A sárvédőt Osztrák magánszemélytől vettem más alkatrészekkel együtt "csomagban", aki hirdetett pár R12 alkatrészt. Sárvédője csak ez az egy darab jobb oldali volt, ez a jobbos egy MAXICAR sárvédő, szépen kivitelezett, de nem gyári.
Gyári Renault matricás, atörténelmi időkben gyártott R12 sárvédő nagyon ritkán kerül fel a netre szinte mindig horror áron... sajnálom, de nem tudok ötletet adni, a beszerzésre.
"Fényképekkel kapcsolatos ígéret részben most kerül teljesítésre"
Nem felcsavarozva összepárosítva a két sárvédő:
Egyik R12 jellegzetesség: Ez a beugrás a Daciákon a 70-es évek közepén már nem volt, talán csak az első években:
Másik jellegzetesség: Az "A" oszlopon kerek furatokkal rögzíthetőek a sárvédők, a Dacia sárvédők, legalábbis a 70-es évek klözepén már ovál furattal ellátottak, hogy illeszthetők legyenek. Sajnos ez az elfogadott nagyobb méret tűrésre is utalhat:
Harmadik jellegzetesség: Az első kerék előtti, alulra csavarozott takarólemezt a sárvédőhöz egy középső csavar fogja, Daciánál én csak két szélső csavaros megoldással találkoztam eddig:
Egyetlen eltérés: A balos fekete sárvédőben a pára/esőkivezető cső rögzítőfülei is benne vannak, a festetlen jobbosból ezek hiányoznak.
Végül egy 1976-os bontott gyári!!! még menthető Dacia sárvédő az említett különbségekkel: Motorháztető vonalában egyenes él, nincs beugrás, illesztőfuratok az "A" oszlopnál oválisak, alsó lemz két csavaros rögzítésű...:
Ha már ennyit "dolgoztam" sárvédőügyben, amiknek a méretpontosságát később majd a TS-re szerelt módon akarom leellenőrizni, elbüszkélkedem a fekete sárvédővel együtt vásárolt többi alkatrésszel:
Amit viszont most találtam és ilyen formában az utolsó kép a TS-ről:
Ildi fényképezte az ablakból így nem is tudtam eddig erről a képről (most lettek a fényképezőgépről letöltve). Két hete hétfőn mentem vele utoljára, mostmár nincsen benne motor-és váltó, a felújítás végre kezdőd-(get) Már csak akkor lesz újra mozgásképes, ha a felújítása befejeződik.
Úgy érzem felcsigázta az érdeklődését néhányunknak, nekem talán túlzottan is, így vásároltam egy sárvédőt Zoltántól. Ma érkezett meg. A mai napon csak a kicsomagolásig jutottam, amiről néhány kép készült, de mivel ezeket Ildikó csinálta és kivétel nélkül mindegyiken szerepelek, ezért csak egyet csatolok a hozzászólásomhoz, ez még vállalható. A sárvédőt fel fogom csavarozni a TS-re és néhány napon belül csatolok majd fotót.
Elöljáróban csak annyi, hogy szerintem nagyon korrekt darab, abszolút a gyári R12 sárvédő típusjegyeket hordozza. Hogy ki lehetett a gyártó én nem tudom, szerintem egyébként talán mégsem Román, hanem egyéb minőségi utángyártás lehet. Vásároltam a napokban egyébként Ausztriából egy balost is így most párként azt meg a TS bal oldalára fogom majd felcsavarozni. Én abban bízom, hogy mindenféle feszegetés, igazgatás, kalapálgatás, meg főleg későbbi bosszankodás nélkül lesznek szép hézagokkal felcsavarozhatóak az autóra. Ígérem lefotózom majd a részleteket is.
Ja és köszi Zoli korrekt volt a szállítás és csomagolás is!
A lada egészen más tészta, hiába ugyanaz a korszak. Egy lada mindig sokkal többet fog érni mint egy dacia, ha akarjuk ha nem. Amúgy szegeden egy új sárvédő 22e Ft viszonyítás képpen. Tényleg nem rosszindulatból csak ezek tények.