Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

jacquesDave Creative Commons License 2011.01.03 0 0 7949

Édes Anyám!!! :-D Ebből nem sok mindent értettem :-D De biztos :-D

Előzmény: GalloG (7947)
MM. Creative Commons License 2011.01.03 0 0 7948

És akkor most melyiket könnyeb javítani? Az elektromos vezérlésűbe azért csak nem kellenek ilyen hidraulikus hókuszpókuszok!? :D

Előzmény: GalloG (7947)
GalloG Creative Commons License 2011.01.03 0 0 7947

Bentről :-)

 

A difi kis kerekét hajtó tengelyen (intermediate shaft) van egy 3 fázisú röpsúlyos olajnyomás szabályzó egység (3 stage governor a doksikban). A bemenetén a motor fordulatával arányos nyomású olaj érkezik (line pressure), és azt "modulálja" a sebesség függvényében a kimeneten (speed signal). A hidraulikus tömb pedig a két olajnyomás alapján "dönti el", hogy kell-e kapcsolni, és fel vagy le.

Előzmény: jacquesDave (7946)
jacquesDave Creative Commons License 2011.01.03 0 0 7946

Szia Gallog!

 

Szintén zenész volnék, mint deskov (405 2.0 aut).

 

A sebességjelet honnan veszi a váltó?

 

Üdv

Dave

Előzmény: GalloG (7945)
GalloG Creative Commons License 2011.01.03 0 0 7945

Ez a váltó jó öreg modell. Ez előnye is, meg hátránya is. Előnye, hogy megbízható, egyszerű, relative olcsó hozzá az alkatrész, "van benne anyag". Hátránya, hogy öreg, sokat futott, buta a vezérlése. Szerintem meg leszel vele elégedve addig, amyg nem használsz egy sokkal komolyabb (vezérlésű) váltóval szerelt kocsit. Utána is, csak onnantól kicsit vágyakozol majd az újjab után :-) (Mondom ezt 4HP18 tulajként, ami 4HP14, kvázi nagyobb méretű difivel és házzal - a lényegi részük egyezik).

 

Elsőre (írtad az olajcserét): olajszintet járó motornál kell ellenőrizni és beállítani! Majd' 2 liter a mutatott különbség álló és járó motor között. Mindig üzemmeleg olajnál (80 fokos, kb. 20-30 km használat), járó motor mellett, "P" állásban kell ellenőrizni a szintet. Ha nem így csináltad, akkor gyorsan ellenőrizd így, és pótold a hiányzót. Ja, legyen max. jelzésen az olaj, ne a két jelzés között félúton. A váltóolaj bizonyos túltöltése nem kifejezetten káros, csak jobban melegszik az olaj a kelleténél. De plusz fél liter nem fog gondot okozni.

 

A visszaváltás a leírás alapján jól működik. Ez a váltó nem követi le annyira a motorféket, mint az újabb elektronikus vezérlésűek, nem kapcsolgat vissza sűrű egymásutánban, hogy lassítsa a kocsit. Annyit tud, hogy ha nem nyomod a gázt, akkor nem vált fel a sebesség növekedésének ellenére (lejtőn lefelé gurulva). Viszont nagyobb tempóról lassítva csak akkor vált vissza az alacsonyabb fokozatba, ha elére a visszaváltási sebességhatárt a kocsi. Csak azért nem kapcsol lejjebb (a motor-fordulat jelentős növekedésével), hogy kifejezetten motorfékezzen, mert annak úgysem lenne értelme - 1. és 2. fokozatban nincs mechanikus kapcsolat a motor és a váltó között, csak az olaj visz át nyomatékot, így motorfékhatás se olyan, mint kézi váltónál (3. és 4. fokozatban viszont teljesen mechanikus a kapcsolat, sokkal erősebb a motorfékhatás is).

 

A váltó egyébként nem fordulatszámra vált, hanem sebességre. Persze a gázpedál állása befolyásolja, milyen sebességnél kapcsoljon fel (minél jobban nyomod, annál jobban kihúzatja, későb kapcsol), de akkor sem a motorfordulattal van közvetlen összefüggésben, hanem a kocsi sebességével.

Előzmény: deskov (7944)
deskov Creative Commons License 2011.01.03 0 0 7944

Üdvözlet minden kedves forumtagnak!

Új tagként azért regeltem a forumba hogy tanúljak az autómata technikáról mivel Én is automata tulaj lettem! NEM BÁNTAM MEG :)

Ez első saját kocsim négyfokozatú automatával szerelve.

Van néhány kérdésem a tapasztaltaltabb fórumlakokhoz.

