Sajnos tapasztalom az utóbbi állítást. Mi a gond az univerzálissal? Más az érzékelő réteg karakterisztikája? Elvileg a 4 vezeték simán beköthető az eredeti csatiba. Az egyik szerelő azt mondta csak ugyanolyan kód(?)számú szondát vegyek ami benne van. No az kissé lehetetlennek tűnik, mert az nem más mint a gyári, ami ugye aranyáron van. Pont ezt kellene kikerülni.
kb 4-5 év múlva ha megint cserés lesz a tárcsa megkereslek ;-) kellenek a szakemberek. miért fogytak el? régebben /30-40 éve/ez nem volt gond. persze akkor tárcsafék sem volt túl sűrűn. ja hogy mindenki nyugatra ment...... szar úgy IGAZI szakembernek lenni, hogy lóf@szt sem fizetnek érte. bocsi besöröztem....
nem ez volt a gond. a szerelőm gondosan ledrótkefézte a felületet stb. a szabályozás és talán a féktárcsa edzettségének hiánya egyes részeken lehetett gond, vagy szerintem egyszerűen elb@szta a"mester" . ez nem egy egyszerű művelet. de le van ..... vettem újat és kész. már a harmadik tárcsa van a gépben./ vagy 4ik a brembo után/ bár az csak egy hétig idegesített...
Ha kell valakinek nehezéknek van a faházban 1-2 elcseszett tárcsám
Szuper:-) nekem sajnos nincsenek jó tapasztalataim itt a helyi mesterekkel. A tárcsát kb. 500 km után újra kellet cserélni. egy rövid ideig jó volt aztán dobálta az elejét fékezés közben. Ez a gyári tárcsa volt 120 ezernél. Az előző suzukinál meg a dob szabályozás után még rosszabb lett.
Nem is fogod tudni kideríteni.Èn raktam már be mindkèt szondát amit írtam de a Denso az èrzèkenyebb. Viszont sok szerelő nincs tisztában a lambdaszonda működèsi elvèvel
A csatlakozó alapból gyári kell legyen, ez rendben is van (4 vezeték: 2 a fűtés, 1 test, 1 érzékelő kimenet) de állítólag az se mindegy hogy milyen a szonda anyaga. A delphi nem titánium állítólag, de eddig senki nem tudta hogy a gyári az-e? Járt úgy ismerős szerelő, hogy egy teljesen kompatibilis lambdát rakott be egy gépbe, mégsem lett jó mert titánium helyett más volt. A tulaj kihajított 15 ezret.
Én nem értek hozzá, de 13 hónappal ezelőtt cseréltetni akartam a féktárcsákat a betétekkel együtt. A szerelő azt mondta, bőven belefér egy felszabályzás mert van anyag rendesen a tárcsán. Felszabályozták, betétcsere, és így 13 hónap meg közel 12 ezer km után tökéletes a fék. Pár hete ránéztem a betétekre, alig vannak megkopva, a fékhatás tökéletes.
Delphi az egy középkategóriás termék semmivel sem jobb mint egy Hans Pries ha hosszabb távon tervezel akkor célszerűbb egy normálisabb szondát venni pl Denso de mindegyikből csak gyári csatlakozósat univerzálisat ne vegyél.
Ahogy verebész1 modta a Kovács autónál kell venni!Én is ott veszek mindent.Megrendeled és másnapra nálad van bármi valami potom (max 1000ft) postaköltséggel.Nem érdemes szabályoztatni pár hónapig lesz jó,én is próbáltam.Aztán cserélnem kellett ráadásul újra a betéteket is.Ja a lényeg:most néztem náluk igen kijön 10 e-ből,de nem 1 db hanem a 2!!!!!! Postaköltséggel!!!!
ÖÖÖ...khh..hmmm...ööö eztet én nem érteni. Viszont megjavítottam a rendszámtábla világítást ott ahol a vezeték el szokott törni, és minden egyéb beavatkozás vagy javítás nélkül simán átment a műszakin! ;-)
Gépjárművekben az üzemanyag/levegő arány szabályozásra ún. lambda-szondát (más jelöléssel: λ-szonda, oxigénszenzor) használnak.
A gépkocsik kipufogórendszerébe épített lambda-szondáknak kettős szerepük van. A kipufogógáz oxigéntartalmának folyamatos mérésével egyrészt az üzemanyag/levegő mennyiségi arányának szabályozásához, másrészt a katalizátor hatékony működéséhez szükséges oxigénszint beállításához elektromos jelet szolgáltat.
A nevét a tüzeléstechnikában is használatos levegőtényező általánosan használt jelének, a lambda (λ) görög betű nevéből kapta. A levegőtényező egy dimenziómentes szám, ami megadja a tüzelőanyag (üzemanyag) egységnyi mennyiségének tökéletes elégetéséhez szükséges, a gyakorlati és az elméleti levegőmennyiség hányadosát. Sztöchiometrikus összetételű keverék esetén értéke: λ = 1,00.
