Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

forest240 Creative Commons License 2009.09.14 0 0 11526
Nem javult meg a Multipla, tobábbra is dögledezik hidegen, valamint úgy tűnik, mintha 3 hengerrel indulna, köhög, hörög, rázkódik a motor, de aztán összeszedi magát és normálisan kezd működni, a sárga lámpa továbbra is világít - néha nem- de aztán megint. Voltam már szerelőnél, de nem igazán vágja a dolgot, csak a "cseréljük ki ezt, meg azt, hátha megjavul, mert pillanatnyilag minden jónak tűnik" duma megy, nekem viszont erre se időm, se pénzem. Mióta megvettem soha sem volt igazán jó, mindig volt valami apróság a motorvezérlés/elektronika körül, menni ment nem mondom, de nekem ez így nem kóser. Nem értem, ha egy motor szarakodik, miért nem lehet rábökni egy alkatrészre, hogy ebből kell új oszt jól van, miért kell variálni, hogy hátha ez vagy az a baja. A diagnosztika nem ér egy kalap szart sem, mert eddig még soha nem írta ki, hogy konkrétan mi a baja, csak dobálom ki az ablakon a 25 eurókat, hogy számítógépre tegyék a szervízben, utána meg a vállukat vonogatják. A Multipla jó autó a maga módján, a Fiat viszon egy nagy hektár szar. Ez a kilencedik autóm, de eddig én nem ehez voltam szokva, hogy folyamatosan szarakodik valamelyik, azt hiszem rövidesen lesz tizedik autóm. Kár ezt így elb@szni, de a Fiat ilyen. Vagy kifogysz egy olyat, amit nem lehet tönkretenni, hiába ütöd-vágod, vagy egy olyat, ami mindig szarakodik, még ha a széltől is óvod, akkor is. Van valakinek valami tippje az esettel kapcsolatban? Hátha segítene...
Puszma Creative Commons License 2009.09.13 0 0 11525
Szia Gábor,
Az enyém egész pontosan úgy nézett ki, hogy vki behozta és beadta egy autókereskedésbe. Ott a régi kocsimat be is számították (úgy-ahogy). Ilyenkor úgy működik. hogy a regadót, műszakit az ELADÓ fizeti, nekem jutott az átírás + zöldkártya. Regadó egyébként 515000 körül volt, nem kevés, de az átírás is brutális a maga 87 ezrével. Lehet, hogy a benzinesé kicsit olcsóbb, ez tartalmazta a rendszámot is. Mivel külföldi, nem tudod egyből elhozni, mert első mo-i forgalombahelyezés kell, ami csak a KPMnél lehet + rendszámot is csak a legközelebbi okmányirodában adnak.
Ami nálam nagyon korrekt volt, az a tényleges 92000 km állás, német szervízkönyv és láttam az eredeti forgalmiját is, amiből egyértelmű volt, hogy személyautó volt, nem pedig furgon (lásd még szakkör). És 92000-es autónál is a kormány és a pedálok is alig kopottak, nemhogy 47-nél. Nekem Nokian-ok vannak rajta és szerintem eredetiek, mert az elsők elég kopottak, a hátsók sokkal jobbak, ez adódik a dieselek első nagy tengelyterheléséből. Benzineseknél nem tudom, lehet vki többet tudna. Ha jól sejtem, a gumi típusa nem mérvadó, a megrendelőtől és adott országtól is függhet, mivel helyezik forgalomba.
Szerencsésebb lennél, ha inkább egy jó szerelőt vinnél magaddal megnézetni, fene tudja, hogy szakszervízbe elengedik-e, meg ezek az autókereskedők úgyis ismerik egymást, könnyen megvezetnek.
Előzmény: erdeklodo_uj (11520)
sabrinho Creative Commons License 2009.09.13 0 0 11524
Egy márkaszervíz a motorból ki tudja olvastatni a valós kilómétert. Ezt mindenképpen javaslom.
Nekem nehéz lábbal vegyesben 9 körül, hosszún 7,5 körül eszik. Odafigyelve a 8,2-8,5 meglehet vegyesben.
Előzmény: erdeklodo_uj (11520)
forest240 Creative Commons License 2009.09.13 0 0 11523
Igen, többen is gyártják, pl. Valvoline, Liqui Moly, stb.
Előzmény: m.árpika (11515)
babarucu Creative Commons License 2009.09.12 0 0 11522

