Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

advocatusdiaboli Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23150

Semmi baj sincs ezzel, ez ennyit fogyaszt. Én már a második ilyet nyúzom, igaz, automata váltóval - nálam a GSII 127 ezer lefutása után átlagban 8.5-8.7 körül hozott, a GS3 takarékosabb, az 7.9 körül fogyaszt (város és autópálya vegyesen, tehát nem a legtakarékosabb üzemmódban). Az automata jelent azért bő fél litert - teljesen reális nálad a 7-7.5 közötti fogyasztás.

Előzmény: jkircsi (23148)
VDaNi Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23149

6,8as átlag tök jó egy 150 lovas egyterűtől

pályán nagy az orra, tolja maga előtt a levegőt rendesen!

 

Előzmény: jkircsi (23148)
jkircsi Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23148

Segítsetek már nekem!

A 2000-es dci motor korábban is (kb 3 hónapja van nálam) sokat fogyasztot. Átlagban 6,8 l/100 km. 6,6 alá sehogy sem sikerült nyomni. De ahogy telt az idő folyamatosan nő az átlag fogyasztás. Most már 7,1-7,2 körül tart átlagban. Ezeket a tankolási visszaellenőrzés is igazolja.

Autópálya 120-as tempónál a pillanatnyi fogy. 7,5, 130-nál 8 l.

Mi a fene lehet az oka? A szervízben voltam kb 2 hete. Műszeresen bevizsgálták, de nem találtak hibát sehol.

Szerintem mondjuk nem is megy olyan jól mint ahogy 150 LE és 350 Nm-től elvárnék.

Szűrő és olajcsere is nemrégen megvolt.

zomby107 Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23147

Hali!

Már utánaolvastam a fórumon, de azért megerősítést várnék:

 

A szellőzőventillátorom nem működik -egy fokozatban se. A klímát se hallom kattani (gondolom ez normális, ha   a venti nem működik....). Digit klímás 1.9 dci.

A korábban írtak alapján legjobb esetben  kontakthiba, vagy előtét ellenállás. Rosszabb esetben  maga  a venti...

Jól szűrtem le a lényeget?

Ja közben az elromlás után 90 km-rel  kidobott egy cheking parking brake-t, de 2 hete volt visszahíváson, és frissítették. A venti hibát, illetve klíma hiát jelezheti? Egyszer már klímahibakor világított.

 Köszi.

szalaics Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23146

Még nem esedékes, de tudnál, ill. tudnátok jóárasított 1,5 DCi 106 LE-höz /részecskeszűrős/ az alábbi olajat, üzemanyagszűrőt, légszűrőt, pollenszűrőt?

Pontosabban:

SOLARIS RNX 5W30 5L; milyen áron éri meg? Láttam 16eFt ér meg 14 eFt-ér, de mintha lett volna valahol olcsóbban is.

Szintúgy a szűrők is érdekelnének.

Előzmény: stevie-w (23143)
Trotter66 Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23145

Az SXR és az NF olaj NEM való a DFP-s kocsiba, oda más olaj kell.

 

Én üzaszűrőt 30E km.-ként cserélek, vagyik minden második szerviznél.

Előzmény: szalaics (23141)
szalaics Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23144

Köszi a pontosítást!

Előzmény: stevie-w (23143)
stevie-w Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23143

Lemaradt a link:

 

http://www.elf.co.hu/lub/content/NT000865C2.pdf

 

Szóval ez a Solaris RNX a részecskeszűrős dízelek kenőanyaga!

Előzmény: stevie-w (23142)
stevie-w Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23142

Olvastam hogy ez az SXR jó hozzá, mármint az 1,5 DCI 106 LE részedkeszűrőshöz.

 

 

A részecskeszűrőshöz spéci olaj kell!

 

Előzmény: szalaics (23141)
szalaics Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23141

Igen a Diesel erre nagyon kényes, meg az üz.anyagra :)

Olvastam hogy ez az SXR jó hozzá, mármint az 1,5 DCI 106 LE részedkeszűrőshöz.

Üzemanyagszűrőt mikor illik ennél a kocsinál cserélni? Az opelnél kb 20 eKm-ként megtettem /nem volt nagy tétel :) /.

Előzmény: Trotter66 (23139)
Trotter66 Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23140

Nem tudok, de 10E környékén említették. Csak márkaszervizben kapsz, szerintem egy telót megér.

