv miatt stabil az utartása . a keréknagysága is okés a roszabb utakhoz . a váza robosztus , kissé tulméretezett , vastag hegesztési varratokkal itt ott , igy nem törik hajlik olyan könnyen.

 

meg kérdezném tőled hogy mekkora átmérőjű a hátsó lánckerék a tieden ? és menyivel megy (mármintha mértétek GPS-el vagy akárhogy ) ? 

Előzmény: 1.bendeguz (479)
neo007 Creative Commons License 2011.05.04 0 0 480

üdv.

hát az bebaszna ha ez igy lenne ahogy irod ! ...:-)

 

még hogy rollert segédmotorként ... persze ..sisak ,  jogsi , biztositás  , még mi nem kéne ... aztán meg erre is rendszám ahogy a segédmotorra is akarják ! :-((

 eddig az a roller lényege hogy nem minősül semminek , igy a közúti forgalomba elvileg nem vehet részt , nem beklategorizálható , igy gyalogosnak minősűl .

elvileg ha nem zavarsz vele senkit , illetve nem veszélyeztetel , illetve nem okozol vele közbotrány okozatát , akkor nem háborgatnak .

legalábbis civilizált helyeken ez a jard álláspontja .

 meg annyi hogy ha lehet akkor azért ne a járdán  , és közuton mennyél vele hanem bicikliuton .

persze ahány jard annyi szokás , vagyis álláspont .

 

másik meg ha a rendőr megállit , és kötekedni akar , akkor nem szivja a fogát  , hanem ugy megbasz ahogy akar ! ha ven akármid , ha nincs  :-DDD 

 

 

Előzmény: 1.bendeguz (479)
1.bendeguz Creative Commons License 2011.05.03 0 0 479

dícsérni sem akarom a g-scootert , mert ez is éppen annyira primitív eszköz mint bármelyik , hobbi járgány , 

 

de van egy nagy előnye a többi járgánnyal szemben.

 

van alvázszáma akár biztosítást is lehet rá kötni . és mivel a kressz által előírt összes kritériumnak megfelel , szabadon lehet közúton is használni. a rendőr meg szívhatja a fogát ha megállít és kötekedni akar.

 

kürt , lámpák , független fékek , irányjelzők .

 

ami hátránya van , az ugyan az mint a többinek , Kell hozzá kressz vizsga , hogy közlekedni lehessen vele.

 

de januártól , ha minden igaz a sima bicajhoz is hozzá akarják rendelni a kressz ismeretét.

Előzmény: goped.hu (473)
1.bendeguz Creative Commons License 2011.05.03 0 0 478

utálom a tescót , de azt meg kell  hagyni , hogy műszaki cikkek terén nagyon oda figyelnek a minőségre .

 

Én a tescóban veszem az olajat a motorjaimhoz , AROL 2 T. nagyon fasza régi megbízható márka . már akkor is forgalmazták amikor gyerek voltam / most 50 vagyok /  Bizton állítom hogy éppen csak füstöl velük a 2 ütemű járgány. ezt használom a fűkaszámba , és a láncfűrészembe is . az ára meg elképesztő . 1 Liter mindössze 660 ft .

Előzmény: neo007 (471)
1.bendeguz Creative Commons License 2011.05.03 0 0 477

a létező 4-5 roller gyátó mindegyik fűkasza motort használ . persze az egyik vagy másik nevesebbet és erősebbet mint a másik.

 

De teljesen midegy , hogy mi a neve a motornak mert kivétel nélkül mind kínai vagy koreai alkatrészekből van össze lapátolva.

 

Felépítésük , működési elvük is szinte ugyan az.

 

A kisördög , és a tartósságuk , megbízhatóságuk a motoroknak , a bejáratáson és a valóban jó minőségű motor olajon , és a rendszeres karbantartáson múlik.

 

Történetesen , én kb 6 éve használok egy kínai olcsó 4 ütemű motorral szerelt fűnyírót a telkemen . havonta 1x 2 x vágom a füvet amikor már majdnem térdig ér. a terület nagysága 1800 nm tele vakond túrással  , a gép a mai napig 1 rántásra indul.

 

azelőtt csak márkás gépeket vettem , 50 -60 ezer ft ért amiket évente dobtam el , mert vagy nehezen csak 15-20 rántásra indult , vagy elgörbült a tengelye és szét hullott a rézkódástól mert nem bírta a strapát.

Előzmény: goped.hu (473)
neo007 Creative Commons License 2011.05.03 0 0 476

de azért leesik az álla a nézelődőknek ,mikor rángatás helyett ,gombnyomásra (öninditóval) indul   :-)))

ha jól tudom a gopedeknél nincsen öninditós , de lehet tévedek.

