Ez a takolmany regebben nem volt. Eleg lenne ehhez egy korlatot eszkabalni, es kesz.
Az autos gazlo a gyalogosokon nem segit. Azzal nem jarok jol, hogy a patak nem egy meter szeles, hanem 4 meter, es cserebe nem terdig er hanem bokaig.
Kemencen is van gazlo, de rögtön mellette egy nagyon komoly fahid is van.
Sajnos nem erinti a Kektura, es azt hiszem Pest megye, de a Börzsöny eszaki reszen a Rakottyas völgyben a P jelzesen, meg mellette a Pharomszog jelen, meg a Börzsönyi keken a Fekete-völgyben nagyon jol jönne egy ket bürü.
Csak mi lesz ezekkel arvizkor?
Tenyleg Güszi, mi lesz ezekkel a bürükkel arvizkor?
Ez az átkelő amire gondolsz a Római-fürdő-Jásd szakaszon van, a Vadalmás malom előtt nem sokkal a Gaján, Jásd felé tartva.
Szerintem ott azért nincsen híd, mert az egy gázló autóknak, egy picit tovább Jásd felé úgy 30-40 méterrel találtunk egy hídnak látszó tárgyat aminek segítségével végül száraz lábbal "megúsztuk".
Ott lehetne csinálni egy "bürüt" vagy mit (Brücke?:-) )
Güszi, itt a fotó a helyről:
ez lenne a gázló, itt megy az útvonal
picit visszább Jásd felé volt valami tákolmány, ezen keltünk át, háttérben távolabb látszik a gázló is.
Ha lyól emlékszem, a kisvasút régi nyomvonalán (Kisbózsva és Füzérkomlós között) is van pár híd, ami elégg balesetveszélyes. Itt nem feltétlenül újak kellenek, lehet, hogy csak a régieket kellene felújítani. Ez is ér, Güszi?
Füzérkomlós felöl jövet az új kerékpárútról Füzér szélénél letérve (kb. N48.529929 E21.456619) szintén nincs híd a patakon, a tuhu térképen csak "patakátugrás" néven szerepel a hely.
Valóban a Csóványos az Észak-Magyarország régió határa, de éppen Magyarkútnál pár kilométert visszakunkorodik az Út Pest megyébe (Közép-Magyarországra). Elvben tehát ez lehet, hogy éppen ki fog maradni (a "beavatkozási területet" elég szigorúan figyeli az illetékes EU-s Bizoccság), de azt hiszem, már az is bőven pozitívum, ha a többi 19 híd és esetleg 99 pihenő kiépül. :-)
Én a magam részéről ezeket a Kéktúra szempontjából sokkal fontosabbnak tartom, mint a galyai "turistaközpont" projektet.
Nem állítom, hogy értem, de ha jól gondolom, van egy keret, és van az Észak-Magyarország, mely már "üzemel" (folyamatban van).
Ez a 470 millió, és erről kaptunk írásos dokumentációt.
Ez a címe a dokumentumnak:
Megvalósíthatósági Tanulmány
Az Országos Kéktúra (OKT) Észak-Magyarországi Régiót érintő gyalogos úthálózata, valamint a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése, a regionális túraútvonalak téradat alapú felmérése és nyilvántartási rendszerének kialakítása
A teljes projekt az OKK, ez a 2 milliárd, itt még vannak nyitott problémák.
Nem állítom, hogy szándékosan csöpögtetik az információkat, de az biztos, hogy sok ember dolgozik.
Mi (ahogy Hörpölin megfogalmazta, a bizoccság) vagyunk, mert az MTSZ létrehozta a Bizottságot, és úgy néz ki, keresi a helyét. Ha tudunk valami értékelhetőt letenni az asztalra, akkor kellünk, ha nem, akkor kézbe veszik a projekteket, oszt jónapot.
