Köszönöm szépen a válaszod! Tehát a yetivel( mint modellel) van a probléma? Ha jól értem. az újabb verzióju kínai klón jobban kezeli? Én csak saját felhasználásra használom, már régóta, de eddig mindent meg tudott oldani. Lehet itt az ideje újítani egy 23.3.1 verzióra. Tudom, hogy egy kínai lom, de saját háztáji felhasználásra, valamivel többet tud, stabilabb mint a 18?
Szerintem a Yeti-t és a Roomster-t ezek a régi kínai klónok nem kezelik. Ezekkel a műszercsoportokkal a hivatalos verzióknak is meggyűlt a bajuk, amíg nem frissítették a csatoló firmware-ét, valamikor 2019-20 tájékán.
A linken van egy videó mert szóban biztos nem egyértelmű amit eddig leírtam. Nehéz így elmagyarázni. Bocsi. Mint látjátok az a problémám hogyha az autóról állítom vissza a szerviz intervallumot akkor teljesen normális módon be teszi magát 15 000 és 372 napra valamint átállítja az olaj minőséget rosszra ez eddig oké viszont ha innen vissza akarom állítani a longlife szerviz periódusra akkor azt már nem tudom és elvileg minden csatornán jó adat van de mégis az autó nem jelez ki semmit. Valamint ha be akarom állítani fixre azok a Csatornák nem elérhetőek. Tehát az alapvető kérdés hogyan tudnám visszaállítani Longlifera?
Azért érdekes számomra, mert előtte ugyanezzel a konfiguracioval egy 2015-os Passatot ugyanezt elvégeztem, a problémás autó, pedig egy 2012 Skoda yeti. Sri resettel le lett nullazva, a minimum km 12500, max 15000-te, a idő pedig 730 rol 365re lett állítva. Majd ezt követően jelent meg a kép a kocsi műszerfalán. A figyelés, mint a másik képen látható reseten van, és nem tudom a csatornát figyelesre állítani, mert a képen látható hibát kapom. Ezt követően a kocsiban a műszerfalon lett visszaallitva, természetes longliferol azonnal 15000km és 372 nap lett, de most már a min/max km és idő csatorna is errort ad.
Köszönöm a válaszod! Az első képen van az a csatorna, ahol elvileg be lehet kapcsolni, de azt a hibauzenetet adja, ami a képen van. Nem engedi bekapcsolni a figyelmeztetest. Most a kocsin keresztül állítottam vissza a szervizt, ilyenkor ugye automatikusan a konglomerátum atvalt 15000km és 372 napra. Visszamenően a Vcds be a szerviz intervallumát figyelés továbbra sem kapcsolható be, és most már errort ír az esi min, max km és időre is, és a fix intervallumát csatornára is. Van valami ötlet, hogy mit lenne érdemes megnézni.
Sziasztok, van valakinek ötlete hogy szerviz visszaállítás után az autó miért ezt mutatja? Valamint a másik kérdésem hogy Beszeretném állítani hogy figyelmeztessen de ez az üzenet jelenik meg. Szerviz visszaállítás után valamennyi időnek el kell telni el? Eddigi autókkal nem volt ilyen problémám ugyan ezzel a programmal ugyanezzel a megoldás. Köszönöm.
Megnézem őket mindenképpen! Sajna csak multiméterrel tudom ellenőrizni. Még amire gondolok a lambda szenzor, igaz nem tudom az tud-e ilyen jellegű hibát okozni.
Elsőnek biztosan megmérném a fojtószelep és a levegőmennyiség mérő "szenes" potiját, hogy mennyire zajosak. Ezek kopása már 20+ éve is nagyon gyakori volt. Egy kis trükkel sokat sikerült megmenteni.
Van egy "csodálatos" '92es Seat Toledo GT-m 2E motorral, digifant befecskendezéssel.
Hónapokat óta küzdök egy rángatással, rándulással ami mindig épphogy nyitott fojtószelepnél jelentkezik.
Mindig akkor történik amikor kicsi gázt próbálnék adni és nyílik a fojtószelep. van hogy akkorát rándul, mintha a motor ki akarna esni a motortérből. A jelenség mindig kicsi gázadásnál, vagy gázelvételnél történik.
Emiatt nem lehet az autót viszonylag finoman vezetni. Egy lámpás elindulásnál, muszáj vagyok nagyobb gázzal és csúsztatott kuplunggal indulni, hogy ne bakkecskézzen. A lassú menetek pedig vagy üresben vagy kinyomott kuplunggal történnek.
-Megtisztítottam már a fojtószelepet, nem volt koszos. - Vákuumszivárgást kerestem már - Gyújtás ellenőrizve - Motortartók kicserélve - Gázbowden beállításokkal is szórakoztam - Kék színű hőmérséklet érzékelőt is cseréltem - ECU-t reseteltem - Próbáltam már minden szenzorral és szenzor nélkül vezetni, lambda, fojtószelepállás érzékelő, kopogásérzékelő, hőmérséklet szenzor.
stb.
A jelenség ugyanaz.
Motorféknél is van egy ütemes rángatózás 2000 fordulat körül is.
Ért valaki ehhez? Tudnátok segíteni? Engem megőrjít. Rosszul vagyok ha bele kell üljek.
Egyébbként béna memória miatt messze nem kizárva a tévedés...
De Anno volt nekem egy K-Can kommander valamelyik verziója, és emlékszem hogy valamelyik VW autóból olvasta a PIN Kódót..,
Aliéknál láttam hirdetni WFS-1-2 verzióra aktuális kézi pin kód olvasót.., ugy rémlik 10E-ért Obd-2 - n keresztül...., erről van esetleg tapasztalat????
Amit eddig láttam, annak mindnek ott volt a keringetőpumpa az oldalán*. Ha nem működött (sűrűn előfordul velük), akkor vagy nem indul el a kályha, vagy szinte azonnal felforralja a vizet.
Persze hogy járó motornál, hiszen a kiegészítőfűtés csak akkor működik, ha jár a motor.
Próbáld meg VCDS-sel elindítani álló motornál. Ha nincs keringetője akkor vagy nem indul, vagy felforr.
(korábban azt írtad, így működik, de az nem derült ki, álló vagy járó motorral)
Igen, a legnagyobb probléma, hogy beázott a régi vezérlő és szétrohadt. Ezért kellett cserélni.
Csak arra gondoltam, amin van keringető szivattyú, az tud állófűtésként működni, mert funkcionálisan ez lenne a feltétele.... És olyat raktam bele amin van.
A kódolással megbírkóztam. Olyat lehetőséget nem is találtam, hogy álló, vagy kiegészítő. Csak az indítás módja, és a keringető szivattyúval való felszereltséget lehetett állítani. Az illesztésnél is már bekavadodtam. Próbáltam mindent szinte mindennel. 😑
Most megy mint kiegészítő, a motorvezérlőre állitottam az inditást, és hogy nincs keringető. Így indul hidegen ha jár a motor! 👍
Ami benne volt az állófűtés, amit beletettetek az kiegészítő fűtés. Ez állófűtésként sosem fog működni.
Át kell kódolni kiegészítőre és a klíma indításról motorindításra. Ilyenkor +5°C hőmérséklet alatt járó motornál indulnia kell elvileg. Biztosat csak a próba ad.
Másik lehetőség, ha az eredetinek nem vezérlőbaja van, akkor áttenni annak a vezérlőjét az újba.
Nagyon köszönöm. Akkor érdemes lenne valami élő adatokat olvasni egy aktuális szoftverrel ellátott diagnosztikai eszközzel. Nekem ezt írt az internet erre hibakódra:
A hibakód (P026E) és a kapcsolódó információk alapján a probléma a "Charge Air Cooler Temperature Sensor 1" (Töltőlevegő hűtő hőmérséklet érzékelő 1) területével kapcsolatos lehet. Az érzékelő hibája vagy a hűtőrendszer problémája miatt jelentkezhet a hibajelzés.
Egyes lehetséges okok:
Hibás érzékelő: Az érzékelő hibás lehet, és nem megfelelő adatokat küld a vezérlőegységnek.
Hűtőrendszer problémái: A töltőlevegő hűtőrendszerében lehet valamilyen probléma, például hűtőfolyadék szivárgás vagy hűtőventilátor hibája.
