Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2008.12.02 0 0 2039

Akkor viszont a végeit időközben átalakították?

 

Szerintem csak kaptak egy csinos homlokátjáró - gumihurkát. 

 

http://balint.cyberhungary.net/fg/fg02069/html/kep18.htm

 

 

 

A kérdéses képről nem tudod megmondani mikor készülhetett?

 

1961-ben vagy előtte. Ugyanis egy 1961-ben megjelent újságcikkből származik.

 

 

Van egy másik cikk is a témáról. Ez 1962. októberi. Gyalázatos minőségű a másolat.

 

Előzmény: BCmot (2038)
BCmot Creative Commons License 2008.12.02 0 0 2038
Akkor viszont a végeit időközben átalakították? A kérdésesképről nem tudod megmondani mikor készülhetett?
Előzmény: gumidani (2036)
gumidani Creative Commons License 2008.12.02 0 0 2037
Előzmény: gumidani (2036)
gumidani Creative Commons License 2008.12.02 0 0 2036
A feladat a mellékkocsi ábrázolása volt.
Előzmény: BCmot (2035)
BCmot Creative Commons License 2008.12.02 0 0 2035

Kettő darab készült belőle az egyik Bamot701 1959-ben a másik Bamot702 1961-ben. Ránézésre szinte egyforma a két motorkocsi. Ezen a képen pedig ha jól megnézed már az ajtók elhejezése sem stimmel!

 

Nincs valakinek még fotója a megszüntetett Fhév vonalról némi Rába-Balatonnal fűszerezve?

Előzmény: gumidani (2034)
gumidani Creative Commons License 2008.12.02 0 0 2034
De.
Előzmény: BCmot (2033)
BCmot Creative Commons License 2008.12.02 0 0 2033
Ez már nem is Rába-Balaton!
Előzmény: gumidani (2032)
gumidani Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2032
Ha netán egyedül is jó.
Előzmény: gumidani (2031)
gumidani Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2031
Előzmény: akvapark (2023)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2030
Köszi!

Előzmény: Bárdos Imre (2027)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2029
Köszönöm a tanácsot, megfogadom. Dühromot én is kaptam, de aztán csak megírtam még egyszer a light verziót , mert a kérdező nem tehet arról, hogy az Index is "dührohamot kapott."
Előzmény: Tastam (2028)
Tastam Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2028
Már én is jártam hasonló módon, csak végkifejlet gyanánt én nem írtam újra, hanem dührohamot kaptam... Azóta a módszerem az, hogy a tartalmasabb hozzászólásokat nem közvetlenül az indexre írom, hanem a jegyzettömbbe, elmentem és csak átmásolom. Javaslom Neked is
Előzmény: Bárdos Imre (2027)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2027
Miután az alant következőknél részletesebben leírtam a baleset körülményeit, az Index a "mehet" gombra kattintáskor törölte az egész hozzászólást. Így most csak röviden:

A korábban jelzett időpontban az állomás II. vágányán áthaladó 1207 sz. gyorsvonat a kijárati váltókon bele ütközött az 1275 sz. tehervonat a III. vágányon engedély nélküli tolatást végző és elé húzó mozdonyába, pontosabban annak D 61 616 psz. kalauzkocsijába. A kocsi "pozdorjává tört" és balra kivágódott, a 323-as szerkocsija pedig a gépről leszakadva kisiklott, de a pályatesten állva maradt. A gyorsvonat mozdonya összes tengelyével siklott, a tehervonat gépe pedig függőleges tengelye körül 180 fokot fordulva, eredeti menetirányával szemben a pálya jobb oldalán az anyagárokba dőlt.

Az 1275-ös fűtője, Szakács Emil életét vesztette, mozdonyvezetője az 1207-es mozdonyvezetőjével, fűtőjével és főkalauzával, valamint 8 utassal együtt jelentéktelen sérüléseket szenvedett. A pálya 19-én, 6 óra 30 percig elzáródott.

A balesetért az 1275-ős mozdonyvezetőjét hibáztatták, aki engedély és gépkísérő nélkül - egy félreértésből adódóan - megindult gépével és egy váltó felvágása után az áthaladó gyorsvonat vágányútjába került. (A félreértés az volt, hogy a forgalmi szolgálattevő "a vonatok után mehetnek" rendelkezéséből csak a "mehetnek" szót hallotta.) Mozdonyával így felhatalmazás nélkül elindult, hogy átálljon az I. vágányon lévő "csatornára" kezelés céljából. Büntetésének mértékéről nincs tudomásom, erre vonatkozó információt nem tartalmaznak az iratok.



