Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Kettő darab készült belőle az egyik Bamot701 1959-ben a másik Bamot702 1961-ben. Ránézésre szinte egyforma a két motorkocsi. Ezen a képen pedig ha jól megnézed már az ajtók elhejezése sem stimmel!
Nincs valakinek még fotója a megszüntetett Fhév vonalról némi Rába-Balatonnal fűszerezve?
Köszönöm a tanácsot, megfogadom. Dühromot én is kaptam, de aztán csak megírtam még egyszer a light verziót , mert a kérdező nem tehet arról, hogy az Index is "dührohamot kapott."
Már én is jártam hasonló módon, csak végkifejlet gyanánt én nem írtam újra, hanem dührohamot kaptam... Azóta a módszerem az, hogy a tartalmasabb hozzászólásokat nem közvetlenül az indexre írom, hanem a jegyzettömbbe, elmentem és csak átmásolom. Javaslom Neked is
Miután az alant következőknél részletesebben leírtam a baleset körülményeit, az Index a "mehet" gombra kattintáskor törölte az egész hozzászólást. Így most csak röviden:
A korábban jelzett időpontban az állomás II. vágányán áthaladó 1207 sz. gyorsvonat a kijárati váltókon bele ütközött az 1275 sz. tehervonat a III. vágányon engedély nélküli tolatást végző és elé húzó mozdonyába, pontosabban annak D 61 616 psz. kalauzkocsijába. A kocsi "pozdorjává tört" és balra kivágódott, a 323-as szerkocsija pedig a gépről leszakadva kisiklott, de a pályatesten állva maradt. A gyorsvonat mozdonya összes tengelyével siklott, a tehervonat gépe pedig függőleges tengelye körül 180 fokot fordulva, eredeti menetirányával szemben a pálya jobb oldalán az anyagárokba dőlt.
Az 1275-ös fűtője, Szakács Emil életét vesztette, mozdonyvezetője az 1207-es mozdonyvezetőjével, fűtőjével és főkalauzával, valamint 8 utassal együtt jelentéktelen sérüléseket szenvedett. A pálya 19-én, 6 óra 30 percig elzáródott.
A balesetért az 1275-ős mozdonyvezetőjét hibáztatták, aki engedély és gépkísérő nélkül - egy félreértésből adódóan - megindult gépével és egy váltó felvágása után az áthaladó gyorsvonat vágányútjába került. (A félreértés az volt, hogy a forgalmi szolgálattevő "a vonatok után mehetnek" rendelkezéséből csak a "mehetnek" szót hallotta.) Mozdonyával így felhatalmazás nélkül elindult, hogy átálljon az I. vágányon lévő "csatornára" kezelés céljából. Büntetésének mértékéről nincs tudomásom, erre vonatkozó információt nem tartalmaznak az iratok.
Forrás: MÁV Központi Irattár, AB.10246 sz. doboz, 10540/1942 sz. ügyirat.
Köszi a képet! Azthiszem már ideje elmennem Sopronba. Jó látni ilyen fotót látni amin még üzemelt a vonal! Nem úgy mint ma amikor csak a 30éves pusztulá, vagyis pusztítás látszik!!!
Szia Zsolti! Látom előkerültél.Sztrájkolnak a svájci mv.-k,hogy ráérsz? Ami még téged érdekelhet,és volt már róla érintőlegesen szó valamikor az őskorba. A 820,821,9823és az 1518-sz.-ak lemezes,még a többi brotános mozdonyok voltak. Ezen belül a 563,599.teljes pakurás még a többi brotános fél pakurás volt, egészen addig míg az átálakitás meg nem történt
Ez ügyben a tavaly decemberi Indóházat tudom ajánlani, abban jelent meg pár kép a balesetről, de jobb minőségben találhatók fotók a Fotóművészet c. lap 1994/2. számában is. Ezen kívül néhány vasúti kiadványban (125 éve s a MÁV, Fejezetek a 150 éves magyar vasút történetéből, stb.) is található egy-egy fotó az eseményről, némelyiken a Szergej is látszik.
Mivel a gépet a mentés során a pálya mellé borították, feltehetően sok olyan alkatrészt levágtak róla, ami ezt megnehezítette/akadályozta volna. A főkeret görbülését így nem lehet látni, mivel az a kerekeken belül volt.