Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

stevie-w Creative Commons License 2011.05.07 0 0 23210

a kormánya leállitás után befeszül.

 

 

Ez természetes. Megszűnik a rásegítés.

 

 

A motor nem inditható a kormány kell rángatni állati erövel hogy be lehessen inditani. De ez csak akkor történik ha nem vizszintesen áll. Van-e valakinek ötlete hogy mi a teendö?

 

 

Elvinni egy rendes szervizbe. (Bagdány Pisti?)

 

 

A váltóolajat mennyi kilométer után illene lecserélni? Ezt nem irták a karbantartásiba se bele.

 

 

A váltóolajat nem kell cserélni. Elvileg élettartam feltöltésű. Én az enyémben most fogom cseréltetni, 120 ezernél.

 

Előzmény: zolcsimolcsi (23209)
zolcsimolcsi Creative Commons License 2011.05.07 0 0 23209

Üdv szakik! 1.6 bocim van aminek a kormánya leállitás után befeszül. A motor nem inditható

a kormány kell rángatni állati erövel hogy be lehessen inditani. De ez csak akkor történik ha nem vizszintesen áll. Van-e valakinek ötlete hogy mi a teendö? Ja voltam vele szervizben 5000-Ft-ért megállapitották hogy semmi baja. Azota is csinálta már többször. 

A váltóolajat mennyi kilométer után illene lecserélni? Ezt nem irták a karbantartásiba se bele.

Remélem valaki tud segiteni. Elöre is kösz.

real_geri Creative Commons License 2011.05.07 0 0 23208

logikus

Előzmény: Trotter66 (23207)
Trotter66 Creative Commons License 2011.05.07 0 0 23207

Na várjunk csak. Ki miről beszél?

 

Vagy ugye a hőmérő az infopanelon, izé műszarfali kijelzőn. Az a külső hőmérséklet jelzője.  Ez szvsz. nincsen összekapcsolva a klímával. Minek is?  Nem függ össze a klíma működése a külső hőmérséklettel. Télen a mínusz akárhány fokban is lehet klímázni, éi. páramentesíteni a belteret.  Ebben az esetben is megy a klímakompresszor, csak nem hűtési, hanem szárítási funkciója miatt.

 

Szóval ha a beltér felmelegszik/bepárásodik és le akarjuk hűteni/szárítani, akkor bekapcsoljuk és kész.

 

Az automata klíma pedig a klímakapcsolóban elhelyzett kijelzőn beállított hőfokra hűti-fűti a belteret mindentől függetlenül. Vagyis előállítja a kellő hőfokot legyen a külső hőmérséklet mínusz 15, vagy plusz 40 fok.  Szükség szerint változtatja a légkeverést, a kilépő levegő mennyiségét a rostélyokon, közben figyeli a beltér páratartalmát és szükség szerint szárítja a levegőt, vagy éppen kívülről párásabbat enged be.

 

A külső hőmérséklet informális és nagyban függ, hogy áll, vagy halad a jármű, netán napos helyen, vagy árnyákban várja a gazdit.

Előzmény: real_geri (23206)
real_geri Creative Commons License 2011.05.07 0 0 23206

szóval a külső hőmérő az csak informális? a klímát a beszívott levegő hőfoka és az utastér hőfoka vezérli?

 

nekem olyan, hogy hol pontos, hol -5 hol -15 fok eltérést ír ki. néha menet közben esik 10 fokot, majd visszaáll jóra :)

Előzmény: Trotter66 (23205)
Trotter66 Creative Commons License 2011.05.07 0 0 23205

Szia, mivel nekem is pontosan ez az évjáratú és felszereltségű modell áll a garázsban, ezért akkor elsőnek írom le a véleményemet:

 

Szóval a külső hőmérséklet jeladó esetleges hibája önmagában nem okozhatná a "félgőzös" klímateljesítményt.

 

Én a helyedben első körben a következőket ellenőrizném:

 

Üzemmeleg motornál és lehetőleg a tűző napon alapjáraton ketyegtetném a kocsi motorját, természetesen klímával.

