Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

senim Creative Commons License 2013.10.17 0 0 44203

Régebben Geolandert használtam, aztán 4 éve sűrű lett a terep és váltottam Bfg MT-re. Terepen nagyon jó, legalábbis én meg vagyok vele elégedve. Jó az oldaltartás, jól kapaszkodik. 6-8 havonta cserélem, nálam ez alatt kb 10000km terep, 30-35000 km aszfalt. Vizet lát, megrémül! Ilyenkor kilincsel előre finom gáznál is, de meg lehet szokni (20-30-al lasabban, ésszel megyek)

Előzmény: asasin (44200)
St.Endre Creative Commons License 2013.10.16 0 0 44202
St.Endre Creative Commons License 2013.10.16 0 0 44201
asasin Creative Commons License 2013.10.16 0 0 44200

Még valami.Gumi vásárlás előtt vagyok.

Jelenleg puma mintás gumikat használok nagy megelégedéssel,de talán lecserélném BFG MT gumikra.Megéri-e cserélni szerintetek?Elég nagy agyagos sárban használnám!

Sajnos nem tudok a BFG MT -ról semmit!

Segítsetek.

asasin Creative Commons License 2013.10.16 0 0 44199

Még valami.Gumi vásárlás előtt vagyok.

Jelenleg puma mintás gumikat használok nagy megelégedéssel,de talán lecserélném BFG MT gumikra.Megéri-e cserélni szerintetek?Elég nagy agyagos sárban használnám!

Sajnos nem tudok a BFG MT -ról semmit!

Segítsetek.

asasin Creative Commons License 2013.10.15 0 0 44198

Sziasztok!Hol tudok venni itthon Detroit difizárat TLC-be?

Előre is köszi!

mandras79 Creative Commons License 2013.10.14 0 0 44197
Jager74 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 44196

A Terrano-t kihagytad,Mester! Hová tennéd a sorban?

Előzmény: Tie (44187)
Jager74 Creative Commons License 2013.10.10 0 0 44195

A Terrano-t kihagytad,Mester! Azt hová tennéd a sorban?

Előzmény: Tie (44187)
nyuszy Creative Commons License 2013.10.06 0 0 44194

A GV a mai mezőnyhöz képest jónak számít, nem egy CR-V kategória.

De a Suzuki kínálatából a Jimny az, ami tényleg kemény terepre való autó.

Előzmény: Transzformátor (44189)
TERMINÁTOR 7.0 Creative Commons License 2013.10.06 0 0 44193

Én voltam.. 

Előzmény: -Líbiai- (44191)
fúrószár Creative Commons License 2013.10.06 0 0 44192

Jóvan, akkor ámen, vagy allah ahbar, vagy hogy köll mondani. :-)

Előzmény: -Líbiai- (44191)
-Líbiai- Creative Commons License 2013.10.06 0 0 44191

Nem is rád mondtam! :) Csak általánosságban.
A Range-t nem ismerem, az ML esetén még első generációban nem volt légrugó, eggyel kevesebb hibalehetőség, és itt is van pár típushiba, de azon felül semmi extra. Már régóta készülök venni hozzá azért egy típus specifikus szerelési könyvet, az mindig jól jöhet :)

Előzmény: fúrószár (44181)
fúrószár Creative Commons License 2013.10.06 0 0 44190

Minap valaki Vényócas Dzsipót keresett. Itt egy működőképes példány, ami a film szerint is kifejezetten autóbánra való. :-)

 

http://sportgeza.hu/forma1/2013/10/06/webber_kigyulladt/

Transzformátor Creative Commons License 2013.10.06 0 0 44189

És a Grand Vitara?Tudtommal a kompakt SUV mezőnyben már csak ennek van komolyan vehető hajtáslánca,és nem valami tingli-tangli cucc.

Előzmény: Tie (44187)
spapda Creative Commons License 2013.10.06 0 0 44188

Ezt a "melyik a legjobb terepjáró" című agymenést inkább ne kezdjük el, ha lehet! Elég sokszor nekifutott már a társaság a fórumon, és az értelmesebbje mindig belátta, hogy nincs legjobb, csak bizonyos célokra jobb, praktikusabb. Elég csak abba belegondolnod, hogy mi tesz jóvá egy terepjárót: vételár, fenntartási költség, fogyasztás, nagy méret, kis méret, erős motor, könnyű motor, egyszerű motor, kényelmes utastér, puritán utastér, terepszögek, gyári hasmagasság stb. Máris ütköznek a szempontok! Ha pl. terepre megyek mérni, akkor az a jó terepjáró, ahová befér az összes cucc. Ha viszont a szűk völgyekben járok, az a jó terepjáró, ami viszonylag keskeny és fordulékony. Ha a cég tankolja, az a jó terepjáró, ami megy, mint disznó. Ha én tankolom, az a jó, ha keveset fogyaszt. Ha családdal megyek kirándulni, az a jó, ha kényelmes, ha viszont agyaglabdás gumicsizmában kell beülnöm, az a jó, ha nem plüss fogad és slaggal ki lehet mosni a belteret. Bizonyos helyeken előny a nagy tömeg (tapadás), máshol pont emiatt ássa el magát a szekér. A sort még hosszasan lehetne folytatni. Ez a kérdés nagy és felesleges vitákat szokott itt generálni, szóval jobb lenne, ha nem mennénk bele, hiszen nincs egyértelmű válasz rá.

