Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pynki1 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 23083

Szia Ricsko!

 

Ezen az oldalon találsz renault bontókat. Felhívsz egy párat és biztos fogsz találni.

http://renault.bontodepo.hu/

Előzmény: (.)ricsko(.) (23081)
Tattara007 Creative Commons License 2011.04.28 0 0 23082

Sziasztok!

 

Hát úgy néz ki, hogy engem is utolért az 1.6 16V betegség, az okoskerék hibája. Kb. 2-3 naponta jelentkezik egy csúnya fémes hang reggeli első indításnál, és visszaolvasva a fórumban is azt igazolja hogy az szart be! Nagyon sajnálom, hogy engem is utolért, pedig már majdnem megszerettük egymást az autóval. Egyébként 2007. 03. havi, 65.000 km-el. Az olajcserék renben mindíg megtöréntek 15.000 km-ként (elf 5-40 sxr), és mégis szaraxik. Kérdésem az lenne, hogy szerintetek a javítást kb. meddig halogathatom, ill. kb. mennyi idő az amikor már komoly problémát okozhat a hiba. (gondolok itt az el nem indulásra, mert az komoly problem lenne). Okozhat e másban hibát az okoskerék ki nem cserlése még egy darabig, mert most nincs igazán kedvem vezérlésre is költeni! A kocsi napi használatban van, de km kevés megy bele!

 

Köszi

 

Üdv: Tattara

(.)ricsko(.) Creative Commons License 2011.04.28 0 0 23081

"szerintem max 2000 forint a márkaszervizben" 

 

Stevie-w, felhívtam a szegedi renault szervizt, egészen pontosan 10.560 Ft -ot tévedtél , és nem ők akarnának 8.560 Ft-ot fizetni ha megrendelném, hanem nekem kéne 12.560 Ft-ot fizetni egy darab műanyagért :) 

Röhej.....

 

Viszont ha valakinek lenne ilyen ( akár bontóban lát ), az megérne nekem 2.000 Ft-ot. 

 

Köszi, Ricsko

 

 

 

Előzmény: stevie-w (23078)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.28 0 0 23080

Jaj nekem...

Egyszer véletlenül felteszek egy olyan kérdést, ami a fórum kedves olvasóit kizökkenti a hétköznapok szürkeségéből. Nem a problémát írom, hanem nagyjából problémát szeretnék okozni... Igen, tudom, nem hétköznapi gondolkodásmód...

Amúgy köszi a választ, de tudtam, amiket leírtál :)

Előzmény: stevie-w (23077)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.28 0 0 23079

Nem drága? F_szt nem... 10e Ft a 2011. januári árakat nézve:

Előzmény: stevie-w (23078)
stevie-w Creative Commons License 2011.04.28 0 0 23078

Kérdésem lenne, hogy Szegeden (vagy szűk környékén) tudnátok-e egy megbízható lakatost/fényezőt ajánlani a javításra, illetve a diszléc folytatásaként található műanyag  motorjelző felírat ( 2.016V) is megérült, azt cserélnem kellene.

 

 

Én ezt úgy oldottam meg, hogy a lakatos + fényező árából vettem egy színben passzoló, javítatlan, bontott ajtót. Így eladáskor nem kell a rétegvastagságot magyarázni. Viszont ez a módszer csak úgy működik, hogy személyesen mész átvenni az ajtót, mert minimális árnyalat eltérések lehetnek gyári szín és gyári szín között is, az meg baromi rondán néz ki az autón.

 

Mivel a 2.0 16V ritka, bontóban sem lesz a jelvényből. Viszont ezek a cuccok nem drágák a Renault-nál, szerintem max 2000 forint a márkaszervizben.

Előzmény: (.)ricsko(.) (23076)
stevie-w Creative Commons License 2011.04.28 0 0 23077

Igazándiból van egy olyan gyanúm, hogy az a lámpa nekem nem működik - és itt most nem arról beszélek, hogy kiégett, mert az látom minden indításnál, hogy nem.