Az az egy szerintem az enyém +majd 80ekm a különbség

többen írták a márkaszervizek nem akarják kiolvasni a szgép szerinti valós km állást

szerintem csak egy gombnyomás

amivel az enyém lett megnézve (ill nem a kmóra állásra voltam kiváncsi) az alapból minden menüpontban írta a valós km állást a monitoron

Előzmény: erdeklodo_uj (11520)
babarucu Creative Commons License 2009.09.12 0 0 11521

Üdv!

Nagyon szép az autó, szvsz a pedálgumikban több km van

Nézz meg minél több multit mielőtt választassz, és legalább tudsz hasonlítani valamihez

Előzmény: erdeklodo_uj (11516)
erdeklodo_uj Creative Commons License 2009.09.12 0 0 11520

Koszonom a hozzaszolasokat!

A szakkor oldalat is olvasgattam mar. Volt aki elvitte markaszervizbe es kiderult, hogy nem is annyi km mint amit mondanak?

Etanol beirast csak 1-et talaltam, de nem volt tul informativ. Ujabb tapasztalat?

2003 korul mi volt a gyari gumi tipusa? Mert ha 47ekm lenne benne, akkor elvileg az eredeti gumik lennenek rajta.

 

Puszma:

Reg ado osszeget meg tudnad irni? Magan akcio volt vagy valaki aki ezzel foglalkozik?

 

Udv: Gabor

Puszma Creative Commons License 2009.09.12 0 0 11519
Szia,
én 2 hete vettem egy 2004-es JTD-t, úgyhogy elég sokat nézegettem a hasznaltautó.hu-t, de sajnos a benzineseket kevésbé. Főleg nem a régebbi típust. Biztos ismered a Multipla szakkört, ott nagyon jól le van írva, hogy mire figyeljünk használt Multipla vásárlásakor, dízelt vagy benzinest stb. Ezt érdemes nagyon alaposan végigolvasni. Ráadásul én németből behozottat vettem, így különösen.
Egyébként bátorítanálak és hadd hízzon a többi fórumozó mája, nem gondoltam volna, hogy két hét alatt ennyire meg lehet szeretni egy autót. A gyerekek imádják, talán a világ legvagányabb autója. Mikor először láttam, azt mondtam nekem ilyen autó kell, de kb. fél év keresgélés után jött össze, mert sajnos elég kevés van, főleg ami minden szempontból megfelel. Hajrá :)
Előzmény: erdeklodo_uj (11516)
Degeczi Creative Commons License 2009.09.12 0 0 11518
mindenesetre az első tulaj sokat jelent, így könnyebb lehet megítélni azt is, mennyire valós a futásteljesítmény
Előzmény: Gépeti (11517)
Gépeti Creative Commons License 2009.09.12 0 0 11517
Kedeves Gábor,
én ugyan nem ismerem ezt az autót, de azért több, mint gyanús, hogy csak 47e kilométer van benne. Ezekkel az autókkal menni szoktak, nem is keveset (amikor majd neked is lesz egy, rájössz, hogy miről beszélek:)))
A fogyasztásról ebben a fórumban szinte minden odalon írnak, keresgess egy kicsit visszább a hozzászólások között. Nekem JTD-m van, a benzinesekről mások tudnának nyilatkozni. Amúgy ránézésre szép (de ez mindegyikkel így van). Remélem bejön a számításod, és üdvözölhetünk a klubban!
Előzmény: erdeklodo_uj (11516)
erdeklodo_uj Creative Commons License 2009.09.12 0 0 11516

Sziasztok!

 

Mar egy ideje nezegetem a multiplakat + ezt a topikot is.

