Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

freestyler8 Creative Commons License 2011.02.28 0 0 15490

csatlakozzatok a facebook klubhoz, ne csak miskolc- és környékiek!

 

Skoda Felicia Klub Index Forum

Epeter01 Creative Commons License 2011.02.28 0 0 15489

Szia!

 

Hőmérséklethez nem szólok hozzá, mert mindenki elmondott már mindent, de fényezés ügyben támpont lehet a tapasztalatom.

Lakatolás után keresgéltem fényezőt, januárban, és az alábbi árakat találtam:

sárvédők, oldalsó elemek, lökhárítók fényezése 20-25 ezer közt van/db, a két nagy felület (géptető és tető) 25-30 ezer közt.

Ebben benne van a teljes előkészítés, csiszolás, glettelés, alapozás, fújás (anyaggal együtt), viszont nincs benne szerelés, (ha mondjuk lámpákat vagy egyéb alkatrészeket kel leszerelni a fújáshoz), vagy  alvázvédelem (ha olyan elemről van szó).

Általában ha lehet leszedik az alkatrészeket, és külön fújják, nem bajlódnak a maszkolással.

Ha kis dolgokat kell fújni, akkor alku kérdése, hogy mennyi. Nekem homlokfalat is kellett, és arra is kért 22 ezret viszont ebbe belefért még a doblemez motortér felőli fújása, hűtőrács kerete és a két szemöldök léc (a fényszóró alatt).

Kb mindenhol ilyen árakra lehet számítani.

Három cégtől kaptam árajánlatot ugyanarra a melóra, és mindhárom közel azonos árat mondott (120-130 ezer között)

 

Előzmény: FeliciaFun (15469)
Olibee Creative Commons License 2011.02.28 0 0 15488

Sziasztok!

 

Én új vagyok még itt. Nem tudom,hogy dízel kérdésekben mennyire vagytok otthon,de nekem van egy 2000-es évjáratú Skoda Feliciám AEF-es motorkódú 1,9D. Tegnap előtt óta érdekes dolgokat csinál. Gyorsításkor dadog,nehezen húz a tempót nem tartja, lassul. Nagyobb gázadásra kitisztul és elkezd szépen húzni aztán ha megintcsak tartani szeretném ezt a tempót akkor belassul,torpan és egy halk, nem durva kelepelés is hallatszik a motortér felől ami gáz elvételre ill. adásra megszűnik.

 

Én gázolajszűrő eltömődésre tippelek, esetleg adagoló probléma, plusz még az is megfordult a fejemben,hogy ha van benne légtömegmérő az is tud hasonló tüneteket okozni.

 

Esetleg vkinek ötlete?

 

A válaszokat előre is köszönöm.

 

Üdv.:

 

Oli

arthur877 Creative Commons License 2011.02.28 0 0 15487

Azért ez a jelenség tipikusan a folytószelep elkoszolódására utal...

 

Előzmény: georg-b (15486)
georg-b Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15486

Én még mindig szenvedek ezzel a leállós hülyeséggel, de hogy biztos legyek abban, hogy egyre gondolunk, leírom röviden, hogy mi a probléma:

városban, dugóban araszolva, ha többször lépek egy keveset a gázra, majd kupplungot csúsztatok, és nem sokkal rá kupplungot lenyomok, és leveszem a lábam a gázról, akkor, főleg gázüzemben annyira leesik a fordulatszám, hogy leáll a motor. Néha megkapja még magát, és csak az olaj meg a töltés lámpa világít fel, de ez nagyon ritka eset.

 

Szóval írtad, hogy egy felet fordítottál a reduktor nyomásállítóján és rendbe jött minden. Melyik az a nyomásállító? Ha jól tudom ugye van 2 csavar a reduktoron, az egyik az alapjárat, a másik a CO, mint egy karburátornál. Azon a csövön ami a porlasztóhoz megy, azon pedig a mennyiség szabályzó csavar van.

 

 

Előzmény: glx16 (15480)
sanyes004 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15485

Köszönöm a hozzászólásokat!

Persze ez egyértelmű, hogy szétszedem és adja magát. :)

Csak gondoltam kicsit segítek magamon, hátha tudja valaki a konkrét okot. De hát ezért is van a fórum h segítsunk egymásnak. ;)  Egyébként biztos h ezekkel a stiftekkel lesz a gond, a kerékcsapágy jó.

Mégegyszer köszi a segítséget!

