Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

almaata66 Creative Commons License 2015.09.10 0 0 13224

nem ez volt a gond. a szerelőm gondosan ledrótkefézte a felületet stb. a szabályozás és talán a féktárcsa edzettségének hiánya egyes részeken lehetett  gond, vagy szerintem egyszerűen elb@szta a"mester" . ez nem egy egyszerű művelet.  de le van ..... vettem újat és kész. már a harmadik tárcsa van a gépben./ vagy 4ik a brembo után/ bár az csak egy hétig idegesített...

Ha kell valakinek nehezéknek van a faházban 1-2 elcseszett tárcsám

Előzmény: sebike05 (13223)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.10 0 0 13223

Sok helyen nem tisztítják meg a felfekvőfelületeket ezért üt a féktárcsa

Előzmény: almaata66 (13222)
almaata66 Creative Commons License 2015.09.10 0 0 13222

Szuper:-) nekem sajnos nincsenek jó tapasztalataim itt a helyi mesterekkel. A tárcsát kb. 500 km után újra kellet cserélni. egy rövid ideig jó volt aztán dobálta az elejét fékezés közben. Ez a gyári tárcsa volt 120 ezernél. Az előző suzukinál meg a dob szabályozás után még rosszabb lett.

Előzmény: Törölt nick (13221)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.09 0 0 13220

Nem is fogod tudni kideríteni.Èn raktam már be mindkèt szondát amit írtam de a Denso az èrzèkenyebb. Viszont sok szerelő nincs tisztában a lambdaszonda működèsi elvèvel

 

Előzmény: stevegel (13219)
stevegel Creative Commons License 2015.09.09 0 0 13219

A csatlakozó alapból gyári kell legyen, ez rendben is van (4 vezeték: 2 a fűtés, 1 test, 1 érzékelő kimenet) de állítólag az se mindegy hogy milyen a szonda anyaga. A delphi nem titánium állítólag, de eddig senki nem tudta hogy a gyári az-e? Járt úgy ismerős szerelő, hogy egy teljesen kompatibilis lambdát rakott be egy gépbe, mégsem lett jó mert titánium helyett más volt. A tulaj kihajított 15 ezret.

Előzmény: sebike05 (13217)
DelSonar Creative Commons License 2015.09.09 0 0 13218

Én nem értek hozzá, de 13 hónappal ezelőtt cseréltetni akartam a féktárcsákat a betétekkel együtt. A szerelő azt mondta, bőven belefér egy felszabályzás mert van anyag rendesen a tárcsán. Felszabályozták, betétcsere, és így 13 hónap meg közel 12 ezer km után tökéletes a fék. Pár hete ránéztem a betétekre, alig vannak megkopva, a fékhatás tökéletes.

Előzmény: 598 (13212)
sebike05 Creative Commons License 2015.09.09 0 0 13217

Delphi az egy középkategóriás termék semmivel sem jobb mint egy Hans Pries ha hosszabb távon tervezel akkor célszerűbb egy normálisabb szondát venni pl Denso  de mindegyikből csak gyári csatlakozósat univerzálisat ne vegyél.

Előzmény: stevegel (13215)
stevegel Creative Commons License 2015.09.08 0 0 13216

Nem tudjátok hogy milyen a szonda része ennek a 2004-es 1.4 kalos-nak? Titánium vagy cirkónium?

Előzmény: stevegel (13215)
stevegel Creative Commons License 2015.09.08 0 0 13215

Vennék egy új lambda szondát. Delphi tipussal volt már valakinek tapasztalata? Kalos 1.4 8V 2004-es

Előzmény: verebész1 (13206)
almaata66 Creative Commons License 2015.09.07 0 0 13213

Hogy döntöttél? új tárcsa vagy szabályozás? nagy dilemma mert én már belefutottam gyári hibás Brembo tárcsába, míg a kínai Roadhouse tökéletes....

