Viszont sárban annál inkább szerintem. Pont ez utóbbi miatt nem tudtam még rászánni magam, hogy kimenjek futni, mert bár nincs ellenemre egy kis dagonyázás, de most már elegem van abból, hogy hogy vagy hóban, vagy sárban kell kapkodni a lábam.
Köszönöm mindenkinek a javaslatokat, ötleteket. A Cserhátban egyébként a Bableves csárdától Sámsonházáig vezető OKT jöhet szóba, a Mátrában pedig Galya-csurgó - solymosi óvár - Mátraháza - Remete-bérc - Mátrafüred szakasz várakozik ránk. Legkorábban a jövő szombaton...
Talán nem hallott még mindenki a Kinizsi TE új, "Kinizsi nyomában" túramozgalmáról. Aki ismeri, járja vagy járta az Encián Emlékek túramozgalmat, az tudja, hogy egy zseniális túramozgalmat állítottak össze a Kinizsisek. Az a gyanúm, hogy a "Kinizsi nyomában" is egy hasonlóan jól összerakott túramozgalom lesz. Két mondatban sikerült 4x használnom a 'túramozgalom', és a 'Kinizsi' kifejezést. :-)
A Vázsonykő 2013 névre hallgató nyitótúra 04. 20-án lesz a Balaton-felvidéken, Zánka - Szentantalfa - Nagyvázsony útvonalon.
Természetesen minden idő/vízjárás függő. Mi pl. a többek által említett Jásd melletti problémát nem érzékeltük, mivel tavaly augusztusban szinte teljesen ki volt száradva a Gaja :(
Ez egy kővel burkolt 'gázló', hogy a mezőgazdasági gépek ki tudjanak menni a földekre.
Gyaloghidat az út mellé lehet kialakítani néhány méter biztonságos távolságra, hogy a kombájnok és hasonló nagyméretű gépek ne tegyék tönkre. Az én fotóm kánikulában készült, akkor átléphető volt, az OKT 50-en.
Nem tudom, milyen anyagból kéne a hidat "gyártani", de ez már nem a mi gondunk.
Jelezni fogjuk, hogy oda bizony kell átkelést biztosító létesítmény, különösen azért, mert az van meghirdetve a dokumentumban, hogy 365 napo keresztül járható lesz az útvonal.
Pont akartam Irotát javasolni! Mikor mi ott jártunk, legalább 1 méter mély víz volt a gázló felett, így esélytelen volt átkelni. Bár az is igaz, az évtized egyik legcsapadékosabb időszakában sikerült ott járnunk...
Én úgy döntöttem holnap bevállalom a Káld - Szajki tavak szakaszt aztán lesz ami lesz , mégha van is sár ( ami eléggé valószínű, kérdés mekkora) akkor is
csak kibírok 16 km-t.
Meg aztán úgy néz ki jelenleg, holnap errefelé lesz egy kis csapadékszünet , érdemes kihasználni a vasárnapi nagy zuhé előtt.
Felajánlottál három lehetőséget, erre kaptál válaszként Bükköt és Velencei-hegységet.
Akkor én javasolnám a Mecseket és az Ausztrál-Alpokat. :-)
Én a három közül leginkább a Mátrát választanám. A Cserhátban szerintem az asciimo által említetten kívül is van néhány sáros szakasz, múltkor talán Güszi említette a Terény-Cssurány közti részt, de a Petények közötti szakasz is sáros lehet, a Szálláska-völgyről nem is beszélve.
Szombati terv? Egy napnál azért többet érdemel ez a rész, ez az egyik legszebb szakasza a kéktúrának! Mi három napra osztottuk el 2010-ben a Hollóháza-Makkoshotyka távot és még így is kimaradt egy csomó minden, amit még meg szerettünk volna nézni.(vasárnap meg hétfőn talán az eső is eláll kis időre amúgy) A második kéktúrámat mindenesetre a Füzér-Hollóháza rövid túrával szeretném majd befejezni, és ha lehet addig is minden 15-20 km-ért külön-külön fogok visszamenni, hogy ezúttal már legyen idő az egész Hegyközre, kisvasút, füzéri vár, templomok, porcelánmúzeum sőt horribile dictu a sátoraljaújhelyi kalandpark...:-)) Ez a terv, aztán majd meglátjuk, ismered a mondást:Ember tervez... Addig is irigykedek rád, gyönyörű vidék, nekünk ezt a (zöldebb) arcát mutatta a Zemplén:
1.-2.-3. Hollóháza és a Nagy-Milic. A Milicről egy kilátó nagyon hiányzik, így egy picit csalódás, inkább onnan lefelé Füzér felé van szép kilátás egy-két helyről.
4.-5.-6. Füzér és a Hegyköz a Nagy-Milic oldalából, a klasszikus látkép a rétről, és egy régi táblácska Nagyhután.
Jesper Olsen számára nekem a Bükk ugrott be, annak a felsőbb részei nem sarasak (kilóg a mészkő) a megadott három közül szerintem is a Cserhát.
Nekem a Velencei-hegységről kedvező tapasztalataim vannak ezen a téren. Javarészt sziklás-homokos, hamar eltűnik a sár. Persze kicsit alacsonyabb mint a többi...
Hamarosan átküldöm a képeket ami nekem van ilyen helyekről.Szemléltetni jó lesz, azonosítani a helyeket ahhoz persze nem elég, bár tuhus térképek alapján jól kikereshetőek az átkelési pontok koordinátái,de ebben majd inkább a GPS-szakértő szekció segíthet!:-))
Az viszont biztos hogy leginkább az Arka-patakon van szükség új hidakra, ott pár száz méterenként van átkelés az útvonalon, és a tavaly márciusi állapotok szerint egyetlenegy fahíd sincsen sehol a patak felett.A 10+ évvel ezelőtti atlasz említést tesz még egy-kettőről, de ma már nincsen belőlük egy sem.Ha jól emlékszem oda 5 vagy 6 híd is kellhet majd. Tavaly csak úgy sikerült mindenhol száraz lábbal átkelni hogy március 15-én még be volt fagyva a patak, előző nyáron fiammal viszont nagyjából sípcsontig merültünk a vízben egy-két helyen, szerencsére akkor meg elég meleg volt ehhez a mutatványhoz. De tavasszal és ősszel mindenképpen nehezen járható ez a patakmeder.
Ez a legszélesebb átkelés (nyáron és télen innen és onnan:-) ):