Hát részemről az Április 10 még nekem is ködös, de ahogy telik az idő kitisztúl majd minden. Figyelem a fórumot elég gyakran, tehát figyelemmel kisérem az eseményeket! :)

georg-b Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15484

Én is arra gondoltam, hogy mindig nyitva lehet egy kicsit a termosztát, ezért lassan melegszik, de menet közben mégis valamennyire "működik", mert nem hűl le nagyon a víz, mint termosztát nélkül, de még így se az igazi. Valószínűleg veszek a nyáron egy betétet, igaz az igazi eredményt majd csak télen fogom látni. Hogy volt az a termosztát-vizsga, melyik csövet kell megfogni indítás után? A hűtőnél a felsőt vagy az alsót? Azt tudom, ha egyenletesen melegszik kezdettől fogva, akkor hibás a termosztát.

Előzmény: stemplis (15478)
drtuka Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15483

szerintem ok az időpont.

Előzmény: stemplis (15466)
lerbubu Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15482

Énis miskolci vagyok!

Szívesen bennelennék egy hangulatos eszmecserében! :)

Előzmény: stemplis (15446)
hubo44 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15481

Kôrulôtem šokam 15ez. čerelik a derakat mert gaz servis hod id javašolja nem tudom van-e ertelme. En minden olaj čerenel fojto s. tistitom+VAG alap be alitaš eš meg dera čere keňserbôl nem volt.

Előzmény: johannes. (15479)
glx16 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15480

A Fabia szerintem már inkább VW mint a Felicia. Egyik ismerősömnek a dupla kereklámpás Polo van és ott mindig kőkeményen középen áll a mutató. Kicsit "becsapja" a felhasználót, mert a kisebb ingadozásokat nem jelzi, hogy ezen ne aggódjon a tulaj...

Lehet hogy ezért is látszik úgy hogy azonnal eléri az üzemi hőfokot.

 

Gázrendszer: szerintem ha minden jól működik akkor nem kell neki melegítés. Az enyém is 30 foknál már átkapcsol megy ugyanúgy mintha benzinnel járnék.

A leállós hülyeségre ma kaptam egy tippet: tekertem a reduktor nyomásállítóján egy fél fordulatot, igaz csak 10km-t mentem városban, de azalatt nem állt meg :-)

Az enyém úgy van beállítva, hogy mindig benzinnel indít és ha megvan a 30 fok + 1200rpm, akkor átkapcsol. Persze ez rendszertől és programozástól függ...

Előzmény: georg-b (15476)
johannes. Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15479

Az nagyon jó,én 40-nél cseréltem az NGK-t de halálán volt.

Előzmény: hubo44 (15473)
stemplis Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15478

Szerinem mindig nyitva van egy kicsit a termosztátod. Én a helyedben vennék egy betétet az nem olyan drága és majd meglátod mi lesz.

Előzmény: georg-b (15476)
FeliciaFun Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15477

Akkor hasonló cipőben járunk.Majd írd le légyszíves hogy mi lett az eredmény.Előre is köszönöm!

Előzmény: acelwolf (15475)
georg-b Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15476

Látom újra előjött a hőn imádott termosztát :D

Egyet mondanék hozzá, nem tudom a gyári mennyire áll be, nem szoktam anno figyelni, csak miután elromlott és lengyelt tettem bele, azóta nézem a hőmérsékletet. Nekem menet közben úgy 82 fokra áll be. Nem tudom mit tegyek, a szerelőm azt mondja, ez normális üzemi hőmérséklet. Szerinte ha túl meleg az olaj, akkor a hengerek faláról leválhat az olajréteg, és akkor mehet generálra. Nekem viszont kicsit kevésnek tűnik, azért olyan 85 fokot hozhatna. Na de nem is ez a legnagyobb baj, hanem az, hogy marha lassan melegszik csak a motor. Édesapámnak Fabiaja van, neki a faluból a városba kb félúton már eléri az üzemit, pont felesben áll meg, nem tudom az hány fok, nincsenek abban számok. Nekem viszont ha be is érek a városba, még nem érte el az üzemi hőfokot. Nem tudom nyáron vegyek-e újra lengyelt, vagy csak a betétet, ha lehet kapni, vagy esetleg gyárit. Tanácsok?

 

István, te is írtad, hogy 2-3 perc melegítés elég. Nálam ez egyáltalán nincs így, talán 2-3 óra :D mint írtam, nagyon lassan melegszik.

Írtad, hogy gázzal indítod a motrot, ha elérte az üzemi hőfokot. Én úgy szoktam, hogy ha mondjuk egész éjszaka állt az autó, reggel benzinnel indítok. Ha meleg átkapcsolok gázra. Ha leállítom, és ott hagyom az autót, mert mittomén bevásárolok, utána még simán indíthatok gázzal. Mert annyira még nem hűlt le a víz. Csak azt nem szereti, ha hidegen gázzal indítok. Bár a Samarámmal téli mínusz 15-ben is gázzal indítottam. Egy német fórumon olvastam, hogy gázhoz min 30 foknak kell lennie, mert különben befagyhat a hengerben a gáz, ahogy kitágul. Nem tudom igaz-e, de inkább nem kockáztatok.

