Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-w Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23180

Ki lehet olvasni a valós km-ert?

 

 

Gyakorlatilag nem. Ahol az órát megtekerik, ott ritkán végeznek félmunkát, az egyéb ellenőrző pontokat is átállítják.

 

Szirtnek igaza van, a km futás nem annyira lényeges dolog az autó valós állapotához képest. Használt autónál azt kell felmérni, a közeljövőben milyen kiadások várhatóak az autóval.

 

A Renault-k esetében nagy segítség, hogy a márkának egységes nemzetközi szerviz adatbázisa van, így alvázszám alapján az autó (márkaszervizes) előélete nyitott könyv.

 

Itt a topikban már rengeteg reményteljes használtautó előkerült, és a dízelekről rendre kiderült, hogy az a km-óra állás, amivel hirdetik őket, már évekkel ezelőtt sem volt igaz.

 

Ez különösen igaz a szép állapotú, fiatal, de "ár alatt" hirdetett, külföldről frissen importált autókra.

 

Az állítólagos magyarországi első forgalombahelyezésű (ámde letakart rendszámos) autónál így első ránézésre kevéssé lóg ki a lóláb. Bár persze nem Privilége, hanem Dynamique Plus felszereltségű, és hát ez a tény egy picit hitelteleníti a hirdetés többi részletét is, de egy megnézést megér.

 

Amúgy azt szoktuk kérdezni a használt autókra vágyóktól, hogy évente mekkora futásteljesítménnyel számolnak. Évi 20 ezer alatt összességében jobban megérheti a benzines változat.

 

 

Előzmény: paksi (23175)
stevie-w Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23179

A második esetében mi alapján gondolod, hogy az kevesebbet futott?

 

 

Nem gondolom.

 

Én azt írtam, hogy rámozdulnék, HA ÉS AMENNYIBEN vezetett a szervizkönyve. (És hozzáteszem, hogy az is fontos, hogy erről a szervizkönyvről az adott szervizben is tudjanak.)

 

 

Előzmény: szirt (23176)
tomi271 Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23178

Ugyanez a hibám volt pár hónapja. Nekem előtét ellenállás volt, csepelen kb 20 perc alatt orvosolták.

Előzmény: zomby107 (23147)
szirt Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23177

Igazából állapotot vesz az ember.

Ha egy jó helyen - ahol tényleg feltárják a hibákat, várhatóan csereérett dolgokat - átnézeted, akkor nem az az elsődleges, hogy mennyit futott az autó.

Előzmény: paksi (23175)
szirt Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23176

Persze, mindkettő futhatott már 300 ekm-et.

A második esetében mi alapján gondolod, hogy az kevesebbet futott?

A másodiknál meg kitakart a rendszám - számomra az sem jobb az LGM-nél. :)

 

Egyébként az LGM már úgy 3 éve az országban lehet.

Előzmény: stevie-w (23174)
paksi Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23175

Üdv. Ki lehet olvasni a valós km-ert? Mert átvizsgáltatás nélkül amúgy sem veszek kocsit. A ("75ezret") futott autó tulaja egyébként engedi bevizsgáltatni, a másikkal még nem tudtam beszélni.

stevie-w Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23174

Természetesen a második a fele annyi (he-he) km-rel, gyári xenonnal jobb - nekem a színe és belseje is jobban bejön.

 

 

...azonban a 2004-es gyártás és az LGM rendszám kombinációja garantálják a min. 300 ezres futásteljesítményt. Mint tudjuk.

 

A másik autóra rámozdulnék, ha és amennyiben tényleg vezetett a szervizkönyve.

Előzmény: szirt (23173)
szirt Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23173

Képek alapján kecsegtető mindkettő.

Természetesen a második a fele annyi (he-he) km-rel, gyári xenonnal jobb - nekem a színe és belseje is jobban bejön.

Előzmény: paksi (23171)
Batman72 Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23172

Jó estét mindenkinek!

 

Tudtok abban segíteni,hogy a1.5 dci-be milyen és mennyi váltó olaj kell?

Ja,és hogy hol van ócsóé??

 

Tenx.

Én

paksi Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23171

Üdv mindenkinek. Terveim szerint belépek a scenic-esek népes táborába. Ezt a két autót néztem ki első körben, szeretnék véleményeket kérni róluk. Esetleg felismeri valaki?

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/grand_scenic/renault_grand_scenic_1.9_dci_privilege-4733203

http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/scenic/renault_scenic_grand1.9_dci_privilege-4670165

A segítséget előre is köszönöm!

szalaics Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23170

Köszi az infókat!