Előzmény: -Bazsa81- (44186)
Tie Creative Commons License 2013.10.06 0 0 44187

A mai kínálatból?

Defi, G, TLC, Iveco Massiff, Patrol, Pajero (a sorrend a véleményemet is tükrözi).

Suvoknál meg Disco IV, Range Rover, és esetleg a GL Merci, meg a Pathfinder. 

De a Landyn kívül igazándiból senki nem gyárt terepen is komolyan vehető civil suvot, csak nagy összkerekes budikat. 

Előzmény: -Bazsa81- (44186)
-Bazsa81- Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44186

És akkor melyik a legjobb terepjáró? :D

 

Viccet félretéve melyik típusok bírják nálatok?

Előzmény: spapda (44183)
spapda Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44185

Pedig reméltem, hogy rágerjedsz a sárga Citromra. De azért nem voltam messze a színfétisedtől! :)

Előzmény: fúrószár (44182)
levvagen Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44184

Gyönyörű szép kis autókat szedtél össze, nekem mind tetszik! Viszont terepjáró, csak egy volt, az utólsó elötti képen, a Lightweight.:)

Előzmény: spapda (44176)
spapda Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44183

"Emlékeztek arra, hogy kb. 15évvel ezelőtt (a terepjárózás hőskorában)  volt egy rendszeres terepjárós műsor ami helyi Tv-ken ment. (kb. 1-1,5 óra) Ilyen tesztek voltak benne, mit UAZ, ML , Hummer és rendszresen tudósítottak versenyekről, túrákról. Szerintük "Az ML olyan helyeken ment el, ahol eddig csak az UAZ-zal sikerült" persze az Uazon volt vagy 84-cm-es gumi."

 

Ma pedig ezekre a "legendákra" frankón rásegít az, hogy a youtube dugig van unatkozó, hipergazdag oroszokkal, akik kiviszik a 0 km-es SUV arzenált a dzsuvába, aztán nem sajnálják a technikát, ráadásul eredményesen is haladnak. Csak azt felejti el ilyenkor mindenki, hogy ez egy kifinomult számítógépes rásegítés eredménye, amihez szenzorok és finom automatikák kellenek. De aztán elég egy döglött ABS jeladó, és máris megáll a tudomány. Vajon a tökig érő sárban melyik alkatrész adja meg magát előbb? Egy elektronikus szenzor vagy egy mechanikusan kapcsolható diffizár? Na ugye. Egy nyakig dagonyás szakaszon bármelyik SUV végigmegy...egyszer. Egy UAZ/Samu/Defi/LC stb. pedig naponta, éveken át.

 

"A szememben azok is terepjárók, amiket belinkeltél, nálunk is ment 1-2 trophín egy Panda 4x4. Egyszer a Tilaji Sakáloknak vol egy Subaru kombija, azóta is sztoriznak róla, hogy milyen helyeken "ment el" és mit kibírt a pályájukon :)"

 

Szinte napi rendszerességgel használok összkerékhajtásos (nem terepjáró) autót terepjárási célokra, szóval tudom, hogy meglepően ügyesek tudnak lenni ezek a vasak is, de mivel hasonló okokból terepjáróban és pickupban is előfordulok, pont ezen tapasztalat miatt mondom, hogy messze nem ugyanaz a két szegmens, egy BFG MT gumitól még nem lesz terepjáró bármelyik összkerékhajtásos autóból.

Előzmény: -Bazsa81- (44178)
fúrószár Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44182

Nekem ezek közül a narancs Panda,....a színe miatt. :-)

Előzmény: spapda (44176)
fúrószár Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44181

Kikérem magamnak! :-)

 

Én nem szídtam. Kb. olyan nyűgösnek képzelem, mint egy Ranget,.....ha nem jár utána a dolgoknak az ember, és nem tanulja meg a típust, szerelést, alkatrészbeszerzést, stb.

Előzmény: TERMINÁTOR 7.0 (44164)
-Bazsa81- Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44180

A kispolszkis példa tetszik ;)

Farmator, hátsó hajtás...

Na igen az sem terepjáró.

 

 

Amúgy valahol olvastam, hogy a Suv-ok a rugó út hiánya miatt iszonyat ütéseket kapnak terepen.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=o6Nc0yYwL2U

 

Előzmény: nyuszy (44179)
nyuszy Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44179

Szép, amit tud az ML a videón, de vajon mennyibe kerül, ha rendszeresen viszed ki egész napos túrákra, hasonló körülmények közé?