Szabályozással viszont hamarabb el fog fogyni a tárcsa mint a betét. már ha nem teszi tönkre.

Előzmény: Törölt nick (13210)
598 Creative Commons License 2015.09.06 0 0 13212

Ahogy verebész1 modta a Kovács autónál kell venni!Én is ott veszek mindent.Megrendeled és másnapra nálad van bármi valami potom (max 1000ft) postaköltséggel.Nem érdemes szabályoztatni pár hónapig lesz jó,én is próbáltam.Aztán cserélnem kellett ráadásul újra a betéteket is.Ja a lényeg:most néztem náluk igen kijön 10 e-ből,de nem 1 db hanem a 2!!!!!! Postaköltséggel!!!!

Előzmény: Törölt nick (13210)
Ken_Block Creative Commons License 2015.09.06 0 0 13211

Nem túl drága az új.

 

Arra kell figyelni, hogy a csúszka meg tud szorulni, és elkopik egy oldalra a tárcsa. Azt én nem szabályoztatnám már.....

almaata66 Creative Commons License 2015.09.06 0 0 13209

18 mm ha ennél csak kicsit nagyobb akkor én új tárcsát vennék.

Előzmény: Törölt nick (13208)
almaata66 Creative Commons License 2015.09.04 0 0 13207

ÖÖÖ...khh..hmmm...ööö  eztet én nem érteni. Viszont megjavítottam a rendszámtábla világítást ott ahol a vezeték el szokott törni, és minden egyéb beavatkozás vagy javítás nélkül simán átment a műszakin! ;-) 

Előzmény: verebész1 (13206)
verebész1 Creative Commons License 2015.09.03 0 0 13206

A lambdaszonda mérőelektródja

Gépjárművekben az üzemanyag/levegő arány szabályozásra ún. lambda-szondát (más jelöléssel: λ-szonda, oxigénszenzor) használnak.

A gépkocsik kipufogórendszerébe épített lambda-szondáknak kettős szerepük van. A kipufogógáz oxigéntartalmának folyamatos mérésével egyrészt az üzemanyag/levegő mennyiségi arányának szabályozásához, másrészt a katalizátor hatékony működéséhez szükséges oxigénszint beállításához elektromos jelet szolgáltat.

A nevét a tüzeléstechnikában is használatos levegőtényező általánosan használt jelének, a lambda (λ) görög betű nevéből kapta. A levegőtényező egy dimenziómentes szám, ami megadja a tüzelőanyag (üzemanyag) egységnyi mennyiségének tökéletes elégetéséhez szükséges, a gyakorlati és az elméleti levegőmennyiség hányadosát. Sztöchiometrikus összetételű keverék esetén értéke: λ = 1,00.

Lambdaszonda

A szenzor kiviteli formájában a gyújtógyertyára emlékeztet és a kipufogócsonkba építve, a katalizátor előtt helyezik el. A lambdaszonda kerámiatubusát (1) perforált fémház (4) védi a mechanikai sérülésektől, mint az ábrán látható.

A kívül-belül porózus Platina-bevonattal ellátott kerámiatubus (a szilárd elektrolit) (1) külső felülete közvetlenül érintkezik a kipufogógázban levő oxigénnel (ez a mérőelektród tér), a tubus belsejébe (ez a referencia-elektród tér) pedig a külső levegőből jut oxigén, s ott állandó, 20,95%(V/V) oxigénkoncentrációt biztosít.