Ismeros valakinek ez az auto?:

http://www.hasznaltauto.hu/2964796_fiat_multipla_2003

Az 1,6-os finom jobb labbal vegyes hasznalatban, orszaguti 100-110 km/h mellet megyit fogyaszt?

 

Elore is koszonom: Gabor

m.árpika Creative Commons License 2009.09.12 0 0 11515
Hali! Ezt úgy lehet vásárolni,mint "fojtószelep tisztító spray? Mert ezt kipróbálnám én is!
Előzmény: forest240 (11514)
forest240 Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11514
Ma reggel a Béka furcsán indult. A fordulat felugrott - mint hidegen rendesen - 1500 köré, majd elkezdte visszaejteni. Olyan 900-1000 körül megállt, majd fokozatosan továbbejtette egészen 3-400 köré, ahol is a motor beremegett, dögledezett. Ezen észbekapva visszavitte 800- ra, majd elindultam. A köv. indításnál rögvest 2000 lett a fordulat, majd visszaállt 650-700 köré, de ezzel egyidőben CTRL ENGINE FAULT üzenetet küldött Anya, és a motorellenőrző lámpa is kigyulladt. Köv ind9tásnál a lámpa még égett, a fordulat 1000 és 2000 között ingadozott, Elindulva abbahagyta. Köv indításnál rendesen működött, csak az elindulást követően 1-ből 2-be váltáskor a motor leállt. Újraindítás, autó megy. Na, hogy rohadj meg! godoltam és mondtam. Majd adok én neked, csak vigyél haza! Hazahozott. Rögtön elővettem a fojtószeleptisztító sprét, amit már rég megrendeltem az ezen és más fórumokon olvasott beszámolókon felbuzdulva. Nagyon hosszú csöve van, így csaj a légszűrőfedelet kellett levenni, azon keresztül felvezettem egész a fojtószelepig, mint egy szívkatétert. Nyomtam neki 3 olyan adagot, hogy magam is megsokallottam. Valószínüleg a fojtószelep is, mert pár perc elteltével csak sok-sok indítózás után kelt életre a motor. Ezután a szomszéd állandó 3-4ezres fordolaton tartotta a motort, én meg még vagy 6 löketet adtam neki a tisztítóból, kis szünetekkel, hogy ne fulladjon le. A lényeg, hogy azóta hidegen-melegen úgy indul, mint még soha és a motorlámpa is elaludt. Köszönöm, hogy itt is felhívtátok a figyelmemet a fojtószelep rendszeres tisztításának szükségességére, szeretném én is figyelmébe ajánlani ezt ismételten minden benzines sorstársnak, akik ilyen, vagy hasonló gondokkal idegeskednek.
Csubakkka Creative Commons License 2009.09.11 0 0 11513
Köszi, hasznos az infó, a képekből kiderült, hogy mi a helyzet számomra.
Előzmény: akosli (11512)
akosli Creative Commons License 2009.09.10 0 0 11512
Kiderült, hogy egy jobbkormányos , 2001-es autóról van szó, ráadásul a hahu-n fennt van, képekkel együtt : http://www.hasznaltauto.hu/3220615_fiat_multipla_2001
akosli Creative Commons License 2009.09.09 0 0 11511
reggel lefotózom kerítésen kívülről, remélem nem veszik zokon :)
Előzmény: Csubakkka (11508)
m.árpika Creative Commons License 2009.09.09 0 0 11510
Hali! mostantól új néven szerepelek ,mert nem tudok kismikober néven bejelentkezni
Gépeti Creative Commons License 2009.09.09 0 0 11509
Szia!
Engem is érdekelne a száma.
Kösz előre is!
Előzmény: akosli (11507)
Csubakkka Creative Commons License 2009.09.09 0 0 11508
Szia, engem esetleg igen, régóta körözök néhány ritka apróságot, hátha éppen ebben lesz. Egyébként meg tudod saccolni az évjáratot esetleg? Kerek emblémás már pl? Feketék az ajtókeretei vagy esetleg színre fújtak?

előre is köszi!
Előzmény: akosli (11507)
akosli Creative Commons License 2009.09.09 0 0 11507

Hátha érint valakit.