A klíma utastéri hőmérsékletét a minimumra  -  15 fok a kijelzőn  -  állítanám és max levegőbefújásra. Vagyis elfeljteném az auto állást.

Ezt követően megnézném, hogy pár perc múlva a klímahűtő ventilátora melyik fokozatban kezd el dolgozni. Ha a maxon - kettes fokozat -, akkor ott valami bibi van, de azért nem nagy, ne ijedj meg.

 

Szóval ez esetben nagy valószínűséggel a hűtő és a klímahűtő lamellái el vannak koszolódva, porosodva, így nem tudnak visszahűlni. Ezt sima alapos slagolással el lehet hárítani.

 

Én ugy tudom, hogy a külső hőmérséklet jeladó vagy működik, vagy nem - ez egy thermoelem -, az általad leírt hiba szinte kizárt.  Azért írtam, hogy szinte, mert a jó öreg KH azért mindig jelen lehet.

 

Remélem tudtam segíteni, és rendbejön a klímád.

 

 

Előzmény: tacika (23203)
Trotter66 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 23204
tacika Creative Commons License 2011.05.06 0 0 23203

Üdv Kartársak!

 

A kérdésem az lenne, hogy digitklíma esetén okozhat-e működési rendellenességet, azaz elképzelhető-e, hogy ne hűtsön maximális hatásfokkal, ha az autó külső hőmérséklet jeladója elromlott, és minimum 6-7 fokkal hidegebbnek érzékeli a külső hőmérsékletet, mint amennyi valójában van. Az autó   SII, 2004, 1,9dci, Dyn.+

Köszi a válaszokat!

 

tacika

real_geri Creative Commons License 2011.05.06 0 0 23202

akkor szólok Zoltánnak, nézze meg :)

 

Előzmény: stevie-w (23197)
szalaics Creative Commons License 2011.05.06 0 0 23201

Hát igen, ismerek ilyeneket. Én nem casco-ra csináltatom, hanem a városfentartók biztosítására. Korrektek voltak, közösen mentünk be a biztosítóba elismerő okmányt leadták, felvették amit kell. Kárszakértő jön, és irány a szervíz, mert majd ők egymásközt rendezik le a zsét.

Mivel van biztosítós, és kárszakértő ismerősöm Ő már kioktatott :)

Régebben egy koccanásnál /rendőri intézkedéssel/ volt necces ügyem.... de ott a rendőrbácsi akarta eltussolni, mivel ismerőse volt a károkozó....

Előzmény: Batman72 (23200)
Batman72 Creative Commons License 2011.05.06 0 0 23200
Ugy legyen...!!!

Nekem a FOKERT adott elismero jegyzokonyvet,aznap megcsinaltattam cascora,persze pentek volt es delutan fel ketto.... hetfon bementem a biztibe,vartam rajuk hetekig,kozben egy ezerketszazszor hivtam oket az ugy miatt mire dobtak avval,hogy VAN A FOKERTNEK ONRESZE AMIBE EZ AZ OSSZEG BELEFER,ugyhogy veluk jatszam le.
Kezdhettem szinte mindent elorol,nekem allt benne a penzem,ok meg szorakoztak,hogy majd ekkor meg akkor,aztan bementem es picit megemelve a hangom elmagyaraztam,hogy a teringettet,meg az argyelusat,meg a cica rugja meg az arcukat meg ilyesmi...
Masnap kijott a karszakerto(!!!),elmeseltem a sztorit,kitoltottuk amit kellett es ket nap mulva utaltak...
De azert nem volt egy konnyu menet ahogy latod. :))
Szoval figyelj ezekre a dolgokra mielott hintaba tesznek.
Udv:
En.
Előzmény: szalaics (23199)
szalaics Creative Commons License 2011.05.06 0 0 23199

Hali!

Köszi a segítséget, de sajna csak most olvastam írásod, és már voltam is a biztosítónál.

