Hát úgy néz ki, hogy engem is utolért az 1.6 16V betegség, az okoskerék hibája. Kb. 2-3 naponta jelentkezik egy csúnya fémes hang reggeli első indításnál, és visszaolvasva a fórumban is azt igazolja hogy az szart be! Nagyon sajnálom, hogy engem is utolért, pedig már majdnem megszerettük egymást az autóval. Egyébként 2007. 03. havi, 65.000 km-el. Az olajcserék renben mindíg megtöréntek 15.000 km-ként (elf 5-40 sxr), és mégis szaraxik. Kérdésem az lenne, hogy szerintetek a javítást kb. meddig halogathatom, ill. kb. mennyi idő az amikor már komoly problémát okozhat a hiba. (gondolok itt az el nem indulásra, mert az komoly problem lenne). Okozhat e másban hibát az okoskerék ki nem cserlése még egy darabig, mert most nincs igazán kedvem vezérlésre is költeni! A kocsi napi használatban van, de km kevés megy bele!
Stevie-w, felhívtam a szegedi renault szervizt, egészen pontosan 10.560 Ft -ot tévedtél , és nem ők akarnának 8.560 Ft-ot fizetni ha megrendelném, hanem nekem kéne 12.560 Ft-ot fizetni egy darab műanyagért :)
Röhej.....
Viszont ha valakinek lenne ilyen ( akár bontóban lát ), az megérne nekem 2.000 Ft-ot.
Egyszer véletlenül felteszek egy olyan kérdést, ami a fórum kedves olvasóit kizökkenti a hétköznapok szürkeségéből. Nem a problémát írom, hanem nagyjából problémát szeretnék okozni... Igen, tudom, nem hétköznapi gondolkodásmód...
Amúgy köszi a választ, de tudtam, amiket leírtál :)
Kérdésem lenne, hogy Szegeden (vagy szűk környékén) tudnátok-e egy megbízható lakatost/fényezőt ajánlani a javításra, illetve a diszléc folytatásaként található műanyag motorjelző felírat ( 2.016V) is megérült, azt cserélnem kellene.
Én ezt úgy oldottam meg, hogy a lakatos + fényező árából vettem egy színben passzoló, javítatlan, bontott ajtót. Így eladáskor nem kell a rétegvastagságot magyarázni. Viszont ez a módszer csak úgy működik, hogy személyesen mész átvenni az ajtót, mert minimális árnyalat eltérések lehetnek gyári szín és gyári szín között is, az meg baromi rondán néz ki az autón.
Mivel a 2.0 16V ritka, bontóban sem lesz a jelvényből. Viszont ezek a cuccok nem drágák a Renault-nál, szerintem max 2000 forint a márkaszervizben.
Igazándiból van egy olyan gyanúm, hogy az a lámpa nekem nem működik - és itt most nem arról beszélek, hogy kiégett, mert az látom minden indításnál, hogy nem.
Az a lámpa akkor gyullad fel, amikor valamelyik jeladótól egy bizonyos tartományon kívüli jelek érkeznek. (Beleértve azt is, ha egyáltalán nem érkezik jel, tehát maga a jeladó nem működik.)
Ha nem világít a lámpa, az azt jelenti, hogy minden jeladó működik, és az általuk mért értékek belül maradnak a gyári tűrésmezőn.
Ettől még lehet hibás az autó, például ha egy tömítés ereszt, az nem (feltétlenül) befolyásolja a jeladók által mért értékeket, ellenben simán csinálhat benzinszagot.
Én tényleg azt gondolom, hogy ha egy autó látványosan hibás, akkor ne otthon próbáljunk okoskodni, hanem toljuk be az autót egy szervizbe.
Igen, pénzbe kerül, abból meg mindenkinek kevés van, de egy időben elhárított hiba még mindig olcsób, mintha rossz autóval járunk, és a kezdeti hiba magával ránt mindenféle más alkatrészt is. (Jelen példában ilyen lehet a 10 forintos tömítés helyett több tízezerért cserélendő katalizátor - remélem, nem ez a helyzet.)
*****
Elég nyakatekert gondolkodás egy topikban (egy szerelőtől) azt kérdezni, hogyan lehet kigyújtani mesterségesen a motorlámpát, ahelyett, hogy a valódi problémát írtad volna le részletesen (indításkor benzinszag van).
Emlékezetes Bagdány Pisti mondása, aki régen abból élt, hogy eljöttek a szervizébe az autóval, és ő pedig megjavította, ma meg abból, hogy trélerrel behozzák az autót, először kibogozza, hogy a saját kis sufnijában mit tett tönkre az önjelölt autószerelő, majd ezek után javítja meg az autót.
sajnos a minap benéztem egy oszlopot és tolatás közben megdörgöltem vele a vezető oldali ajtót. Kérdésem lenne, hogy Szegeden (vagy szűk környékén) tudnátok-e egy megbízható lakatost/fényezőt ajánlani a javításra, illetve a diszléc folytatásaként található műanyag motorjelző felírat ( 2.016V) is megérült, azt cserélnem kellene. Ebből esetleg van valakinek itt egy darab fölösben, vagy hol lenne érdémes beszerezni?