Szeretném a segítségeteket kérni ennek a hibakódnak az értelmezésében. Előre is nagyon köszönöm, minden javaslatot / ötletet szívesen veszek.
Az autó VW Golf VII 2014-es GTD, 184le, 2.0TDI - világit a motorkontroll lámpa. (töröltem, de újra visszajön a hiba) A hibát leállított motornál olvastam VCDS-el:
1 Fault Found: 18825- Unknown Error Code P026E 00 [175] -- [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces] MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 2 Mileage: 178184 km Date: 2023.11.30 Time: 09:56:51Normed load value: 0.0% Vehicle speed: 0 km/h Coolant temperature: 5 °C Intake air temperature: 4 °C Ambient air pressure: 960 mbar Voltage terminal 30: 11.880 V Unlearning counter according OBD: 40 Air mass at air mass meter 1: 0.0 kg/h Outside temperature sensor 1: B1: raw value: -0.0 °C Intake air temperature before throttle valve: calculated: 0.0 K Charge air cooler output: Temp. sensor 1: B1: raw value: 5.6 °C Heater supp. pump 1 bank 1 charg. air cool. circuit: activat.: 10.00 % Turbocharger 1 charger output: temp. sensor 1: B1: raw value: 4.8 °C
Sziasztok! Adott egy 2005 vw polo 9n2 disel 1.4 kapott egy új elektromos fojtoszelepházat de kiderült hogy a csatlakozon 4 szál vezeték ami rá megy össze van égve azt mondták mind a 4 szálatt cserélni kell esetleg nem tudja valaki hogy hova megy mind a négy szál vezeték az nagy segìtség lenne köszi választ
Golf 6 2.0 crtdi 2011-es CFHC motorkóddal. Regeneráláskor nagy mennyiségű kék füst jön belőle , szaga alpján elégetlen gázolaj . Már mindent kicseréltem (befecskendezők, EGR, lambda szonda , légtömegmérő, kipufogógáz hőmérő) , hibakód nincs az autó jól megy. Nem tudok rájönni mi okozhatja.
Olyan problémám van,hogy egy fekvő rendőrt nem vettem észre és egy nagy fékezés után világítatlanak a ABS lámpa, ESP, és a motor kontroll lámpa! Az utóbbiakat sikerült törölni ,de az ABS-t nem! Azt írja VCDS, hogy (vezérlő nem válaszol!) az ABS-re! Akksi sarú le lett véve, biztik átnézve! Mi lehet a probléma? (Transporter T5)
Elnézést jogos az észrevétel csak nekem ennyi információból egyértelmű volt. Már 15 éve járok a típussal és a harmadik példányt nyúzom belőle úgy hogy magam is javítottam őket. Ez a típus még annyira régi hogy nem csalnak össze vissza a mutatók az óracsoportban mitn a 2000 után gyártott autókon. Ha jól működik akkor a valós vízhőmérséklet max 5C fokban tér el az órán visszajelzettől. Szóval az alany Audi A6 C4 1996-os 1.9TDI (1Z) motorral szerelve. Elvileg kétféle óracsoport volt hozzá benzines és dízel. Ennek még 2x2-es diagnosztikai csatlakozója van és OBD1-es a rendszere. Elég kezdetleges az óracsoportja és a vezérlője is. VCDS-ben a vízhőfok értéke mindig jó és pontos (bemelegedés közben is). A motorban 2db egyforma kék színű (NTC) hőmérséklet jeladó van. Gyanítom hogy egyik az óracsoport a másik az ECU számára adja a jelet. Mindegyiket cseréltem már, sőt a régieket egy másik ugyanilyen autóba be is szereltem családon belül. Abban jól működnek. Plusz kipróbáltam azt is hogy a vezetékeket felcseréltem a 2 jeladó között hátha a motor egyik része hidegebb. Kábelkötegek a tűzfalig sérülés és javítás mentesek szemrevételezve jó állapotúnak tűnnek. Az óracsoportja annyira kezdetleges még hogy ebben VCDS-sel nem lehet a tank szintjét literre vagy más értékre se lekérdezni ellentétben mondjuk az 1995-ben megjelent A4 B5 óracsoportjával. 7-es vagy hányas csatornán lehetne az üzemanyag szintjelző korrekcióját állítani ha jól olvastam. Mivel a családban megy másik ugyanilyen autó is fut és azon is gyári default értékre van állítva ez az érték mint ebben és az hibátlanul működik így ezt nem próbáltam állítgatni (egyébként 100% a default érték és +-15% korrekciót lehetne állítani).
Az autó már így került hozzám hogy ez a két óra nem működött megfelelően az óracsoportban. Évekig nem foglalkoztam vele belekalkuláltam a 20C fok különbséget a vízhőmérsékletbe. Most a magas üzemanyagárak miatt mérném a fogyasztásomat és kiakaszt az üzemanyag visszajelző hogy pl tele tankolom a kocsit már a csőben a nafta és csak háromnegyedig megy fel a mutató. Így szeretnék a végére járni a sztorinak.
Tehát a korábbi javítások ismeretlenek amiket én cseréltem már rajta termosztát új Wahler-re új gyári vízhőmérséklet jeladókat tettem bele illetve az óracsoportot szétszedtem és a vízhőfok órát cseréltem benne. A másikat egy hibátlanul működő benzinesből bontottam. A jelenség nem változott. Itt tartok. Ami még eszembe jutott a töltésem jó 13.5V körül mozog. Tehát az sem szólhat bele. Kérdés merre tovább? Próbáljak meg a benzines kiegészítő műszerek (olajhőfok, töltés, és analóg óra) nélküli és a dízel kiegészítő műszerekkel szerelt 2 óracsoportból csinálni egy jót? Ha igen hogyan? Mi a különbség? Vagy a kocsiban keressem a hibát, de mere?
a vízhőfok mutató és az üzemanyag visszajelző is erősen csal. Előbbi kb 20C fokkal mutat kevesebbet mindig a valós víz hőmérsékletnél míg utóbbi hektikusan változóan ""
otlet nincs, csak tipp.
a vw group muszerfali homeroje az csak egy latvanyelem.
tanácsra lenne szükségem és jobb ötletem már nem volt mint ide írni. Az alany a saját A6 C4-esem. A hiba jelensége hogy a vízhőfok mutató és az üzemanyag visszajelző is erősen csal. Előbbi kb 20C fokkal mutat kevesebbet mindig a valós víz hőmérsékletnél míg utóbbi hektikusan változóan de általában kb. 20 literrel alacsonyabb értéket mutat a valósnál. Annyit sikerült eddig kimérnem (az NTC hőmérséklet jeladó karakterisztikájának ismeretében) hogy a vízhőfok jeladónál a valós hőmérsékletnek megfelelő az ellenállás érték is. Az óracsoport által visszajelzett érték kb 30-40 Ohm-mal magasabb értéknek felelne meg. Valószínűsítem hasonló ellenállásérték eltérés lehet az üzemanyag jeladó valós mért értéke és a visszajelzett érték között is. De sajnos az üzemanyag jeladóra vonatkozó karakterisztikát sehol sem találtam. A vízhőfok mutatót óracsoporton belül korábban cseréltem de nem oldotta meg a problémát. A másik óracsoportban jól működött. Ahogy jeladót és termosztátot is cseréltem, ezek is mind másik típus azonos járműben hibátlanul működtek és a mért értékeit is jók.
Szóval ezek alapján úgy gondolom valahol "extra" belső ellenállásom lehet az autóban amit meg kellene szeretnék találni és szüntetni hogy ne kelljen állandóan a csalóssal kalkulálnom. A jobb első torony és a hengerfej közötti ellenállást kimértem és kisebb/max 1 Ohm. Szóval a hiba nem testkábel lesz ami egyébként szemrevételezve is jónak tűnik. A jeladónak nagy áram nem kell így le nem vettem megtisztítani. Ki merre menne tovább a keresésben? Van-e valakinek jobb ötlete vagy szedjem ki az óracsoportot és próbáljak neki direktbe testet adni az akkumulátorról?
Minden hozzászólást köszönök főleg az építő jellegűeket,
Szíves segítségeteket kérem, mert én már nem tudom merre forduljak, mit nézzek meg.
Adott egy 2014-es SuperB, kombi, panoráma tetős, fekete autó.