Nem tudom, mi lenne a gond, nekem meg is nézte a kárszakértő, és kértem a márkaszervízbeni javítást. Azt mondták, hogy mivel szerződésben vannak velük így majd a biztosító pénzezi le a szervízzel, nekem nem kell fizetnem, csak csináltassam meg....

Jövő héten menek, kiváncsi leszek, hogy lesz-e fennakadás...

Előzmény: Batman72 (23183)
lacikalocsa Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23198

Bizony.(a kollégának megintcsak igaza van)jEgyébként én   is mosolyogtam a 75 ezer km-en.

Előzmény: stevie-w (23197)
stevie-w Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23197

Basszus, hogy lehet azt ellenőrizni, hogy benne van a lufi vagy sem?

 

 

A CLIP-pel ;-)

Előzmény: real_geri (23196)
real_geri Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23196

????? ilyet lehet? 

Basszus, hogy lehet azt ellenőrizni, hogy benne van a lufi vagy sem?

Előzmény: GrG (23195)
GrG Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23195

Nem tudom mi a bajod, egy szériából van az eleje és a vége, valamint a műszerfalon is csak a saját szériájának levegőbeömlői vannak. Kötözködsz minden apróságban....

BTW a múltkor felhívtam egy hirdetést (otthon). Közli a faszi, hogy minden úgy van ahogy leírta, ez gyanús lett. Rákérdeztem, hogy volt-e törve, mondta nem, mondom lufik is rendben vannak, közli - ja azok hiányoznak, mert ellopták.... Mondjuk ez persze nem volt leírva meg nehezen is tudom elképzelni, de ez az én hibám....

G

Előzmény: stevie-w (23194)
stevie-w Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23194

Üdv. Ezzel kapcsolatban mire gondoltál(nem ismerem a fantázianevekhez tartozó felszereltségeket)

 

 

A Privilége és a Dynamique Plus (privilézs, dinamík plü) a két csúcsfelszereltség. Részleteikben nagyjából megegyeznek, a kárpit és a felni mintája volt eltérő.

 

Nincs is ezzel gond, de aki nem tudja, milyen autót árul, attól kevésbé várom, hogy lesz egy szép, ízléses, vezetett szervizkönyv az autója mellé :-)

 

De egy telefont mindenképp megér.

Előzmény: paksi (23193)
paksi Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23193

Üdv. Ezzel kapcsolatban mire gondoltál(nem ismerem a fantázianevekhez tartozó felszereltségeket)

"Bár persze nem Privilége, hanem Dynamique Plus felszereltségű, és hát ez a tény egy picit hitelteleníti a hirdetés többi részletét is, de egy megnézést megér."

GrG Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23192

Ami azt jelenti, hogy amikor behozták akkor visszatekerték 250ről 70-re, azóta bekerült egy 100as és most visszatekerték 75-re.

Így aztán végülis, amikor te megveszed ráköltöd a gatyád és kirakod 150-rel, alig lesz bennen 400e.

Előzmény: szirt (23176)
szirt Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23191

Na ja, 100%-os garancia kb semmire sincs - talán a "porrá leszel" az tuti. :)

Előzmény: advocatusdiaboli (23190)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23190

Azért láttam én már dízelt, ami nem füstölt, nem volt kartergáz (ette mégis az olajat, de ez nem látszik ránézésre), nagyon szép volt a hangja, szerviz is megnézte, jónak találta - aztán télen nem indult be - motorgenerál lett belőle. Pedig melegen még a kompressziómérés sem tudta leleplezni - és nyáron szépen indult hidegen is. Praktikusan télen, csikorgó hidegben kellett volna megvenni...

 

És én is jártam úgy veteránnal, hogy a motor szépen járt, hangra-érzetre jó volt, "szakértő" is bólogatott, sőt, a kompressziómérés is szép adatokat mondott. Aztán pár ezer kilométer múlva nyüszögés, csikorgás - hajtókarcsapágyak, főtengelycsapágyak cserére, gyűrűzés, szelepszár-szimmeringek cserére, stb... Mindenféle füstölésgátló, molibdénes-teflonos csúszásjavító adalékokkal, extra sűrű olajakkal egy eladáshoz olyan szépen ki lehet tupírozni egy amúgy már nagybeteg motort, hogy egy átlagos bevizsgálásnál a típust tényleg jól ismerő szerelő is jó eséllyel megeszi.

