JTD vagy benzines? Benzinesnél jellemzően emelkedik az alapjárat, ha ráereszeted a klímakompresszort. Részben emiatt az emelkedett alapjárat miatt (is) fogyaszt többet. JTD-nél nem tapasztaltam ilyet, gondolom a nyomatékosabb motor könnyebben elviseli a kis plusz terhelést. És jelentős fogyasztésemelkedés sem tapasztalható. Az autópálya tempónál 110-120 körül 5.5-6 liter teljesen jó (dízel), efölött természetesen többet iszogat, de gondoljátok el, mekkora tömeget mozgat és mekkora levegőmennyiséget tol maga előtt! Aki "király" fogyasztást szeretne elérni, annak javaslom, hogy húzódjon egy kamion szélárnyékába, csukja be a türköket és nem előzgessen. Szerintem 4.5-re is lenyomható, egyszer kipróbálom. 170-180 környékén mennyit fogyaszthat??? Nekem még nem volt szíven addig pörgetni, a dízel szerintem nem szereti ezt.
Atermosztátcsre előtt be lett mérve lézeres hőméréssel, és jó a hőmérséklet, jókor kapcsol be a ventillátor, és a hűtőnél is jókor nyit a termosztát.
A fogyasztásom, szerintem sem rossz, csak itt a fórumon írnak néhányan elképesztőnek tűnő adatokat, amiket megközelíteni sem tudok. Tetőboxal, 150-nel horvátba meg vissza, kutya macska+nagymama teli az autó, 5 valamennyire jön ki nekik.
Nekem normálisan vezetve, nálam, 6,5. tolni nem szoktam neki, igaz nem is érdemes, ez nem versenyautó. Bár abban lehet valami, hogy a régebbi jtd az euro2 miatt, jobban mehet, és kevsebbet kajálhat.
Igen, LIZ a mi családunk tagja. (legalább az asszony nincs egyedül nőként :-)) A gyereket vittük Maklárra anyaámékhoz nyaralni. Ma megyünk érte és visszük a másik nagymamához (Nyírmeggyes), mert nálunk lakásfelújítás van és soxor még az asszonyt sem találom a rumliban. :-))
Szerintem ez teljesen jó fogyasztás, (150-nél azért biztos megeszi a 8-at is). Én azt vettem észre, hogy leginkább a súly és a sebesség befolyásolja a fogyasztást. Beül pl. a 4 gyerek nálunk az autóba, mindárt 170kg plussz súly. és tapasztalatom szerint ez kapásból bő fél liter fogyasztás növekedést okoz. 100 vagy 120 as tempó között is van 1 liter különbség, és így tovább...
Gpeti, a LIZ rendszámú autó a tied? Mert füzesabony környékén akkor veled találkoztunk kb. 1 hete..
Mostanában arra lettem figyelmes, ha bekepcsolom a klímát hangosabb lett a motor alapjáraton(először azt hittam kinyomócsapágy). Főleg akkor hallani, ha le van tekerve az ablak.
A motor hőmérséklet, hontos, mindenképpen tisztázni érdemes, ha nincs meg a négy jel. A kijelző hibályára ugyanakkora az esély van mint a termosztátéra. Az hogy két hibás termosztátot fogj ki, már a hihetetlen kategóriába tartozik, ha így van mindenképpen lottóznod kellene.
Értem, akkor viszont nem cserélem ki én sem, pedig már beterveztem. Gyakorlatilag ugyanez a jelenség nálam is. Egyébként télen sem nőtt meg a fogyasztásom, ebből gondolom, hogy annyira nem lehet azért hideg a hűtővíz.
Termosztátügyben én is itt tartok, ahol te. Az enyém 2004-es jtd, 115 lovas, 125ezer km-el.
A nyár elején kérdeztem itt, hogy mennyi rublikának kell lennie. Mindenki mondta 4. Nekem csak 3 volt, néha 4. Vettem egy újat, 21ezres volt. Az új is ugyanezt produkálja, igaz, most nyár van, és most 4, de néha 3. Összefüggéstelenül. Van, hogy rövid városban 4, de országúton 3, autópályán 4, mikor hogyan hűt vissza.