 

Amit az autóról tudok ZF4HP14 tipusú német gyártású váltóval van szerelve.

 

Jól tudom hogy ez a tipus még teljes egészében hidraulikával dolgozik ill. nélkülöz minden elektromos vezérlést?

 

A autóban és a váltóban 193000 kilóméter van az óra szerint. A váltó KOPP-KOPP lekopogom rendben működik!

 

Az Peugeotban 2. fokozatba 2000  3. 4. fokozatba 2750-es forulatnál kapcsol.

 

Az autót fél éve vettem eddig 5000 km vezettem, most hoztam el a szerelőtől aki karbantarást végzett a kocsin.

 

A váltóolaj is le lett cserélve!! Az olaj tipusa ami belekerűlt az ismeretlen számomra de utána kérdezek.

Ugy tudom az olajcsere fontos ezért döntöttem a csere mellett.

Azóta 500 km mentem a kocsival. Egy dolog tünt fel hogy gázelvétel után az autót hagyva kigurúlni, nem olyan határozottan kapcsol vissza mint talán korábban 4.-ből 3.-ba renden leteszi de harmadikból másodikba már nem mindíg!

 

Nem emlékszem rá hogy csinálta-e ezt. A kérdésem az lenne hogy hogy kellene dolgoznia az ilyen váltónak??

 

Folyamatosan váltania kell vissza ha a motorfékel akarok lassítani?

 

Az olajról: az előző olaj nagyon koszos volt barnás-fekete túl is volt töltva a kocsi de leszívtam a beöntö nyíláson keresztű a max nívójelzésig.

A mostani olaj sokkal-sokkal tisztább, a váltóból úgy tudom kiforgatták az olajat és így nem csak frissítve hanem ténylegesen nagyrészt cserélve van.

Most a nívó alsó egyharmadánál áll az olajszínt.

 

Írtam esetleg olyat amire szerintetek érdemes odafigyelnem.

 

D

V.6. Creative Commons License 2010.12.27 0 0 7943

Most olvasgatom a gondodat. Ha jól olvastam ki a dologból, ti eddig a hibásnak írt jeladókat csak méricskéltétek a kábelekkel együtt. Ha nem akkor javíts ki kérlek. A kérdésem hogy miért nem cseréltétek, akár még a kábelekkel közösen is, ezeket a jeladókat. Már többször bebizonyosodott, hogy müszer szerint jó a cucc, aztán mégse.  Szerintem próbáljátok meg kicserélni akár még az egész kábel köteget is. Olyan nincs hogy minden jó, aztán mégsem. 

Előzmény: karesz200 (7939)
409 Creative Commons License 2010.12.27 0 0 7942

Hosszú történet, lényege, hogy a 10polusú körcsatlakozó vezetékeinek szigetelése a védőhuzaton belül elporladt és ez időnként zárlatot okozott. Ekkor ez is vészüzemre kapcsolt. Kiírt mindenféle hibakódokat, többek között az egyik fodulatszámjeladót is, pedig annak nincs köze a hibás vezeték szakaszhoz. A vezeték köteg cseréje után megszűntek a hibakódok, de nem volt 4. fokozat. A diagban élőadatként azt mutatta, hogy váltja a 4.-ket, de hajtás nem volt, felpörgött a motor. Időnként meg működött rendesen.

 A műszercsoportra a CAN hiba miatt voltam kíváncsi, ha a CAN hálózatnak ilyen jellegű hibája van, akkor a vele kapcsolatban lévő másik vezérlőben is megszokott jelenni ez a hiba.

 Ki kellene próbálni ezt a vezérlőt egy másik autóban. (a másik autó vezérlőjét meg _véletlenül sem beletenni_ a Tiédbe!!!!!!)

Előzmény: karesz200 (7940)
karesz200 Creative Commons License 2010.12.27 0 0 7941

409!

 

A műszercsoportban van hibakód  : olajszint jeladó.

 

Miért kérdeztet??? Mire gyanakszol?????????????????????

 

Köszönettel!

karesz200 Creative Commons License 2010.12.27 0 0 7940

Kedves 409!

 

Had kérdezzem meg, hogy oldottad meg ezt a problémát??

Mi volt nálad az alapjelenség?

hol találtad meg a hibát???

 

Köszönettel!

karesz200 Creative Commons License 2010.12.27 0 0 7939

Sziasztok!

 

motor-váltó test ki lett mérve, rendben van.

A hiba a váltóvezérlőben van, nem a műszercsoportban és a rádió a régi, nem lett hozzányúlva.