A jelenség az, hogy nem hűl le az utastér. Rendszer feltöltve, átmosva, ellenőrizve. Nincs hibakód, kapcsol a kompresszor (kb 2 éve cserélték), a középső szellőzőkön megfelelő hőmérsékletű levegő áramlik be, tehát elméletben minden jó, de mégis az utastér nem hűl le.
Nincs meleg, csak egy Budapest-Debrecen útvonalon 18 fokon kell járatni és magas ventilátor fordulaton. Az utastér jellemzően 25-28 fok körül mozog. Lézeres, ponthőmérséklet méréssel megnézem, valóban ennyi.
VCDS-el megnéztem a kiáramló levegőket. Ami nekem feltűnt, hogy lábtérben 30 fok körül méri a kiáramló levegőt. Ezek automata módban 22 fokon történtek. Ha manuálisan állítom lábhoz, akkor elkezdi nyomni a hideget oda és csökken a mért hőmérséklet.
Másik Superb-ben megnéztük, a 4 érzékelő közel azonos adatokat ad.
A VCDS-el megcsináltam a terelőlapátok alaphelyzetbe állítását, sikeresen elvégezte. (többször is, vagy csak úgy érzékelte)
Ez jellemzően autópályán érződik jobban, városban kevésbé. Volt már Superb-em több, 22 fokon egy idő után elkezdtem fázni. Feltöltöm a mért értékeket, biztos vagyok benne, hogy okosabbak vagytok ebben, hátha tudtok javaslatot tenni, hogy merre menjek tovább. (két fül van a táblázaton belül) Nekem olyan érzésem van, mintha a terelőlapátokkal lenne gond.
Hozzáteszem, nem vagyok szakértő, csak lelkes hobbista. Több szervizben jártam és azt mondták, a következő lépés talán a klíma kompresszor csere. Mivel volt is cserélve és a talánra nem szeretnék adni, ezért próbálok saját magam utána járni, mielőtt feleslegesen cserékbe kezdek.
Ami még érdekes, hogy napi első elindítás után mehetek akármennyit akárhogy nem villanak fel a visszajelzők és nem is dobja be a hibát. Viszont ahogy leállítom és ujra indítom utana 2000 fordulatnál már be is dobja
Nem a váltó miatt olyan, a kézi váltósakban is ilyen van. Ahogy elhangzott két ellentétesen működő kapcsoló van benne. Ebből tudja az adott vezérlő megállapítani, hogy valóban a pedált nyomják, vagy hibás a kapcsoló.
A beszerelésnél ha nem megfelelően van a helyére téve, igen könnyű kivégezni a kapcsolót. !!! Legalábbis a gyárit és a vele egyezőeket.
Mégse jó🤔 Ha a fekpedál kapcsolót kiveszem a helyéről tehát nem nyomja a pedál világít a fék lámpa úgy gyorsítok akkor nem dobja be a hibát ... Ennek ilyen 4 vezetékes csatlakozója van mert az automataváltónál is kapcsol valamit ...Nem jövök rá mi lehet vezérlőt is cseréltem... feltanítottam de ugyan az a helyzet.. Relé esetleg nem lehet?
Köszönöm szépen a segítséget! fékpedál kapcsoló nem volt teljesen a helyén és ez okozta hiába működött rendesen élő adatok alapján ... Mégis azzal volt a gond. Köszönöm szépen mégegyszer mindenkinek a segítséget!
Folyamatos változás van fék nyomásra, valamint azért azt is ki cseréltem szóval szerintem ki lehet zárni ahogy a kockát is.Fék pedál kapcsolót ellenőriztem kiolvasással is valamint a tempomatot is ki kapcsolja ha rá lépek a pedálra, lfék lámpák világítanak rendesen. Következő kör szerintem akkor a kesztyűtartó mögött lévő elektronika lesz. Nagyon szépen köszönöm a segítséget!
Ebben az ABS "kocka" emlékeim szerint csak a szeleprendszer, és még külön van a vezérlő elektronika az utastérben (ahogy írod is), valamint külön a nyomásszenzor. ( a későbbiekben ezek egy egységet alkotnak)
Valószínűtlen féknyomást ír, az ebben a felállásban nem lehet a kocka hibája. Mennyi az a féknyomás?
Ha állandóan 200valamenyi bar, akkor a nyomásszenzor áramkörében lehet hiba. Ha a pedálnyomásra folyamatos változás látható és 0-ról indul, akkor megeshet pl. a féklámpakapcsoló/k/ hibája is.
Hogy itt milyen kedves emberek vannak 🙂 Sajnálom, hogy le maradt túl egy síkú voltam... Audi A6 c5 2.5 tdi 2001es évjáratú AKE motorkódú automata FAU kódú triptonic váltóval szerelve 8E0 614 111 T az abs száma. Hibának csak ezt a 01435-öt hozza. Előtöltéstöl is lehet ennél a típusnál de az is rendben van fék nyomás érzékelő, pumpa és a vákuum is rendben kesztyűtartó mögötti abs elektronika modulra tippelek vagy ez a bontott abs kocka is döglött 🤔 Ami csak azért lenne furcsa számomra, mert ugyan azt a hibát produkálja, hogy 2000-es fordulat felett villan fel az abs és az esp vissza jelző. Köszönöm a segítségeket és mégegyszer elnézést kérek, hogy ezek le maradtak!
Ha még azt is elárulta volna, hogy milyen autója van és mikori, meg hogy milyen ABS van benne.
Komolyan nem értem az embereket. Beböfögnek kérdéseket a legelemibb információk nélkül és pontos választ várnak......... Amúgy, egy bizonyos ABS-nek és időszaknak típus hibája.
Mitől lehet az, hogy 2000-es fordulat felett fel villan az ESP és az ABS vissza jelző és úgy is marad.Kiolvasva 01435-ös hibakódot hozza. ABS kockát és fék nyomás érzékelőt (bontottakat) cseréltem de a hiba továbbra is fenn áll. Előre köszönöm a segítséget! 🙂
Adott nekem egy 2018 Skoda Superb kombi 2.0 TSI 4x4 L&K.
Rögtön 2 kérdés is.
Még lehet változtatni VCDS-el a napi kilométer számláló állását?
Illetve van állófűtés,aminek az egyéb beállítási lehetőségeit nem akarja elvégzeni. Azt írja megvan,de mégse. Olyanra gondolok hogy ha távirányítóval bekapcsolom akkor nyáron például ne csak a szellőztetést kapcsolja, hanem az ülés szellőztetést is, télen pedig az ülésfűtést és a szélvédő fűtést is. Ezzel mit lehet kezdeni?
Köszönöm Mindenkinek a segítséget, az autó ma beindult és egyenlőre szépen ketyeg. Ha holnap reggel is így fog viselkedni akkor sikerült a hibát elhárítani (egyenlőre) .
Az "O" gyűrűket cseréltem, illetve ha már a PD elemeket kiszedtem, bevizsgáltattam. Szerencsére ( a zsebemnek is) nincs nagy baj velük , a jegyzőkönyv alapján közel egyformán teljesítenek.
Az elemek kopásos oldalát kicsit felpolíroztam és a fészkeket is filckoronggal kisimítottam. Az "O" gyűrüket a jutubos videó alapján szilikonzsírral bekentem , úgy mentek a helyükre.
Az átküldött doksi sokat segített, mégegyszer köszönet érte!!
Remélem 1-2 évig megint nagyobb gond nélkül használhatom majd a járgányt.
Köszönöm a segítségeket. Még nem gyűjtöttem elég bátorságot a szereléshez, viszont a doksikból rengeteg infót kaptam , amivel lépésről lépésre át tudom nézni a rendszert, mielőtt bontanék..
Igen, be kell állítani, ahogy alább atuc is írta, egy alaphelyzetet. De ez nem hézag, hanem amikor a himba teljes emelésen van, akkor kell a csavart teljesen/ütközésig betekerni, majd visszafordítani 180°-ot.
A hézagoláson / hézag beállításon , mint a szelephézag beállítást értem. Nézegettem videókat és a PD-t nyomó himbákon van állítócsavar , ebből gondolom hogy szükséges valamit tenni.
Most megyek új szűrőér, tegnap a szivattyúval teljesen kiszivattam amit lehetett, öntöttem 5 l friss gázoljat , ezt is kiszivattyúztam. Lényegesen tisztább folyadék jött ki.