Előzmény: Törölt nick (23138)
Trotter66 Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23139

Szigorúan 15E km.-kénti olajcsere és szűrőcsere hozzávaló Elf 5W-40 SXR, vagy NF olajjal sokat hozzá tud tenni a jó állapot fentartásához.  No és pár trükk, amiről bőven olvashatsz ebben a topicban.

Előzmény: szalaics (23137)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23138

Nem cserélték csak átmosták,konkrét árat tudsz mondani rá?

Előzmény: Trotter66 (23135)
szalaics Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23137

Hát ezt nem nevezném oly nagy hibáknak...

Nagyhiba kapcsán olyanra gondoltam, hogy nem hagyott ott sehol az út szélén...

ill. a motorhoz nem kellett nyúlni ill. a turbóhoz meg ami a kocsi mozgatásához kell.

Kiváncsi leszek mit bír majd az 1,5 DCI-m, kicsit tartok tőle, de ez van ill. ilyet kellett venni :) Család..., ja meg tetszik.

 

Előzmény: Trotter66 (23136)
Trotter66 Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23136

Nagyobb hiba?

 

3x klf. klímahiba, ebből kettő esetben a csőhálózat lukad ki: meg lett ragasztva, egyszer nyomásgomba csere,

1x automata kézifék vezérlés hibája, elektromotor szénkefe-csere kellett gombokért,

1x jobbos ablaktörlőkar segédkarjánál a csapágyazás szétkopott: csere újra

2x kilincsgombok cseréje, most már filléres tétel

1x kilincs mögötti infrajeladó csere, bontóból

1x ablakemelő műanyag eltört, csere új, utángyártott - típushiba

1x  műszerfali kijelzőpanel elhalálozása, megfelelő elektronikai elemek cseréje után elvileg örökéletű - típushiba

 

Hirtelen ennyi jutott az eszembe, de ha rákeresel akkor, lehet, hogy találsz még általam tapasztalt hibát.

 

Természetesen nem vettem hibának a kopó-fogyó alkatrészeket, melyeket az idők során kicseréltem, vagy cseréltettem a kocsin. Ilyenek a féktárcsák, betétek, folyadékok, szűrők, axiálcsukló ect.

 

Ja igen, a kocsink egy egykilences dCi Dyn+, PEPACK és nem GS, csak SC napi használatban, munkábajárás, kirándulás, nyaralás, miegymás, szóval pörög bele rendesen.

 

 

 

 

Előzmény: szalaics (23130)
Trotter66 Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23135

Egyébként a turbocserekor az olajbetöltőcsonkot is cseréltek?  Ez az a műanyag elem, amire rátekered az olajnívóval egybetartozó olajsapkát a szelepfedélen.

 

Ugyanis ebbe a műanyagelembe van beleintegrálva a kartergáz-visszavezető szuszogója, és ha a friss turbó elkezdi szívni innen a jófajta olajsáros dzsuvát, akkor mehet megint a levesbe az új turbó. Ez tudomásom szerint egyébként a Renaultban olyan 10E HUF.  Érdemes beleinvesztálni, olcsóbb, mint egy új turbó. Sajnos nem igen lehet belőle kimosni a dzsuvát, egyszerűbb betenni az újat.

 

Szóval ez kicserélték?

Előzmény: Törölt nick (23134)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23134

Szeva apám, itt a bibi ,hogy turbócserénél nem takarították ki az egrt,na majd most nekiállnak valamikor.

Előzmény: Trotter66 (23129)
EME Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23133

Szerintem, amikor kb 5 liter van a tankban, (benzinesnél kb 80, dieselnél kb 100 km-re elegendő) akkor jön ez a sárga lámpa,  ---- típusú demoralizáló, tankolásra felhívó figyelmeztetés.

 

Egyébként dci esetén mi történik, ha valaki ennek ellenére kifogyasztja a tankot?

Hosszas köszörüléssel lelégteleníti magát, vagy borzasztó nagyot szív a "bátor" autós?

 

Egyébként a népautó 3,0 V6 PDTDI nél egy levegősödés, maga a rémálom, így az autó nem is engedi, hogy lelevegősödjön. Nagyon alacsony üzemanyag szintnél olyan tüneteket produkál, mintha kezdené a végét járni az üzemanyag (rángat). Ha ez sem elég hatásos, egyszerűen megáll és újratöltés után pedig elindul. A kis okos...

