"Illetve esetleg a hídnàl van kialakítva extrém sportra lehetõség ott a kanyon felett? Pl bungee jumping,drtòtkötélen csúszàs stb.?"
Drótkötélen lecsúszás az van, több pálya is, talán két cég is szervezi, mindkét irányból van csúszás, persze külön pályán :) . Ahogy beállsz a parkolóba már mennek hozzád, hogy zipline. Átcsúszol, és visszavisznek járművel. Bungee nem tudom, hogy van-e.
A Tara Kanyonban/környékén vannak esetleg kialakított túraútvonalak,ami a barlangokhoz,làtvànyossàgokhoz vezet vagy elég a hídròl megcsodàlni ezt a fantasztikus kanyont?
Illetve esetleg a hídnàl van kialakítva extrém sportra lehetõség ott a kanyon felett? Pl bungee jumping,drtòtkötélen csúszàs stb.?
Sziasztok, van bárkinek bármi tapasztalata a Podgorica reptér-Budva közötti Rideways szolgáltatásról? 2 főnek foglaltam, 35 euró, ennél csak drágább megoldásokat találtam. (4 után szállunk le, így a busz helyett inkább ezt választottam, hátha valamivel gyorsabb)
Esetleg kotorban, budvaban hangulatos ettermet tudtok ajanlani? Azert ne baromi dragat:) egyébként ha kotortol ulcinjig van valami ami kulonosen izgalmas egy romantikus vacsorara az is érdekelne:)
Tényleg drága a benzin, de én nyaralni megyek, nem az árakat nézegetni. Csak annyi kaját/piát viszünk, amennyi az útra kell. Egyszer-kétszer főzünk ugyan, de alapvetően elmegyünk csevapot, punjena pljeskavica-t , leskovačka mućkalica -t meg Karađorđeva nicla-t enni.
Csak szólok, hogy a dinnye 0.20 körül van lenn, mielőtt valaki telerakja a csomagtartót itthon. :-)
Van. Bármelyik turista irodába bemégy, kapsz info anyagot a környék látnivalóiról. Van olyan inhyenes A/4 méretű térkép, amin rajta az egész ország és kis rajzok jelölik a látnivalókat.
Ennek a fele sem tréfa. Úgy gondolom, lesz olyan fillérbaszó, aki most már nem csak a nyers halat fagyasztva, dinnyét lékelve, az ásványvizet zsugorba, hanem üzemanyagot is leviszi magával kannában, visszaútra!
:-D)
(A lapos fém 20literes kanna nekem pont bepasszol az ülések mögé. Dupla kukás zsákban szaga sincs! Régi szép idők! Amikor 95forint volt a gázolaj!)
(Változott pár dolog a vonatozás kapcsán is, de ez nem igazán érinti a reptér és Bar között a forgalmat. Ha igen akkor az elore ki van téve a helyi "máv" oldalára, ha pedig műszaki hiba van, akkor arra meg meg senki sem tud felkészülni! Nyáron nagyobb a forgalom, több a járat, ez hozza hozza magával a késéseket is. Jelenleg, amikor Bp- Bar vonalon majd 24ora a menetidő egy iranyban, mellette 2naponta repül a wizzair -vonatjegy áron vagy azalatt, akkor szerintem felejtős a vonat.)
"Úticél Budva,ezért gondolkodtam Boszniàn keresztül. Rövidebb idõben és km-ben is,plusz nem lenne baj,ha az ember elkerüli Röszkén vagy Tompàn a néhàny òràs vàrakozàst."
Ezek után nem értem mi a kérdés?
Miért nehéz a döntés?
Hiszen mindent leírtál tényszerűen miért kell erre menni!!!!
Abszolút közép Magyarorszàg,pont ezért mindegy az iràny. Úticél Budva,ezért gondolkodtam Boszniàn keresztül. Rövidebb idõben és km-ben is,plusz nem lenne baj,ha az ember elkerüli Röszkén vagy Tompàn a néhàny òràs vàrakozàst
Ha Bosznia felé megy valaki és valamikor korábban (ugyanazon rendszámú autóval nyilván) belefutott egy sebesség-túllépésbe pl. egy útszéli kameránál, a büntetést 3 éven belül behajthatják a rendőrök.