Elraktam a trutyit, kíváncsi vagyok lesz-e valami ülepedés az alján.....a trutyi megy a cimborához, neki van egy "mindenevő" kazánja , legalább hígítva lesz az "üzemanyaga"
Láttam videót, tömítés cseréről. Lehet hogy ott lesz a bibi?
Csak kérdezem, ha nagyon odafigyelve, jelölve, a tömítéseket kicserélem (csrélném) , a PD elemeknél a hézagolást ugyyanúgy meg kell csinálni mint ha felúújított PD kerülne bele?
Ha felújítás lesz nekem a gyógymód, kell-e a végén diaggal valamit csinálni?
A szűrőházban erre a középső hengerre gondoltam, ez mozog, rugózik.
A csavarok (5-s ) ez egy Pierburg szivattyú lehet ezért más kialakítás
Logikusan nem a gumicsöves ágban lévő csavar a mérőpont ....
Kibontottam szűrőházat , a betétet tépni kellett hogy kijöjjön (Febi -Mann-ezeket használom )
..... a levettem a bejövő csövet és nagyon erősen jön a trutyi . azért írom így mert pár napja öntöttem a tankba " üzemanyag rendszer" tisztítót
és nem tudom mit csinálhatott !!!! A "gázolaj" mintha emulgeált volna vízzel, zavaros, és kissé fehéres a színe. Ha ez agyonverte a PD elemet (eket /, háááát akkor ráb....tam.
Bár ez a nemindulós hibajelenség előtte is megvolt......
Na a dög nem indult most sem, a mérést meg még nem tudtam előkészíteni . VIszont a felső gumicsövet leszedtem mérgemben és egy deka gázolajat sem találtam. Hogyan tud visszaürülni a tank felé ?
A holnapi atrakcióm a szűrőház fedél leszedése és a 4 db cső, pontosabban a tank felől jövő-menő cső kontrollja . Ha ott is csak hébe-hóban van gázolaj , akkor a tankban lévő szivattyú vacakol(hat) érzésem szerint.
A szűrőházban lehet-e visszacsapó szelep. A középső henger, amin az a verekedős boxer formájú tömítés van az rugózik, ebből gondolok ilyesmire ..
Köszi! Az első alkalommal , amikor ez előjött , tandempumpa csere lett. Utánna kb 3-4 hónapig teljes boldogság, és újra kezdődött. Most vagy másfél hónapig a szerelő cimboránál volt . Napi , 2-3 naponkénti indítás , mondanom sem kell, indult rendesen. A tankban lévő szivattyú hallásra működik. Ott van esetleg egy visszacsapószelep?????
Szóval teljes a zűrzavar. Az üzemanyag csövek porszárazak , a szűrő kb. 5-800 km-rel ezelőtt csere, háthaaa... és márkás kútnál tankolok......
Még egy gondom van ! A műszerfal közepén a kijelző ( km állás, megtett km, fogyasztási adatok , óra stb ) eg yidő után elsötétül. Nyáron nagyon hamar , ilyenkor kb. fél óra után. Egy szaki azt mondta , ez típus betegség. Van-e erre valami gyógymód , varázsige, hozzáértő szakember aki esetleg javítani tudná ? Vagy csak a csere az orvosság?
VW Caddy 1,9 PDTDI 2012-s járgány BLS motorkód, (tuti) 250 000 km Az EGR szelepet lehet-e külső energiával próbálni valahogy ? Nincs számítógépem, programom, tehát szofverrel nekem nem megy.
Sajnos semmiféle hibaüzenetet nem generál, és más hibaüzenet sincs a szerelő véleménye szerint mechanikus ba-----a meg van vele. Volt már kiszerelve kb 1 éve, akkor a látható trutyit kitakarítottam, a csőből is ........és ez az egész nyűglődés kb. akkortól van. Valamit el ba....rkácsoltam ??????
Mindenféle feszültség rendelkezésemre áll, ha szükséges a külső energia a mozgatáshoz .
A jelenség : teljesen random módon hidegindításkor 1-2 pöffenés után leáll , és csak hosszas "köszörülés " után indul el újra a motor. Tegnap egy hosszabb, kb. 30 km-s úton 3000 felett tartottam a fordulatot , hátha kiég a korom vagy lerakódás. Az eredmény , reggel elindult , délután nem, csak lejtőn gurulással tudtam életre kelteni. Amit megfigyeltem, bár ez lehet hogy fals infó , ha a kocsi balra dől, akkor többször előjön ez a jelenség.
Van ötletetek arra a hibára, hogy miért van ,hogy kisteher CAddynél a két első ajtó kinyitásakor az mfa nem jelzi az ajtó nyitást és a beltéri lámpa sem kapcsol fel. Csak akkor, amikor leállítom a motort és kiveszem a kulcsot. viszont amikor a tolóajtót nyitom ki akkor felkapcsolja.
Annyit tudni kell róla, hogy manuális zárról és ablakemelőről át lett alakítva elektromosra, tehát nem megy már a központi elektronikába az ajtóktól két kontakt szál, hanem can-en kezeli le. A dolog érdekessége, hogy a toló ajtó nyitást kijelzi, annak a kontakt szála a komfort modulba megy... Egyenlőre nem értem az összefüggést.
vcds-ben turkáltam picit, de nem találtam meg az erre vonatkozó beállítást.
Az ajtóban levő modulokat látja a vcds, inkább valami átállítás hiányozna.
Na itt van! Egy okos ember a sok közül 4 motion! ne felejtsétek el a nevét mert ő tudta látatlanból is a választ! Egy teljes napom ment rá mire magamtól rájöttem,este 9óra tájt vissza mentem a garázsba lefekvés előtt, mert így aludni nem bírtam volna és mentem végig mindenen mire felvillant a fény a beltérben. a kunama tátá! vagy mint a lányom szokta mondani a kúna anyád mindenit. (regeltem német,horvát,angol,szerb fórumokra meg egy rakás magyarra ,de itt mindeni alszik :D ) A végeredmény leszűrve amatőröknek nem ajánlatos a vcds ,iszonyat fejfájással jár mire a nulláról megtanulod az alapokat is. Valakinek segítenie kell mert máskülönben cumi.
Az írás a "trabee" lesz, és szerintem valami hacker nickneve lehet (biztos szereti a Trabantokat, vagy valami hasonló lehet a névválasztás oka), és így próbál világhírnévre törni. :D
Na mindegy is. Szóval vettem az alin egy virágbolti vcds-t. 4napig szórakoztam vele mire összemelegedtek a 2008-as passat b6-al . Bár ne sikerült volna. Első kapcsolatuk ez volt ami a képen látszik. A végeredmény pedig a műszerfalon a km állásom eltűnt ,helyette valami fura irás jelent meg. + a rádiót nem tudom bekapcsolni. Erre van e valami gyógymód?
zsir uj sachs munkahengert vettem bele.. (ujra irom, a sharanban mas milyen van )
beraktam hatso ulesre.. par honapig igy jo is volt.. aztan megint kezdte a szarozast, igy mult hetvegen kicsereltem. (kapcsoloval nem talalkoztam, de a boxban lehet /kell legyen.)
viszont elegedett nem vagyok * , mert nincs benne felso allas utkozo :@:.. igy ugyan kuplung mukodik, de pl a komfort rugo is kiesik, igy vissza se raktam..
* eddig ugy voltam vele hogy leszarom a garit, mert mukodik..
es ocsmany szopas kicserelni..
igy viszont.. szerintem betalaltatok ezzel a kapcsoloval.
A kábelben nincs ilyen különbség, az adott nemzeti szoftverváltozatokban vannak. A Tiédben bizonyára nincs benne az adott motorvezérlőhöz szükséges fájl.
Lenne egy kérdésem. Ha jól tudom létezik olyan VCDS "kábel" amivel csak kiolvasni tudok, és létezik olyan, hogy tudok értékeket módosítani is? Ez így van? Konkrétan egy DPF csere utáni "nullázást" szeretnék megcsinálni, de az én progimban nem lehet (az "Adaptation" menüpont alatt nem aktív a legördülő menü és azt írja, hogy: "No documentation available").
Ezt a motorvezérlő tiltja elvileg. A sebesség-fordulat aránya eltér, kuplung védelme miatt van ez a funkció. Ha van olyan motorvezérlő szoftver, ami a mostani váltódhoz stimmel, akkor át lehet szoftverezni. Ha nem, akkor keresni kell olyan szakit, aki tudja hol van a szoftverben ez az adat.
