Keresés

Részletes keresés

tszabi Creative Commons License 2015.03.05 0 0 66134

Szia !

 

Most még nincsenek válaszfalak, majd az aljzatbetonon lesznek.

Tudom hogy a szakszerűbb lenne a gipszkartont szerelőbetonra tenni, de néhány ok miatt ezt nem tudtuk így tervezni.

 

 

Előzmény: halaloszto (66133)
halaloszto Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66133

majd elmondjak a szakik, de en villamgyorsan fognek egy nagyflexet es elvagnam par darabba.

 

ki volt az a barom aki egybe megcsinalta??? az ajtoknal a minimum hogy dilatalni.

 

vagy ugy erted hogy most nincsenek valaszfalak? es lesznek? az aljzatbetonon?

 

Vajk

Előzmény: tszabi (66132)
tszabi Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66132

Sziasztok !

 

Egy kockaházba uj aljzatbeton került 2,5 hónapja ( 2x40 nm, ajtónyi szélességben összekötve a középen lévő főfal nyilásán keresztül).

Csak a falak mentén van dilatálás. A beton nem egyszerre került elkészítésre, és most az illesztések mentén hajszálrepedéseket látni.

1. Ráburkolhatunk nyugodt szívvel, vagy elrepedhet a burkolat is a beton repedése mentén?

Sajnos a repedés nem egyenes vonalú, így a burkolatot nem tudjuk dilatálni.

2. Laminált padlónál gondolom ez nem lenne probléma. (?)

szasa6 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66131

Esetleg valaki tippet erre?

Előzmény: szasa6 (66042)
krisztian98 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66130

Vakoljatok nappal :)

 

Bocs, de nem bírtam kihagyni :)

 

Szerintem 1-2 hét és sokkal jobb idők lesznek.

Előzmény: DCSNZS (66129)
DCSNZS Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66129

sziasztok.

 

ha éjszaka 1-2 fok van lehet vakolni? nincs még nyilászáro

stgellert (volt már) Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66128

Sajnos innen passz, én is csak a lehetőséggel kacérkodtam, nem mélyedtem el benne, végűl családi nyomásra a hagyományos kavics, szerelőbeton elrendezés lett minden okfejtésem dacára.

Előzmény: krisztian98 (66127)
krisztian98 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66127

Akkor 5cm kavics, arra a drain lemez, majd a szerelőbeton?

A kavicsnak milyen méretűnek érdemes lennie?

Előzmény: stgellert (volt már) (66126)
stgellert (volt már) Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66126

Jó kavicshelyettesítő jól ledöngölt földön. Ettől még raknák alá kavicsot, de 5 cm is megteszi, nem kell szánkódombot építeni a kert hátuljában.

 

Kömkel is írt erről, keress rá az ő hozzászólásaiban erre.

Előzmény: krisztian98 (66125)
krisztian98 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66125

Tudom mi, de most nem vágom, hogy mire is szeretnél vele utalni.

Előzmény: stgellert (volt már) (66122)
krisztian98 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66124

Köszi.

Előzmény: Törölt nick (66121)
krisztian98 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66123

Ez a hőigény számítás tudom...

 

De most ez rajtam nem segít. Jelenleg benne lakunk. Ott most van 3db fabakkon egy 200-as duplasoros radiator ebben a helységben.

A falak nincsennek szigetelve, ablakokról meg ne is beszéljek.

A terv, hogy rakok be egy 160-as radiator + padlófűtés.

Majd hőszigetelés, viszont a hőszigetelés előtt még sok minden van vissza.

 

Sajnos ez a padlófűtés priós dolog, mert a konnyhában még nincs víz. Kicsit az asszony unja, hogy vödrözik már 1 éve és jogosan.

 

Üdv.:

K

 

 

Előzmény: halaloszto (66120)
stgellert (volt már) Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66122

Drénlemez / drain lemez szóra keress rá!

