Keresés

Részletes keresés

Bpdalia Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102932

Ha nem zavarlak vele mikor volt az?

Kire emlékszel a személyzetből?

Előzmény: saros5727 (102917)
saros5727 Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102931

Meztélláb..........

 

Előzmény: saros5727 (102930)
saros5727 Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102930

JEK!

 

Mindenki kedvére-------a hajnali harmat leöntése, a világ egyik legszebb pillanata......

Sokk kollega inkáb pókvadászóónak menet el, mint hogyan eztet megtegye?

 

saros5727 Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102929

JEK!

 

Én értem:(ampastranglit.) de nemértem uszályon ganze nem mozse? ottan vane korlát kedves?

 Nem a lakás tetején kérdemén..........

180 vödör a hajnali harmatra, vagy mehetsz szenet lapátolni.............

 

Előzmény: scossa (102928)
scossa Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102928

Ez kinek a keze munkáját dícséri? Egészen felkavart.

Eszembe jutott '65 nyara, az árvíz után. Rába, Óbuda, Dunaújváros, Pilis, Fonyód, Szemes. Ezekkel csináltuk a Gellért tér - Újpest Árpád út járatot, de a dömösi kofajáratot is. A Petőfi térnél már annyi utasunk volt, hogy mi nem fértülk be, a pódex szélén űlve lógattuk a lábunkat. Esetenként 200 feletti utasunk volt. A Bem téren volt a bázisunk a dupla hidas ponton és a vízi rendörség alatt. Kb a kifolyótól lefelé. Eszembe jutott, mikor a hajómosás végén, a farkorlát kiszakadt velem az utolsó vödör víznél. Mert hogy vödörrel mostunk minden nap. Én balga annyira vigyáztam a kincstári holmira, hogy csak nagysoká engedtem el az ampastranglit. Majdnem beledöglöttem, épp csak ki tudtam evickélni a lépcsős part végénél a Szilágyi Dezső-tér felett.

Szép idők voltak, fiatalok voltunk.

Előzmény: riversea (102914)
Mwin Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102927

A farosban háromból három is sikerülhetett, lagalábbisa Budapest-Baja járaton mindenképp.

Sőt, ugyanezt előadta már nem egy mai technika is:-DD

Előzmény: smith (102921)
saros5727 Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102926

Paszulykirály balladája------ talán elkőne olvasni...... és nem csak a gázokban gondolkodni

....

 

saros5727 Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102925

JEK!

 Én elmentem a lányához félpénzért----

Onnan kaptam a nyögdíjam semmilyért!

Mama mondja Kitrákoty. papa mondja egyemmeg.,,,,,,

Anyós mondja ............

Apósmondja : igyá még.......

Klárikittyom elfogyott a hitelem------

 

Előzmény: saros5727 (102923)
scossa Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102924

Talán annyit, mint a PETŐFI teste.

Előzmény: General Specific (102910)
saros5727 Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102923

Azért szeretlek, és tisztellek....

 

Előzmény: smith (102921)
saros5727 Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102922

JEK!

 Bocsi, de szerintem már te gyermekként sem ................

De ez csak egy esszé........

És örülök, ha látlak..igaz csak virtu.......

Ha tumor, hát legyen..

Előzmény: smith (102921)
smith Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102921

az maradt meg bennem, hogy zajos, büdös, hering-effektusos

 

Aztán a faros Ikarus meg volt-e? Mer a háromból kettő ott is sikerülhet. :-)

Mondjuk a hering-effektusról meg a hajó konstruktőre tehet legkevésbé.

 

és sehogy sem lehet benne úgy elhelyezkedni - főleg gyermekként - hogy a vízből, a víz látványából, a hullámokból bármit is lehessen élvezni.

 

Ez így, ebben a formában mondjuik nem...

Egy gyereknek szabad feltérdelni, ad abszurdum felállni is a székre, ha ki akar látni!

Legfeljebb utána letörölték a műbőrt...

:-)

 

Ja, és látsz ezen itt lenn szenvedő kölköt egyet is? :-)

Előzmény: gigabursch (102909)
saros5727 Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102920

És nem melleslyuk!

 

A negyedik körzet szállítmányozói, már tengelyre rakták az árujukat.......

Innenst lehet vakarni a hátsót..........

Az infónkorrect csak nem nyílvános.............

 

Előzmény: saros5727 (102918)
JBöbe Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102919

Én felnőttként is.