Nekem sajna nincs meg a termosztátom már, eladtam a szerelőnek. De ő váltig állította, hogy jó.
A fogyasztás, nem tudom neketek, hogy alakul ilyen jól, az enyém csak a nagykönyvben lévő fogyit hozza. Város 7, autópálya 130-140-150 6,5, országút 6. 5.. valamennyit még soha nem látttam rajta. A nagy átlag 6,5liter. A computer is ezt mutatja nekem.
Igaz, megmértük a súlyát ipari mérlegen, hát köszönő viszonyban sincs az adottal (1430) Az enyém 3/4-ig tankolva 1510kg. Én nem ültem benne:), csdak víz, olaj, üzemanyag. Gyorsulást átlagoltuk, az 13.5sec. Vége nem tudom mennyi, de 170-et lazán viszi, óra szerint. Olyan 190 körül lehet talán.
Ennek a számolósdinak szvsz csak akkor van értelme ha a kocsi az első pillanattól a tied. Ha használtan kerül hozzád, még szép, hogy vastagon fizetsz érte, mire minden műxik. És igen, minden k*va drága, egy oljcserénél is összejön egy huszas, de ha még valami beugrik... Amikor LIZ hozzám került, a Lanos után, a szerelőm a vezérműszíj csere kapcsán megjegyezte: igen, ez egy más kategória. (költségekben).
A termosztátot mennyiért adnád? Babarucu szerint az enyém sz*r, nagy melegben ugyan van 4 jel, de ált. inkább 3.
Nehéz pontosan mit mondanom, de a régi télen is mindig hozta a 3 pöcköt, csak egyre ritkábban lett belőle 4 a hidegben, az új pedig hűvösebb nyári napokon is időnként marad 3-on, bár terhelésre mindig megvan a 4. Vagyis lehet, sőt valószínű, hogy a régi is bőven jól működött és hozta volna ugyanezt melegben. Különösen, mióta kiszerelve láttam, hogy milyen tökéletesen zár :)
Vedd bele, hogy én egyébként a mindenből a legjobbat fajta autós vagyok, nem ezen spórolok, mert szeretek számítani a gépre. 10-12 ezrenként legkésőbb olaj- és szűrőcserék pl, ha kell, ha nem.
700/3 azért az nagyon kemény. Nem vagy elmaradva az én átlagomtól. A lengőkarommal az a gond, hogy ki van repedve a gömbfej védő gumi mind a két oldalon. A felújító készlet a szilentekhez van. Jól tudom?
Ez a termosztát akkor most hogy is van? Nem úgy volt, hogy hidegben eddig csak 3 csík volt, most meg hanar megjön a 4. Csak azért érdekel, mert már én is gondoltam arra, hogy esetleg hamarabb nyit a kelleténél...
Nekem is éppen a napokban fog ártfordulni 90 ezerre a számláló! :) Na és persze borítottam bele elég pénzt eddig én is, bár pont a futóműgondok eddig még megkíméltek. Hamarosan, úgy max 100e körül számítok már azokra is. 10e alatt viszont valóban idegesítően soknak tűnnek a gondok
Vezetek egy excel-táblát minden kiadásról és javításról, afféle szervízkönyvet, és eddig az elmúlt több, mint 3 év és 56 ezer km alatt nagyjából 700e Ft ment bele az autóba úgy, hogy nálam igazából el sem romlott még soha, leszámítva a kezdeti, ismert gondjait és az idei nyári, némileg jogos (túlterhelt) lengőkarcsapágy-törést. Úgy néz ki, a termosztátot is tök feleslegesen cseréltem ki tavasszal (ha érdekel valaki egy eladó gyári darab, szóljon).