 

Ettől függetlenül természetesen én is úgy gondolom, hogy egy alapos, szakértői átnézés a turpisságok zömét le tudja leplezni. Csak 100% garancia semmire sincs.

Előzmény: szirt (23189)
szirt Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23189

Ja, én is gondolom hogy egy hozzáértő a motor hangjából, viselkedéséből is tud vélelmezni dolgokat.

Előzmény: stevie-w (23188)
stevie-w Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23188

motort, váltót nem lehet megbontani

 

 

Azért sokminden kiderül egy próbaúton, fülre, érzetre, különösen, ha valaki ismeri az adott motort és váltót.

 

A sporadikus hibaüzenetek is utalhatnak apróbb gikszerekre.

 

A helyzet nem reménytelen :-)

 

Előzmény: szirt (23187)
szirt Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23187

Jogos amit írsz, elsősorban törések (egykorú fényszórók, üvegek, gyári elemek, jól rögzített lökhárítók, motorburkolatok...) nyomai, futómű, fékek, akkumulátor életkora mérhető föl, motort, váltót nem lehet megbontani.

Előzmény: advocatusdiaboli (23184)
szirt Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23186

"Az állítólagos magyarországi első forgalombahelyezésű"

Valóban írja, hogy "Mo. -i, sérülésmentes!", de hisz a másik is magyarországi már vagy 3 éve. :)

Na mindegy, látni kell őket...

 

Ja tényleg, ezt még nem is kérdeztük, hogy mennyit akar vele menni évente.

Előzmény: stevie-w (23180)
szirt Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23185

De valamiért csak írtad, hogy a sötétebbikre mozdulnál rá. :)

Biztos van tetőablaka. :)

 

6-7 éves autók esetén szerintem kevés vezetett szervizkönyves.

Előzmény: stevie-w (23179)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23184

Hát, azért nekem a veteránozás kapcsán van már némi kétségem például egy motor, váltó állapotának felmérését illetően... Semmiféle mérhető, észrevehető, gyorsan kimutatható tünetet sem produkáló motorokról, váltókról derült már ki rövid időn, pár ezer kilométeren belül, hogy teljes nagyjavításra, generálozásra szorulnak... Persze, ami látható, azt fel lehet mérni, a futómű, fékek állapota kiválóan diagnosztizálható, de például egy már huncutságokkal terhelt, de a teszteléskor éppen jó elektronikus rendszer nem.. És egy motor állapota biztosan tulajdonképpen csak megbontással mérhető fel.

 

Én már ezzel úgy vagyok, hogy egy nagyon alapos állapot-felmérés azt, ha valami tuti rossz, ki tudja mutatni - de arra, hogy valami tényleg jó, nem garancia...

Előzmény: szirt (23177)
Batman72 Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23183
Ja,igy konnyebb lesz:
Hetven,3tizenhetnyolc8huszon8
Előzmény: Batman72 (23181)
stevie-w Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23182

Amúgy:

 

http://hogyanvegyunkhasznaltautot.info/

 

Hosszú, de minden szava arany.

 

Én lektoráltam ;-)

 

 

Előzmény: stevie-w (23180)
Batman72 Creative Commons License 2011.05.05 0 0 23181
Udv.
Nekem tavaly augusztusban csinaltak ugyan ilyet,csak a nagyobbik oldalablakon kuldott be egy kovet a fukaszaval.
Csak azert nem utotte at a halantekom,mert megfogta a folia...
Ja,novemberben(!!!!) sikerult a penzemhez jutni.
Ha nem akarod azt a fight-ot vegigcsinalni amit en,akkor csorogj ram es elmeselem a buktatok kikeruleset.
Udv:
Batman
Előzmény: szalaics (23165)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!