Előzmény: tomi271 (23131)
Katica1 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23132

A miénk 60 km-nél sípol, és onnan megy vissza pár km-t.

Előzmény: stevie-w (23120)
tomi271 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23131

Igaz, én se tippelgettem, hanem beálltam az első kútra tankolni :) amit észrevettem, hogy 100 visszamaradó km-nél sípolt, hogy figyelem :) és ehhez képest jött gyorsan az eltűnés. Na de ez legyen a legnagyobb problémám :)

Előzmény: szirt (23119)
szalaics Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23130

Gratula, 209 eKm-hez, ha ezt nagyobb hibák nélkül ment :)

Csak egy kérdés, /nincs kedvem most visszaolvasni/ milyen GS-ed van? 1,5 v. 1,9 v. Benzines?

Előzmény: Trotter66 (23129)
Trotter66 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23129

Arany Janikám!

 

A legjobb tudomásom szerint az EGR szelep esetleges kormolódása nem függ össze az olajfogyasztással.

Csak hozzávetőlegesen: amikor turbót cseréltek rajta, akkor nem takarították ki azt is? Ugyanis azon a helyen matattak amúgy is...

 

A szelep a kipufogógáz egy részét vezeti vissza a motorba környezetvédelem címszó alatt, így aztán az olajkörhöz csak akkor van köze, amikor a kipufogógázba olaj, vagy olajpára kerül valamely oknál fogva.  Az EGR szelep alkalamist a kipufogó gázban lévő zsíros koromtól tud eltömődni, ennek is száz meg egy oka lehet. Pl. részleges, vagy elégtelen égési folyamat, sok hidegüzemi rövid út, stb., stb.

 

Nekem még egyszer sem kellett az EGR szeleppel foglalkoznom. Úgy számolom, hogy ezen a héten belekerül a kocsiba a 209E km.

 

 

Ja igen, most kellett cserélni egy klíma (nyomás ellenőrző) gombát, csak, hogy beszámoljak a hibákról is.

 

És még annyit, hogy kicseréltük Zoltán1967 - pontosabban Zoli kicserélte én meg segédmunkáztam - az öszes kilincsgombot, no nem darabját 5.000.- HUF ért made by Renault, hanem pofátlanul olcsón beszerzett mikrokapcsolókkal. Ezúton is köszönet Rönófannak!

 

Tehát igazolhatóan jól működik az update, és ha csak annyit bír, mint a gyári, akkor már megérte!

Előzmény: Törölt nick (23126)
Trotter66 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23128

Hát, (háttal nem kezdünk mondatot:))))...

 

Szóval az attól függ, hogy éppen hol vagyok, és melyik az olcsóbb. szvsz. teljesen mindegy, mindegyikben kerozin van túlnyomórészt.

 

Mostanában került elém a Liqui Moly hasonló terméke, de még nem szereztem be. Toyotás barátaim a Toyota saját márkázott termékére esküsznek, ez a termék már több D4-D motoros kocsit "hozott vissza". Ezek általában rövid utakra használt autók, nincsen idejük "kiégni", vagy üzemi hőmérsékletre felmelegíteni az egész szerkezetet, nemcsak a motort.

 

Nos, ha nem rövid utakra használod, akkor a saját megnyugtatásodra használd az üzemanyagadalékokat.

Előzmény: szalaics (23125)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23127

Én ilyet haszálok: castrol tda , keress rá ha érdekel.

Előzmény: szalaics (23125)
Törölt nick Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23126

Helló  Lenne pár kérdésem,az egr szelep hiba okozhat olajfogyasztást(szerintem nen de valami olajfelhigulást igen),Pucolt már valaki egr szelepet,hol talaálható?

szalaics Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23125

Üdv Trotter66!

 

Olvasom, hogy Te is szoktál STP, vagy Wynns üzemanyagadalékot tenni időközönként a kocsiba /üzemanyaghoz :) /. Azt, hogy STP-t vagy Wynns-t teszel bele meghatározza valami? /minőség esetleg/

Én igazából az előző kocsimba is használtam: 98-as DTI vectra és hogy ennek köszönhető-e, hogy 325 ekm után is a szerelő csak dicsérte a motorját, nem tudom, de Én a GS2-be is tettem/teszem (igaz még csak 1 hónapja van meg).