Még csak most regisztráltam, vissza lapoztam, de sokáig nem találkoztam a témával ezért előre elnézést kérek, ha ismét felteszem.
Teljese belső átalakításon esik át az autóm, jópár extrát kapott ami nem kis munkával és agyalással de össze állt.
Kivétel egy dolog, műszercsoportot cseréltem és az immó tanításhoz kellene az új cluster PIN-je, amit természetesen nem tudok.
VAG K+Can interfésszel és Vag com commanderrel szeretnék rácsatlakozni a mérőcsop.-ra de a csatlakozás sikertelen.
Van több videó youtube-on erre a problémára amik legtöbbször a comport hibát taglalják. Végig csináltam, találtam driver-t hozzá, fel is ismerte az eszközkezelő.
De így sem csatlakozik. Végig pörgettem az összes lehetséges cluster típust, de semmi és itt el is akadtam.
Találkozott már valaki ilyen hibával vagy lenne ötlet a megoldásra?
Biztosítékok rendben vannak, motorok működnek (leprobava), ha össze van rakva ahogy kell, akkor süket az összes. Leviszem egy villamosságihoz aztán meglátjuk. Én ennyit tudtam tenni, vakon vagyok már.
Motorok működnek, ha kábellel adok nekik kraftot az aksiról, 2 végállás között vígan mennek! Kicsit utána néztem, a climatronic vezérlő jelet küld a comfort elektronikába, az meg a motoroknak! Megpróbálok szerezni mindkettőt és lepróbálom melyik a ludas! Kábelek úgy néz ki rendben vannak!
Köszi szépen, már bontom a műszerfalat, hogy a motorokhoz hozzáférjek, vagy legalább a csatijukhoz, hogy mérni tudjak! Az a fura, hogy egyszerre 3 is bedöglene? Inkább én is elektromossági gondra tippelek, de majd meglátjuk! Amint tudok valamit jelentkezem!
Seathoz nincs rajzom, ez egy azonos modellévű Octi Climatronicja. A 243 test és az A58 5V a közös csak, mindkettő a szervók potmétereihez kell. A szervók mozgatómotorjai egyenként, két dróton a vezérlőtől kapnak változó polaritású tápot, de ha ezzel gáz lenne, maga a vezérlő sem menne.
Nem ziher, hogy a tiédben pont ugyanez van, de általában azonos időszakban egyformák, csak a kezelőpanel ergonómiája más.
Adott egy 2003-as Seat Leon 1M, 1.9 TDI motorral, climatronic vezérlővel! Meleg levegőt szépen fújja, a ventilátor erőssége állítható, azonban nincs hideg levegő, nincs fújás irányának állítása!
A VAG 3 hibakódot dob be:
00603 - Footwell / Defroster Flap Motor (v85)
41-00 - Blocked or No Voltage
01271 - Temp. Reg. Flap Motor (V68)
41-00 - Blocked or No Voltage
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
41-00 - Blocked or No Voltage
Merre induljak el a hiba keresésében? Egyszerre romlott volna el az összes motor? Elég hihetetlennek tűnik!
Azt honnan lehetne megtudni,hogy ehhez a 038906018GM ECU tartalomhoz a "régi" kocka Pierburg légtömegmérő,vagy az "új" fajta oldalról bedugós tartozik?
Nagyobb gázas kigyorsításra néha (jellemzően a bemelegés utáni első padlógázra) hullámzóan gyorsít,mintha egy-egy pillanatra elfogyna az erő. Előtte utána semmi más tünet.
MAF cserélve gyárira,működő autóból. Ezt kiráznám. A csatlakozókat és vezetékköteget átmaszíroztam,nem találtam hibát.
Légszűrő tiszta,nincs útban semmi. MAF és a turbó között nincs lyukas cső.
Turbonyomás szépen felépül,picit túllövi,aztán a cél körül kitartja. MAF jel 1900-2000 1/min körül felmegy max 1275mg/H-ra, majd a fordulattal elkezd csökkenni. A hibakód akkor íródik be,amikor felmegy az érték max-ra.
Cooler kicsit olajos,ott valami szivárgás lehet. Láttam sokkal szarabbat is,mégsem csinált ilyet.
Kormány egyenesben. Beindítod, lenyomod a fékpedált annyira, hogy a nyomás meghaladja a ~35bar-t. Amikor ez megvan, megváltozik a két lámpa villogása. Elindulsz egyenesben ~20km/h sebességgel. Alászeded a kormányt (balra, vagy jobbra mindegy) 90° és 180°közötti helyzetbe és tartod stabilan míg a lámpák kialszanak.
Hoppá! Nem jó képet töltöttem fel! A lényeg néztem videókat hogy 15km re fel kel gyorsítani és ki kell tekerni a kormányt balra és akkor kilép a tesztből! De nem sikerült!
Sziasztok! Az Alhambra jó lett! Nagyon jól indul! De a második kérdésemre nem érkezte válasz vagy nem vettem észre! :p Adót egy wv transzporter t5 2007 es! El lett indítva az önteszt az abs nél és nem bírom kikapcsolni! (01486) Néztem videókat ,de ne nagyon sikerült egy sem! Van valakinek konkrét hibamegoldása! :p
Az bizonyára azért nulla, hogy ne induljon addig. Az egész a kettőstömegű védelme miatt van. Alacsony fordulaton képes visszarúgni a motor*, ami inkább előbb mint utóbb, tönkre teszi a lendkereket.
* átkódolva előfordul, hogy nagyon rövid indítózáskor rúg egy nagyot és fordítva indul el néhány fordulatra.
Még egy kérdésem volna!Nem ez az autó!Egy transzporter t5 2007 es! Világlátott az esp lámpa! Elindítottam a hibaokod törlése után az diagnosztikát! Azt írta ,hogy aktív! Most az ESP elalszik, de az abs lámpa világit!Elvileg feltanulj?És elalszik a jelzés?
Az megeshet, de a problémát* megoldja, ha valakinek ez így megfelel. Akkor szokott csodálkozás lenni, amikor tempomatnál a kuplung kinyomásra nem old le.
* amiről még mindig nem tudjuk, hogy csak a meleg indításról van-e szó. ??? Mert ha hidegen sem indul, akkor más a nyűg, azon nem segít az átkódolás.
Szia! Nem vagyok tejesen analfabéta jármű-elektronikában ,de kicsit szájbarágósabban le bírnád írni? Inkább informatikában vagyok jártas! Sok autó szerelőnek én vagyok a rendszergazdája! :p
Ha arról van szó, hogy melegen nehezen indul, de az adagoló jó, akkor alacsony az indítási fordulatszám. Ha emlékeim nem csalnak, akkor el kell érje a 300f/min-t.
Adagolt én újítottam fel!(Picit eresztett)5 Szerelő azt mondta ,hogy ne nyúljak hozzá, mert soha nem fog elindulni! Mert az elektronikai részét hiába, jelölöm össze nem lesz jó! De azért elindult,csak kicsit többet eszik meg maró szaga van! (JA és csak szerencsém volt azért indult el!)De előtte is ugyan így indított!
Nem lesz jó. Az automata kódblokkban ugyan magasabb indítási mennyiség van,talán jobban fog indulni de pl. a gázpedál reakció viszont rosszabb lesz és az alapjárat sem biztos,hogy tetszeni fog.
Üdv! Olyan kérdésem volna! Hogy hogy kell automata váltósra átkódolni Seat Alhambra 1.9 tdi-t? Vcds el? Addig megvan hogy valami kód kell a belépéshez! Nehezen indul illetve sokáig teker! VCDS van hozzá! Köszönöm a válaszokat!
Tegnap teszteltem volna ha bedobta volna a hibát...Mondjuk a korrekciós értékre a 4es hengeré a legsz@rabb, legnagyobb érték 2 mg volt de általában 0,5-1,5 mg között mozog.
Értem, ha itthon lesz a kocsi akkor ránézek, remélem be is adja a hibát. Amúgy már apám tevezte hogy vesz tartalék (igaz használt, tudom reszkír) pd elemet hozzá. Multkor pd kabelcserénél fel is írtam a kódját.