 

 

Az a lámpa akkor gyullad fel, amikor valamelyik jeladótól egy bizonyos tartományon kívüli jelek érkeznek. (Beleértve azt is, ha egyáltalán nem érkezik jel, tehát maga a jeladó nem működik.)

 

Ha nem világít a lámpa, az azt jelenti, hogy minden jeladó működik, és az általuk mért értékek belül maradnak a gyári tűrésmezőn.

 

Ettől még lehet hibás az autó, például ha egy tömítés ereszt, az nem (feltétlenül) befolyásolja a jeladók által mért értékeket, ellenben simán csinálhat benzinszagot.

 

Én tényleg azt gondolom, hogy ha egy autó látványosan hibás, akkor ne otthon próbáljunk okoskodni, hanem toljuk be az autót egy szervizbe.

 

Igen, pénzbe kerül, abból meg mindenkinek kevés van, de egy időben elhárított hiba még mindig olcsób, mintha rossz autóval járunk, és a kezdeti hiba magával ránt mindenféle más alkatrészt is. (Jelen példában ilyen lehet a 10 forintos tömítés helyett több tízezerért cserélendő katalizátor - remélem, nem ez a helyzet.)

 

*****

 

Elég nyakatekert gondolkodás egy topikban (egy szerelőtől) azt kérdezni, hogyan lehet kigyújtani mesterségesen a motorlámpát, ahelyett, hogy a valódi problémát írtad volna le részletesen (indításkor benzinszag van).

 

Emlékezetes Bagdány Pisti mondása, aki régen abból élt, hogy eljöttek a szervizébe az autóval, és ő pedig megjavította, ma meg abból, hogy trélerrel behozzák az autót, először kibogozza, hogy a saját kis sufnijában mit tett tönkre az önjelölt autószerelő, majd ezek után javítja meg az autót.

 

Előzmény: Törölt nick (23075)
(.)ricsko(.) Creative Commons License 2011.04.28 0 0 23076

Sziasztok,

 

sajnos a minap benéztem egy oszlopot és tolatás közben megdörgöltem vele a vezető oldali ajtót. Kérdésem lenne, hogy Szegeden (vagy szűk környékén) tudnátok-e egy megbízható lakatost/fényezőt ajánlani a javításra, illetve a diszléc folytatásaként található műanyag  motorjelző felírat ( 2.016V) is megérült, azt cserélnem kellene. Ebből esetleg van valakinek itt egy darab fölösben, vagy hol lenne érdémes beszerezni?

 

Köszi, Ricsko 

Törölt nick Creative Commons License 2011.04.28 0 0 23075

Igazándiból van egy olyan gyanúm, hogy az a lámpa nekem nem működik - és itt most nem arról beszélek, hogy kiégett, mert az látom minden indításnál, hogy nem.

Viszont a kocsi olyan istentelenül büdös benzinszagot tud árasztani magából indításnál, mint a csuda + 20 liter/100km a pillanatnyi fogyasztása még moderált gázadás mellett is indítás után. Szóval a katalizátorom szerintem már konyec, indításnál tiszta benzint kap :)))))

Előzmény: EME (23065)
stevie-w Creative Commons License 2011.04.27 0 0 23074

A problémára azóta sem jöttünk rá. Szomorúan mondom, de ezzel a problémával már feladtam a márkaszervízhez fűzött reményeimet.

 

 

Pedig ideje lenne megoldani...

 

A motordiagnosztika lámpa gyakran a lambda szonda vagy a katalizátor hibáját jelzi.

 

Told be az autót olyan helyre, ahol értenek hozzá.

Előzmény: autplus (23072)
autplus Creative Commons License 2011.04.27 0 0 23073

Nekem is van egyfajta kattogása a kormányműnek, ami halkan behallatszik az utastérbe, illletve enyhén érezhető a kormányon, leginkább lassú előremenetben, vagy tolatáskor a kormány kifordításakor, de az egyenes álláshoz közelebb, nem a szélső helyzetekben.