Előzmény: krisztian98 (66118)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66121

Előzmény: krisztian98 (66118)
halaloszto Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66120

Kellene szamolni hoigenyt, abbol eldonteni hogy milyen cso milyen osztassal lesz, es abbol kijon hogy hany kor. Saccra 3 kor 16-os, de nem saccra kellene. 

 

Tovabbi aprosagok: ha egy csovet atviszel egy hideg helyen, akkor abban lehul a viz rendesen, es a tovabbi reszeken nem fut annyit mint kellene. Pl eloszobaban bejarati kuszob mellett meno cso, teraszajto elott elmeno cso. Ablak, teraszajto es hasonlo hidegebb helyek mellett, kulso falaknal surubben tenni mint belso fal mellett.

 

Vajk

Előzmény: krisztian98 (66119)
krisztian98 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66119

Szia Vajk,

 

A Csőhosszakat még nem számoltam ki. Viszont a 20-as cső drágább és körülményesebb is a hajtogatása, mint a 16-osnak.

Akkor szerintem 3 körös lesz. szerinted?

 

Köszi:

K

Előzmény: halaloszto (66115)
krisztian98 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66118

Szia Komkel,

 

A tömörített kavicságyazatott nem lehetne elhagyni?

Kicsit körülményes 10-15cm-er földel kiszedni és kavicscsal feltölteni.

Ez egy régi kádárkockás ház.

Esetleg valamilyen csomopontokat nem tudnál linkelni pl: padló-fal csatlakozáshoz?

 

Köszi:

K

Előzmény: KömKel (66112)
C20NE Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66117

Itthon kapható zsaluleválasztó olaj.....

Előzmény: Oyabun (66116)
Oyabun Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66116

Itthon vagyok betegen, így ráérek, és beszélek valamennyire oroszul de magad is meg tudod érteni ha egy kevés energiát belefektetsz. A videó alatt be tudod kapcsolni a feliratokat angolul és oroszul is.  Ha nem olvasol cirill betűket az angolt legrosszabb esetben ki tudod szótárazni - de a nagy része szerintem magától értetődő a videó alapján.

 

Elmondja, hogy a területet előzőleg 10-15cm vastagságban feltöltötte homokkal majd elegyengette és ledöngölte. Helyben önti a lapokat a vásárolt műanyag keretbe amit előzőleg használt motorolajjal (ez annyira ruszki, hogy elmondhatatlan - szerintem nem szeretnél a saját kertedben fáradtolajjal mókolni) kikent, hogy a betonhabarcs megszilárdulása után könnyebben el tudja távolítani. 

 

Arányokról csak a második részben beszél. 3 egység homok, 1 egység cement, víz, betonfesték keveréke. A keveréknek önthetőnek kell lennie, 0,3-0,5 egység víz egy egység homokhoz.

 

Fontos, hogy pontosan kiszintezd előtte a felületet, és ha helyben öntöd őket a formának magasabban kell lennie,mint a már elkészült elemeknek. A forma részben kitölthető zúzottkővel, így kevesebb betonra lesz szükség. Ne vedd le idő előtt a formát, mert megfolyik a lap, és újra kezdheted az egészet.

Előzmény: sebatti (66114)
halaloszto Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66115

amire tuti tudom a valaszt: 

 - a rendszerlemez draga de gyors. te tudod hogy idod van vagy penzed

 - 15 centinkent rakva is kell 6m/m2, az 28m2-re 168meter. 16-os csobol nem biztos hogy jo otlet 80-90 meteres koroket csinalni. 

 - konyhaszekreny ala mindenkeppen tegyel futest!!! semmit nem art. viszont ha nincs, akkor a szekrenyben mindig hidegebb lesz mint a lakasban. ha meg kulso falon is van, eselyes a penesz. en a huto ala is tettem, ha nagyon aggodsz akkor teszel majd a huto ala 2cm xps-t.

 - a mosolabazatot szigoruan a falra ragasztani, padlonal 2-3mm rest elhagyni, kiszilozni. nem mehet bele a fugaanyag fugazaskor. 