Múlt héten jutottunk el hogy kicseréljük a Pd kábelt. 300 km után kezdünk reménykedni hogy elmúlt majd kövi nap indulás után be is dobta az esp jelét és rázott újra a kocsi :) Pd mágnesszelep probléma vagy maga a pd elem? Most nézem hogy az "eredeti hibakódot" nem írtam eddig. 17678 n243, p1270 (35 00)
Ha legközelebb hozzájutok akkor megnézem scope nézetben is. Szerintem szabályzott cuccok vannak benne, de mint lentebb is írtam, a mutató mozgásakor az élő adatoknál nem változik a hőmérséklet...
A mutató mozgásakor a hűtőfolyadék kijelzett hőmérsékletei az élő adatokban nem változnak, a ventilátoron lefuttattam egy kivezérlési tesztet, az jónak tűnik.
Nem rendellenes az, azért annyi, mert nincs benne ez a hőérzékelő. Lesz benne még 2-3 ilyen.
Oszcilloszkóp nézetben kellene nézni a hűtőfolyadék hőmérséklet értékeit. Ha a jelenségnél tűszerű ugrások vannak, akkor a szenzor lehet hibás. Ha folyamatos a hőmérséklet változás akkor valami keringetési gond lehet. Milyen vízpumpája/termosztátja van? Mezei, vagy szabályozott?
Illetve ahogy cam is írja, maga a ventilátorvezérlő is lehet kehes.
...hátha látott már ilyet valaki: Az alany egy 3.0 V6 TDI Tuareg 2013-as, ~360 ezer km futással de megdöbbentően jó állapotban.
A hiba: ~70°C vagy melegebb motornál elkezdi kapcsolgatni a hűtő ventilátort, kb 1-2 percenként ki-be és ilyenkor a hőfok mutatója is elkezd fél és másfél osztás között lefele ingázni. Hibakód nincs, csak az élőadatban van egy IDE04666 lokációval (Kivezetett hő hőmérséklete a hűtőrendszerben/ Heat delivery temperature in cooling system) rendellenesnek tűnő -273,1°C érték. Egyébként minden rendben lévőnek tűnik.
Hol lenne érdemes keresni az okokat? Illetve látott-e már valaki ilyen hibát?
Valóban elírtam a kódot,helyesen AVF.Igen már sikerült is rendelnem netről egy ugyanilyen (remélem jót) ECU-t csaszival 2 hét garival a vártnál olcsóbban.
Köszönöm a szakértői hozzászólásokat,Sajnos a vártnál nagyobb a gond, az ECU tápoldala szált el,sz.rráégett az aljzat,és a csaszi is.Szerintem valami kondenzátor ment szét benne,mert valami massza is volt,olyasmi mint amivel a kondik vannak feltöltve.
A vízvályú bal szélén van az az elektromos doboz az ECU-val, annak az alján vannak csatlakozók. Az ott "szeret" beázni, amitől jól berohadnak a csatlakozók sarui. Talán érdemes lenne belenézni.
Gondolom az oldalon sok tapasztalt,sokatlátott szakember van ezért szeretnék tanácsot kérni az alábbiakban.
Van egy 2001-egy vw Passat 1.9 pdtdi-m 130 le.-s AFW kódos.A minap elindultam vele,kb.1 km.-t tettem meg,és egyszer csak megált a gáz,és csak alapjáratban forgott a motor,illetve a 950 fordulat helyett olyan 1100-as fordulton ment,és abszolút nem reagált a pedálnyomásra.A műszerfal alól,vagy a műszerfal alatti térből kevés füst mutatkozott,és némi égett szag,és a hibajelző lámpa is kigyulladt (a spirál formájú).Rögtön felnyitottam a motorháztetőt,de ott semmi ilyesmi nem volt.Vagy 500 m-re volt egy ismerős szerelő,ahová alapjáratban elgurultam,és rátettük a diagnosztikát.A következő hibákat hozta:18039 gázpedál pozíció szenzor jel túl erős-szakadt,18040 Gázpedál pozíció érzékelő,tápáram szakadt.Hazamentem és amit szemmel látni lehetett vezetékeket megnéztem nincs e elégve valamelyik,de nem láttam ilyet. Ma vettem bontóból egy másik gázpedált,mert a szerélő szerint is az mehetett tönkre.Beszereltem,de sajna semmi nem változott.
Akinek esetleg ismerős a hiba,járt már így kérném ossza meg velem hogyan orvosolták a problémát.
Se tisztítás, se a forrasztás nem fog rajta segíteni. Ezeréves, végig forró olajban ázott vezetéket nem gyakorlatilag nem lehet forrasztani. (amúgyis alkalmatlan oda a forrasztás)
Sokan próbálkoztak már ennek a javításával, nagyjából nulla körüli sikerrel.
Furcsáltam is hogy volt "húzása" a saruknak. Mióta hozzányultunk az 1es henger el is felejtette, marad a 4es henger. Tegnap csak 4es henger, féknyomásszenzor meg 18265 volt benne csak. Ma kimentünk az 1 km-re lévő telekre és be is dobta az ESP igaz épp megérkezéskor. Akkor féktisztózás+kompresszor után érdemes rányomni a sarura ahol a veztékkel találkozik vagy már akkor forrasztani is érdemes?
Termesztesen tudnia kell az ugyfelnek, hogy -ebben az esrtben - egy nagyobb munka ami legalabb az emlitett 50-70 cikkszambol allo alkatreszlistat igenyli, steretne tudni, hogy mennyibe kerul. Erre lehet valaszolni kb 500e vagy 800e vagy 1millio. ezzel semmi gond nincs, igy tisztaban lesz vele, hogy van-e ennyi penz az otthoni kasszaban. Amirol en beszelek, az az, amikor TÉTELES ajanlatot ker, es meg a cimzettek kozott is latom a tobbi 20 szerviz email cimet masolatban. Egyebkent ha kap is ilyen teteles ajanlatot,sok helyrol, honnan tudja, hogy egy olcso AZ meisterteile, vagy dragabb Mahle, esetleg gyari alkatreszrol van szo, hovatovabb mi a kulonbseg a minosegben, meg ha fel is van tuntetve az alkatresz markaja. Nyilvan sehonnan.
Na ilyenkor van az ajanlati dij, amit beszamitunk a javitasba.
Az a baj azzal az összenyomott saruval, hogy többségében nem a saru érintkezése a gond, hanem a vezetékre préselt részében kezd szigetelni a beszivárgó olaj.
Összébb lettek nyomva az érintkezők(tudom csere a legtutibb). Ugy nézett ki hogy a kocsi rázkodás talán elmult, de méggsem, igaz ritkábban dobja be mint az utóbbi időkben. Viszont több hibát is hoz már be ami kapcsolatos az ABS-sel meg az ESP-vel. Abs kockában lévő (G201) féknyomásszenzort(01435). Féklámpakapcsolót(00526), kormányszögjeladót (18036 és 00778) Az 18265 is benne van 01200 hiba is volt benne de az lehet miattam. Nem állandó hibák van ugy hogy most elmegy valaki 40km-ert és semmi, de másnap simán be tudja dobni 5km-er alatt, és a hibákat nem feltétlen egyszerre dobja be. Most megyek is mert 1 hete nem volt rajta gép kiváncsi leszek így. Abs, vezeték ameddig láttam a kockánál egészséges nincs kidözsölödve. Ecu meg az abs csati is széthúzva de hibátlanok az érintkezők. Most vajon ennyi hibás érzékelő/kapcsoló lehet már benne vagy kezd megmukkani az abs vezérlő?
Bár az ABS/ESP nem a világ ha nem megy, de a kocsi rázása a legbosszantóbb akkor csak az ESP lámpa világít.
Igaz majdnem 9 éve volt már de ma jutottam tovább vele :) Most gyakrabban dobja már, be régebben volt hogy 1 hónapig se dobta be. Ma néztem kerékfordulatszámot élőadatban mikor behozta a hibát mikor "ráz" a kocsi. 18265 Load Signal Error message from Ecu (időszakos) Ezt a hibát dobta be és nem is engedte törölni, csak gyújtás újra ráadása után. Neten nézeggettem mik lehetnek. MAF szenzort, légtömegmérőt meg PD kábelköteg mint lehetséges hibákat olvastam. Apám a napokban mondta is hogy volt hogy már gyenguszabb is volt "kihagyásos" szerűen, mikor a gázolajszűrő el van kicsit dugulva. A PD kábelköteg hiba rég van de már ESP hibajelző előtt is volt már, de most már nem csak a 4.henger hanem az 1est is pofázza az Ecu, így bár nagy esély van a rázásra is mint okként, de amúgy sem ártott volna már kicserélni.