Pest megyében, Szadán naponta megyek el egy bontó mellett és harmadik napja szemezek egy ezüstmetál, napfénytetős(!) régebbi kasztnis Multival.

Gyakorlatilag egyben van, törés nem látszik, ha valakit érdekel, megnézem és megírom a számukat.

vighdzso Creative Commons License 2009.09.09 0 0 11506
köszi szépen a hőmérős ötleteket, dolgozni fogok az ügyön :)

Degeczi Creative Commons License 2009.09.07 0 0 11505
bluetooth nem csak nagyon kényelmes, de már a biztonság miatt is megéri!

a legtöbb mai telefonon van uis hangtárcsázás, így a telefon maradhat zsebben, övtáskában - nem kell látni (jobb is, ha nem látod: komoly balesetveszély. SZVSZ sokkal nagyobb, mint esetleg kihangosító nélkül, fülre szorított telefonnal vezetni)
Előzmény: Gépeti (11503)
Gépeti Creative Commons License 2009.09.07 0 0 11504
Ma reggel volt egy kis "halálközeli élményem" LIZ-zel: vinném a gyereket iskolába, állok a kereszteződésben Pesterzsébeten, és az előttem álló szépen lemosott autó lökhárítójában látom, hogy bár balra indexelek, mindkét oldali indexem megy. Gyújtás le, újraindítás, jelenség marad. Mondom, remek, a gyereket várja a suli, nekem meg végig kell dzsesszeznem a Soroksári úton, fel a Lágymányosi hídra, túloldalon meg be a Bikszádi utca végéig. Nem sok, max ötven-hatvan indexeléses helyzet. Reggel, csúcsforgalomban. Összeszorítottam a záróizmaimat, és hajrá! Legfeljebb hülyének néznek. Gond nélkül beértem vele. Amint kijöttem a suliból, gondoltam megnézem, meg hívom a szerelőt. Az én drága szívem? Arra indexelt, amerre kellett. No para!
Faja a csaj, csak kissé szeszélyes...:)))
Gépeti Creative Commons License 2009.09.07 0 0 11503
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem: ki hogy oldotta meg a telefontartó problémáját?
Vettem egy új készüléket és nem szeretném feleslegesn kézben tartva használni, de blootothos kihangosítóba egyelőre nem szeretnék beruházni. Vezetékes fülesem van, azt dugom be, de a készüléket nem tudom hova tenni, hogy lássam is. Ötlet?
Amúgy a tanksapka levételekor, ha nagyon üres a tank, nekem egy picit szisszen.
narancsszínű Creative Commons License 2009.09.07 0 0 11502
Ropog is. Más autónál is észrevettem a vákuumos jelenséget, de nem volt ennyire határozott mint a multinál. Valahogy szellőznie kell a tanknak, biztos van erre egy szelep, lehet, hogy nálam nem működik tökéletesen.
Előzmény: kismikober (11487)
polgar1 Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11501

Sziasztok! Én úgy oldottam meg, hogy 3/8" csőből hegesztettem egy  "T" elosztót amit a termosztátról lejövő fűtés felé menő csőbe kötöttem be. A gumi csövet ráhúztam a két végére, bilincs és kész. A harmadik középső leágazásba esztergályossal olyan menetet készíttettem amilyen a jeladónak kellett és ezt hegesztettem rá. Arra ügyelni kell hogy a "T" elágazóra a testet külön dróton rá kell vinni, mert különben nem fog mérni. Én a vaterán vettem az órát jeladóval együtt kb: 3500 ft-ért. Az óra azóta is jól működik szépen látszik mikor nyit a termosztát.

 

Előzmény: vighdzso (11491)
Degeczi Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11500
(az A oszlopot borító műanyag lábánál van egy elég nagy lyuk, ahol szépen le lehet vezetni madzagokat)
Előzmény: kismikober (11499)
kismikober Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11499
b
kismikober Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11498
a
kismikober Creative Commons License 2009.09.06 0 0 11497
Képtelen vagyok képet feltenni

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!