Összes vezeték szálanként kimérve.

A két jeladó szintén kimérve oszcilloszkóppal- jelalak tökéletes :( mégis szakadást ír rájuk.

szimulátoron tesztelve a váltóvezérlő---- eredmény jó

Felraktak rá másik vezérlőt: Hiba ugyan az.

 

Donibcsi Creative Commons License 2010.12.27 0 0 7938

Motor-váltó-karosszéria testelését is ellenőrizni kell. Az is tud ilyet csinálni.

Előzmény: karesz200 (7927)
409 Creative Commons License 2010.12.27 0 0 7937

Nem, abban a váltóban nincs semmi ami ilyet tudna okozni. Ha mindez menetközben jönne elő, akkor talán-talán, de mivel már gyújtás ráadásra előadja, nem a jelszintekkel van a baj. A mágneszelepekre más kódot írna ki. Gyaníthatóan a vezérlővel lesz megint baj. Talán 2hete írtam itt, engem is megszopatott egy ugyanilyen, időszakos kábelhiba miatt elszált a váltóvezérlő.

Előzmény: MM. (7936)
MM. Creative Commons License 2010.12.26 0 0 7936

Nem lehet hogy más hiba van a váltón belül de mégis ezt dobja ki rá a vezérlő? Ki tudja mi járhatott a programozó fejébe mikor alkotta a rendszert.....

Egyébként még olyan is van hogy minden jó és mégse jó, én szereltem egy verdát 2 napig, nem indult be, oszcilloszkoppal meg multiméterrel végigméretem az összes rohadt kábelt  és jeladót.

utána kicseréltem a komplett motorvezérlőt gyujtásvezérlőt, injektorfejet, a vezérlést átnéztem,

gyakorlatilag mindent kicseréltem csak a motort nem, és nem volt hajlandó indulni....

Itt is mindent kicseréltek és teszteltek csak magát a sebváltót nem...

Előzmény: 409 (7935)
409 Creative Commons License 2010.12.26 0 0 7935

Azt mondod, jó a vezérlő, jók a jeladók, hibátlan a köteg. Azért azt nem nehéz belátni, ebben az esetben működne rendesen a váltó. Szóval a fentiek egyike valószínűleg nem igaz. Esetleg UFO tevékenység. ?  Megkérdezem mégegyszer. A műszercsoportban van hibakód??????????? (nem szoktam passzióból kérdezgetni!)

Esetleg rádió lett cserélve?

Előzmény: karesz200 (7933)
GalloG Creative Commons License 2010.12.26 0 0 7934

Ha a vezérlő biztos teljesen jó (más kocsiban tesztelve jól működik), valamint a két jeladó is tökéletes (más kocsiban tesztelve tökéletesen működik), akkor csak a kábelezésben lehet a hiba. Vagy a vezérlő nem kap rendes testet és/vagy pozitívot, vagy a jeladók kábelei (beleértve a csatlakozók érintkezőit) rosszak/kontaktosak. Szóval addig kell keresni, hol a konkrét kábelhiba, amíg meg nem lesz. Attól, hogy elsőre és másodikra jónak tűnik, még nem biztos, hogy jó is.

Előzmény: karesz200 (7933)
karesz200 Creative Commons License 2010.12.26 0 0 7933

Soros mérési eljárással is tesztelve lett az autó.

A fordulat jelek normálisak voltak mindkét jeladó esetében a fordulat változásának függvényéban, ezzel egyidőben a vezérlő mégis jeladó szakadásáról ad tájákoztatást mindkét jeladóról, a hiba törölhetelen.

 

karesz200 Creative Commons License 2010.12.26 0 0 7932

Sziasztok!

 

Az egész rendszer több alkalommal lett vizsgálva és minden ohmos érték jó volt.

Nem csak szakadásra, zárlatra is meg lett mérve.

A két jeladó két különálló jeladó, külön külön 2-2 vezeték megy a vezérlő egység más-más érintkezőire, mégis mindkettőt szakadtnak jelöli, állandó jelleggel, egy ugyanazon időben . A vizsgálat során soha nem fordult elő hogy csak egyiket irta volna be, bárhogy mogy mozgattuk, mindig mindkettőt irta!

 

Bármilyen vizsgálátot végeztünk, az eredmény ugyan ez.