 

Anno sokat járkáltam Kispolszkival spontán földutakon a Bakonyban, olyan szinten, hogy amikor később lett terepjáróm, nehezen hittem el, hogy ott hogy a viharban nem akadtam el (persze volt, ahol igen). De ettől még nem tartom a Kispolszkit terepjárónak.

 

Előzmény: -Bazsa81- (44178)
-Bazsa81- Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44178

A szememben azok is terepjárók, amiket belinkeltél, nálunk is ment 1-2 trophín egy Panda 4x4.

 

Egyszer a Tilaji Sakáloknak vol egy Subaru kombija, azóta is sztoriznak róla, hogy milyen helyeken "ment el" és mit kibírt a pályájukon :)

 

Emlékeztek arra, hogy kb. 15évvel ezelőtt (a terepjárózás hőskorában)  volt egy rendszeres terepjárós műsor ami helyi Tv-ken ment. (kb. 1-1,5 óra) Ilyen tesztek voltak benne, mit UAZ, ML , Hummer és rendszresen tudósítottak versenyekről, túrákról.

 

Szerintük "Az ML olyan helyeken ment el, ahol eddig csak az UAZ-zal sikerült" persze az Uazon volt vagy 84-cm-es gumi.

Nyilván nem Uaz, nem G és a fékbetéteket is megeszi egy túra alatt, de ebben valamiért működhet az elektronika.

 

Na mindegy, abban egyetértünk, hogy hosszú távon a magyar erdőbe Samurai, G és LC való.

 

Oroszok :D

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ab9f9GU2Xu0

Előzmény: spapda (44176)
Tie Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44177

Akkor már inkább egy 4.0 V6 Ford Explorer. Merevhíd, adott felszereltség mellett három automata difizár, közepe mindegyiknél fixre zárható, alvázas batár.

 

Előzmény: -Bazsa81- (44174)
spapda Creative Commons License 2013.10.05 0 0 44176

Mindez semmit sem változtat azon a tényen, hogy az ML nem terepjáró. És attól még lehet jó SUV.

A youtube videókkal meg az a baj, hogy adott egy helyszín, több különféle autó, de itt vége az objektivitásnak, hiszen általában különböző sofőrök, eltérő képességekkel, sokszor eltérő gumival esnek neki a terepnek, így rohadtul nem az derül ki, hogy a konkrét terepen melyik a jobb autó. Mert egy agyagos emelkedőn győztes autó simán elvérezhet egy köves-sziklás lassú kapaszkodáson.

De még csak nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a videókon általában egyszer teljesítenek egy adott (legtöbbször viszonylag rövid) távot. Ebből nem derül ki, melyik mennyire "terepálló". Egy terepjáró nem csak az összkerékhajtásban vagy zárható diffiben tér el a többi szgk-tól, hanem a tervezési filozófiájában, az alkatrészek méretezésében. Csak egy példa: szinte elegendő megnézni, hogy melyik alkatrész képezi az autó legalacsonyabb pontját...

És persze minden összkerekes autóból lehet építeni brutál jószágot, ami ideig-óráig bírja a terepet. Ez történhet gyári szettel vagy házi barkáccsal. De ettől még nem lesznek feltétlenül terepjárók, a szó klasszikus (rendszertani) értelmében. Ha egy ML terepjáró, akkor ezek is azok:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: -Bazsa81- (44175)
-Bazsa81- Creative Commons License 2013.10.04 0 0 44175

na írtam, egy jó hosszú hsz.t

röviden, volt itt múltkor egy video suv-okról.

az egyik ment 50m-t a másik 200m-t ugyanazon a terepen...

 

amúgy a Skoda Fabia is ugyanolyan kocsi mint az S merci, 4kereke van és csak az ehgyik hajt, ezen kívül belső égésű motorja ;)

 

Előzmény: spapda (44173)
-Bazsa81- Creative Commons License 2013.10.04 0 0 44174

Lehet, hogy elfogult vagyok, de azt gondolom, hogy az ML jó.

 

Egy barátomnak W164-esünk volt, 300.000km-ig azzal sincs semmi gond, hasonlóan a többi Mercihez.

Amikor a 2M körüli kocsikat nézem, az nem ez a kategória...

 

Viszont, múltkor ültem egyben amiben "offroad package" volt, 2 gombbal, amely a hátsó és a középső diffit ábrázolta.

2db 100%-os zár az nem rossz egy SUV-ban.

 

Nekem csak 300GD-m volt (1984-ből), Izlandtól Ukrajnáig elvitt és haza is hozott.

Ha jó gumi van rajta, akkor nem rossz terepen :)

 

A családba most jön egy GLK, az valszeg nem fog sarat látni.

 

Nekem a G is jó volt és egy Ml-lel is tudnék mit kezdeni...

 

(u.i furcsa lenne egy ilyennel csapatni az erdőben miközben a G (a végére) egy korai ML árának a többszörösébe került...)

 

 

 

Előzmény: TERMINÁTOR 7.0 (44172)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!