Egyet mondanék hozzá, nem tudom a gyári mennyire áll be, nem szoktam anno figyelni, csak miután elromlott és lengyelt tettem bele, azóta nézem a hőmérsékletet. Nekem menet közben úgy 82 fokra áll be. Nem tudom mit tegyek, a szerelőm azt mondja, ez normális üzemi hőmérséklet. Szerinte ha túl meleg az olaj, akkor a hengerek faláról leválhat az olajréteg, és akkor mehet generálra. Nekem viszont kicsit kevésnek tűnik, azért olyan 85 fokot hozhatna. Na de nem is ez a legnagyobb baj, hanem az, hogy marha lassan melegszik csak a motor. Édesapámnak Fabiaja van, neki a faluból a városba kb félúton már eléri az üzemit, pont felesben áll meg, nem tudom az hány fok, nincsenek abban számok. Nekem viszont ha be is érek a városba, még nem érte el az üzemi hőfokot. Nem tudom nyáron vegyek-e újra lengyelt, vagy csak a betétet, ha lehet kapni, vagy esetleg gyárit. Tanácsok?
István, te is írtad, hogy 2-3 perc melegítés elég. Nálam ez egyáltalán nincs így, talán 2-3 óra :D mint írtam, nagyon lassan melegszik.
Írtad, hogy gázzal indítod a motrot, ha elérte az üzemi hőfokot. Én úgy szoktam, hogy ha mondjuk egész éjszaka állt az autó, reggel benzinnel indítok. Ha meleg átkapcsolok gázra. Ha leállítom, és ott hagyom az autót, mert mittomén bevásárolok, utána még simán indíthatok gázzal. Mert annyira még nem hűlt le a víz. Csak azt nem szereti, ha hidegen gázzal indítok. Bár a Samarámmal téli mínusz 15-ben is gázzal indítottam. Egy német fórumon olvastam, hogy gázhoz min 30 foknak kell lennie, mert különben befagyhat a hengerben a gáz, ahogy kitágul. Nem tudom igaz-e, de inkább nem kockáztatok.
Írtad azt is, hogy benzinnel forgatja csak az önindítót, de semmi, gázzal viszont azonnal indul, sőt. Ez a jelenség ismert számomra, viszont karburátoros autóknál! Nem tudom a tiéd az-e. A samarám volt olyan. Mert ugye ha gázzal mész a karburátor kiürül, nincs benne benzin. És ha leállítod és újra indítasz, akkor nem tud benzinnel indulni, mert nincs! És olyankor csak forgatja. Addig forgatja míg fel nem töltődik a karburátor, és megy a benzin a motorba. De ez sokáig tart, túl sokáig, ezért szokták ha tudják, hogy benzinnel indítanak, mielőtt leállítják a motrot, benzinre váltani, hogy feltöltődjön a karbi.
Injektorosnál ez nem így van. Nekem 3 állású kapcsolóm van. 1. csak benzin, 2. benzin/gáz (benzinnel indít és 2700-nál vált) 3. gáz (azzal is indít)
Nekem gyári gyertyáim vannak, Skoda márkaszervízben szoktam venni gyárit, nem is tudom mennyibe kerül. 30000 km-enként szoktam cserélni.
Olajat 10000 km-enként szoktam cserélni szűrővel együtt. Agip Sint 2000 olaj van benne.
Én olyan cipőben jártam hogy 70-ig ment a hőfok menet közben állva felment 90-92 környékéig és ott kapcsolt a ventilátor.
Termosztát csere után már 80-ig megy menet közben de a felé csak álló helyzetben most még csinálok egy jeladó cserét és kíváncsi leszek mi lesz az eredménye.
Elvileg a 80fok az már nem hideg. Nekem van pillanatnyi fogyasztásmérő, az nagyon szemléletesen mutatja, hogy drasztikusan lecsökken a fogyasztás (10-12 literről 5-6 literre) abban a pillanatban, ahogy megmozdul felfele a hőfok mutató. Azaz mikor a hőgomba megadja a jelet, hogy most már nem kell dúsítani, mert nem hideg.
Esetleg ezt még megpróbálhatnád kicserélni, egy hőgomba nem feltétlenül nagy kiadás.
(persze ez is csak egy a millió dolog közül, ami nagy fogyasztást okozhat)
A 80 fokról pedig ki kéne nyomozni, hogy tényleg 80 fok-e vagy csak a mutató csal. Mert ha tényleg 80 fok akkor a termosztátból is kellene egy normálisabb. Szerintem.
Köszönöm a válaszodat!Szerintem a 7-et,vagy többet fogyaszt nyáron is.Most hűvösebb van,de menet közben nem megy a mutatóm 80 fok fölé.Álló helyzetben működik,a 95-nél venti indítás,85-nél kikapcsolás dolog.A légszűrő,guminyomás,vezetési stílus kilőve.Mit csináljak hogy kevesebbet fogyasszon?Egyébként 98-as évjáratú,1,3MPI 40KW a motorja.
