Csubakka! Nem szeretném szétoffolni a Multipla topicot, de ha a többiek pár szót megengednek, akkor beszámolok röviden az eddigi kb fél éves tapasztalatról.
Motor: tipikus EURO IV-es, meg amúgy is szerintem egy kicsit lomhácska. Van benne erő, de nem azonnal jelentkezik és gázelvételnél is van olyan érzésem hogy magától még megy egy kicsit. Ez a 807 egy 2.2-es benzines, de az előzéseket alaposan meg kell gondolni, a jTD ehhez képest szöcske :-))) Nagyobb a tömeg is, 1600kg + egyebek. Ha normálisan, öregurasan hajtjuk akkor az átlagfogyi 9,5-10l között van. Autópályán ez elkezd emelkedni természetesen, de közel sem annyira mint a Multipláé, ahol ugye a hurka keményen dolgozik...
Térben elférünk, oda kell figyelni mit kell szállítani, ülések közötti helyeket ki kell használni, ha majd a babakocsi nem foglalja a csomagtartót akkor kicsit jobb lesz a helyzet. Futómű is inkább öreguras, nem labilis de nem kívánja a csikorgó kanyart.
Otthon csak bálnának hívják a gyerekek, tolatás, parkolás nehézkes, fordulékonysága önmagában jó, sarkon vannak a kerekek, de a hosszúsága miatt ez kell is.
Váltó kicsit lötyögős, de meg lehet szokni. Fékek jók, tömve van elektronikával minden.
Eddig a vezérműszíj meg a laposszíj lett cserélve szervízben, árak nem vészesek, persze jó utángyártottból. Kb a jTD árai. Azokat az hibákat amik megvételkor voltak, magam pofozgattam helyre, azóta nencs is velük gond, akár hiszitek akár nem, megiscsak meg lehet azt a tolóajtót csinálni úgy, hogy jó is maradjon :-))
Egy rossz húzása volt eddig, egyszer lemerült az akksi, de valami 6V-ot mértem rajta, aztán kivettem és 24 óra alatt fel is töltődött, azóta meg jónak látszik. Mivel minden kikapcsol automatán, érthetetlen, mitől lehetett. Mindenesetre figyelgetem az akciós akksikat. Ezen kívül még hidegen szól a vezérlésmódosító, olajcsere után jobb lett egy ideig, de mostanra megint hallatszik hogy kopog egy kis ideig beindítás után.
Műszaki megoldások hasonlók a Fiatokéhoz, vannak persze eltérések, de a kasztni konstrukció is eltérő. Ami gyengébb, a müanyagok rögzítése és anyaga. Azok kb a Tipo korszakból valók. A kárpit viszont kellemes, a a két első ülés oldala gyenge pont, hasonlóan van igénybevéve mint a Multipláé.
A Multipla is meg van még, valahogy nem akaródzik megválni tőle, most meg már lejár a műszaki is egy hónap mulva, úgyhogy ezt már biztos beszipkázom, de addig is, legalább megvan. Szombaton is mögé kerültem egy hurkás cartársnőnek, aki a következő lámpánál, amikor megálltunk, észrevette hogy mi áll mögötte és megfordult hogy integethessen! Tök jó az ilyen.
Sajnos rettentő keveset tudok a neten tölteni mostanában, sok minden megváltozott az idén, úgy néz ki, meg kell ezzel barátkoznom. Azért a topicot ne hagyjátok szétesni, kár lenne érte.
Nem tudom, volt-e róla szó, de létezik Multipla eLearn, ami újabb mint a DTE, lehet hogy sok újdonságról van benne szó.
http://multipla.szakkor.hu/terkep/img/takyka.htm ismertető jegyek: színre fújt tükörház és fekete ködlámpa keret. Az enyémen kívül van a cittyben bordó (szintén Csanak), padlizsán (tuning lökhárítóval), sötétkék és ezüst.
A szerv honnan tudta a számod? Mert ha megadtad a nőnek szerintem azt bizonyítja, hogy nem akartál lelépni ( de hát egy nővel néha nehezen lehet megértetni magunkat) De ha rendszám alapján akkor viszont nem szóltam.
Bigtibi! Megkérdeztem egy rendörtisztet ilyenkor mi a teendő? Menj be a rendőrségre, írásban tégy bejelentést, hogy ekkor és ekkor ez és ez történt a csaj mereven elzárkózott a megegyezéstől ezért Te otthagytad, most pedig azért jöttél ide, hogy később ebből ne legyen károd. Szabálysértési eljárás fog indulni az ügyben, lesz helyszínelés is meg minden, de a lényeg, hogy menj be és írd le mi történt. Egy tanú jó lenne. Amúgy jobbulást!
Ezt utólag kimagyarázni, elég nehéz lesz, hogy miért jöttél el. Ha még parasztkodik a csaj is, rád foghatja, hogy piás voltál, és azért mentél el. Akkor már elég ferde szemmel fognak rád nézni, igaz, bizonyítani nem fogják tudni. Mindeképpen hunyó leszel szerintem, amiért elmentél, bár ne legyen igazam.
Szia Garzon lakas. Nekem is volt egy nagyon idegesitő hangom. Bármely fokozatban, 2000 ford.-nál, motorfék módban, egy kerregő hangot lehetett hallani ami fel erősödött, ha rátettem a lábam a kuplung pedálra, Némi tapizás után rájöttem, hogy a bovden ér hozzá a padlólemezhez.Megoldás: egy 10 cm vastagfalu locsoló tömlő hosszában elvágva és ráhúzva.Még le is szorítottam egy gyors kötözővel hogy el ne hagyjam. Üdv Remete.