Tapasztalataim szerint szinte kizárólag az utolsó autópálya-lehajtónál vadásszák le a pácienseket.
Odafele Sarajevo-nál, visszafele Zenica-nál.
Ha esetleg érintett vagy, akkor jó eséllyel megoldás lehet, hogy kikerülöd ezeket az ellenőrző pontokat.
- odafele lejössz a pályáról még Sarajevo előtt (kb. 40km pálya után, Podglugovi kijárat)
- visszafele lejössz a pályáról közvetlenül a Zenicai alagút előtt (Sarajevo/Vogoscától kb. 45km pálya után)
Ha visszaolvasol, vannak akik (Budapestről) egyértelműen Bosznia felé - mások meg egyértelműen Szerbia felé javasolják az utat. Honnan utaznál? Nyugat - Dél-Nyugat Mo-ról szerintem mindenképpen Bosznián keresztül jobb.
Meg persze attól is függhet, hogy Tivatba vagy éppen Ulcinj-ba mégy: A Kotori öböl körül, aztán meg Kotor - Bar között végigaraszolni a parton 30 km/h átlagsebességgel "nem egy nagy élmény".
Te inkàbb ezt vagy Szerbia fele javasolnàd az utat?
Illetve miutàn éjszakai utazàs lenne,így a hatàrnyitvatartàs is fontos. Udvar 0-24 és ha jòl tudon,akkor Montenegròba is az. De mi a helyzet a horvàt-bosnyàk hatàron?
Ezelőtt pár évvel Neretva mentén kocsikáztam le mindig, viszont ezt több gyerekkel (csak 1 saját, többi lízingelt) nem nagyon tenném meg :D Így is ha 1-1 határt beszívok (általában az utolsót), akkor 2-3 órát csücsülök pluszba a kocsiba. Tudom a látvány megfizethetetlen (voltam arra vagy 40X, de nem lehet megunni), viszont inkább megyek hosszabb, de időben rövidebb úton. Így is lerágják az életem mire odaérünk :D
Bocsánat, annyit kérdeznék ezzel kapcsolatban, hogy a horvát autópálya díjaknál nem az I. kategóriát kell figyelnünk? Mert abban az esetben nem 49 és 59 HRK az autópályadíj, hanem 33 és 40 HRK, bár még így is elgondolkodtató,hogy kifizessen-e érte ennyit az ember.
Bocsánat, egy fatális hibát elkövettem, az alábbi mondat helyesen így hangzik:
"A két határátkelő (Samac/Brod) közül inkább SAMAC-ot javasolnám - itt általában kevesebb a várakozás."
Bár tán az ezt követő magyarázatból (mely szerint szerintem menjél Samac felé) ez kiderült.
# Igen, szerintem (itt) összességében nincs arányban az autópályán elérhető időnyereség a ráfordított költséggel. Hacsak nem létfontosságú az a 10-12 perc. Egyébként a közúton is rá lehet húzni kicsit a 90-re - máris kevesebb az időveszteség. (Na jó, autópályán is a 130-ra.)
Waze alkalmazás használata HR-ban is mindenképpen javasolt - itt ~nincs adat roaming díj.
Viszont Boszniában, Crna Gorában a gatyád rámegy az adat roamingra, így a határ előtt adatbarangolás KIKAPCS!
Tehàt ha jòl értelmezem,akkor nagyban kerüljem a horvàt autòpàlyàkat és közutakon közelítsem meg a bosnyàk hatàrt. És az itt megspòrolt autòpàlya díjat költsem Niksickora :)
Budva mindenképpen drágább, mert egy "buliváros". Ulcinj szeptemberben már csendes, a tenger ott melegebb. Kirándulni mindkét helyről könnyű, hiszen Montenegró kis ország nem nagy távolságokkal.