Egyszer (amikor a műszerfalamat élesztettem újra márkaszervízben) a szerelő srác a kártya visszaadásakor mellékesen megjegyezte, hogy a toronycsapágyakat cserélni kell majd, szerinte az adja a hangot. (nem hívtam fel rá a figyelmét, ő vette észre)

Én azóta nem foglalkoztam ezzel, egyelőre együttélek vele.

Előzmény: zoltan1967 (23035)
autplus Creative Commons License 2011.04.27 0 0 23072

Nekem is volt szerencsém a vezérműtengely jeladóra gyanakodnom, szintén egy 2004-es 1.6-os benzinesben.

Én meg is vásároltam 16eFt körül, ki is cseréltem, ki is töröltetem a hibát, de a kocsi azóta is írja a "Check emission" feliratot a kis lámpácska és a Service felirat kíséretében.

A problémára azóta sem jöttünk rá.

Szomorúan mondom, de ezzel a problémával már feladtam a márkaszervízhez fűzött reményeimet.

Van olyan például,  hogy pályán megyek több száz km-t és egy megállás utáni indításnál nem jelentkezik a műszerfalon a hiba. Aztán egy kis város, vagy néhány elindulás álló helyzetből, és ismét láthatom a jelzéseket.

Azért remélem nektek sikeresebb lesz a diagnosztika és a javítás. (~130eKm van benne most)

Előzmény: stevie-w (23037)
lacikalocsa Creative Commons License 2011.04.27 0 0 23071

Igen,azóta én is találtam maszekot akinek van Clipje és Ő is 3000-ért nyúl bele.

Előzmény: szalaics (23067)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.27 0 0 23070
Szerintem ez a motortakaró műanyag fedél rögzítő gumiágya.
Előzmény: gabeki72 (23069)
gabeki72 Creative Commons License 2011.04.27 0 0 23069

gabeki72 Creative Commons License 2011.04.27 0 0 23068

Sziasztok !

 

Segítséget kérek ennek az alkatrésznek a beazonosításában, ami valószínűleg az autómból esett ki (2004. Scenic II. 1.5 Dci).

Egyébként gumiból van, harang formájú és kb. fél tenyérnyi nagyságú.

 

Még egy dolog: generátor ékszíjam nagyon sivít/ciripel (szervízben egyszer ennek a cseréjét már elcseszték, mert rá pár napra vidéken elszakadt, majd visszamentem és újra megcsinálták és most ennek van hangja). Mi a megoldás rá ?

 

Köszi.

Előzmény: Törölt nick (19893)
szalaics Creative Commons License 2011.04.27 0 0 23067

Olvasom ezt a nyelv átállításos dolgodat. Hát mint írtam 1 hónapja vagyok tulaja egy GS2-nek nekem is francia nyelv volt, és márkaszervízben állították át. Érdekes, hogy az egyik /név nélkül írom/ szervízben nekem is 6-8 eFt-ér akarták, de ahol eredetileg voltam bevizsgáláson vásárlás elött ott már jeleztem e szándékom és meglepetésemre, mikor mentem 3eFt-ér átállították, sőt le is ellenőríztek mindent utánna, nehogy hibás legyern a szoftver. Mindezt számlával, tehát szervízek közt is van ügyfélbarát :)

Előzmény: lacikalocsa (23066)
lacikalocsa Creative Commons License 2011.04.26 0 0 23066

Igen.Gyári programmal,kb.20 perc volt,8000 ft márkaszervizben(átütötték a nyelvet is franciából angolra).

Előzmény: Batman72 (23047)
EME Creative Commons License 2011.04.26 0 0 23065

Én még mindig nem értem, hogy miért akarsz bármit is lehúzni, ha jól működik az autó.

Én addig vagyok boldog, amíg csak indítózáskor látom azt a lámpát -:)

Előzmény: Törölt nick (23062)
stevie-w Creative Commons License 2011.04.26 0 0 23064

viszont ha visszadugom a csatlakozót, akkor rögtön törlődjön is a hiba

 

 

Hibaüzenet soha nem törlődik magától, ugyanis a hibaüzenetek alapján működik a diagnosztika.