A lambda-szonda alkatrészei: 1. szilárd elektrolit, 2. ház (negatív elektród, mérőelektród), 3. belső elektród-kivezetés (pozitív elektród, referencia-elektród), 4. védősapka

E két tér oxigénkoncentrációja közötti eltérés a lambda-szonda két elektródja között feszültséget kelt, melynek nagysága a kipufogógáz oxigéntartalmának függvényében – 300 oC-os üzemi hőmérsékletet feltételezve – a mellékelt ábrán látható, a gyakorlatban néhány tíz mV. A szilárd elektrolit segítségével tehát egy ún. oxigén elektród-koncentrációs galváncella alakul ki. Motortípustól függően a kipufogógáz optimális oxigénkoncentrációját kísérleti úton előre megállapítják, és az ennek megfelelő elektromotoros erő (V-ban) az

EMF = A lambdaszonda elektromotoros erejének függése a kipufogógáz oxigénkoncentrációja függvényében

összefüggéssel kiszámítható, amelyben:

R az egyetemes gázállandó, 8,314 J/mol·K F a Faraday-állandó, 96 485 C/mol 20,95%(V/V) a levegő oxigénkoncentrációja, x %(V/V)O2 a kipufogógáz oxigénkoncentrációja.

Ha a feszültség kisebb, mint az előre megállapított érték, akkor a kipufogógázban nagyobb az oxigéntartalom és a keverék üzemanyagban szegény, és fordítva. A folyamatos feszültségjelet a gépkocsi elektromos vezérlőegysége dolgozza fel, amely negatív visszacsatolással folyamatosan szabályozza az üzemanyag/levegő keverékarányt.

A szonda működésének elengedhetetlen feltétele, hogy üzemmeleg állapotba kerüljön, mintegy 300 °C-ra melegedjen fel. Amíg ez nem következik be, a gépkocsi elektromos vezérlőegysége "szabályozatlanul" üzemel, és az üzemanyag/levegő keveréket előre meghatározott értékek szerint állítja be. Ezek a hideg motorüzemnek megfelelő, kissé dús keveréket biztosítanak. Az üzemi hőmérséklet mielőbbi elérése érdekében a modernebb lambda-szondákat beépített fűtőszál melegíti. Ezeket a szondákat a vezetékeik számáról lehet megismerni: a három vezetékeseknél az egyik a szabályozó jel, a másik kettő a fűtést biztosítja; négy vezeték esetén a negyedik a fűtőszál által keltett esetleges zavaró jeleket vezeti el (árnyékolás). A gépkocsi elektromos vezérlőegysége ezáltal majdnem teljesen zavarmentes jelet kap.

A lambdaszonda másik fontos szerepe az, hogy a katalizátor hatékony működéséhez szükséges oxigénszint beállításához elektromos jelet szolgáltat. A katalizátorok ugyanis csak a λ = 1,0 értékhez közeli tartományban képesek a kipufogógáz három legkárosabb komponensének a szénhidrogén (CH), a szén-monoxid (CO) és a nitrogén-oxidok (NOx) leghatékonyabb átalakítására.

 

Az oxigénszenzor által generált feszültséget ki lehet mérni, de csak digitális mérőműszerrel.

Ha a fűtőszál kiégett, akkor is küld hibajelzést. Én Opellel jártam így. De 12000 Ft. volt egy utángyártott, és azóta is tökéletesen működik a kocsi.

 

 

Üdv.

verebész1 Creative Commons License 2015.09.03 0 0 13205

Szevasztok!

Újra belépek a körbe! Régebben, 2008 előtt fusimisi néven voltam regisztrálva. Akkor eladtam a Kalost, de most vettünk egyet és újra olvasom a fórumot. Üdvözlök mindenkit!

 

 

Még annyit, hogy nagyon olcsón jutottam alkatrészhez a Kovács autónál Szegedről.

Nem célom reklámozni, de ha már kifizetjük az árát, legyen az a  legkevesebb!

 

Üdv!

stevegel Creative Commons License 2015.09.01 0 0 13204

No, akkor ezen jókora áram folyik ha jól látom. Megpróbálom az izzós megoldást. Majd tudósítok. Köszi!

Előzmény: Árpi76 (13197)
almaata66 Creative Commons License 2015.08.31 0 0 13203

lehetséges, mert van egy bilincs amit nem cseréltem a szivattyún, hanem a régi gyárit kézzel erőltettem vissza. lehet hogy ott a gubanc és egy hagyományos csavaros megoldja a problémát. de még várok a szétkapással amíg elfogy a tank benzin injektortisztítóval. hátha ettől meggyógyul.