Öröm az ürömben, hogy a vállalat elismerte a károkozást, és az ilyen esetre szóló biztosításukra rendezik.

Pénteken megyünk be a vezetővel a biztosítóba, de a biztosítós rokkonom /másik biztosítnál/ javasolta, hogy érdeklődjek utána mennyi egy ilyen üvegjavítás kb amibe biztos megáll, és ha kérdik a kárfelvételnél vagy azt kérjem, vagy a márkaszervíz javítatását számlára...

Én a második verziót szeretném, és van esély mert 3,5 éves a kocsi /elmérletileg 5 évig/ bevállalják a biztosítók, hogy így legyen megcsináltatva....

CSak kb árra lettem volna kiváncsi, hogy mennyi egy gyári üveg és kb mennyi idő a javítás...

Előzmény: Trotter66 (23168)
zolcsimolcsi Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23169

Üdv mindenkinek!

Segitséget szeretnék kérni egy probléma megoldásra. 2005-ös 1.6 16V gépem van.Olyat csinál hogy a kormányzár nem old ki ha az autó megvan kicsit dölve.Sik terepen semmi gond vele. Voltam vele szervizben is és megállapitották 5000-Ft ért hogy semmi baja. Azota már egy párszor eljátszotta.Irtózatos rángatások,tekerések után lehet csak kioldani. Járt-e már valaki igy? Attól félek hogy károsodik kormányoszlop és majd ott nem fordul ahol kéne.

 

Trotter66 Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23168

Köszi, ismerem a verziókat, csak a kollégának írtam le a lehetőségeket.

Mindenki a saját szerencséjének kovácsa. ;-)

Előzmény: stevie-w (23167)
stevie-w Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23167

Nem foglalkoznék a felelősségbiztosítással.

 

Van egy csomó olyan üveges cég, akik "önrész nélkül" is megoldják a problémádat. A honlapjukon utalnak is erre, "rugalmas casco-ügyintézés" vagy más szlogennel... Gugli a te barátod ;-)

Előzmény: Trotter66 (23166)
Trotter66 Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23166

Tudtommal a biztosíó már nem fizet, vagy utal "kézbe". Bejelented a kárt, felveszik, majd elküldenek egy velük szerződött autóüvegeshez, vagy márkaszervizhez és az ott kiállított számla alapján majd neked kiutalják a pénzt.

 

Vagy olyan helyre méssz, ahol közvetlen szerződés van az adott biztosítónál és a meghatalmazásod alapján eljár majd az üvegező cég a biztosító fele. Nyilván az önrészt Neked kell álnod, ha olyan a biztosításod.

 

A fűkaszás dologgal kapcsolatban: Elismerte írásban a fűkaszálást végző cég bárminemű feleősségét a károkozásért?

Mert ha nincsen a kezedben egy ilyen tartalmú irat, valamint a cég felelősségbiztosítási papírja, akkor vajmi kevés az esély, hogy ráterhelheted akár az önrész összegét, akár a teljes kárt.

 

Azzal együtt nagyon sajnálom a történteket, amikor olvastam elsőre azt hittem, hogy feltörték a kocsit. De elég nagy a baj így is, meg főleg méreg.

Előzmény: szalaics (23165)
szalaics Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23165

Az ideg majd megesz :(

Hazaérve látom, hogy kocsim bal első oldalüvege a fix ki van törve.

Délelött láttam ott a városfenntartó fűkaszás mandrókat....fel is hívtam a vezetőjüket, el is ismerték, hogy Ök /lehettek/ voltak.

Pénteken irány a biztosító....

Érdekelne mennyibe kerül gyári fix üveg beszereléssel? Nemakarom, hogy bepalizzanak a biztosítónál.

Tudom hívjam fel a szervízt, azt is teszem, holnap, de ma kéne írnom egy kárigényt a károkozónak, holnap el kell utaznom...

Úgyhogy jókor jött... most megyek beragasztani, még nem folyt be....

 

EME Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23164

Tudom, hogy különböző formájú a két autó hátsó lámpája, de gondolom azért működésében azonos lehet.

Szóval, mindkettő érdekel.

Igazából arra vagyok kiváncsi, hogy a faceliftes Scenic II led-es lámpája (ami nekem nagyon tetszik) folytatódik-e a III-as szériában, vagy visszatért a gyár a jó öreg villanykörtéhez?