Előzmény: riversea (102914)
saros5727 Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102918

JEK!

 

Megjegyzésképpen, csak a Váci fegyházban nem voltam még.......és ez nem ad senkineksem okot a mosolyra harminckét foggal, teleszájjal...........

BIBI!

 

saros5727 Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102917

JEK!

Ügye semkisem cseszteti a "Belót"?

Első lékais hajóm vót ......egy szem fogam bánta...kihúzták! Siófokon..... azsztkájába....

Három napig sírva szenvedtem el az utas beszállítást.........és még a kutya sem penderített az orrom alá....És ráadásképp DISZ"N"Ó hajó volt abban az évben.......

Enzo Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102916

Én másképp emlékszem.

4-5 évesen újságpapírból hajtogatott papírhajókat dobáltunk a vízibuszból a Tiszába, és azt figyeltük, hogy melyik nem borul fel a farhullámon.

Előzmény: gigabursch (102909)
pleharkajjj Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102915

Tapasztalatból tudom ott ahol igen sok hajó van ,a túristák mindíg a leg- autentikusabb hajóra szeretnek beszállni mert nem a közlekedés a cél hanem az élmény .De a  Belo felújítása semmiféle "sikerdíjjal" nem jár csak a Magyar munkásoknak teremt lehetőséget és egy kis darab történelmünk úszna vele a vízen..na de ez itt kit érdekel..milyen jól mutatnak  majd a képeslapokon a "külföldről" beszerzett vasak..a "Balatonfüredi hajógyár" előtt fényképezve..

Előzmény: General Specific (102911)
riversea Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102914

Szerintem gyönyörű!!! Én gyerekként alig vártam, hogy mehessek vele Csopakról Füredre és vissza.

 

Előzmény: gigabursch (102909)
tehtube Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102913

Szerintem sokkal szebb látvány egy régies kinzetű, hangulatos hajó mint a yacht vagy vasalóorrúak. A 300M elképesztő összeg. Főleg ezért a sz@rér'. A török is elég kapufa beválasztás volt. Ez meg eléggé hasonlít majd rá.

Az apollódákkon nagyon sok holland ajánlat van. Nemrég volt. Kár hogy nem néztek arrafelé is.

http://commercial.apolloduck.com/

Előzmény: General Specific (102911)
Bpdalia Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102912

Ő még az előző szovjet hajóra "gondol" amelyik bement vásorolni a boltba. Mellesleg jóljárt a tulaj.

Előzmény: Mwin (102870)
General Specific Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102911

Bónusz kérdés:

 

300 millióra taksálják a végét.

50 millióért adta volna a Vanyolai a jellegében, használhatóságában, férőhelyben nagyon hasonló, bár kétségkívül kevésbé modern és puccos Klárát?

6x jobb hajó? Ilyen gazdag a cég?

 

Na jó, kapjon a Klára némi upgradet, fentre egy féltetőt, alakítsák át a kormányrendszerét, meg akármit, még max 30-40-ért.

Akkor már csak harmad-negyed árba kerül, és ott van kéznél.

 

 

 

Azt már meg sem merem említeni, hogy egy reális és takarékos felújítás esetén 300 millióból már repülne a Beloiannisz...

 

 

 

 

 

Előzmény: General Specific (102910)
General Specific Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102910

Nem állítom, hogy kifejezetten rosszul nézne ki, bár ez sem a klasszikus hajóépítési iskolát követi, mert a fenékben, a vízvonal környékén ülnek az utasok, mellettük (és nem alattuk) lesz a motor, pont olyan hátrányok mint az utált vízibuszoknál.

 

Na de ebből, mikorra lesz olyan?

 

Ez itt 150 millió forintnyi érték?

Főleg, hogy végig kell cibálni fél Európán?

 

Kérdezném a hajóüzemeltetésben jártas kollégákat, mennyi lehet ennek a reális értéke?

 

Előzmény: Tom_ (102899)
gigabursch Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102909

Tudom, hogy sokan rajongtok a vizibuszokért, meg mégiscsak hazai termék, és hajózástörténetünk szerves része, de én világ éleemben egy rosszul megalkotott konstrukciónak éreztem, ahol a funkcionalitás teljesen minősíthetetlen. Ahányszor gyermekkoromban rajta voltam, mindig az maradtz meg bennem, hogy zajos, büdös, hering-effektusos és sehogy sem lehet benne úgy elhelyezkedni - főleg gyermekként - hogy a vízből, a víz látványából, a hullámokból bármit is lehessen élvezni.

