Egy kép a prototípusról. Összesen 6 db-ot gyártottak belőle, ez volt az első. 33m x 7,2m x 1,2m (mer.). Az érintett hajóba 8m középre be lesz toldva, a tetőrész kialakítása már itt fog megtörténni.
Egy a tóra teljesen alkalmatlan, alacsony szabad oldalmagasságú, moszkva kinézetű rút valamiről van szó.
Nem félkész, hanem inkább negyed, ráadásul a test középen keresztben ketté lett vágva, és bele lett toldva, hogy nagyob legyen.
A szállításhoz nem kellett vágni a főfedélzetből semmit, mert hogy odaáig volt "kész" (szerkezetileg).
A 150 milliós vételár, és a még ugyanenni ráköltés kb 3x-osa a reálisnak.
Persze biztos akad aki ennek örül..., például az, akinek a zsebébe ismét csusszan ebből pár (tíz)millió.
Röhej, hogy 10 éve játssza a BHRT a kisded bűnöző játékait, de senki nem néz a körmére. Naná, mert aki nézhetne, az is benne van..., ahhoz meg túl kicsi a nagyságrend, hogy a közmédia figyelmét is felkeltse.
Hogy 300 millióból miféla hajópark fejlesztést lehetne csinálni, azt döntse el mindenki maga, aki kicsit is ért a hajókhoz, és a hozzájuk kapcsolódó számokhoz.
Nekünk ott, ahol már a belvízi szabályok vannak már érvényben, kötelező a pilot. Például Duisburgba nem viheti fel a hajót még a német bara sem, hanem jön a folyami kormányos. De annó én vizsgáztam belőle, kötelező volt. De nem nemzetközileg az.
A jelenlegi garnitúrának még a Col. Reg. megértése és alkalmazása is kihívás, nem kell megzavarni őket még egy belvízi szabályzattal (is). Erősen csökken a színvonal.
Rosszul is van fordítva, mert nem viselhet, hanem viselnie kell, különen honnan tudjuk, hogy a céltárgy manőverképességében gátolva van?
Bocsi Ramsau. Olvasásértelmezési gondjaim voltak. :D Szóval az úgy jó, de igen bikfangosra sikeredett a fordítás. Tényleg, a Col. Reg. le van fordítva magyar nyelvre?
Kedves scossa! Köszönöm én is az információt. Lehetne egy kicsit többet is megtudni erről az AFP nevű szervezetről? Kik voltak, miért alakultak, mikor működött, stb? Előre is köszönöm a választ.
Nem okvetlenül kéne, de amúgy van Petőfi térabelvárosi Duna-parton, a Március 15. tér meg a Mariott (volt Intercontinental) között
Szokásos magyar tervezés szerint készült az M6-M0 csomópont M7 felé. elején 2 sáv jó tempóban autózható nagy ív van, majd a végén egy sáv, jó szűkre szabva. mint a csigavonal egyre szűkebb... :( Az űrszelvény meg gondolom mindenhol a standard 4,5 magasság. de kicsit várnak elkészül az M0 szélesítése és szélességben nem lesz hiány...
Lehet korábbi infókban benne volt,de lehet valamit tudni az újdonságról?
Colreg 28. szabály. Merülésük miatt mozgásukban korlátozott hajók.
Merülése miatt mozgásában korlátozott hajó, a 23. szabályban, a géphajók számára előírt lámpákon kívül, ahol a legjobban látszik, viselhet függőleges vonalban egymás fölött, három minden oldalról látható vörös lámpát vagy hengert.
A mórickaábra az új, januárban életbelépő BELVIZI HSZ-ből(57/2011 NFM. rend.) való. Sok érdekesség található benne. Én a MAHOSZ valamint a személyhajósok helyében sikítanék. Ebben az évben már a második félmilliós műszaki fejlesztést igénylő projekt (pl.tolóhajónál az új fények kikábelezése) Kellhet még némi sárga gömb a vontatmányokra stb. Még nem volt időm részleteiben összehasonlítani, de érdekes.
A négyszög alakú szines idomok a hagyományos irányított poziciófényt, az egyéb szines pettyek a 360°-ban látható navigációs fényeket hivatottak imitálni TAYFUN olvtárs által közzé tett móricka-ábrán. (felénk közelítő, a bal oldalán szabad elhaladást biztosító, menetközben munkát végző "tengeri" úszómű - - vagy valami illesmi)
Logikusan, ha már autópályát említettek - akkor arra.
Azt nem tudom, mekkora íve van az M6 nak a nullásnál, és azt sem, hogy ott mekkora a szabad űrszelvény, de ha azon átjutnak, akkor nem nagyon van másik, "csak" az M78 autópályahídjai.
Majd a szakemberek megmondják, merre akarnak menni -itt nekünk szvsz nem a szárazföldi, hanem a vízi szállítás az érdekes.