 

2000 évjárat VW Golf IV

1.6 SR

 

409 Creative Commons License 2010.12.26 0 0 7931

Az AG4-nek meg amúgy is "szeret" mállani a kötege. :-( Főleg a csatlakozók tövében, amik aztán vagy érintkeznek, vagy nem. Persze amikor méregeti az ember, akkor pont jónak látszik. :-((

Előzmény: GalloG (7930)
GalloG Creative Commons License 2010.12.26 0 0 7930

Akkor pláne lehetnek köteg problámák. Akár úgy is, hogy külsőleg nem látszik rajta semmi sérülés.

 

Egyszer egy Toyota D-4D motorvezérlőnél (azaz a külön levé injetor driver egységnél) volt olyan kábelhibám, hogy a kötegben egy vezeték volt rossz csupán, de úgy, hogy a szigetelés sértetlen volt, benne a vezető ér pedig szakadt. Kiméregetve meglett, melyik a rossz, majd miután kicseréltem (csatlakozótól csatlakozóig), akkor néztem végig a kiszedettet, és úgy találtam meg, hogy egy helyen vékonyabb a szigetelés és halványabb színű - ott volt bent elszakadva az ér.

Előzmény: 409 (7928)
409 Creative Commons License 2010.12.26 0 0 7929

Ha gyújtásra visszaírja a kódokat, akkor biztosan szakadás van. Hogy a kötegben, vagy a vezérlőben magában, az más kérdés, de csodák nincsenek. Ahogy alább már elhangzott, szét kell bontani a váltó kötegét és végig bogarászni a vezetékeket/csatlakozókat.

 

Milyen Golf??????

Előzmény: karesz200 (7927)
409 Creative Commons License 2010.12.26 0 0 7928

Ennek a váltónak kívül vannak a fordulatszámjeladói, a belsőköteg így nem játszik.

Előzmény: GalloG (7926)
karesz200 Creative Commons License 2010.12.26 0 0 7927

Sziasztok!

 

Jeladók vizsgálva lettek, a hozzájuk tartozó vezetékekkel együtt. Oszciloszkópon teljesen normális jelet szolgáltatnak, egészen a vezérlőig.

Ezt márkaszerviz úgyszintén vizsgálta.

A megállapitott hiba ok, az elektronikus sebesség váltó vezérlő.

Ezt a vezérlőt kicsréltük. !!!!!!!!!!!!!

Az autó azonnal működött azonban 3 hét eltelte után az egész jelenség érthetetlenül ujra ismétlődött.

Most megint nem működik csak szervizfokozatban .

 

A gyújtásra bejegyzett hibák a váltó vezérlőjében olvashatók.

 

(Az új vezérlő tesztelve lett : tesztpadon működik)

 

Betti

 

GalloG Creative Commons License 2010.12.26 0 0 7926

A hiba a kábelkötegben lesz. Vagy a váltón belüliben, van az oda menőben. Szét kell bontani (leszedni róla a bandázsolást), és megnézn. De előtte érdemes egyesével minden szálat kimérni, melyik lesz a ludas. Valami közös plusz vagy test lesz a rossz, abból is olyan, aminek mind a két jeladóhoz van köze. VW-nek elég jó és elérhető dokumentációja van a neten is, nem nehéz rajzot szerezni hozzá.

Előzmény: karesz200 (7924)
409 Creative Commons License 2010.12.26 0 0 7925

"Érdekesség képpen ezeket a hibákat kitörlés után, gyújtás ráadásnál azonnal visszaírja úgy, hogy az autó el sem indult."

 

 Ha itt a két fordulatszámjeladóról van szó, akkor ez esetben nagyon valószínű, hogy szakadt a 2 áramkőr. A vezetékeket is ellenőriztétek? Eljutnak ezek a jelek a vezérlőig?

Műszercsoportban van hibakód?

 

Nem ártana kicsit többet elárulni erről a golfról.

Előzmény: karesz200 (7924)
karesz200 Creative Commons License 2010.12.26 0 0 7924

Kedves Fórumozók!

 

Mindenkinek Kellemes Ünnepeket és Boldog új évet kívánok!!!!!!

 

Egy kérdést tennék fel és ha kapok ötletet , vagy már valaki találkozott ilyen problémával kérem irja le a tapasztalatát.

 

VW Golf AG 4 -es automata váltóról van szó.

Autó szerviz fokozatban (3. sebességben), műszeres vizsgálat kimutatja : jármű sebesség jel hiányzik

                                                                                                                      váltó fordulat jel hiányzik

                                                          NÉHA : CAN kommunikáció gyenge

Oszcilloszkópon (bocs ha rosszul írtam) bevizsgálva --------------------   a két jeladó hibátlan!

Érdekesség képpen ezeket a hibákat kitörlés után, gyújtás ráadásnál azonnal visszaírja úgy, hogy az autó el sem indult.

