Gyakorlatilag nem. Ahol az órát megtekerik, ott ritkán végeznek félmunkát, az egyéb ellenőrző pontokat is átállítják.
Szirtnek igaza van, a km futás nem annyira lényeges dolog az autó valós állapotához képest. Használt autónál azt kell felmérni, a közeljövőben milyen kiadások várhatóak az autóval.
A Renault-k esetében nagy segítség, hogy a márkának egységes nemzetközi szerviz adatbázisa van, így alvázszám alapján az autó (márkaszervizes) előélete nyitott könyv.
Itt a topikban már rengeteg reményteljes használtautó előkerült, és a dízelekről rendre kiderült, hogy az a km-óra állás, amivel hirdetik őket, már évekkel ezelőtt sem volt igaz.
Ez különösen igaz a szép állapotú, fiatal, de "ár alatt" hirdetett, külföldről frissen importált autókra.
Az állítólagos magyarországi első forgalombahelyezésű (ámde letakart rendszámos) autónál így első ránézésre kevéssé lóg ki a lóláb. Bár persze nem Privilége, hanem Dynamique Plus felszereltségű, és hát ez a tény egy picit hitelteleníti a hirdetés többi részletét is, de egy megnézést megér.
Amúgy azt szoktuk kérdezni a használt autókra vágyóktól, hogy évente mekkora futásteljesítménnyel számolnak. Évi 20 ezer alatt összességében jobban megérheti a benzines változat.
A második esetében mi alapján gondolod, hogy az kevesebbet futott?
Nem gondolom.
Én azt írtam, hogy rámozdulnék, HA ÉS AMENNYIBEN vezetett a szervizkönyve. (És hozzáteszem, hogy az is fontos, hogy erről a szervizkönyvről az adott szervizben is tudjanak.)
Ha egy jó helyen - ahol tényleg feltárják a hibákat, várhatóan csereérett dolgokat - átnézeted, akkor nem az az elsődleges, hogy mennyit futott az autó.
Üdv. Ki lehet olvasni a valós km-ert? Mert átvizsgáltatás nélkül amúgy sem veszek kocsit. A ("75ezret") futott autó tulaja egyébként engedi bevizsgáltatni, a másikkal még nem tudtam beszélni.
Üdv mindenkinek. Terveim szerint belépek a scenic-esek népes táborába. Ezt a két autót néztem ki első körben, szeretnék véleményeket kérni róluk. Esetleg felismeri valaki?
Öröm az ürömben, hogy a vállalat elismerte a károkozást, és az ilyen esetre szóló biztosításukra rendezik.
Pénteken megyünk be a vezetővel a biztosítóba, de a biztosítós rokkonom /másik biztosítnál/ javasolta, hogy érdeklődjek utána mennyi egy ilyen üvegjavítás kb amibe biztos megáll, és ha kérdik a kárfelvételnél vagy azt kérjem, vagy a márkaszervíz javítatását számlára...
Én a második verziót szeretném, és van esély mert 3,5 éves a kocsi /elmérletileg 5 évig/ bevállalják a biztosítók, hogy így legyen megcsináltatva....
CSak kb árra lettem volna kiváncsi, hogy mennyi egy gyári üveg és kb mennyi idő a javítás...
Segitséget szeretnék kérni egy probléma megoldásra. 2005-ös 1.6 16V gépem van.Olyat csinál hogy a kormányzár nem old ki ha az autó megvan kicsit dölve.Sik terepen semmi gond vele. Voltam vele szervizben is és megállapitották 5000-Ft ért hogy semmi baja. Azota már egy párszor eljátszotta.Irtózatos rángatások,tekerések után lehet csak kioldani. Járt-e már valaki igy? Attól félek hogy károsodik kormányoszlop és majd ott nem fordul ahol kéne.
