szamomra is teljesen logikus amit irsz a legutobb en is bevallaltam egy olcsobb plussfigura biztosizas nelkuli postazasat nem kaptam meg, es nem is kertem vissza a penzemet, mert nem lett volna jogos az eladoval ujrakuldettem biztositva miutan megegyeztunk egy minkettonknek szimatikus osszegben
de sajnos nagyon ugy tunik, hogy eleg kevesen gondolkodunk igy az a tapasztalatom, hogy szinte mindenki a legolcsobb postat valasztja, es ha nem erkezik meg a csomah, akkor minden lelkifuradalas nelkul visszarantja a penzt kihasznaljak ugyanis azt, hogy a paypal szabalyzata szerint az elado addig koteles a csomagert felelosseggel tartozni, amig az meg nem erkezik a vevohoz
szivesen bemasolnam a levelet, amit egy ilyen esetkor kaptam a paypal-tol, de mergemben kitoroltem :o) termeszetesen visszahuztak tolem a penzt
Nekem vevőként volt egy éve egy hasonló vitám az eBay-en, röviden leírom, mert hasznos lehet: Japánból rendeltem egy franciától kb. 250 USD-ért. EMS-sel kértem a szállítást. Fizetés: paypal. Az eladó feladta a csomagot és elküldte nekem a nyomkövető számot. Az EMS Japánból általában 4 nap alatt megjön. 10 nap után még nem volt sehol a csomag, a nyomjelzés szerint a postázást követő 3 napon Írországban járt valahol, azóta nem volt újabb bejegyzés. Jeleztem az eladónak, hogy eltünt a csomag, adjon be tudakozványt a Japán Postánál, mert csak ő teheti meg, mint küldő. Az EMS küldemények teljesen biztosítottak. Nem volt hajlandó együttműködésre. Jelentettem az eBay-en, hogy a csomag nem jött meg. A dispute-ból claim lett, amit ráadásul az eladó indítványozott, ki sem várta a megállapodási határidőt. Kérték tőle, hogy igazolja a csomag feladását. Ezt az EMS nyomkövető szám megadásával kívánta megoldani. Végül is a javamra döntöttek, mert az indoklás szerint az nyomkövető szám megadásával nem lehet hitelt érdemlő módon bizonyítani, hogy a postára adás valóban megtörtént. Legalább is az eBay-nek ennyi nem elég. Valószínűleg a feladóvevény másolatát kellett volna beküldenie. A vételárat, a biztosítási díjat és a teljes postaköltséget visszautalták a részemre. Nem számított, hogy 98% feletti feedback-kel rendelkezett. Az eBay általában a vevők javára szokott dönteni. Nálad viszont foglalni nem tudnak, mert nem paypal-on keresztül ment a vételár. Ha van valamilyen dokumentációd a postára adásról, szkenneld be és küldd el ez eBay-nek (akár a feladási számlád másolatát, ha más nincs) és hivatkozz arra, hogy tettél bejelentést a postán, az ügy kivizsgálása érdekében. Legrosszabb esetben felfüggesztheti az eBay az eladói tevékenységedet. Ha ő kérte, hogy biztosítás és nyomkövetés nélkül küldd az árut, akkor én nem utalnám neki vissza a pénzt, mert saját kockázatára kérte. Viszont az eBay, ha jól tudom kötelezi az üzleti szabályzatában az eladókat, hogy csak biztosított postai szolgáltatással lehet árut küldeni, függetlenül a vevő akaratától. Az ő szemszögükből megszegted a felhasználói szabályzatot.
Első lépésben az eladónak (azaz neked) kell bizonyítani, hogy elküldted az árut. Ehhez online követhető azonosító kell, ha nincs ilyened, akkor a vevő nem kell bizonyítson semmit, az ő javára döntenek, és visszakapja a pénzét.
Ha paypallal fizetett akkor vissza kell fizetned mese nincs.... Ne küldj biztosítás nélkül semmit.... Az hogy milyen feedbackjaid vannak itt lényegtelen.
Paypalon akarok regisztrálni /ebay-en szeretnék majd vásárolni/,azt szeretném kérdezni ,hogy érdemes-e net kártyát kérni a mastercardomhoz, vagy legyek bátor és a meglévő mastercardal regisztráljak. Illetve angol eladótól szertnék vásárolni, forint alapú számlám van,az eladó preferálja a paypal-os fizetést,vásárlás után a paypal lefogja rántani a megfelelő összeget vagy nekem kell utagatni a paypal-os számlára?Válaszotok előre is köszönöm!
"Darth Vader: Nem... Luke... Én vagyok az apád!" :)
Szerintem ne fizesd vissza neki. Ha nagyon akadékoskodik, akkor rá lehet világítani arra is, h. Ő sem tudja bizonyítani, h. nem kapta meg Pont emiatt, h. nem volt tracking number.