Persze van ebben a megvétel utáni nagyobb ráköltésen túl téli-nyári gumitól kezdve ablakmosó folyadékon és vezérléscserén át az olajakig minden, de így is nagyon sok, hiszen az üzemanyag és az állami sarc nem is szerepel benne. A baj csak az - és ezt ne szűken a Multiplára értsd - hogy nem tudok jobbat. Ha újonnan ve(he)ttem volna bármit, akkor is lettek volna költségeim, illetve az elején kellett volna kb 4-5 misit kipengetni. Ehhez képest még jó vagyok :)
A kanyarban zörgő hang vagy nálad is lengőkar csapágy lesz szerintem, netán kerékcsapágy. Nekem a törött szilent miatt először a belső műanyag dobot ette a kerék a bedőlős, erősebb kanyarokban, aminek elég rossz, reszelős hangja volt, bár nem igazán fémes (létezik egyébként felújító készlet ~10e-ért a lengőkarhoz, nem kell kompletten cserélni, bár sok szerelő esküszik rá, hogy igen. Ja, és ha kell, tudok egy isteni szerelőt Dél-Dalmáciában :)
Köszi az ötletet, szívesen fogadtam. Toronycsapágy ellenőrzés felvéve az elvégzendő teendők közé. Természetesen az esztétikai kezelést és a vonóhorogot csak a rám váró kiadások érzékeltetése céljából említettem.
Viszont az elmúlt majdnem két évben (összesen 10 000km futásteljesítmény), kellett már ajtónyitás gátlót és ülés döntő mechanizmust hegeszteni, generátort felújítani, stabilizátor szilentet, termosztátot, hőjeladó gombát, cserélni. Gondoltam, az elmúlt 8 évben és 90ekm alatt ezek szépen összegyűltek, senki nem foglalkozott velük igazán, megcsináltam-tattam, most már minden jó lesz. Ehhez képest most kormánymű, alsó lengőkarok(erről tudtam), fékek(kopó alkatrész) és ismét stabilizátor van a terítéken. Ja és körforgalomban, balos szerpentin kanyarban közepesen intenzíven haladva jobb hátulról fémes surlódó hang jön...
Nem baj, megcsinálom ezeket is, de aztán mostmár egy család mondja, elég! :-)
Oké, csak egy ötlet volt, mert írtad, hogy drága 40-ért. Mellesleg szerintem is mindenképp csekkoljátok a toronycsapágyakat is.
Sajnos a fotómű gyengeségeit ismerjük, ez tény, ugyanakkor szerintem a horpadások, az alvázvédelem és a vonóhorog azért nem típusspecifikus költségek... :) Persze ettől még sokba kerülhet az adott autó, értem én.
Üdv Mindenki! Örömmel jelentem,hogy a multink átesett egy h. kerékcsapágy cserén. Miután elhoztam az ismerőstől az Autót elmentem kipróbálni, kicsit meghajtottam a hatoson a gépet. Gondoltam összekötöm a próbát egy kis kiégetéssel. Erőlködés nélkül forgott 6ezret szegény főtengely(a szívem majdnem megszakadt)Viszont most jöttem rá, hogy milyen csendes az autó. Ez pedig azt is jelenti, hogy tavaly szeptember óta ,amióta miénk a multi, már cserélni kellet volna a csapágyakat. És én végig azt hittem, hogy a gumi ilyen sz@rok. Ja azt nem írtam, hogy a jobb h. amelyik a csendesebb volt nos annak a perselye már el volt törve.53 ezerbe fájt a mostani eset, 20 e /db (SKF) plusz a munkadíj. Hali!
Nem igazán szeretnék bontott kormányművet rakni az autómba. Eléggé kritikus alkatrész. Persze minden a finanszírozási igény kérdése. Szeptemberben jár le a műszaki, ki kell cserélni a két alsó lengőkart, a stabilizátorral is kell valamit csinálni, fékbetétek cserére érettek, hátsó dobok ütnek. Idén meg akartam csináltatni az apróbb horpadásokat, festéksérüléseket, alvázvédelmet (ezek tavajról elmaradtak). Ja és még vonóhorgot is akarok felrakni...