Előzmény: Trotter66 (23123)
szalaics Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23124

Elfogadom amit írsz és nem is a Szervizekkel akarok versengeni, és az is lehet, hogy rossz példát hoztam fel, de rátapintottál, hogy Renault témában Vas megyében, főleg Szombathely térségében nem ismerek szervízen kívül megbizható szerelőt.

 

Hozzáteszem, hogy  Szombathelyi márkaszervíz hozzáállásával maximálisan meg vagyok elégedve!!!

 

De /de-vel nem kezdün k mondatot :) /, csak tapasztalat, és ismét a régi opel vectrámból indulok ki, mikor motorhiba kapcsán EGR szelep hibát írt ki, és még jó, hogy körbenéztem a motortérben /de ehhez kellett, hogy tudjam merre induljak el a Tech2 segítségével/ akkor tettem össze a kezem, hogy nem indultam sem szerelőhöz sem szervízbe....

hiba: a szondához vezető kis csövecske gumicsatija repedt meg és false levegő került a rendszerbe miatt jelzett hibát. Csati le, új gumicső levág, bedug, hibakód törlés, azóta is megy.... /szervíz-, szerelő-, utiköltség, maradt a zsebbem/.

ilyen kis apróságok analizálására gondoltam, ha nem találtam volna meg a hibát és lásd az előző hibaanalizált, biztos szerelőhöz viszem a kocsit.

 

Egyébként csak azért bátorkodtam a fórumon feltenni érdeklődésem, mivel a Renault fórumon is fent van a diagnosztizálás "otthon" ELM készülékkel....

 

"Természetesen az is üdvözlendő, ha annyira vonz a téma, hogy hobbiból szeretnél elmélyülni benne. A neten rendkívül sok részinformáció kering, elsősorban a nemzetközi fórumokon. Ha megszállottan érdekel a téma, sok-sok munkával egész jól összerakható részletek birtokába juthatsz."

 

Na ez az, így tettem az Opelomnál is....vettem a fáradtságot :)

Szeretnék így tenni a GS2-nél is, és a Fórumnak köszönhetően a pótkeréktartómat is így csináltam meg, és csináltam másnak is itt a környéken...

 

Bocsi a hosszú reag.ért. és köszi a választ!

Előzmény: stevie-w (23115)
Trotter66 Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23123

Üdv a topicon!

 

Ha valamelyik nagy kúthálózat sűrűforgalmú kútját választod, nem tudsz melléfogni elvileg.  Én döntően ÖMV-t, illetve alkalmanként Auchan kútnál tankolok, és olyan 1000 km körül szoktam STP, vagy Wynns üzemanyagadalékot tisztás gyanánt beletenni.

Előzmény: BLC (23118)
szirt Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23122

Gondolom bizonyos üzemanyagmennyiség alatt (5-7 liter?) nem tippelget és ez tényleg korrekt szerintem.

 

Nekem a LagII esetében nem rémlik, hogy láttam volna 100 alatti értékeket.

Vagy tévedek? :)

Előzmény: stevie-w (23120)
stevie-w Creative Commons License 2011.05.02 0 0 23121

Hol van értelme tankolni diselt(kút) egy bejáratós 1.5 dci-nek?

 

 

Márkás benzinkútnál.

 

A kannás tankolás orosz rulett, mert a kannából szemmel nem látható szennyeződések is kerülhetnek az üzemanyagrendszerbe, a nagy nyomású rendszerben pedig ezek súlyos károkat okozhatnak.

 

Fel szokott merülni a prémium üzemanyagok kérdése is (Shell V-Power Diesel, OMV MaxxMotion, Agip DieselTECH, MOL EVO NEO Diesel, stb). A vélemények megoszlanak, van, aki érzi, hogy ezekkel jobban megy az autó és kevesebbet fogyaszt, mások szerint mókusvakítás.

Amíg dízelem volt, én az Agip-nál tankoltam, mert az ő prémium gázolajuk (akkor valami Blue Tech volt a neve, vagy mi) csak pár forinttal volt drágább a simánál.

Előzmény: BLC (23118)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!