Mind a kettőben cseréltem a gyári vag jellel ellátott N75 szelepet,mert az AHU kevesett töltött,a szokásos lomhaság és a szívócsőnyomás negatív eltérés hibakód.
Az AGR-ből azért került ki a szelep,mert szivócső nyomás pozitív eltérés hibát dobott néha,ahogy néztem a 011 blokkban elég nagyot boost-olt és volt olyan részterhelésen üzemmód ahol tartósan magasabb volt a nyomás,érezhető is volt,hogy fojtja a motort.
Természetesen az összes csövet újra cseréltem,ellenőriztem a wg mozgását,a labda nyomástartását is.
Mind a két autó régóta stabilan működött módosított ECU tartalommal,1.15Bar max célnyomásra vannak írva.
Mindkét autóba az ECU-hoz gyári cikkszám helyesen új Pierburg szelep került. A gyári vag cikkszámok a Pierburg matrica alatt találhatóak.
A gond,hogy így mind a két autó max. töltőnyomása 0.9Bar lett.(??)
Van ötletetek erre,vagy esetleg tapasztalatotok ezekkel a szelepekkel kapcsolatban?
Van egy 2006-s 1.9-s Caddym, dolgozós autó. Különösebb gond nélkül teszi a dolgát, egy kivétellel. Most tartok a nyolcadik vagy kilencedik jobb hátsó féklámpa izzó cserénél az eltelt 16 alatt. Csak ez az izzó repül el rendszeresen, ezen kívül talán egy reflektor izzót kellett cserélnem.
Szerintetek mi lehet a jelenség oka? Miért csak ez az egy izzó megy tönkre rendszeresen?
Hallottam már szakszervizben ( is ) meredek okokat , pl. túlfeszültség miatt, messze van a generátortól, stb.... és hasonlókat.
Villamosipari képzettségem van, igaz a rázósabb feléről, de azért ez nem fér a fejembe.., a racionális magyarázatot megértem.
Köszi az infót. Ma mondták a bárdinál megváltozott a cikkszáma meg az ára duplája lett és képen mutattak egy egészen más motort aminek a csatija is egész más. Ezért ez zsákutca. Marad a helyettesítés valami másik vw ablakemelővel.
Köszönöm a linket tényleg van a bárdinál ablakemelő motorként szerepel de nem tudják megmondani az elektronika rajt van e vagy csak motor.Így elég lutri mert gyári alkatrész ők is úgy rendelik és ha nincs rajta az elektronika nem lehet visszaküldeni.
Sziasztok! S.O.S segítség kellene! VW CADDY 1.9 PDTDI 2006-s BLS motorkód,dobozos biztosíték tábla kiosztásra lenne szükségem, Hátha csak biztosíték probléma van.
A szokásos , tegnap megjártam a vidéki utat, többszöri indítgatás, utánfutóval autópályán max. 85. Beálltam a szokásos helyre, most meg nem indul, mintha csak egy henger próbálna menni. Semmi hibakijelzés, az izzító jel kigyullad, majd elalszik. eddig a tartalékkulccsal használtam gond nélkül.
Némi segítséget kérek. Néhány alkatrész cserét (gyújtógyertya és trafó) csináltam az autómon (VW Polo 2002-es, 1.4, BBY) és, ha már ott jártam akkor kitakarítottam a fojtószelep házat, vastagon állt a korom. Egy darabig működött viszont tegnap erőtlen lett az autó (takarítás után nem lett tanítva a fojtószelep), ránéztem VCDS-sel és azt hibaüzenetet kaptam:
Köszi a választ addig eljutottam a motorról lehúztam a csatlakozót a két vastagon megvan az állandó 12v a vékony kábelon is van 11v+. Nem tudom azon mennyinek kell lenni
Sziasztok! Remélem ti tudtok nekem segíten van egy vw eos a jobb hátso ablakot nem huzza le ezért a tetöt se engedi nyitni a VCDS midenhol azt irja jobb hátsó ajtó nincs jel kommunikáció. Az aktiváló részbe se enged be a program.
Urak! Golf 2001 AXP testzárlat időszakosan- 1-2-3-4 injektornál, Hátsó szonda fűtő áramkör test zárlat, tank szelep testzárlat. Jól gondolom, hogy ilyenkor a relé lehet a bűnös? Mert a testzárlatot itt nem értem.
a fonok meg -szokas szerint- segghulye ehez, a kerdest lehet megerti de azt csak mintha falra festenem, csak elismetelni tudja tulaj fele ertelem nelkul.
de megkerdezem, hatha.
meg- ha lesz ido- radugom a sajat vcds-t.. abbol mar en latom hogy egyaltalan tudok-e kezdeni vele valamit, vagy tapasztalat hijjan inkabb lemondom.
sacc/kb nem en, hanem a management fogja lemondani.
erre itt nincs kockazati kapacitas., bar ...szomszedjae az auto, blame lenne nekik.
Sziasztok , Nem tudja véletlen valaki,hogy a részecskeszűrő regenerálás elindul-e menet közben,ha nem működik a hűtőventilátor ?( zárlatos a vezérlő és le van húzva a nagy stekker ,különben lemeríti az aksit ) 2007 Golf 5 1,9 PDTd , BLS motor.
Köszi. ETKA szerint Audi 80 1.9 TDI 1Z motorkódosba a sorozat elejiekben ugyanaz a vez tengely van mint az SDI motorokban. Legalábbis cikkszám szerint és nem az ami a többi 1Z/AHU TDI-ben. Ez a hengerfej is valami régi Seat-é lehet. Kíváncsi voltam hátha ez is hasonlóan SDI tengelyt kapott anno. Kora alapján sanszos mert elég öreg...
valaki ETKÁban meg tudná nézni hogy a 028 103 373 N cikkszámú lemezfedeles 1.9 TDI hengerfejet eredetileg mibe rakták, milyen cikkszámú vezérműtengely került bele? Illetve mibe ment még ez a cikkszámú vezérműtengely? A fokolását akarom tudni hogy normál vagy kicsit konvergál az SDI-khez a nyitási időzítés. Nekem csak Audi meg Volkswagen van feltelepítve. Azokba nem találtam ATP funkcióval.
Sajnos csak A.Datám van, az pedig majdnem semmi infó ez esetben.
Erről volna szó: Az Obd csatiba menő kábelköteghez . kb 50cm -rel a csati elött -.gyárilag belevan észrevétlenül bandázsolva-leszigetelve a "K" diagnosztikai vezetékek összekrimpelt csomopontja.,Ez 6-esetleg 7 db szürke/fehér vezeték , ami a csomopontból egy db szóló szürke/fehér vezetékként megy tovább az OBD 7-es PIN-jébe., tehát a csomopontba bejövő 7db "K" diagnosztikai vezeték mindegyike valamelyik vezérlőről van lehozva ..,elképzelépsem szerint legalábbis : Nagyon jó volna tudni egész pontosan melyek ezek a vezérlők???
Tehát az egyes vezérlők "K" vezetéke és a csomopont (gyakorlatilag a PIN 7) közötti vezetékelésről kellene egy kapcs rajz!! Minimum az egyes vezérlők megnevezésével...
Gyakorlatilag a "K" diagnosztikai vonalról kellene kapcsolási rajz...esetleg teljes CAN Adat busz részről---PM .be is jó volna!!!
A csere előtt át kellene nézni a lambdaszondák és a fojtószelep helyzetérzékelő áramköreit, nincs-e valahol zárlat. Ha zárlatos valamelyik az új vezérlő is a régi sorsára juthat.
Sziasztok. keresek a4 b7 1.9 pd tdi avant brb motor kódú. Központi elektronikához login kódot. usa régión van és át kellene állítanom de buborékban nem jelenik meg a kód. szerviz szerelési utasításom nincs.
Kérdésem: Ha Eobd2 csatiban leválasztom a diagnosztika idejére a "K" 7PiN ről a kommunikációs vezetéket, akkor CAN buszról önmagábam is elkell tudni érni a motorvezérlőt???? ( Tehát .,nem a kötelezően előirt .,Eobd2 szintű-felületről való Motor elérhetőségről van szó ,a PIN 7-en "K" vezetéken keresztül!!!)