 

Vajk

Előzmény: krisztian98 (66110)
sebatti Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66114

https://www.youtube.com/watch?v=-BxEgbCAvII

A fenti videóban látottakat valaki magyarul le tudná írni? (anyagok, arányok)

KömKel Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66113

2-3 nap

Előzmény: krisztian98 (66111)
KömKel Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66112

Ez elég sok sebből vérzik...

 

A helyes rétegrend:

 

- tömöritett kavicságyazat 10-15 cm

- szerelőbeton 5 cm (max 0-16ból)

- gv35 elég bitumenes lemeznek

- 3x5 cm lépésálló EPS

- hőtükrös vagy sima PE fólia

- padlófűtés beton MINIMUM 6.5-7 cm vastag (0-4es anyagból)

 

A rendszerlemez rohadt drága, olcsóbban jössz ki a vashálóssal.

Előzmény: krisztian98 (66110)
krisztian98 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66111

Még 1 kérdés a szerelőbeton ha megvan, akkor mennyi idő után lehetne a vizszigetelést rárakni?

 

Előzmény: krisztian98 (66110)
krisztian98 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66110

Sziasztok,

 

Lenne egy 4x7 méteres nappali konyhánk, amibe szeretnék a jelenlegi padló hellyett padlófűtést tenni.

A következő van a fejemben:

kb a mostani padlóból 40cm-ert legyalulni.

8-10cm-es szerelőbeton. Ide jó lenne a 0-24mm-es szemcseméretű sóderből a beton?

Vizszigetelés: Ide jó a GV 35 bitumenes vízszigetelő lemez  ?

itt kihagyható a technológiai fólia?

3x5cm-es lépésálló hőszigetelést. ebben a csapokhoz a csövek. Ti mit javasoltok?

technológiai fólia.

itt nem tudom, hogy rendszerlemezre tegyem le a padlófűtés csöveket, vagy vashálóra.

16-os csövekben gondolkozok. Szerintem 2 kör lesz.

6-8 cm-es beton. Ide nem tudom, hogy a sóder 0-16mm-es szemcsenagyságú jó lenne-e?

 

A konyhaszekrény, hűtő alá nem tervezem a padlófűtést.

Szegélny esetében 1cm-es szegélyszigetelést a diletációnak.

 

Köszi:

K

 

 

3244 Creative Commons License 2015.03.04 0 0 66109

Nagyon köszönöm a válaszokat, a segítséget. Mindenkiét.

topikolos Creative Commons License 2015.03.03 0 0 66108

Linket nézted?

Előzmény: yushchenko (66097)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.03.03 0 0 66107

A víz a vízszintesről (!) is lefolyik (felszíne magasabb mint amiről lefolyik), itt az a gond, ha nagy eső van nem tud eléggé gyorsan lefolyni és úgy megemelkedik, hogy az illesztéseknél aláfolyik. A kisebb hullám-magasság alig olcsóbb (nagyobb hullámmagasság kevesebb szelemen) viszont sokkal rosszabb. Lehet gondolkodni.

Előzmény: Törölt nick (66106)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.03 0 0 66106

Igazad van!!

Ezért ázhatott be eddig is ez a tető :(

Úgy volt megcsinálva, hogy a szarufákat bedeszkázták, deszkákra meg teljesen sík alulemezt tettek.

Gondolom ezért rohadt szét, mert tudott terülni rajta a víz a kevés lejtés miatt.

 

Viszont van egy beálló is az udvarba, annak szinte semmi lejtése, de mégis lefolyik róla a víz.

Ilyen lemezzel:

 

Akkor nekem is elég lesz a szóban forgó tetőre ez az a trapéz, hullám magasság.

Előzmény: Töck Jenő (66087)
halaloszto Creative Commons License 2015.03.03 0 0 66105

a kemeny, kazan, tervezes, engdelyek, gazszereles koltsege fuggetlen a merettol. az hogy harmadaval kisebb alapterulet az csak annyit jelent hogy harommal kevesebb radiator meg minusz 40 meter cso. 1-2szazezer max.

 

Vajk

Előzmény: 3244 (66102)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!