Most van egy vásárlóm, aki normál postázást választott, biztosítás stb... nélkül, fizetett is, fel is adtam a cumót, de az nem érkezett meg hozzá.
Írt egy arrogáns levelet, hogy nem kapta meg, küldjem vissza a lóvét, mert elege van a csalókból, vagy felnyom az ebaynek. Megírtam neki, hogy bocsika, biztosítás nélkül kérted, így jártál, nem tudok mit tenni, nem az én hibám, nincs tracking number, nem tudok utánaérdeklődni blablabla... nem vagyok csaló, nézd meg szépen a legfrissebb feedbackjeimet, mindenki mindig mindent megkap.
Fel is nyomott az ebayen. Most megnyílt köztünk egy párbeszédablak, ahol kardozhatunk, meg az ebay kérdezi tőlem a postázási metódust, meg ilyenek, plusz az ebay _tanácsolja_ nekem, hogy próbáljunk dűlőre jutni, egyelőre mindenféle retorzió nélkül, ha nem, akkor majd ők fognak vizsgálódni.
Megírtam neki ismét mindent, rendben. Ezt már az ebay ügyfélszolgálat is olvassa. Megírtam, hogy nem tartom jogosnak az igényét arra vonatkozóan, hogy most pénz vissza, mivel nem kérte biztosítani a küldeményt.
Szerintetek? Járt már valaki így? Most lehet, hogy az ebay mindezzel nem fog foglalkozni és beszopat? Dehát nem jogos! Vagy mégis? Lehet vissza kellene fizessem neki a pénzt, aztán felejtsük el egymást, de az igazságérzetem nem engedi...
Ami ON is jó lehet, mert hamarosan vége a karácsonyi szezonnak, jönnek a kiárusítások, és ha a forint is erősödik, megint nagyon olcsón lehet rendelni dollárországból :-)
Milyen igazad van :-) Csak pár napot nem nézegettem az árfolyamokat és tessék :-) Most meg az járhat pórul aki teszemazt 220nél fizetett és most kapná vissza dollárban a számlájára a refundot. Szóval az árfolyamingadozás mostanában elég durva.
A vám nem fix, hanem kb. 0% és 10% között változik a származási ország és a termék függvényében. A konkrét számok a korábban belinkelt TARIC oldalon találhatók.
Sajnos szerződéssel is drágább. A munkahelyemnek van DHL szerződése, és nem is vagyunk egy kiscég, mégis olcsóbb a lakossági DHL Amerikából ide, mint innen oda a szerződéses. Miért? Mert nincs piac.
Minden unión kívüli országból érkező árura vámot és áfát kell fizetni. A vám és áfa alapja az áru és a szállítási költség értékének összege. Az áfa mértéke 20% a vámé, ha jól emlékszem 6%. Viszont csak azokat a tételeket kell megfizetni, amelyik számított értéke meghaladja a 10 eurót. Ilyen esetekben kell csak vámkezelésre bemenned a vámhivatalba. Pl, ha valamit 50 USD-ért veszel, akkor is vám és áfa köteles a vásárolt dolog, de nem kell megfizetned sem a vámot sem az áfát, mert ha kiszámolod egyik sem éri el a 10 eurót. Ilyen esetben csak lepecsételi a vámhivatal a csomagot és a postának továbbadja kézbesítésre. Magasabb érték esetén viszont már behívnak vámkezelésre, sőt további díjat kell fizetned a posta felé, hogy a vámhivatalnál letétbe helyezték a csomagot. Ilyenkor nagyon rosszul jár az ember. Ennek a tortúráját inkább nem részletezem.
Ez azért van, mert akinek szerződése van az adott futárcéggel, annak természetesen kedvezőbb áron szállítanak, mint ha egy egyszerű földi halandó beállít, hogy szállítani szeretne. Volt már, hogy az USA-ból 4db felnit 350$-ért küldtek el FedEx-szel, mert volt szerződésük, viszont máskor pár apróságot akartak hasonló összegért küldeni.
Csak azt nem értem hogy amikor én veszek valamit és 50fontért elküldik Angliából DHL-el.De ha én vissza akarnám küldeni akkor meg kb a 4-szeresse szintén DHL-el.
Én laptopot szeretnék venni amerikából Ebayen! Az ár 150000HUF postával együtt(usps EMI)! Kb mennyi lenne rá a vám+áfa, vagy hogy tudnék minél olcsóbban kijönni ebből a hazaküldőzdis dologból! Uspack.hu-n is kértem ajánlatot, esetleg úgy olcsóbb?