Nekem csinálta ugyanezt még új korában 1500-as fordulat környékén. És nekem azóta, hogy középen szivaccsal meg bandázzsal összefogtam, már nem csinálja, de ez már elég rég volt. Később egy másik jellegű zajforrást szüntettem meg. Rossz úton tompa koppanások voltak... Megoldás: jobb oldali szemüvegtartó adott ilyen hangot (ami a napellenző alatt van), ahogy a műanyag neki verődött a tetőnek. Azt két öntapadós filccel csillapítottam.
Szia Tibi! Mindenképp hajts fel egy tanút aki téged fog igazolni, hogy nem akartad otthagyni, csa nem tudtatok megegyezni. Bár szerintem hiba volt otthagyni azért nem vészes a dolog.
Igen kellemtelen helyzetbe kerültem. Apósomék elkérték mára a kocsimat. cserébe itthagyták az övéket. Délelőtt a városban összetolattam egy nővel. Az út mindkét oldalán parkoló volt, pont egymásnak háttal áltunk, mindketten tolattunk ki ,én jobbra ő balra kanyarodott, nagy forgalom volt nem igen láttuk egymást. Kb. egy centin múlott, hogy találkozott a két autó, nekem a bal hátsó neki a jobb hátsó sárvédője sérült. Az enyémen szinte jelentéktelen két pici horpadás lett a sárvédő íve fölött, a másikon nem emlékszem. Midketten kiszáltunk, a nőci ordenáré stílusban ( a szókincse kb.b.---meg, hülye, meg haonlóak voltak. ) Persze természetesen szerinte én voltam a hibás, mert olyan gyorsan tolattam ki, hogy ő engem nem látott, én ragaszkodtam a midketten hibásak vagyunk véleményemhez, és többször is javasoltam hívjuk ki a rendőrséget. Ő ezt nem akarta, azt nem tudta mit akar, így fogtam magamat és eljöttem. Na ez volt a hiba. Este hívtak a rendőrségről, hogy a hétvégén menjek be, mert feljelentett miszerint otthagytam.
Mi van ilyenkor! Esetleg nincs valakinek egy jogban jártas ismerőse?
így van: a dízelnél típusjelenség 1000-1500-as fordulat között a váltó bowdenjeinek berezgése
ha lekapod a középkonzolt (amire a középső utas teszi a lábát), jól hozzáférhetőek ezek a kábelek, és pl. közéjük szorított szivaccsal alaposan csökkenthető ez a jelenség, ill. meg is szüntethető
Arra én is gondoltam, hogy esetleg valami berezonál, de fordulatszámtól függően vagy gyorsabban (magasabban), vagy alacsonyabban "zúg". Ettől persze még lehet rezonancia, hiszen autópályán 100-110-nél nem hallom.
Nekem olyan jelenségem van, ha 4.ben 50 - 60 környékén megyek huzamosabban, akkor amikor rálépek a gázra, akkor egy kicsit mintha megtorpanna. 1.6 benzin.
Mi is megjártuk Horvátországot 2x is. Semmi gond nem volt a kocsival, fogyasztás, tempó minden OK. De lenne egy kérdésem, és érdekel, hogy volt-e/van-e valakinek ilyen tapasztalata: Újabban 4-es, 5-ösben 40-80 között van egy plussz hangjelenség. Igazából olyan finoman rezgő, mint amikor más típusú aszfaltra mész, csak állandó jelleggel, és a fordulatszámtól, nem a sebességtől függ. Ezen kívül még annyi van, hogy ha felengedem a kuplungot, akkor néha (az esetek 80%-ban) kattan egyet, aztán semmi más zaj. A kettőnek nagy valószínűséggel semmi köze egymáshoz.
+ egy kis sztori: kempingeztünk mind a két alkalommal. Második alkalommal kocsink egy audi a4-es kombi és egy vadiúj ford SUV mellett állt. Egyik éjjel a sátórban halljuk, hogy magyarok beszélgetve mennek el a sátor mellett, és ennyi hangzik el: " ... szerintem ez a világ legrondább autója ... " ugye szerintetek is a fordra gondoltak :-)
Sziasztok! a nyáron nem voltam sokat internetközelben, de azért néha bele tudtam olvasni a fórumba.
Hátsóajtó teleszkóp nekünk is végleg tönkrement. Télen kinyitni volt nehéz, most nyárra meg tartani kellett. Egy hosszabb esernyővel oldottam meg ideiglenesen, de miután kétszer a fejünkre esett, vettem újat. Hozzánk akkor a legközelebb az unixtrade boltja volt, gyorsak és korrektek voltak. 1 teleszkóp kb 5100 Ft volt. http://www.unixtrade.hu/
Egyetértek Sabrinhoval. Én csak azt tudom biztosan, hogy a gyár kifejezetten nem javasolja bármilyen hasonló adalék használatát. Sokkal többet ér, ha jó minőségű olajat használsz és azt is cseréled max 10-12 ezrenként, különösen, ha sokat autózol városban, rövid utakon.
Pont most írt róluk az olajdoki a totalcaron. Teljesen logikus a véleménye: az olaj több tulajdonsággal rendelkezik, melyből lehet hogy az egyiket javítja, miközben a másikat éppen rontja. Példának hozta a teflonos adalékot, ami jobb kenést, de rosszabb hűtést biztosít. Sztem jó minőségű (a motorhoz előírt) olaj megfelelő rendszerességű cseréje mellett nincs ezekre szükség. Sőt...