Amit leirtal az nem hiba. Mivel a lampak nem aksirol mukodnek hanem kozvetlen a generatorrol. Alapjaraton nem egyenletes a feszultseg a generator kis fordulata miat. Magasabb fordulaton meg a feszultsegszabalyzo kozbe lep es azert van az h a feny tompul. Ambar a tompulas tulsagosan nagy akkor lehet feszultsegszabalyzo hibba. De igy latatlanba pontosat mondani nem lehet h az ugy tenyleg jo e. Mit fosol h kulon olajzasos?! Nekem soha nem volt vele bajom egy robogomon sem.
Tegnap vettem egy Scarát és szeretném megkérdezni, hogy mennyire megbízható a kétütemű olajat adagoló kütyü? Jellemző rá, hogy meghibásodik, vagy ne tartsak ettől?
Valamint van egy pici hibája, amit a tűző napsütésben történt adásvételkor jól benéztem. 2004-es 50 2T Scarabeo-ról van szó, alapjáraton pislognak a lámpák, amikor felveszi a fordulatot akkor már egyenletesen égnek, de gyengül a fényerő.
Tehát alapjáraton egyenletlen fényerő, de sokkal fényesebb mint magasabb fordulaton.
10 vagy 12 Ah-s akksi kell bele, elvileg a polaritás nem sokat számít, mert a vezeték elér, most én is csak fordított polaritásút kaptam bele és gond nélkül beleraktam!
Halihó ,tudnátok segíteni ,hogy most vettem egy scarabeo 150cm 1999 , szeretnék olajcserét csinálni hétvégén ,meg van az olaj, olajszűrő . Hol találom az olajszűrőt a gépen . illetve ,hogy lehet hozzáférni . Egy külföldi oldalon volt egy megjegyzés ,hogy a kipufogót le kell szerelni ,hogy hozzá lehessen férni. találtam karbantartási kézikönyvet hozzá ,de ez nem volt leírva benne, Előre is köszönöm.
Az h jo e a kocsin a lengescsillapito 15 evesen az tobb dologtol is fugg. Es igen talalkoztam kocsival ami 20 evesen is jo volt a lengescsillapito. De az teny bontott lengescsilapitott nem igen szoktam kocsiba rakni. vagy is meg pl nem volt ra. pedig szereltem eleg kocsit.
HAT marha egyszeruen bizonyithato h volt e furva vagy sem. A furasnak mindig lathato jelei vannak. Egy h a furat nagyobb lesz mind volt a dugo mere mar arulkodik 0.25 vagy 0.50 nagyobb mind a gyarilag volt. Most nem tudom a gyari furat merett sajnos. A masik meg a hengert honoljak furas utan ami igen eros karcokat csinal a henger falan. Ami tobb ezer km utan is latszani szokot. a harmadik h meglehet merni a furatot. a kopasokat ki lehet merni es abbol rogton kiderul h bizony a hengerhez nem nyultak. Szoval belehet bizonyitani. Nem rossz az RMS mind marka de nem egy nagy minoseg. Megsugom az is szokot kinai alkatreszt arulni nem is keveset. Nekem volt mar fen rms henger elmegy vele a motor de kozel sem megy el annyit mind egy gyari. Ha jot akarsz akkor valami nevesebb markat veszel mondjuk pollinit vagy malossit hengerszetbe. Ha furatot akkor is edemes nevesebb markat venni igaz tobbe kerul a dugo mind a RMS hengerszett. Az biztos a szereloknek mondott tarsasag tobbsege tok hulye nem ert semmit a motorhor csak csinalja mert egyszeru.
Ismét tönrement a hengerem... (másik szerelőhöz vittem, aki azt mondta szerinte a korábbi szerelésnél a dugattyút kicserélték, de a hengert nem fúrták meg) Na ezt hogy bizonyítsam be?!?!
Már rohadtul elegem van, mióta megvettem állandóan gond van a géppel. Pedig mindenhol azt olvastam, hogy a scarabeo egy elnyűhetetlen szerkezet. Eddig nekem még nem az.
Szóval most megfúrja a hengert és megint kap egy új dugattyút.
Mielőtt ezt megcsinálja, találtam egy komplett hengerszettet, ami nem tűnik drágának, de nem tudom megvegyem-e. Általában ami először olcsónak tűnik, az utána megbosszulja magát.
Most mindenki nekiáll telót cserélni? Érdekes! 15-évesek " csak " még ezek a motorok. 15-éves autók jobb állapotban vannak? Azokhoz jó egy bontott futómű? Meddig jó?
Jó munkát srácok! Szere adott teleszkópos elérhetőséget. Dani, Neked felújított a patronod.
Hat ha szenvedni szeretnel en nem akadalyozlak. Mondjuk keres ra a google-ben es megtudod. De ha csak azt irod be h lengescsilapito felujitas is kidobja. Meg vagy meg egy tucat ceget. Bp o a legnagyobb. Nekem csonalt mar par lengescsillapitott.
Nem tudom mit szenvedsz ezzel vagy veszel egy ujat es meg 6e rateszel vagy elmesz a karaszy lengescsilapito felujitohoz es pl megkerded meg tudjak e javitani. Egy ev garit valalnak altalaban. Szerintem nem erdemes bontott dologal foglalkozni hidraulikus dolgok kapcsolatban. Ki tudja milyen meddig tart.
Kicsit félek tőle, de valószínű be kell vállalnom, mert az enyém már elég idegesítő. Már félek minden kis bukkanótól, kerülgetem, mint régebben a 10-es kerekű robogóval...
Az új patron 16-18 000 körül van, azt drágának találom, de, ha meg megveszek egy rossz használt villát 10-ért, akkor egyrészt asszony agyonüt (amúgy is minek kellett a motor, pláne, ha rossz...), másrészt meg kidobtam egy új patron árának a felét.
Erre (a tesztelésre mocin kívül) tippeket várnék én is, mert csak akkor lenne ez jó megoldás ha oké a patron + nem találok mást, akkor elhoznám, egyelőre talonba tettem, még nézelődök.
Az 500 scaran minden elszokot dogleni csak pont az nem. No a mindent nehogy felre erd. Ritkan doglik be inkabb idegesito kis hibai szoktak lenni. Pl a vizpumpa megdoglik. Ambar minden mas motoron is megdoglik idovel. Szoval ha veszel egy visdzatekert oras hulladekot akkor tenyleg csak szopni fogsz vele. Ha egy karbantartotat veszel es figyelsz ra sok bajod nem lesz vele. Jo kis motor ha nincsen legyilkolva dessajnos sok levan.
Jövőre szeretnék venni egy használt Scarabeo 500-ast, viszont egy robogószerelő azt mondta, hogy az 500-as kinyírja a hajtókarcsapágyat. Avval indokolta, hogy a nagyméretű dugattyúhoz alul lett tervezve a hajtókar.
Ti mit gondoltok, hogy mi a tapasztalat hajtókar ügyben?