 

De ízlés nem vita tárgya

Előzmény: captainb (102906)
riversea Creative Commons License 2011.12.02 0 0 102908

Köszönöm a választ. A CID a Commission Internationale du  Danube (francia) rövidítése, azaz Nemzetközi Duna Bizottság. Ezek szerint az APF valamilyen formában alájuk tartozott. Gondolom, 1973-ban az erőmű átadása után befejezte  tevékenységét. A kérdés, mikortól  kezdett működni az APF, már az I. Vh. után, vagy csak valamikor később?

Előzmény: james 36 (102903)
Ferrolux Creative Commons License 2011.12.01 0 0 102907

Köszönöm a választ! (Pedrofonnak is természetesen)

 

A regiszter azt írja, hogy eladták bontásra! :-( Hát remélem annyi haszna van ennek az apadásnak, hogy nem tudják kihúzni a partra, ha igaz a hír...

Előzmény: Ramsau83 (102886)
captainb Creative Commons License 2011.12.01 0 0 102906

Már kidobattatott.

Előzmény: Pedrofon (102905)
Pedrofon Creative Commons License 2011.12.01 0 0 102905

A katamaránoknál és a türgücnél mindenképp.

De ha egy vizibusz is kidobattatik miatta, akkor már nagyon csúnya........

Előzmény: cuki_64 (102904)
cuki_64 Creative Commons License 2011.12.01 0 0 102904

Szerintem jól nézki.

james 36 Creative Commons License 2011.12.01 0 0 102903

Elnézést, idéznek egy keveset, annak ellenére, hogy kérdést nem hozzám intézték

Horváth Péter 


A ZUHATAG című írásából:

 

. Mivel  a csatornákban a vízmélység adott volt, ezért a szakaszon merülési  normák szerint haladhattak át a hajók karavánjaikkal. Az Ó-Moldova  - Golubinje közötti hajózó útra a drenkovai víz + 140 cm volt a  norma, az az alatti részre - Turnu-Severinig- az orsovai víz +  100 cm volt a norma. Ha tehát az orsovai mérce 120 cm-t mutatott,  Golubinje és Turnu-Severin között 22 dm merülési uszályokat  lehetett vontatni. Természetesen ezeken az "alapnormákon" kívül  rögzítve voltak az egyes nagy-, és kisvízi utaknak, szikláknak,  hajózó úton kívüli utaknak, lekötőknek stb. a normái, amit  az ott hajózóknak szentírásként kellett betartani. De nem  csak a szakmai tisztesség tartatta be ezeket a normákat, hanem  a szakaszon működő Zuhatagi Folyami Igazgatóság is, román  rövidítéssel APF, amely jugoszláv és román közös hatóság  és vállalat volt egyben. Az igazgatóság nem csak a kitűzésért  felelt, hanem révkalauzokat is biztosított az áthaladó hajók  részére. Az áthaladás révkalauz-, és illetékköteles volt.  Volt egy-két hajózási társaság ? köztük a MAHART is ?  amelyik rendelkezett saját révkalauzzal, akik nagyon szigorú vizsgát  tettek erről a szakaszról. Az APF - de használatos volt a CID  rövidítés is, amire már sajnos nem emlékeszem pontosan, hogy  minek a rövidítése volt - kalauzok többségükben szerb vagy  román állampolgárok voltak. A nem APF alkalmazásúak nagyon  kevesen voltak, a cég féltékenyen őrizte munkatársai tudását  és természetesen saját bevételeit. Az áthaladó hajók az  APF-től igényelték a kalauzokat, akik nem csak a géphajón,  hanem sleppszálas uszályon is szolgálatot adtak. A kalauzok szinte  uralkodtak a hajókon, kellő tiszteletet követeltek meg maguknak, amit  nagy többségük szakmai munkájuk alapján ki is érdemelt, és  meg is kapott. Nagyon komolyan vették feladatukat, egyetlen céljuk  volt: a rájuk bízott hajót gond nélkül kormányozzák át  a szakaszon.

 

Az írást már régóta őrzöm, bizonyára sokan ismerik, mégis élmény volt számomra újra olvasni.

Előzmény: riversea (102888)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!