Lambdaszonda
A szenzor kiviteli formájában a gyújtógyertyára emlékeztet és a kipufogócsonkba építve, a katalizátor előtt helyezik el. A lambdaszonda kerámiatubusát (1) perforált fémház (4) védi a mechanikai sérülésektől, mint az ábrán látható.
E két tér oxigénkoncentrációja közötti eltérés a lambda-szonda két elektródja között feszültséget kelt, melynek nagysága a kipufogógáz oxigéntartalmának függvényében – 300 oC-os üzemi hőmérsékletet feltételezve – a mellékelt ábrán látható, a gyakorlatban néhány tíz mV. A szilárd elektrolit segítségével tehát egy ún. oxigén elektród-koncentrációs galváncella alakul ki. Motortípustól függően a kipufogógáz optimális oxigénkoncentrációját kísérleti úton előre megállapítják, és az ennek megfelelő elektromotoros erő (V-ban) az
Ha a feszültség kisebb, mint az előre megállapított érték, akkor a kipufogógázban nagyobb az oxigéntartalom és a keverék üzemanyagban szegény, és fordítva. A folyamatos feszültségjelet a gépkocsi elektromos vezérlőegysége dolgozza fel, amely negatív visszacsatolással folyamatosan szabályozza az üzemanyag/levegő keverékarányt.
A szonda működésének elengedhetetlen feltétele, hogy üzemmeleg állapotba kerüljön, mintegy 300 °C-ra melegedjen fel. Amíg ez nem következik be, a gépkocsi elektromos vezérlőegysége "szabályozatlanul" üzemel, és az üzemanyag/levegő keveréket előre meghatározott értékek szerint állítja be. Ezek a hideg motorüzemnek megfelelő, kissé dús keveréket biztosítanak. Az üzemi hőmérséklet mielőbbi elérése érdekében a modernebb lambda-szondákat beépített fűtőszál melegíti. Ezeket a szondákat a vezetékeik számáról lehet megismerni: a három vezetékeseknél az egyik a szabályozó jel, a másik kettő a fűtést biztosítja; négy vezeték esetén a negyedik a fűtőszál által keltett esetleges zavaró jeleket vezeti el (árnyékolás). A gépkocsi elektromos vezérlőegysége ezáltal majdnem teljesen zavarmentes jelet kap.
A lambdaszonda másik fontos szerepe az, hogy a katalizátor hatékony működéséhez szükséges oxigénszint beállításához elektromos jelet szolgáltat. A katalizátorok ugyanis csak a λ = 1,0 értékhez közeli tartományban képesek a kipufogógáz három legkárosabb komponensének a szénhidrogén (CH), a szén-monoxid (CO) és a nitrogén-oxidok (NOx) leghatékonyabb átalakítására.
Az oxigénszenzor által generált feszültséget ki lehet mérni, de csak digitális mérőműszerrel.
Ha a fűtőszál kiégett, akkor is küld hibajelzést. Én Opellel jártam így. De 12000 Ft. volt egy utángyártott, és azóta is tökéletesen működik a kocsi.
Újra belépek a körbe! Régebben, 2008 előtt fusimisi néven voltam regisztrálva. Akkor eladtam a Kalost, de most vettünk egyet és újra olvasom a fórumot. Üdvözlök mindenkit!
Még annyit, hogy nagyon olcsón jutottam alkatrészhez a Kovács autónál Szegedről.
Nem célom reklámozni, de ha már kifizetjük az árát, legyen az a legkevesebb!
lehetséges, mert van egy bilincs amit nem cseréltem a szivattyún, hanem a régi gyárit kézzel erőltettem vissza. lehet hogy ott a gubanc és egy hagyományos csavaros megoldja a problémát. de még várok a szétkapással amíg elfogy a tank benzin injektortisztítóval. hátha ettől meggyógyul.
Megérte felkelni. :) (Sosem szerettem a gázos autókat)
Szintjelzőben van az ac, ha jól tudom, valami ott lesz vele. Így leírtak alapján olyan érzésem van, mintha valahol vagy levegősödne.....hülyén hangzik, mert effektív nincs nagy nyomása az üa-nak, de egy éjszaka alatt mintha elengedné a nyomást, és a 3-4 indítás, még felkapja újra, légmentesen.
hát ez az de hol? lehet hogy a szivattyú volt gagyi amit vettem hozzá, vagy valamit rosszul csináltam amikor beszereltem? az a baj, hogy simán gázzal nem tudom beindítani így az esetleges injektor hibát sem tudom kiszűrni. most teleraktam stp-vel és csak benzinnel használom egy ideig. majd lesz valami:(
Őszintén, már nem emlékszem. Viszont a felső szondában nekem is szakadt, majd kimegyek, hogy milyen ellenállás híd van rajta. Évek óta ez pótolja a fűtést, a check lámpa nem világít, a vizsgákon csont nélkül megy át az autó. (Igaz, nyáron vizsgázik.)