Váltó vezérlő kicserélve   ------------ HIBÁT UGYAN ÚGY VISSZAÍRJA

Váltó vezérlő tesztpadon--------------tökéletesen működik.

Az autóból a hibát nem lehet eltüntetni :((( csak szerviz fokozatban hajlandó menni :(((((((((((

 

Hol lehet a hiba???????????? Esetleg valaki??? Hátha boldogabb lesz az új évem :)))

 

És még egy ici -pici apróság. Eszer megcsinálta hogy szervizfokozat után éjszaka dühömben az udvaron hagytam, másnap reggel mindenféle újabb törlés nélkül elindult és váltott kb 30 percig -utána megint szerviz fokozat és ez azóta is tart.

 

 

Előre is köszi a segitségeteket !

 

Betti

Ha esetleg megtennéd hogy ide irsz: futintech@gmail.com

             Nem nagyon vagyok jó a fórumozásban , sosem találom a nekem küldött válaszokat :(((

Persze nézem az oldalt is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Szép estét mindenkinek:)))

 

gabika3375 Creative Commons License 2010.12.24 0 0 7923

Minden kedves forumozonak nagyon boldog karácsonyi ünnepeket kivánnok!!

- ProFiler - Creative Commons License 2010.12.24 0 0 7922

Mondjuk már értem, mire célzol, a ponyvás teherautó valóban jó ötlet lehet.

Előzmény: GalloG (7921)
GalloG Creative Commons License 2010.12.24 0 0 7921

Nade egy 7.5 tonnásnak az a lényege, hogy városban is elfér. A nyerges 40 tonnás, meg 3 tengelyes 24-28 tonnással szemben. Targoncával remekül rakodható két oldalról és hátulról is a ponyvás platója, amire legalább 8 raklap fel szokott férni. Én nem a zárt, dobozos, 3.5 vagy 5 tonnás kisteherautókra/furgonokra gondolok, mint a Fiat Ducato vagy Merci Sprinter. Hanem MAN TGL, Iveco EuroCargo, MB Atego, stb. Mind elérhető 7.5 tonnától, automata (vagy robotizált) váltóval, Euro5 motorral.

 

Nem hiszem, hogy egy ilyen "kompakt" teherautóval nehezebb lenne a rakodás és a manőverezés, mint egy 10-12 méteres terejáró+pótkocsi szerelvénnyel. Még a fogyasztásuk is jobb szerintem. Na, de szerencsére nem az én pénzemen kerül luxus munkásautó a cégetekhez :-)))

 

Az XM-eknek meg csak az a bűnük, hogy német automata van bennük, nem amerikai :-D

Előzmény: - ProFiler - (7920)
- ProFiler - Creative Commons License 2010.12.23 0 0 7920

Sajnos szóba sem jöhettek ezek a zárt teherautók, ugyanis azokba nem fér annyi raklap, ráadásul megrakni nem tudjuk, mert a targoncával nehéz hozzáférni, a lerakodás pedig kínszenvedés. Az utánfutó tökéletes megoldás. Rámpához odaállok, aztán rakodás. Lehet, hogy nevetséges, de tényleg nincs jobb megoldás. Megjegyzem, hogy van három nyerges szerelvényünk is, melyből kettő tartálykocsis (automata váltós Mercedes Actros), egy pedig csúszópadlós zárt (manuális Volvo FH580). Utóbbival szoktunk néha szállítani raklapokat, de nagyon körülményes vele kisebb cégekhez beállni.

Csak hogy ne legyen off, leírom, hogy teherautóban szerintem kínzó eszköz a kézi váltó. Ha városban kell közlekedni, sokkal veszélyesebbnek találom, mint az automatát. Nem kell arra koncentrálni, hogy épp melyik szinten van a váltó, sokkal több figyelmet szentelhetünk a forgalomnak. Bár hozzáteszem, hogy személyautónál is igaznak tartom ezt, bár egy ötsebességes, "kis méretű" autónál még mindig egyszerűbb a helyzet, mint egy 12 sebességes 40 tonnás rakott teherautónál. Mindenképp automata váltóra esküszöm, de egyszerűen hihetetlen, hogy a sors mindig úgy hozza, hogy a saját automata váltós autóim váltója meghibásodik. Igaz, eddig csak Citroën XM-ek voltak automaták, de mindegyikkel baj lett. :( Megjavíttatnám, de folyton felmerül bennem a kérdés, hogy érdemes-e. Nem vagyok benne egészen biztos.

Előzmény: GalloG (7917)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!