Güszi, ajánlom a google docs használatát. Könnyedén meg tudod osztani mással, akinek engedélyt adsz rá a megtekintésre, és nincs ilyen probléma, hogy az otthoni gépen maradnak a beillesztett fájlok.
Tehát a "fejlesztésnél" kimarad, ezzel együtt szerintem az összeset (Pesttel, Vassal együtt) össze kellene gyűjteni, mert mégiscsak egy egészet alkot. Furcsa is, hogy Magyarkút nem jó, de tőle nyugatra haladva a Kéken Nógrád falu az jó, keletre meg minden jó, mert már Katalinpuszta is Nógrád megye.
Amúgy eddig úgy tudtam, hogy csak Észak-Mo jöhet szóba, akkor az egy másik projekt?
Excel2010-ben kattints az adott cellára (ha van benne információ), ezután a Beszúrás fülre kattintva megjelenik a kis földgömb a láncocskával. Arra kattintva kiválaszthatod a Sajátgépen, mire állítod a linket. Leokézva a cellában lévő szöveg linkké alakul. Ha a cella üres, akkor a link címe jelenik meg a cellában, ami esetleg kilóghat belőle.
Nekünk azt mondták, hogy nyilvános lesz, hol, mi valósult meg, és lesz lehetőség (felület) arra, hogy bejelentse az arra járó, hogy mit tapasztalt.
(Nálunk pl. a házban a gondokság készített egy táblázatot, ahol a takarítást végzőnek fel kell írnia mikor mit tett a tisztaság érdekében.
Mindenki láthatja, és ellenőrizheti az eredményt.)
Mivel a megvalósulási időszakot követően még 5 évig tart a "felügyelet", elvben van remény, hogy számon lehet kérni, miért nincs, ami a szerződés szerint van, kellene legyen.
Ettől függetlenül vannak kételyeim, hisz nagyon sok a "megfoghatatlan" jogcím, de legyünk optimisták!
Sajnos, ahogy látom, itt a legfőbb probléma a friss információk hiánya. Gyakorlatilag az utóbbi három évben végigjártam az OKT-t, mégsem hiszem, hogy naprakészek lennének róla az információim. De amit Güszi sem említett: tavasszal felmérik az egész OKT-t GPS-sel, addigra kellene a listákat megalkotni hidakról és pihenőkről, és akkor a helyszínelők pontositanák a koordinátákat.
Mi, amikor első alkalommal, még 2002-ben együtt jártunk arra, egy pici "hídon" keltünk át, de amikor legközelebb arra jártunk, már egyensúlyozni kellett.
Azóta is változatlan a helyzet:-(((
Ez egy fontos pont.
Az én hibám, hogy nem listáztam a már ismert, neuralgikus pontokat, de ez közöttük van.
A másik a Torna patak völgyében van, itt kétszer is át kell kelni, Városlőd felől az első a veszélyesebb, különösen télen, és eső után.
Ahogy írtam, az Arka (Boldogkőváraljai) patak völgye adott.
Van még egy a "tarsolyomban", ez Sátoraljaújhely felől Makkoshotyka előtt van, mielőtt kiérünk az erdőből.
Volt még egy, az Ablánci malomnál, de valaki írta, hogy ott már van "normális" híd.
Még egyszer köszi, inkább többször, mint hogy kimaradjon egy fontos pont.
"Mostanra már két hely jutott eszembe. Amire először gondoltam, az ez: N47.56677 E21.90206"
Ezen a szakaszon éppen együtt gyalogoltunk. Buzikapuszta és a Vámospércs-Nyírmártonfalva műút közötti szakaszon kerítésen kellett átmászkálnunk, a lekerített részen belül volt a híd.
Nem tudom, történt-e itt hivatalos útvonalmódosítás, mindenesetre ezt még tisztázni kellene a hídépítés előtt.
Ahol meg oláhtamásék úsztak, oda nem híd kell, hanem komp!
