Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
Sziasztok!
Az alábbi probléma megoldásában kérem a segítségeteket:
Kolléganőm az exeltáblájához egy másik táblázatot csatolt, majd az első táblázatot elküldte nekem. Én ezt a táblázatot használom, de mindannyiszor, ahányszor megnyitom megjelenik a figyelmeztető üzenet: A megnyitott munkafüzet autómatikus csatolásokat tartalmaz egy másik munkafüzetben lévő információhoz. ... kívánja e frissíteni ... Szeretném tudni, hogyan lehet a csatolástól és a figyelmeztető üzenettől megszabadolni.
A Szerkesztés\Csatolások menüpont nem ajánl fel törlést, a Helpben nics csatolások törléséről egy szó sem, illetve az itt ajánlott összes csatolás zárolása (Eszközök\Beállítások\Számolás\Külső hivatkozásokat felfrissít -> pipa ki), hatástalan.
"A pivottábla alapvetöen 3 dimenziós adatok 2 dimenzióban való megjelenítésére való." Vagy 2-ből egy. Pontosabban m-ből n, ahol n nem nagyobb m-nél. (Sőt többnyire kevesebb, és ráadásul ritkán nagyobb háromnál.)
A YEAR és MONTH függvény is célravezető lehet...
Itt a fórumon többen vagyunk, akik szeretnek problémákat megoldani, nyugodtan jelentkezz, tehát. Csak kérdezz érthetőbben (mi nem látjuk a táblázatodat), miből - mit szeretnél kihozni.
Mit tartalmazzon a kimutatás? A megfogalmazásod alapján én is Pivot Table kimutatásra gondolok.
2. Beszúrsz még egy oszlopot, amibe a dátomokból kiszeded az év+hónapokat, majd a Data>Subtotalas-szalmegcsinálhatod napokra és a hónapokra az összesítést
"egy naphoz tobb ar, es olyan hogy tobb arhoz ugyanaz a nap": gondolom ez azt akarja jelenteni, hogy egy napon belül többször is változhat az ár, ill. ha napokig nem változik, akkor nincs kiírva naponta. Első kérdés: egy áruról van szó? Másrészt mi lenne az összesítésben? Hányszor változott az ár egy hónapban? Mi a (súlyozott) átlagár? Egy pivot table valószínűleg megoldja a problémádat, ha megmondod mi az.
Hali mindenki, sajna megint ujjabb problemaval vagyok itt.
Amit szeretnek, hogy van egy csomo adatom (arak) ami datuomkhoz van rendelve. Van olyan, hogy egy naphoz tobb ar, es olyan hogy tobb arhoz ugyanaz a nap. Amit szeretnek, hogy egy havi osszesites jelenjen meg automatikusan valahol. Elore is koszi
Megvan és nagyon eccerű volt:)
Mindkét fájlt egymás után save as...-zel el kellett menteni egy új könyvtárba, és utána azt mondani neki, hogy ne frissítse a linket. Köszi az ötletet a save as...-zel
Várjunk, ha jól értem, ezzel a módszerrel az A fájlból A1 lesz úgy, hogy a régi A megszűnik. Nekem az kéne, hogy 4 file-om legyen: A, B, A1 és B1. Így nem lehet megoldani?
Na hogy oszinte legyek, megvan Accessben is, csak ott meg problemaim vannak, bonyolultabb grafikonok keszitesevel.
A dolog lenyege, hogy van egy nagyon kaotikus Access adatbazis, amit megproblok javitgani (pl van vagy 20 tabla, ossze vissza hivatkozasokkal, fele nincs hasznalva, de senki nem tuja, mi hova mutat, melyik adat kell es melyik nem)
Es amig azt megcsinalom, addig egyszerubbnek tunt excellel dolgozni
ez a probléma és a 254-es is tipikusan egy relációs adatbazisban oldható meg legkönnyebben. Az Excel alapvetöen 2 dimenziós táblákból áll, lehet 3D-st is csinálni, de ha reláciok is vannak az adatok között akkor már nagyon nehézkes lesz a használata és a lehetöségek korlátozottak.
Persze meg lehet oldani függvényekkel is, de nagyságrendileg kevesebb munka lenne , ha pl. Accessben lenne ez a raktárkészletnyilvántartás.
De ha az Excelnél maradunk akkor javaslom, hogy próbáld használni a MS Query-t, és csinálj egy SQL lekérdezést a tablázatodból.
Data>Import External DAta>Import Data>"a te xls filed" ...
Na he nem ertheto, a lenyeg, hogy pl egyes raktarban levo dolgok, es mindegyikhez tartozik 2 adat (mennyiseg es minoseg)
Azt szeretnem, hogy mellette/alatta/barhol legyen egy tablazat ami az egyes raktarak atlagosszegeit tartalmazza, valahogy igy:
Nem túl nehéz. Nyisd ki mindkét file-t, majd a B file-t mentsd el a SaveAs (vagy Mentés másként, ha magyar változat) menüponttal. Ebben az esetben az A fileban átírja az összes hivatkozást. Fontos, hogy mindkét file legyen nyitva!
Adott egy Excel-fájl (legyen A), amelynek bizonyos cellái átlinkelnek egy másik xcel-fájlba (legyen ez B). Hogyan tudom A és B fájlt úgy átmásolni egy másik könyvtárba (legyenek az új fájlok A1 és B1), hogy A1-nek a hivatkozásokat tartalmazó cellái ne B, hanem B1 megfelelő celláira hivatkozzanak (anélkül, hogy egyesével minden cellában kellene frissítenem a linket). Biztos tök egyszerű, de én csak egy egyszerű felhasználó vagyok. Köszi a választ!!
Hogyan lehet beállítani, hogy automatikusan növelje az adatokat tartalmazó tartományok sorszámát.
Ha tehát új adatsort írok be, akkor bővüljön a kimutatási tartomány vagy valami ilyesmi.
Arra már gondoltam hogy alapból megadok neki 10000000000... sort, de akkor a kimutatásban szerepel egy olyan hogy: üres adatok vagy vmi hasonló. Meg aztán váletlenül azt is túl lehet lépni...
A teljes lapot sem lehet megadni, mert az meg túl nagy, vagy vmi ilyesmi...
Próbáld ki a következőt:
Jelöld ki a megfelelő sorokat((az egész sort!)oszlopfejlécet és az adatsor(oka)t).
Nyomd az ALT+F1 billentyű kombinációt, ami a kijelölt sorokra elkészít egy oszlop diagramot egy új munkalapra.
Nem egy agyonpublikált szolgáltatás, nálam van, excel97 előtt ülök.
Ha működik, akkor jó, egy-két kattintással meglehet alkotni egy nyomógombhoz rendelt makrót, amire bárki nyugodtan klikkelgethet. (Segítek, ha érdekel)
Koszi, de sajna ez is ugyanolyan szinvonalu, mint hogy havonta atallitom, hogy mit mutasson.
Olyan megoldast kerestem volna, ami onmukodo, tehat ha nem em hasznalom majd a tablat, akkor a hozza ne erto szemelynek semmi dolga ne legyen.
Es oka sem, hogy belenyuljon.