 

Írtad azt is, hogy benzinnel forgatja csak az önindítót, de semmi, gázzal viszont azonnal indul, sőt. Ez a jelenség ismert számomra, viszont karburátoros autóknál! Nem tudom a tiéd az-e. A samarám volt olyan. Mert ugye ha gázzal mész a karburátor kiürül, nincs benne benzin. És ha leállítod és újra indítasz, akkor nem tud benzinnel indulni, mert nincs! És olyankor csak forgatja. Addig forgatja míg fel nem töltődik a karburátor, és megy a benzin a motorba. De ez sokáig tart, túl sokáig, ezért szokták ha tudják, hogy benzinnel indítanak, mielőtt leállítják a motrot, benzinre váltani, hogy feltöltődjön a karbi.

Injektorosnál ez nem így van. Nekem 3 állású kapcsolóm van. 1. csak benzin, 2. benzin/gáz (benzinnel indít és 2700-nál vált) 3. gáz (azzal is indít)

 

Nekem gyári gyertyáim vannak, Skoda márkaszervízben szoktam venni gyárit, nem is tudom mennyibe kerül. 30000 km-enként szoktam cserélni.

Olajat 10000 km-enként szoktam cserélni szűrővel együtt. Agip Sint 2000 olaj van benne.

acelwolf Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15475

Szia!

 

 Én olyan cipőben jártam hogy 70-ig ment a hőfok menet közben állva felment 90-92 környékéig és ott kapcsolt a ventilátor.

 Termosztát csere után már 80-ig megy menet közben de a felé csak álló helyzetben most még csinálok egy jeladó cserét és kíváncsi leszek mi lesz az eredménye.

 

acelwolf

Előzmény: FeliciaFun (15469)
glx16 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15474

Elvileg a 80fok az már nem hideg. Nekem van pillanatnyi fogyasztásmérő, az nagyon szemléletesen mutatja, hogy drasztikusan lecsökken a fogyasztás (10-12 literről 5-6 literre) abban a pillanatban, ahogy megmozdul felfele a hőfok mutató. Azaz mikor a hőgomba megadja a jelet, hogy most már nem kell dúsítani, mert nem hideg.

Esetleg ezt még megpróbálhatnád kicserélni, egy hőgomba nem feltétlenül nagy kiadás.

(persze ez is csak egy a millió dolog közül, ami nagy fogyasztást okozhat)

 

A 80 fokról pedig ki kéne nyomozni, hogy tényleg 80 fok-e vagy csak a mutató csal. Mert ha tényleg 80 fok akkor a termosztátból is kellene egy normálisabb. Szerintem.

Előzmény: FeliciaFun (15472)
hubo44 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15473

Nekem nadon be valt a harom kôrmôš Brisk derak 60ez. utan soktam čerelni neha 80ez. utan.

 

Előzmény: István77 (15470)
FeliciaFun Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15472

Köszönöm a válaszodat!Szerintem a 7-et,vagy többet fogyaszt nyáron is.Most hűvösebb van,de menet közben nem megy a mutatóm 80 fok fölé.Álló helyzetben működik,a 95-nél venti indítás,85-nél kikapcsolás dolog.A légszűrő,guminyomás,vezetési stílus kilőve.Mit csináljak hogy kevesebbet fogyasszon?Egyébként 98-as évjáratú,1,3MPI 40KW a motorja.

Előzmény: stemplis (15471)
stemplis Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15471

Igen, hideg a motor, ezért többet fogyaszthat. 88-91 foknak kellene lennie.

De, más is befolyásolhatja a fogyasztást (levegőszűrő, guminyomás-gumiméret, szoruló fék, vezetési stílus, motor állapota (kompresszió)

Nem írtad mennyit fogyaszt, de ilyenkor télen 6,5 - 7 l   között még elfogadható..

Előzmény: FeliciaFun (15469)
István77 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15470

Hello georg-b. én is szoktam ugy indulni hogy nem melegitem be a motort. Olyankor ugyan ugy vagyok mint te,csak nekem kisebb a fordulatszám tartományom. 2000ig mehet mig nem vált,ugy hogy olyan 1800nál elkell váltanom. De melegitésre is elég 2-3perc hogy már gázzal is uzemképes legyen. Neked is szokot olyat csinálni hogy, csak gázzal lehet inditani a motrot ha már elérte a uzemihofokot. Olyankor benzinnel csak forgatja az onindito de semmi,váltok gázra és egyre beindul sôt! Milyen gyertyákat használsz,szereti a gázt? Az olajat milyen interválokban cseréled?