Van egy csomó olyan üveges cég, akik "önrész nélkül" is megoldják a problémádat. A honlapjukon utalnak is erre, "rugalmas casco-ügyintézés" vagy más szlogennel... Gugli a te barátod ;-)
Tudtommal a biztosíó már nem fizet, vagy utal "kézbe". Bejelented a kárt, felveszik, majd elküldenek egy velük szerződött autóüvegeshez, vagy márkaszervizhez és az ott kiállított számla alapján majd neked kiutalják a pénzt.
Vagy olyan helyre méssz, ahol közvetlen szerződés van az adott biztosítónál és a meghatalmazásod alapján eljár majd az üvegező cég a biztosító fele. Nyilván az önrészt Neked kell álnod, ha olyan a biztosításod.
A fűkaszás dologgal kapcsolatban: Elismerte írásban a fűkaszálást végző cég bárminemű feleősségét a károkozásért?
Mert ha nincsen a kezedben egy ilyen tartalmú irat, valamint a cég felelősségbiztosítási papírja, akkor vajmi kevés az esély, hogy ráterhelheted akár az önrész összegét, akár a teljes kárt.
Azzal együtt nagyon sajnálom a történteket, amikor olvastam elsőre azt hittem, hogy feltörték a kocsit. De elég nagy a baj így is, meg főleg méreg.
Tudom, hogy különböző formájú a két autó hátsó lámpája, de gondolom azért működésében azonos lehet.
Szóval, mindkettő érdekel.
Igazából arra vagyok kiváncsi, hogy a faceliftes Scenic II led-es lámpája (ami nekem nagyon tetszik) folytatódik-e a III-as szériában, vagy visszatért a gyár a jó öreg villanykörtéhez?
A Renault gyári első beszállítóinak (Lautrette, Mecafilter) szűrőit árulják. A sima kisker ár 1000 és 2000 ft között lehet a lég-, olaj- és pollenszűrőkre.
A gázolajszűrő ára szélsőséges határok között mozoghat, függően a konstrukciótól.
az elromlás után 90 km-rel kidobott egy cheking parking brake-t, de 2 hete volt visszahíváson, és frissítették. A venti hibát, illetve klíma hiát jelezheti?
Nem valószínű.
--
Egyszer valaki leírta, hogy a klímavezérlő 5V-os tápja volt zárlatos, és erre dobált random hibákat, mert rángatta a tápot a hibás elem.
és tápfesz esésre random hibákkal reagál a computer.
A korábban írtak alapján legjobb esetben kontakthiba, vagy előtét ellenállás. Rosszabb esetben maga a venti... Jól szűrtem le a lényeget?
Jól szűrted le a lényeget, de azért mutasd meg villamossági szerelőnek. Lehet sima kapcsolóhiba, neadjisten biztosíték, kábeltörés. Vagy lecsúszott a csatlakozó valahonnan.
az elromlás után 90 km-rel kidobott egy cheking parking brake-t, de 2 hete volt visszahíváson, és frissítették. A venti hibát, illetve klíma hiát jelezheti?
Nyilván a fogyasztást borzasztó sok dolog befolyásolja: láb, forgalom, mostanában már gyakran beindul az automata klíma (!) stb. Az enyém automatával ugyanebben a nagyságrendben fogyaszt: előváros+Bp, autópálya nélkül. De néztem egy német site-ot : www.spritmonitor.de , ott is kb ennyit fogyasztanak. (Pedig ott "szuper" üzemanyagot kapnak a motorok, nem a lenézett magyar gázolajat!)
Ez a motor nem fog akkor sem sokkal kevesebbet enni. Erős, nagy, két kiegyenlítő tengellyel, egy jó böszme, magas, súlyos kasztniban, sok-sok segédberendezéssel. Egyébként, ha nagyon simogatva vezeted, akkor tud ez is szerényen fogyasztani, országúton, egyenletes 100-as tempóban hozza ez is a 6 liter körüli-alatti fogyasztást.