Előzmény: GrG (23163)
GrG Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23163
Csak a pontosság kedvéért a sima vagy a GS érdekel?
Előzmény: EME (23162)
EME Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23162

Scenic III. tulajok! Egy kérdés?

A hátsó lámpa izzós, vagy LED-es?

 

stevie-w Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23161

Szűrőkre infó?

 

 

Nekünk ők a partnereink:

 

www.filtercenter.hu

 

A Renault gyári első beszállítóinak (Lautrette, Mecafilter) szűrőit árulják. A sima kisker ár 1000 és 2000 ft között lehet a lég-, olaj- és pollenszűrőkre.

 

A gázolajszűrő ára szélsőséges határok között mozoghat, függően a konstrukciótól.

 

 

Előzmény: szalaics (23160)
szalaics Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23160

Köszi az infót, ez tényleg barátibb :)

Szűrőkre infó?

Előzmény: stevie-w (23157)
zomby107 Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23159

Köszönöm a tájékoztatást.

Persze már tegnap reggel bejelentettem a  hibát a szerelőmnek. De addig is megnézem a biztiket...

Előzmény: stevie-w (23156)
real_geri Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23158

az elromlás után 90 km-rel  kidobott egy cheking parking brake-t, de 2 hete volt visszahíváson, és frissítették. A venti hibát, illetve klíma hiát jelezheti?

 

 

Nem valószínű.

 

--

 

Egyszer valaki leírta, hogy a klímavezérlő 5V-os tápja volt zárlatos, és erre dobált random hibákat, mert rángatta a tápot a hibás elem.

és tápfesz esésre random hibákkal reagál a computer.

de nem tudom, mennyire általános ez

 

Előzmény: stevie-w (23156)
stevie-w Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23157

SOLARIS RNX 5W30 5L; milyen áron éri meg? Láttam 16eFt ér meg 14 eFt-ér, de mintha lett volna valahol olcsóbban is.

 

 

9500 ft rendben lesz? :-)

 

http://www.autoteka2000.hu/termek_adat.php?t_id=911

 

A hely megbízható, nekünk évek óta ők a beszállítóink.

Előzmény: szalaics (23146)
stevie-w Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23156

A korábban írtak alapján legjobb esetben  kontakthiba, vagy előtét ellenállás. Rosszabb esetben  maga  a venti... Jól szűrtem le a lényeget?

 

 

Jól szűrted le a lényeget, de azért mutasd meg villamossági szerelőnek. Lehet sima kapcsolóhiba, neadjisten biztosíték, kábeltörés. Vagy lecsúszott a csatlakozó valahonnan.

 

 

az elromlás után 90 km-rel  kidobott egy cheking parking brake-t, de 2 hete volt visszahíváson, és frissítették. A venti hibát, illetve klíma hiát jelezheti?

 

 

Nem valószínű.

Előzmény: zomby107 (23147)
Peter48 Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23155

Nyilván a fogyasztást borzasztó sok dolog befolyásolja: láb, forgalom, mostanában már gyakran beindul az automata klíma (!) stb. Az enyém automatával ugyanebben a nagyságrendben fogyaszt: előváros+Bp, autópálya nélkül. De néztem egy német site-ot : www.spritmonitor.de , ott is kb ennyit fogyasztanak. (Pedig ott "szuper" üzemanyagot kapnak a motorok, nem a lenézett magyar gázolajat!)

Előzmény: jkircsi (23148)
VDaNi Creative Commons License 2011.05.04 0 0 23154

így van.

nem egy 1.5 dCi

annak minden előnyével-hátrányával

Előzmény: advocatusdiaboli (23153)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23153

 Ez a motor nem fog akkor sem sokkal kevesebbet enni. Erős, nagy, két kiegyenlítő tengellyel, egy jó böszme, magas, súlyos kasztniban, sok-sok segédberendezéssel. Egyébként, ha nagyon simogatva vezeted, akkor tud ez is szerényen fogyasztani, országúton, egyenletes 100-as tempóban hozza ez is a 6 liter körüli-alatti fogyasztást.

Előzmény: jkircsi (23152)
jkircsi Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23152

Dani!

 

Nálad nem volt ezek szerint változás a másik motor programmal? Ezen is gondolkoztam.

Esetleg chip tuningos optimalizáció?

Előzmény: VDaNi (23151)
VDaNi Creative Commons License 2011.05.03 0 0 23151

így van, nekünk is így eszik a 180as

Előzmény: advocatusdiaboli (23150)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!