Előzmény: georg-b (15456)
FeliciaFun Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15469

Üdv. Mindenkinek!Olvasgattam a hűtőfolyadék hőmérsékletével kapcsolatos kommenteket.Az én autómban a mutató kb. 80fokig mozdul ki.A termosztátot tavaly cseréltem,Lengyel tipusúra.A kocsi fogyasztásától nem vagyok elszállva,pedig nagyrészben országúton járok.Mindig hitetlenkedve olvasom ha valaki 5,5-6 liter fogyasztásról ír.Elképzelhető hogy alacsony a motor hőmérséklete,és ezért jobban dúsít?Álló helyzetben kb. 95 foknál kapcsol be a ventillátorom,és 85-nél ki,viszont menet közben csak kb 80 fokra áll be.Szerintetek jó ez így?Még 1 kérdés:mennyiért dolgoznak manapság a fényezők,beleértve a festék árát is?

Abczola Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15468

Ez nagyon jó ötlet volt, csatlakoztam :)

Előzmény: freestyler8 (15467)
freestyler8 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15467

részemről még ködös az áprilisi időpont.. csináltam egy klubot facebookon, csatlakozzatok, és ott értesíteni tudjuk egymást az időpontról!

ilyen néven találjátok meg: Skoda Felicia Klub Index Forum

 

Előzmény: stemplis (15466)
stemplis Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15466

Nagyszerű, így már lennénk kb. 10-en! :)

 

Márkatársak! Bár előre nem biztos hogy mindenki tud tervezni, de hogy legyen egy kiindulási pont (amin persze lehet változtatni)  : 

április 10-én vasárnap délután a miskolci Cora parkolóban összehozhatnánk a találkozót.

Hogy ne kelljen "potyára" bejönni senkinek, a Cora este 8-ig nyitva van,  lehet akár vásárolni is.

Vélemények? :)

Előzmény: sanyes004 (15462)
vwopel Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15465

Ne itt keresd a ,,megoldást,, szét kell szedni és adja magát. A nyereg csúszkái lehetnek lazák, szárazak,

A kerék csapágy is lóghat, stb

Előzmény: sanyes004 (15463)
stemplis Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15464

Le kell szedni a féknyerget és akkor fogod látni, hogy van ott két stift amin porvédő-gumiharmónika van. Ha a gumi alá víz kerül, akkor berozsdál és megszoru és nem tud a féknyereg alapállásba visszacsúszni. Azt kell kiszedni, megcsiszolni és bezsírozva összerakni. Lehet,hogy már a gumi el van szakadva , akkor cserélni kell.

 

Az is lehet, hogy már teljesen félrekopott a fékbetét, és akár meg is éghetett a felülete. Mindenképp szét kell szedni.

Előzmény: sanyes004 (15463)
sanyes004 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15463

Ha már itt járok feltennék egy kérdést!

A Felicicám első fékével lehet valami probléma.. ha száraz az idő és fékezek eléggé sikít.. ez még a kisebbik gond, mert ha kicsit melegebb lenne az idő szétszedném, megnézném h a betét mennyire kopott aztán legfeljebb csere. De a nagyobb probléma az h amikor kanyarodom akkor is csinálja ezt a "sikítást", nem mindig de elöfordul. Valaki már irt a fórumon róla h valami csapot cserélt ki v nemtudom.. de az istennek nem találom merre lehet ez a hozzászólás. Megköszönnöm, hogy ha valaki megtudná válaszolni ezt a problémás kérdést!

Köszönöm,SzépNapot!

sanyes004 Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15462

Egy Miskolci taliban még lehet én is benne lennék! 50 km re lakom tőle, ennyi kirándulás belefér.. :)

Előzmény: stemplis (15455)
arw Creative Commons License 2011.02.27 0 0 15461

Csak annyit szeretnék hozzá szólni, hogy én is most rakattam be a gázt igaz karbis Forman. De hidegen nincs semmi vele ha ez tart vissza. Én most direkt kint hagytam az este, hogy indul majd reggel átfagyva de semmi gond nem volt. Gázzal indul simán. Induláskor nincs torpanás mint benzinnél, nem csapódik le a szívócső falára a keverék. Nekem 55l-es hengeres van abba 45 liter fér be több kattintással. Ez pont befér hátul és a pótkerék is kijön simán. Ha érdekel holnap rakok képet.

Előzmény: ms1964 (15440)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!