 

Mégis mi a gond? Most azt látom, egy megoldás van a fejedben, de ha látjuk a problémád, talán több okosat tudunk mondani.

Előzmény: Törölt nick (23062)
szalaics Creative Commons License 2011.04.26 0 0 23063

Sziasztok!

Lassan 1 hónapja vagyok egy GS2 tulajdonosa. 1,5 DCi 5 személyes.

Pár kérdésem lenne igaz 60 oldal hozzászólást olvastam végig, köztük Pitecus "vergődését" :) a nepperekkel....

Kérdéseim, folyamatosan fogalmazódnak meg bennem, köztük, hogy ha az au.kézifék meghibásodik az miben merül ki? Nem húz be, vegy épp nem old ki, vagy mindkettő is előfordulhat?

A pótkeréktartót megoldottam már, mivel engem is zavart a defektjavítós dolog....

Izzó kiégésem is volt már, de szervízben ki is cserélték, és nem a lökös leszedésével, hanem nőgyógyász kezekkel nyúltak a fényszóróhoz, legközelebb már nekem is menni fog, de igazából csak az izzóért kellett csak fizetnem (1 eFt).

 

Törölt nick Creative Commons License 2011.04.26 0 0 23062

Hát épp az a kérdés, hogy milyen, könnyen elérhető csatit húzzak le ahhoz, hogy rögtön kigyulladjon a műszerfalon a környezetvédelmi lámpa, viszont ha visszadugom a csatlakozót, akkor rögtön törlődjön is a hiba, ne maradjon vész üzemmódban a kocsi.

Előzmény: zoltan1967 (23061)
zoltan1967 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 23061

Mit húzol le minek a csatiját?

Előzmény: Törölt nick (23060)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.25 0 0 23060

Akkor az első: lehúzom, rögtön jelez, de törlődik is, ha visszadugom :)

Előzmény: zoltan1967 (23054)
zoltan1967 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 23059

De van, hogy 1 hiba kód törlés elég és nem kel cserélni.:)

Előzmény: Trotter66 (23055)
pynki1 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 23058

Szóval élrtem én ezt, csak a nevét nemtudom. Szóval, ami a csomagtartón van és tartja a kalaptartó zsinegét? Nem tudom, hogy hívjhák potosan, de így körbeírva azt hiszem jó. 

Előzmény: roimort (23056)
stevie-w Creative Commons License 2011.04.25 0 0 23057

Ha valaki tud valamit ezzel kapcsolatban, neve, infók, beszerezhetőség az nagyon jó lenne.

 

 

Bontó, kb 100 ft.

 

 

Előzmény: roimort (23056)
roimort Creative Commons License 2011.04.25 0 0 23056

Sziasztok!

 

Azt szeretném megtudni, hogy mi a neve annak a pöcöknek, ami a kalaptartó tartójának a tartója.

 

Tehát ami amibe beakasztjuk a kalaptartó zsinegét a csomagtartó ajtójába.

 

Sikerült ma az egyiket kipattintani bele a mező közepébe, és esélytelen volt megtalálni.

 

Szeretnék ilyet vásárolni, ha egyátalán lehet. 

 

Ha valaki tud valamit ezzel kapcsolatban, neve, infók, beszerezhetőség az nagyon jó lenne.

 

Előre is köszi a segítséget!

 

 

Trotter66 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 23055

Hehe, ez úgy látszik a nyomáskapcsoló a tavasz slágere...

Előzmény: tacika (23044)
zoltan1967 Creative Commons License 2011.04.25 0 0 23054

Van olyan csati amit lehuzol hibátjelez és visszadugod törlődik és van olyan ami csak nagysokára jelez hibát és nem is törlődik. (Na ezt most jól megmondtam.:) ) Melyik csatit akarod lehuzni?

Előzmény: Törölt nick (23053)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!