Hello georg-b. én is szoktam ugy indulni hogy nem melegitem be a motort. Olyankor ugyan ugy vagyok mint te,csak nekem kisebb a fordulatszám tartományom. 2000ig mehet mig nem vált,ugy hogy olyan 1800nál elkell váltanom. De melegitésre is elég 2-3perc hogy már gázzal is uzemképes legyen. Neked is szokot olyat csinálni hogy, csak gázzal lehet inditani a motrot ha már elérte a uzemihofokot. Olyankor benzinnel csak forgatja az onindito de semmi,váltok gázra és egyre beindul sôt! Milyen gyertyákat használsz,szereti a gázt? Az olajat milyen interválokban cseréled?
Üdv. Mindenkinek!Olvasgattam a hűtőfolyadék hőmérsékletével kapcsolatos kommenteket.Az én autómban a mutató kb. 80fokig mozdul ki.A termosztátot tavaly cseréltem,Lengyel tipusúra.A kocsi fogyasztásától nem vagyok elszállva,pedig nagyrészben országúton járok.Mindig hitetlenkedve olvasom ha valaki 5,5-6 liter fogyasztásról ír.Elképzelhető hogy alacsony a motor hőmérséklete,és ezért jobban dúsít?Álló helyzetben kb. 95 foknál kapcsol be a ventillátorom,és 85-nél ki,viszont menet közben csak kb 80 fokra áll be.Szerintetek jó ez így?Még 1 kérdés:mennyiért dolgoznak manapság a fényezők,beleértve a festék árát is?
Le kell szedni a féknyerget és akkor fogod látni, hogy van ott két stift amin porvédő-gumiharmónika van. Ha a gumi alá víz kerül, akkor berozsdál és megszoru és nem tud a féknyereg alapállásba visszacsúszni. Azt kell kiszedni, megcsiszolni és bezsírozva összerakni. Lehet,hogy már a gumi el van szakadva , akkor cserélni kell.
Az is lehet, hogy már teljesen félrekopott a fékbetét, és akár meg is éghetett a felülete. Mindenképp szét kell szedni.
A Felicicám első fékével lehet valami probléma.. ha száraz az idő és fékezek eléggé sikít.. ez még a kisebbik gond, mert ha kicsit melegebb lenne az idő szétszedném, megnézném h a betét mennyire kopott aztán legfeljebb csere. De a nagyobb probléma az h amikor kanyarodom akkor is csinálja ezt a "sikítást", nem mindig de elöfordul. Valaki már irt a fórumon róla h valami csapot cserélt ki v nemtudom.. de az istennek nem találom merre lehet ez a hozzászólás. Megköszönnöm, hogy ha valaki megtudná válaszolni ezt a problémás kérdést!
Csak annyit szeretnék hozzá szólni, hogy én is most rakattam be a gázt igaz karbis Forman. De hidegen nincs semmi vele ha ez tart vissza. Én most direkt kint hagytam az este, hogy indul majd reggel átfagyva de semmi gond nem volt. Gázzal indul simán. Induláskor nincs torpanás mint benzinnél, nem csapódik le a szívócső falára a keverék. Nekem 55l-es hengeres van abba 45 liter fér be több kattintással. Ez pont befér hátul és a pótkerék is kijön simán. Ha érdekel holnap rakok képet.
Nem érezhető semmi ránulást, csak egy kattanás hallatszik, mikor kinyitja a gázszelepet és ugyanúgy megy tovább.
Vizsgán még nem voltam vele, 1 év áll rendelkezésre a beépítéstől számítva. Elvileg csak NKH-hoz lehet vinni és első vizsgán nyilván a gáz az első amit megnéznek. Utána be kell iratni a forgalmiba is.
nem tudom a többiekében hogy van, nálam egyáltalán nem érezhető semmi rándulás. Olyan mintha simán váltanék. Általában akkor szoktam mikor 3-asból váltok 4-esbe. Simán hármasban 3000 forudulat, kupplung, 4-esbe be, és kupplungot felenged. Mikor lenyomod a kupplungot abban a pillanatban vált át.
Az enyémbe az előző tulaj, aki újonnan vette rögtön be is szereltette vásárlás után, ez volt 2000-ben. 1,3-as felicia.
Nekem is BRC gázrendszerem van a Skodámban, viszont nálam úgy 2700 fordulat körül vált gázra. Először narancssárgán világít a lámpa, ha akkor leveszem a lábam a gázpedálról, akkor kattan egy nagyot a relé és átvált gázra, viszont hamar fel kell engedni a kuplungot, hogy pörgesse a motort, mert különben leáll.
Nem tudom neked is ilyen-e a rendszered. Téli hidegben azt szoktam csinálni, hogy mivel tovább tart mire melegszik, átváltok sima benzin üzemmódra, és akkor nem kapcsol át, meg nem döglik le, míg hideg. Ha elérte úgy a 65-70 fokot, akkor kapcsolok csak kettős üzemmódra. Olyat is szoktam csinálni, hogy nem kapcsolok, hanem hagyom kettősben, de akkor viszont figyelnem kell, hogy ne pörgessem nagyon, különben átvált gázra.
Már én is rég várok egy miskolci találkozóra.Főleg,hogy most már úgy néz ki a pesti tali is kilőve hála Libiának.Amint jobb idő lesz már térek is át két kerékre(nem a benzines fajtára).
Szia.Lehet, hogy ismerem a barátnődet. :)Az autót 1700 euro- ért vettem és csak 85 000 km volt benne.Ennek az autónak meg van a tőrténete,még pedig ,hogy korábban a nagynénikémé volt, de én visszavásároltam idegentől és így vissza került a családba. :)