Igazándiból van egy olyan gyanúm, hogy az a lámpa nekem nem működik - és itt most nem arról beszélek, hogy kiégett, mert az látom minden indításnál, hogy nem.
Viszont a kocsi olyan istentelenül büdös benzinszagot tud árasztani magából indításnál, mint a csuda + 20 liter/100km a pillanatnyi fogyasztása még moderált gázadás mellett is indítás után. Szóval a katalizátorom szerintem már konyec, indításnál tiszta benzint kap :)))))
Nekem is van egyfajta kattogása a kormányműnek, ami halkan behallatszik az utastérbe, illletve enyhén érezhető a kormányon, leginkább lassú előremenetben, vagy tolatáskor a kormány kifordításakor, de az egyenes álláshoz közelebb, nem a szélső helyzetekben.
Egyszer (amikor a műszerfalamat élesztettem újra márkaszervízben) a szerelő srác a kártya visszaadásakor mellékesen megjegyezte, hogy a toronycsapágyakat cserélni kell majd, szerinte az adja a hangot. (nem hívtam fel rá a figyelmét, ő vette észre)
Én azóta nem foglalkoztam ezzel, egyelőre együttélek vele.
Nekem is volt szerencsém a vezérműtengely jeladóra gyanakodnom, szintén egy 2004-es 1.6-os benzinesben.
Én meg is vásároltam 16eFt körül, ki is cseréltem, ki is töröltetem a hibát, de a kocsi azóta is írja a "Check emission" feliratot a kis lámpácska és a Service felirat kíséretében.
A problémára azóta sem jöttünk rá.
Szomorúan mondom, de ezzel a problémával már feladtam a márkaszervízhez fűzött reményeimet.
Van olyan például, hogy pályán megyek több száz km-t és egy megállás utáni indításnál nem jelentkezik a műszerfalon a hiba. Aztán egy kis város, vagy néhány elindulás álló helyzetből, és ismét láthatom a jelzéseket.
Azért remélem nektek sikeresebb lesz a diagnosztika és a javítás. (~130eKm van benne most)
Segítséget kérek ennek az alkatrésznek a beazonosításában, ami valószínűleg az autómból esett ki (2004. Scenic II. 1.5 Dci).
Egyébként gumiból van, harang formájú és kb. fél tenyérnyi nagyságú.
Még egy dolog: generátor ékszíjam nagyon sivít/ciripel (szervízben egyszer ennek a cseréjét már elcseszték, mert rá pár napra vidéken elszakadt, majd visszamentem és újra megcsinálták és most ennek van hangja). Mi a megoldás rá ?
Olvasom ezt a nyelv átállításos dolgodat. Hát mint írtam 1 hónapja vagyok tulaja egy GS2-nek nekem is francia nyelv volt, és márkaszervízben állították át. Érdekes, hogy az egyik /név nélkül írom/ szervízben nekem is 6-8 eFt-ér akarták, de ahol eredetileg voltam bevizsgáláson vásárlás elött ott már jeleztem e szándékom és meglepetésemre, mikor mentem 3eFt-ér átállították, sőt le is ellenőríztek mindent utánna, nehogy hibás legyern a szoftver. Mindezt számlával, tehát szervízek közt is van ügyfélbarát :)
Lassan 1 hónapja vagyok egy GS2 tulajdonosa. 1,5 DCi 5 személyes.
Pár kérdésem lenne igaz 60 oldal hozzászólást olvastam végig, köztük Pitecus "vergődését" :) a nepperekkel....
Kérdéseim, folyamatosan fogalmazódnak meg bennem, köztük, hogy ha az au.kézifék meghibásodik az miben merül ki? Nem húz be, vegy épp nem old ki, vagy mindkettő is előfordulhat?
A pótkeréktartót megoldottam már, mivel engem is zavart a defektjavítós dolog....
Izzó kiégésem is volt már, de szervízben ki is cserélték, és nem a lökös leszedésével, hanem nőgyógyász kezekkel nyúltak a fényszóróhoz, legközelebb már nekem is menni fog, de igazából csak az izzóért kellett csak fizetnem (1 eFt).
Hát épp az a kérdés, hogy milyen, könnyen elérhető csatit húzzak le ahhoz, hogy rögtön kigyulladjon a műszerfalon a környezetvédelmi lámpa, viszont ha visszadugom a csatlakozót, akkor rögtön törlődjön is a hiba, ne maradjon vész üzemmódban a kocsi.
Szóval élrtem én ezt, csak a nevét nemtudom. Szóval, ami a csomagtartón van és tartja a kalaptartó zsinegét? Nem tudom, hogy hívjhák potosan, de így körbeírva azt hiszem jó.
Van olyan csati amit lehuzol hibátjelez és visszadugod törlődik és van olyan ami csak nagysokára jelez hibát és nem is törlődik. (Na ezt most jól megmondtam.:) ) Melyik csatit akarod lehuzni?