Forrás: MÁV Központi Irattár, AB.10246 sz. doboz, 10540/1942 sz. ügyirat.
Előzmény: Lee kapitány (2025)
Tastam Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2026

Ha újabb festéssel is megfelel:

Előzmény: akvapark (2023)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2025

:)   (Legközelebb kivettetem az üveg mögül és normálissan szkenneltetem...)

És erről a balesetről tudsz még néhány szót irni?

Előzmény: Bárdos Imre (2024)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2024
Martonvásáron, a forgalmi irodában, de nem tudom mikor? Én tavaly nyáron fotóztam! :))

Amúgy a baleset is Martonvásár páros végén volt 1942.01.17-én, 10:34-kor. A pályán lévő gép a 424,027, a földön fekvő a 323,030.
Előzmény: Lee kapitány (2022)
akvapark Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2023
Valakinek lenne olyan fotója, amin a Bamot szerepel az alumínium pótkocsijával?
Köszönet.
Előzmény: Törölt nick (2020)
Lee kapitány Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2022
Ez mikor, és hol készülhetett?

BCmot Creative Commons License 2008.12.01 0 0 2021
Köszi a képet! Azthiszem már ideje elmennem Sopronba. Jó látni ilyen fotót látni amin még üzemelt a vonal! Nem úgy mint ma amikor csak a 30éves pusztulá, vagyis pusztítás látszik!!!
Előzmény: Törölt nick (2020)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.29 0 0 2019

 

Szia Krisof!

Nagyon köszönöm! Felirtam az összes adatot. :)

Sztrajkolni, nincs idönk, :) ide is csak neha jutok be, de örülök nektek mindig föleg ha valami ujat beteszetek.

Szep vasarnapot.

Zsolti

Előzmény: Paragulis (2018)
Paragulis Creative Commons License 2008.11.25 0 0 2018
Bocsi az előbb egy 9-es el többet irtam
Előzmény: Paragulis (2017)
Paragulis Creative Commons License 2008.11.25 0 0 2017
Szia Zsolti!
Látom előkerültél.Sztrájkolnak a svájci mv.-k,hogy ráérsz?
Ami még téged érdekelhet,és volt már róla érintőlegesen szó valamikor az őskorba.
A 820,821,9823és az 1518-sz.-ak lemezes,még a többi brotános mozdonyok voltak.
Ezen belül a 563,599.teljes pakurás még a többi brotános fél pakurás volt, egészen addig míg az átálakitás meg nem történt
Előzmény: Törölt nick (2016)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.24 0 0 2016

 

KÖSZÖNÖM!!!!!!!

Előzmény: Cheew (2015)
Cheew Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2015

 

Sziasztok!

 

"letudnad irni a volt soproni GySEV 324-ek szamait?"

 

Ha én is megfelelek, akkor leírom én:)

 

563,599,718,722,780,786,820,821,823,918,922,1518.

 

Üdv.

Előzmény: Törölt nick (2014)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 2014

 

Szia !

Nem akarok zavarni, letudnad irni a volt soproni GySEV 324-ek szamait?

Elöre is köszi.

Zsolt

Előzmény: Paragulis (2013)
Paragulis Creative Commons License 2008.11.21 0 0 2013
A mozdonyból egyben csak a kazán lett elszállítva a Landler J.J.J.Ü.V-hez.Volt szerencsém még ott látni.
Előzmény: Bárdos Imre (2009)
Dampflok 50 Creative Commons License 2008.11.19 0 0 2012
Köszönöm szépen.
Előzmény: Bárdos Imre (2011)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.11.19 0 0 2011
Ez ügyben a tavaly decemberi Indóházat tudom ajánlani, abban jelent meg pár kép a balesetről, de jobb minőségben találhatók fotók a Fotóművészet c. lap 1994/2. számában is. Ezen kívül néhány vasúti kiadványban (125 éve s a MÁV, Fejezetek a 150 éves magyar vasút történetéből, stb.) is található egy-egy fotó az eseményről, némelyiken a Szergej is látszik.
Előzmény: Dampflok 50 (2010)
Dampflok 50 Creative Commons License 2008.11.19 0 0 2010
Értem. köszönöm az információt.A gépről ezen kívül készült még a baleset helyszinén fotó?Esetleg az M62-ről balesetes fotó? köszönöm.
Előzmény: Bárdos Imre (2009)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.11.19 0 0 2009
Mivel a gépet a mentés során a pálya mellé borították, feltehetően sok olyan alkatrészt levágtak róla, ami ezt megnehezítette/akadályozta volna. A főkeret görbülését így nem lehet látni, mivel az a kerekeken belül volt.
Előzmény: Dampflok 50 (2008)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!