Előzmény: Ken_Block (13202)
Ken_Block Creative Commons License 2015.08.31 0 0 13202

Megérte felkelni. :) (Sosem szerettem a gázos autókat)

 

Szintjelzőben van az ac, ha jól tudom, valami ott lesz vele. Így leírtak alapján olyan érzésem van, mintha valahol vagy levegősödne.....hülyén hangzik, mert effektív nincs nagy nyomása az üa-nak, de egy éjszaka alatt mintha elengedné a nyomást, és a 3-4 indítás, még felkapja újra, légmentesen.

Előzmény: almaata66 (13201)
almaata66 Creative Commons License 2015.08.30 0 0 13201

Gázos, de mindig benzinnel indul. hidegen 30 fokon, üzem melegen gázfröccsre vált át lpg-re.

Előzmény: Ken_Block (13200)
Ken_Block Creative Commons License 2015.08.30 0 0 13200

Gázos, és a gáz nem oké, vagy hol tartunk? Zavarodok már....

Előzmény: almaata66 (13199)
almaata66 Creative Commons License 2015.08.30 0 0 13199

hát ez az de hol? lehet hogy a szivattyú volt gagyi amit vettem hozzá, vagy valamit rosszul csináltam amikor beszereltem? az a baj, hogy simán gázzal nem tudom beindítani így az esetleges injektor hibát sem tudom kiszűrni. most teleraktam stp-vel és csak benzinnel használom egy ideig. majd lesz valami:(

Előzmény: Ken_Block (13198)
Ken_Block Creative Commons License 2015.08.30 0 0 13198

Üa baj lesz valahol szerintem. Dieselből kiindulva, az is ha elengedi az üa-ot, 5 perc tekerés, vagy 10 indítózás után kapja el az ütemet.

Előzmény: almaata66 (13195)
Árpi76 Creative Commons License 2015.08.30 0 0 13197

Közben rájöttem, hogy már feltettem, keresd a 11187-es hozzászólást.

Előzmény: Árpi76 (13196)
Árpi76 Creative Commons License 2015.08.30 0 0 13196

Őszintén, már nem emlékszem. Viszont a felső szondában nekem is szakadt, majd kimegyek, hogy milyen ellenállás híd van rajta. Évek óta ez pótolja a fűtést, a check lámpa nem világít, a vizsgákon csont nélkül megy át az autó. (Igaz, nyáron vizsgázik.)

Előzmény: stevegel (13187)
almaata66 Creative Commons License 2015.08.30 0 0 13195

pont úgy abban a sorrendben ahogy leírtad, csak a 4. indítózás után minden oké.. mindezt a reggeli első indításkor csinálja.

Előzmény: Ken_Block (13194)
Ken_Block Creative Commons License 2015.08.29 0 0 13194

Azt nem Neked írtam.

 

Teker, csak és nem kapja el, vagy elkapja, de le áll, vagy dadogva jár?

Előzmény: almaata66 (13193)
almaata66 Creative Commons License 2015.08.29 0 0 13193

nem világít a check engine. így mit olvassanak ki? olyan mintha kevés üzemanyagot kapna indítózáskor.

Előzmény: Ken_Block (13191)
sebike05 Creative Commons License 2015.08.29 0 0 13192

1.4 Sohc esetén gyakori hiba a fűtésáramkör hiba gyár csatlakozós szondát olcsót 15000ft ért denso-t 30000ft ért tudok számlával garival

Előzmény: stevegel (13185)
Ken_Block Creative Commons License 2015.08.29 0 0 13191

Leírnád kicsit részletesebben, hogy mi a hiba jelenség?

 

Mert itt csak, és csak a gyári kiolvasó mindenre a megoldás.

Előzmény: almaata66 (13190)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!