Az AK-n egyébként kevés olyan helyre emlékszem, ahol a patakmeder gondot okozott volna, de ez gondolom az Alföld vízrajzának következménye. Mindszentnél és Szarvasnál hiányzik egy-egy híd. :-)
"Ha összejön 20 híd, és 100 pihenőhely (ez Hörpölin "asztala"), akkor már van kézzelfogható eredmény,"
Ahogy Güszi is írta, én vállaltam fel a pihenőhelyeket. Egyelőre az OKT mentén, mert ott mininum kéne 100 pihenőhely, egy részük esőházzal (bivakhellyel), másik részük egyszerű fapados, faasztalos. Arra gondoltam, hogy nem vágok bele eszetlenül a melóba, először a tuhu-ból és a saját emlékeimből merítve kilistázom a meglévő helyeket, akkor látszanak majd a "lyukak", ahová pihenőhely kellene. A lyukat azért tettem idézőjelbe, mert pl. a Cserhát is egy ilyen "lyuk". Meg az ettől csupán egy bötűvel különböző másik tájegységünk is!
Tehát össze szeretném hozni a listát a húsvéti hétvégén, aztán akkor közszemlére bocsátanám és szabad lenne a vásár. Mindenki javasolhat, amit akar. Én majd összegyűjtöm és rendszerezem őket. A javaslatnak tartalmaznia kellene a földrajzi pozíciót és a hely leírását egy-két mondatban, amiről rá lehet ismerni a környékre. Pl.: az Arka-patak völgyében, az elhagyatottan álló régi vadászház megmentése bivakhelynek (ha lehet) és mellett 3 darab asztal 6 paddal összesen 18 fő részére. Valahogy így.
Asciimo:
Az ötleteléssel várjátok meg a jövő hét elejét és a listát. Én úgy gondolom, hogy nagyjából egymástól 4-5 kilométerre lehetne pihenőhelyeket tervezni, tehát kb. egy órai (gyalogos)járóföldre! Addig lehet gondolkodni! :-)
Hörpölin csinaltathatna oda pihenöt, Te pedig hidat.
Sokkal fontosabb, hogy amikor mesz tovabb Jasd fele a Romai furdotol, leersze egy volgybe. Itt par szaz meter mulva at kell menni a folyasirany szerinti jobb oldalra. Eddig 4szer voltam itt, mindig szivtam vele, keresztbedolt fakon egyensulyozva libegve keltem at jelentos idoveszteseggel. Volt amikor abszolut nem tudtam atmenni, mardtam a bal parton egeszen a regi malomig.
Jelenleg van egy "alap", melyet részben mások javasoltak, részben nekem ugrott be.
Még addig sem jutottam, hogy bevigyem a meglévő adatokat a táblázatba:-(((
Szeretnék nagyon alapos munkát végezni, azt hiszem, nem a mennyiség a lényeg.
Ettől függetlenül, ha megoldható egy kigyűjtés, miszerint vízfolyások keresztezése az OKK 2.400 kilométerén, akkor az nagyot lendítene a teljességen.
A produktum egy EXCEL tábla, település, távolság (irány), koordináták, esetleg a vízfolyás neve, ha van térkép részlet, esetleg kép a helyszínről.
Amúgy profinak tűnik a projekt, bár azt nem értem, hogy miért akkor kezdődik a szerintem érdemi munka, amikor már egy hónapja "ketyeg az óra", de ne legyünk rosszindulatúak, nézzük az eredményt!
Ha összejön 20 híd, és 100 pihenőhely (ez Hörpölin "asztala"), akkor már van kézzelfogható eredmény,
2 milliárdért mindez kissé drága, de nem én fizetem, EU-s pénz:-)))
Amiről még én tudok az egy pilot menedékház Galyatetőn.
Van egy sejtésem, hogy miért ott.
Valaki, aki "közel van a tűzhöz", úgy tudom, a közelben lakik. Igaz, régen is úgy volt, hogy azt az utcát aszfaltozták, ahol a polgármester (párttitkár) lakott.