Előzmény: goped.hu (473)
foveon Creative Commons License 2011.05.02 0 0 475
A gopednel tutira mennek ott 1:25 az eloirt jonehany tipusnal.
http://www.edgesports.net/u_goped_parts_table.asp
Előzmény: neo007 (471)
foveon Creative Commons License 2011.05.02 0 0 474
Azt azert ne feledjuk hogy a gopedben is kinai fukasza moci van...
Előzmény: goped.hu (473)
goped.hu Creative Commons License 2011.05.02 0 0 473

Hali!

 

Nem akarok senkit lebeszélni a G-Scooterről, csak azért mindenki legyen tisztában, hogy ez egy kínai eszköz.

 

 

Hajrá!

g

Előzmény: 1.bendeguz (467)
ImiGo Creative Commons License 2011.05.02 0 0 472

MOL Garden 2T- t vettem, akkor úgy gondolom az megfelelő lehet. :-)))

 

Sajnos nincs még meg, mert az eladó srác ígéretével ellentétben későn rendelte meg a futárt. :-S
Ha minden jól megy akkor szerdán megkapom végre...

Előzmény: neo007 (471)
neo007 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 471

üdv a klubban :-))

 

irom itten én is hogy:

 én azt öntöm bele amit éppen lehet kapni ,a legolcsobbat,tescosat :-)

(más kétütemű szerkezetem is van amibe veszem , igaz az orosz motor ,igy  abba bármi jó)

 

 rollerbe kicsit olajosabra keverem 1:30 körül.

 

megvan már a rollered?

Előzmény: ImiGo (469)
foveon Creative Commons License 2011.05.02 0 0 470

stihl 2t, asszem van legalabb 2 fajta, de mindegyik jo minosegi.

 

Előzmény: ImiGo (469)
ImiGo Creative Commons License 2011.05.02 0 0 469

Üdv Mindenkinek!

Teljesen új vagyok itt, szegedről írok. Neo007 kollégával már váltottunk egy- két e-mailt rollerrel kapcsolatban.
Azt szeretném tőletek megkérdezni, hogy milyen olajjal keveritek a benzint? ( Go-Ped ) -be...

1.bendeguz Creative Commons License 2011.05.02 0 0 468

tegnap felszedtem a taposót és kiderült hogy a másik gép volt a hibrid amit egy Német kiscsávó vitt el.

 

egyébként az EXTRÉM 450 vagy 750 a pontos megfelelője a hibridnek

 

ez csak 12V os tirisztoros gyújtással , öninditóval szerelt , lánchajtású gép.

 

tegnap tiszta benyával átmosta a rendszert , az összes fáradt benzintől / inkább sárga olajtól / Most olyan a járása mint egy drága swájczi órának.

Előzmény: neo007 (466)
1.bendeguz Creative Commons License 2011.05.02 0 0 467

íme a képek.

 

Előzmény: neo007 (466)
neo007 Creative Commons License 2011.05.01 0 0 466

"képeket .mailben küldök. "

 

egykét képet azért felnyomhatnál ide

 

""elvben akksis ként is üzemel ha kifogy a benzin  is. "

 

ez hogy ? még ilyenről nem hallottam-tunk.

Előzmény: 1.bendeguz (465)
1.bendeguz Creative Commons License 2011.05.01 0 0 465

ELADÓ Egy G-scooter motoros roller . gyereggel , dobozzal , metál bordó színben.

 

GYÁRI ÚJ , KIÁLLÍTÁSI DARAB VOLT NÉMETORSZÁGBAN . 0 KM VAN BENNE. . Én idítottam be elsőnek amióta a gyárból kijött.

 

Kicsit nehezen indul , talán a karbiba beleült a gyári keverék olaj sara , de a benzin cső is túl hosszú.

ha gyertyát kiszedem és egy csepp benzint be fecskendezek azonnal indul.

 

33 CCM MOTOR. MASSZÍV ERŐS VÁZ . 1,5 literes tank.

 

ELSŐ HÁTSÓ VILÁGÍTÁS , IRÁNYJELZŐ , KÜRT , ÖNINDÍTÓ , LEVEGŐS KEREKEK. elvben akksis ként is üzemel ha kifogy a benzin , de sajnos a töltője nincs meg.

 

egy új töltő 24 V kerek 3 polosú csatival . 9800 ft hozzá.

 

képeket .mailben küldök.

 

inygenes szállítás az ország területén.

 

mail : 1.bendeguz@citromail.hu

 

irányára : 110.000 hu ft

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!