Beszereltem a légzsákot ... kiváncsi leszek meddig tart.
Ez amúgy tényleg működik ???
"Vegyél egy 2 Ohm 5-10W-os ellenállást és dugd bele a csatlakozóba a két végét. Ha így elmúlik a hiba, akkor a légzsák a hibás, ha marad, akkor a vezeték/csatlakozó valahol."
Rövid riport az előzményekről :"Vcds 16-8-0 clone..,Tegnapelött történt.,Autohoz lehetett csatlakozni--hibakódkiolvasás müködött --többi funkció nem lett kiprobálva.., viszont "Probaverzió" üzenet jött"----ez egy Dell Wn10/64Bit-es gépen történt egy Audi B8-n.
Másnap ugyanaz a csatoló, ugyanazon a Audi B8-n., Windows 7.Prof.32Bit-esen hibaüzenet nélküli csatlakozás, minden vezérlőhőz..,de a vcds clone mivoltából .,már eddig is meglévő némi korlátozásokkal de minden kifogástalanul müködik...
Lehet hogy eddig nem figyeltem föl erre,de a sikeres csatlakozási tesztnél most ezt figyeltem meg:
K1: Short to Ground
K2:Ok
Can : Ok. (Régebbi nem CAN-es auton is kiprobáltam , ott "Not redy van a CAN Ok helyett)
Gondolom a két "K " az adat-kommunikációs kábelek akarnának lenni.. a K2 talán a PIN 7-es.., a "K1"., az meg a régi autók L adatvonalé esetleg??? Ezeknél az autóknál nyilván csak a PIN 7 K vonal aktiv stb..., de miért van a "K1""nél " Rövidzár a testhez "megjegyés füzve???
Esetleg csak diagnosztikai programoknál -nem ritka félreérthető maradványokszerüségek ???
Arról van emlékem hogy K1'és K2 "not redy-nél semmilyen kommunikáció sem volt lehetséges...
Még valami. Nem tudom lehet -e köze hozzá, de mindig akkor jön a hiba ha az autót nagyon tűzte a nap. Gyakorlatilag tűz forró volt a mőszerfal.
Példa. Reggel semmi gond, elmegyek a melóhelyre, ott leállítom az autót, és délután mikor beleülök és indítok már ég a légzsák lámpa. Tűző napon állt a kocsi.
És mindig akkor jelentkezett a hiba mikor az elmúlt nyári melegben tűzte a nap.
Nem szoktam feladni :) ha segítetek tovább keresgélek.
Lepattintottam a csatlakozó fedelét, így meg tudtam mérni a zsák ellenállását. Bedugtam a csatlakozót ami tényleg feloldja így a rövidzárat. Szóval így 1.2 Ohm-ot mértem.
A kábel elvileg nem szakadt , és a csatlakozóban lévő kis tekercs ellenállása is 0. A másik felén lévő csatiból is kiszedtem addig a lemezkét ami a zárt csinálja.
Mi történhetett?? Milyen lehetőségek vannak esetleg valami reparáció félére???
Vcds 16-8-0 clone..,Autohoz lehetett csatlakozni--hibakódkiolvasás müködött --többi funkció nem lett kiprobálva.., viszont "Probaverzió" baljos üzenet jött sajnos .,ami eddig sohasem.., net bevolt kapcsolva., Audi B8 volt a tesztalany...,végső esetben alternativa volna egy VCDS-lite letöltése .,és ha kiprobálás után minden vezérlőhöz csatlakozna .,akkor az egy gépre aktuális kb 100 dolláros-euros változatot meg venni ??? Egy ujratelepités esetleg megprobáljak?
Vegyél egy 2 Ohm 5-10W-os ellenállást és dugd bele a csatlakozóba a két végét. Ha így elmúlik a hiba, akkor a légzsák a hibás, ha marad, akkor a vezeték/csatlakozó valahol.
Fogalmam sincs van-e típuseltérés (szerintem nincs mert így szállításkor pl. statikus elektromosság sem indítja be) de amiket eddig láttam azokban volt ilyen védelem. Ha egy nagyítóval benézel látni fogod.
Amikor a zsákon mértél rövidzárban volt a csatlakozó amiatt amit cam említett. Ha alaposan megnézed látni fogod a kis rugós lemezkét amit a csatlakozó tol hátra. Ha van hozzáférés akkor told rá a csatit és a csatin mérj ellenállást, szokott lenni lehetőség pl. a kábel bevezetésnél. Szerintem kontakthibás lesz a csatlakozó vagy megszakadt a kábel.
Igen láttam azt a zárást amit mondasz. Lehúztam a csatit ott ahol bekarikáztam az elöző képen, és a légzsákon mértem a két pin-en. 0.01 ohm ot mértem. Utána összeraktam, és a vcds- szerint megint csak "időszakos" a magas ellenállás, és megint tudtam törölni a hibát. Valami a kábellel lehet ?
" mérd meg az indító ellenállását közvetlenül a légzsákon " Ahol a csatlakozó rámegy a légzsákra, ott kell mérni ? A két pont között ellenállást ? Mekkora ellenállást kell lenni ?
Mindkettő lehet! Légzsákot otthon méricskélni nem egészséges de ha tudod mit csinálsz mérd meg az indító ellenállását közvetlenül a légzsákon. Ha az rendben akkor kábel vagy csatlakozó hiba. Ha minden stimmel akkor marad a legvégére a vezérlő.
Az elmúlt időszakban az öreg vw polomon ( 98-as classic ) kigyuladt a légzsák lámpája. Két alkalommal kitöröltem, egyszer pár nap után, egyszer pedig 3-4 hét múlva visszajött. Akkor azt írta a vcds hogy időszakos hiba ( magas ellenállás )
Most megint törölni akartam, de azonnal visszajön és már nem írja hogy időszakos.
Utasoldali légzsák . Mi lehet a rossz ? maga a légzsák, vagy kábel ?
Semmilyen diagnoszitkával sem lehet semmilyen vezérlőhöz csatlakozni.!!!!Motorvezérlőhöz sem! Obd csatiban tápok jók. Vcds-el---B-Kts-el--AutoCom-mal----Lanch-al--Obdelevenne lett sikertelenül probálva!!!
Köszönök minden segitséget
displayen van egy kormányszög hibasymbolum.Automata klima nem mükődik. Néha ABS kivillanik de pár km után elalszik!
Ha értelmezné a kérdést a tisztelt úr, mindjárt egyszerűbb lenne a válaszadás. letölthető programot keresek! és nem kell ,hogy full verziós legyen, de alapbeállításokat és hibakódokat lehessen vele olvasni. annyira nem vagyok dilettáns,hogy ne tudnám, a megvásárolható hardverhez a gyártó ad szoftvert is, így van ez pl. számítógép perifériák esetében is. ilyetén módon az ön válasza tisztelt úr,teljesen felesleges és értelmezhetetlen volt. a továbbiakban nem feltétlenül tartom szükségesnek a válaszadását, mivel mások itt tudnak a kérdésemre válaszolni. kellemes napot tisztelt úr
Közelítünk. :) A Vag-Com (VCDS) esetében sem mindegy melyik interfész. Van szoftverkulcsos és hardverkulcsos, ahogy már előbb írták is. Az előbbinél gondolom feltört szoftvert szeretnél letölteni. A utóbbi szoftvere szabadon letölthető, de csak megfelelő interfésszel működik. Persze mindkettőből vannak lopott/feltört/illegális példányok, teli a net velük. Hogy melyik működik, melyik nem azt nem tudom, nem használtam ilyeneket.
Amúgy a VCDS-en túl, vannak egyéb a VAG csoportos autókhoz (is) köthető diagnosztikai eszközök, amiknek értelemszerűen más a szoftverük is.
Kábelt átállítottam COM 4 re. Összedugtam, gyújtás ráad. Program elindít ott is COM 4 választ. Nyomtam a SET UP ba Test Interface Írt ki valami hibát, majd megint nyomtam és akkor Interface OK.
Ez volt az ID olvasásnál is. Nem kapta el elsőre. 1C0 959 799B a modulom. Olyan mintha egyszer kommunikálna a komfort modullal, egyszer meg nem. Mit mondtok? Merjek rányomni az aktiválásra? Vagy válasszak más Com ot?